Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1089 ggr
johnnys girl
0

Ibland blir man folkilsk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibörjan på sommaren åkte vi (Stckholms Katthem) ut och fångade in en liten kattfamilj bestående av pappa V-Gurra, mamma Maxima samt deras fyra ungar som bodde i ett hål i marken vid en stor parkering i Kungens Kurva. (För er som inte känner till området kan jag berätta att det är ett jättemråde med en massa stora parkeringar, köpcenter och varuhus. Typ IKEA, Ica Maxi, El-Giganten osv. )

Efter några veckor upptäckte en av våra skarpsynta volntärer en efterlysning på mamma Maxima som tydligen varit borta sedan okt-07. Maxima var naturligtvis bokad och hade en ivrig blivande husse som väntade på att få hem henne.  Det var inte kul att behöva kontakta honom och avboka katten, men om Maxima nu har en familj  så ska hon naturligtvis tillbaks dit.

Efter en del trixande lyckade vi etablera kontakt med Maximas familj och kan ni tänka er: Det kom ett mail där de bekräftade att ; Jo då, det var deras katt vi hittat, inget tvivel om den saken. Men nu hade det ju gått så lång tid och de hade vant sig att vara utan katt. Och nu hade man bokat in semetserresor under hösten och då blev det ju besvärligt med katten, så vi fick gärna omplacera henne om vi ville.

Jag är mållös….men som ni förstår kan man bli rent folkilsk mellan varven.

Gulliga Maxima med sina fladdermusöron

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Lena
0

Det är svårt att förstå den typen av reaktioner. Hade det varit undettecknad hade det blivit stor glädjefest och mottagning med röd matta. Hoppas hussen som var intresserad fortfarande är det! Kissen är värd det allra bästa och om gamla familjen resonerade på det sättet var de nog inte lämpliga som kattägare. Förstår din frustration.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

johnnys girl
0

Hade det varit min katt hade jag blivit överlycklig om någon hittade den. Det är fullständigt obegripligt, men som du säger Lena. Maxima får det säkert bättre i en annan familj.

Maxima har blivit bokad igen av en annan familj .Hennes första spekulant har åkt iväg på semester, men han kommer tillbaks efter den och han kommer säkert att ge någon annan liten kisse ett bra hem istället.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

martdat
0

säger samma som ovan, hade en försvunnen katt hoss mig kommit tillrätta så hade jag gråtit av glädje. men tur att hon har en annan egen familj som väntar på henne nu,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Såna människor är inte djurvänner..Gråter Tur att Maxima får ett eget hem som älskar henne.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Men du milde…vad är det för släkte vi tillhör egentligen!!! Själv skulle jag gråta av glädje och vara otroligt tacksam för all hjälp man fått med att få missen tillbaka, sådant kallar jag underverk av allra högsta grad..

tvi för sådant beteende!!

mymlanbus
0

Vad ska man säga… förutom att gråta över att det finns sådana människor Gråter

Om Smulle eller Shimena försvann så skulle mitt hjärta brista… de är ju mina barn!

De "där" människorna skulle inte ha katt… tur att missen inte kom tillbaka dit och hoppas att den blivande hussen vill ha henne igen!

solweig
0

jag skulle bli helt hysterisk om nån av mina katter skulle försvinna. skulle bli själaglad om dom komm tillbaks.  förstår mig inte på människosläktet.

MariannE11
0

folk slutar aldrig förvåna mej…..det skulle ha varit mitt livs bästa dag om det hade gällt mej…..bra att hon ska få sej en riktig familj äntligen……*morrar åt fd familjen*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

lilo-nova
0

Vad hemska människor det finns! Helt sjuk, kunde inte kattens familj skaffa en katt vakt då? Usch fy! Tur att hon får komma till någon annan!

incan
0

En del folk är verkligen inte riktigt kloka i sitt tänkande, ja om man nu kan kalla det så. Är övertygad om att Söta Maxima kommer att få det jättebra hos sin nya människa, träffade henne idag och hon verkar jättetrevlig!

maggan47
0

men vart är vi på väg, nåja, en del av oss, empati, glädje över att en familjemedlem kommit tillbaka, nej, tur att skruttan får ett eget nytt hem, inte mycket bevänt med gamla familjen , då hon heller inte var kastrerad, utan skaffa sig fästman och barn under tidenGladmen visst blir man mållös, fattar mig inte på fok, märker det så ofta nu förtiden, att det måsta vara mig det är fel på Maggan47