Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1972 ggr
MorganP
0

AKUT behöver omplaceras senast torsdag 5/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vet att detta är ett forum för hemlösa katter men denna katt som nu akut behöver nytt hem var hemlös redan 2001. Behöver komma till nytt hem senast torsdag 5/6.

Drar detta kortfattat:

Sigge tillsammans med sina kullkompisar samt mamma levde som hemlösa redan 2001 i ett bostadsområde utanför Karlskrona. De fångades in och hamnade sedermera i nya permanenta hem.

En av de som tog en av dåtida kattungar kontaktade i tisdags kks samordnare att de inte kunde ha kvar Sigge, som han heter längre än en vecka till (senast 5/6) då de ska flytta utomlands och i nya hemmet finns allergi. Då fanns Sigge i Växjö, numera lever han som innekatt i Malmö.

http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=cd8004cf-2c83-4acb-9d06-9a6f5867887e&Filename=Sigge1.jpg

Sigge som sagt född 2001, kastrerad. Kan i nytt hem till att börja med bli lite reserverad men kommer snabbt att gå över.

Kan du eller någon du känner som bor i Malmö (eller annan stad) hjälpa så kontakta mig snarast på 0455-236 70 eller morgan@kks.nu. Tass på förhand för Sigges skull!

Mvh
Morgan

MorganP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Närbild

http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=dbc625ed-208b-421b-a38f-862cb439faf7&Filename=Sigge2.jpg

MariannE11
0

vilken sötnos….. faller pladask… (som vanligt)… varför kan man inte sjuttielva kissar för o ha tid för dom?……hoppas ett hem hittas snabbt….. håller tummarna….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

åhhh..vilken vacker misse..puttar upp!

Erika91
0

Håller tummarna! så söt misse!

Kat08ja
0

Söt katt håller tummarna!

MorganP
0

Ja visst väldans söt, det är ju synd om den skulle bli hemlös på torsdag (vilket den självklart inte får bli…).

ParaKiss
0

Går det att få upp den i landet?

annebeate
0

Vilken söt kisse. Nog måste det finnas något  nytt bra hem  för Sigge.

Är det inlagd någon tråd under www.katter.nu?

Lena
0

#7 Det brukar alltid gå att ordna transport med gemensamma krafter verk. Var bor du?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ParaKiss
0

Bollnäs, hälsingland. tyvärr så har jag fullt. men ska kolla me en kompis. annars finns djurskyddet i söderhamn =)

Hawknestgrove
0

Putt för lille Sigge!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Puttar för Sigge som blir övergiven av sin familj snart.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Sigge puttar för sig Hjälp mig!

Ankie
0

puttar

annebeate
0

Sigge, denne söte kisse, måste få ett hem senast nu på  torsdag. 

Snälla, du som kan, öppna din dörr för honom. Inte skall han åter behöva bli hemlös.Gråter

Hawknestgrove
0

Puttar för underbart söte Sigge!

MorganP
0

Verkar som att han blir stallkatt vilket är väldigt väldigt synd för denna katt eftersom han alltid varit innekatt. Men aktiva jobbar på att försöka finna en lösning. Finns kanske någon ängel här? Sigge finns i Malmö som sagt.

martdat
0

#17  ja det vore trisst, stackarn undrar nog vad som händer om han blir det, tyvärr har jag erfarenhet att innekatter som ska bli utekatter på heltid kan försvinna. jag tror de känner sig övergivna,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

karins
0

Hoppas ni hittar ett hem där han kan få vara innekatt. En innekatt kan ju bli väldigt rädd och osäker om den måste vara ensam ute hela tiden.

Ankie
0

Puttar för lille Sigge

ParaKiss
0

Ev så kanske jag kan stänga in han i köket. men har ju andra katter, och det skulle kunna bli katastrof. ny kastrerad hona + att det är lite osämja i flocken redan *skulle kunna förvärras*, och en okastrerad hane. och en kastrerad hane.

annebeate
0

Så sorgligt om Sigge måste bli stallkatt.Ledsen

Lyckan hade varit ett permanenthem med en gång.

Om ändå någon kunde ta honom tillsvidare så det gavs mera tid. Tiden rinner ju ut nu på torsdag.

snälla, hör av dig om du kan ställa upp om än  bara tillfälligt.

ParaKiss
0

Har försökt och smsat runt coh kollat me en del folk men ingen har hört av sig. Fortsätter att smsa vidare. Men hure skulle det bli me de hära katterna om han kom in? Stor tjaffs antar jag. Min skogis hona tycker inte om nykomlingar, och nu när hon är kastrerad så är hormonerna upp o ner. Men ska fortsätta o kolla runt. kan komma med ett svart senare ikväll eller imorgon bitti. Men jag bor i Hälsingland (bollnäs) . Om han kan tas till Bollnäs eller söderhamn vore bra. Jag har inget körkort. och knappt inga pengar att ta mig någonstans. Och sen så är man ju lite orolig över smittor med… men ja, jag kollar med flera människor. annars får väll han bo i köket eller sovrummet tillsvidare. Men det får inte vara länge på tanke på de andra katterna. vill inte ha mera osämja och tar en rätt så stor risk nu antagligen. Bor i en lägenhet på 2 rok bara. ^^ plus en balkong då. Men transport hjälp dåra ev….  Någon som kan hjälpa till?

EvelinaAndersson
0

Han va veskligen söt men jag får inga fler katter och han är för långt bort ..

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

Faxlin
0

Puttar upp :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

essut50
0

Såg att  djurskyddet Hoppet i söderhamn kunde ta in honom..

Läs tråden ??   ….av ParaKiss

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

ParaKiss
0

Japp. de kan ta honom =) Bara o få upp honom på något sätt då?

Hawknestgrove
0

Ok, transporten är väl det minsta, bara det finns lite tidfrist?

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

ParaKiss
0

Ok. o jag som tycker transport brukar vara en del utav problemet med.

undra hur det går me katten? Någon som hört nåt?

Tyvärr så är man utan körkort, bil och pengar. Så jag kan inte hjälpa till så mkt me transport. men djurskyddet i söderhamn kunde ta den allafall som sagt =)

Hawknestgrove
0

Ja det är en del av problemet, men av någon underlig anledning så brukar det pusslas ihop till slut, kanske inte på exakt den dagen man vill, men det bruakr gå! Ni har väl snackat på djurtransport?

MorganP
0

Är temporärt placerad i stödhem i Olofström där han tidigare varit. Kan dock av orsaker inte vara kvar där längre än till slutet av juni så nytt (permanent) hem måste hittas innan dess.

Hawknestgrove
0

Ok, då puttar vi upp både här och på djurtransport för att fixa en transport!!!!

ParaKiss
0

stackarn att behöva få flytta så mkt. Hoppas att han hittar ett livslångt & bra hem. Så att han slipper känna sig oönskad.

Hawknestgrove
0

Ja visst är det joobigt med så mycket flytt, men vad finns det för alternativ? Bätter lite flytt bland goda människor än en för tidig flytt till katthimlen

Ankie
0

Men kan man inte höra sig för med långtradarchaufförer? De brukar väl ha plats, ibland. Ja inte vet jag. Men som det är nu med denna värme så måste det väl vara en bil med AC, katten dör väl av värmeslag annars.

fenix82
0

Jag skulle kunna hjälpa till men bor tuvärr i Örebro :(

MorganP
0

#38, i detta fall lite långt men Örebro katthem vet jag är i stort behov av stödhem. Tass för din omtanke Glad

fenix82
0

Ska kolla in det…hoppas det ordnade sig nu med killen Glad

Bigless
0

Puttar upp, ligger på blocket etc men tyvärr är Sigge ingen kattunge, Men men, hoppas någon privatperson kan hjälpa honom.

Hawknestgrove
0

Putt!!!!

mymlanbus
0

Undrar hur det gick för Sigge?

Morgan-Pettersson
0

#43 Maila styrelsen@kks.nu så kan de säkert ge dig vidare besked.