Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1063 ggr
Ankie
0

Rödis biter busan över ryggen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att Rödis är lite lynnig. Så fort han kommer in så ska han på Simon, vår mellan hane, och bråka och bita honom tills han mjauar. Vi får jämt ha de under uppsikt när Rödis är inne. Nu har han börjat på att ge sig på de minsta, Busan och Skrållan. Igår gick han helt sonika bakom Busan och formligen flög på henne bakifrån och bet henne över ryggen så hon skrek. Men vad är det för fel? Varför gör han så där? Han är ju för det mesta ute, vi litar inte riktigt på honom och han skulle egentligen må bäst av att vara ensamkatt. Men nu är det som det är. Han trivs bäst ute och på sommaren går det ju bra, de andra är ju innekatter.

Linda79
0

Sådär gjorde en av våra katter förut. Vi använde Feliway och tro det lr ej men det funkade. Jag var skeptisk till att det skulle ge resultat.Feliway löste det. Prova det innan du ger upp…

Kram fråm mig!

destiny
0

Han har inte ont någonstans? Tänderna eller någon annanstans? Så han är lite sur av den anledningen menar jag.

En sån vacker katt han är. Kyss Manliga drag. Flört

Jenna-Gun
0

Dum fråga men är han kastrerad.

Jenna

Ankie
0

#2 Nja det vet man ju aldrig, det var inte längesen han var till vet och blev undersökt och då var han frisk. Det kan ju visserligen komma närsomhelst. Är det något som jag kan se och titta efter? Rödis är ju som sagt väldigt speciell och han har ju alltid gjort såhär men jag tycker nog att det blivit värre nu.

När vi är ute med Simon i koppel så hoppar han på honom så Simon och jag får springa, springer Simon så är det bara å hänga med.

Ankie
0

#3 det är ingen dum fråga du känner ju inte mig. Ja han är kastrerad. Jag har skrivit trådar om honom förut och haft problem med honom och hans sociala liv. Vi fick ppiller ett tag utskrivet av vet och då blev han lite lugnare. Han hade för mycket manligt hormon i sig sa vet.

Jag ska nog prova med felliway igen, få se om det funkar nu.

MariannE11
0

jag skrev svar igår men svaret försvann liksom mitt tålamod… försöker idag igen…

jo jag har åxå en röd kisse som är väldigt lynnig… han går från att se ut som en superkorkad fåntratt som bara vill kela till att se ut som ett åskväder… trodde först att det var fel på honom när han kom hit.. han var helt annorlunda mot de då tre tjejerna jag hade som levde i full harmoni innan Bruno kom… vet inte om det finns mer humör i röda katter?… jag testade Felliway utan resultat… skulle kanske ha testat mer än jag gjorde… jag funderade o funderade på vad jag kunde göra… förra ägaren påstod att han är hälften norsk skogskatt vilket INGEN har kunnat hålla med om… han ser väldigt annorlunda ut för att vara huskatt… men till sist läste jag om hur en abessinier är…då trillade en stor cementklump ner över mej o jag fattade…har sen fått flera ovetande människor att fråga om han är av den rasen…idag är han OFTAST mycket bättre…jag håller honom i schack med mat, fjäskande, pratar mycket med honom, hälsar på honom o tittar honom i ögonen när jag kommer hem o frågar hur han haft det… det har gjort det lättare för oss iaf… men som sagt… han får sina utbrott då och då denna humörskatt… o speciellt två av tjejerna blir drabbade…

numera kan han nästan förväxlas med en scottish fool hur det nu stavas då bägge hans öron är opererade o hänger numera….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Åh, så Ppiller kan funka om en kastrat fortfarande får för sig, att han inte är det? Arne är ju lite småtråkig ibland och får för sig, att han ska sätta på Esther. Hon dessutom, är ju pappas gullefjun och väldigt sjåpig, så det blir en del kontroverser här.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

#6 men precis vad vi har trott oxå att det har varit något fel på honom, att han inte är som en vanlig katt. Men han är kanske bara så där, det är ju en herrans tur nu att han är utekatt annars har det absolut inte gått. Han är en riktig luring.

men han är så go och rar mot oss

MariannE11
0

Rödis ser ju så himla snäll ut ( kan meddela att även katter som är snälla kan få till det… Jullan smällde just in sin örspets i mitt öga… vilken smärta!)

testa att ge honom lite extra uppmärksamhet o se om det blir någon förändring…. gillar han mat?.. min Bruno blir helgrinig om inte maten serveras tillräckligt ofta…Felliway tycker jag väldigt många blir hjälpta med…när jag testade så testade jag bara en gång… vet inte heller bästa lösningen med Felliway för den räcker väl bara inom ett visst område?….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/