Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3857 ggr
SamanthaJones
0

Kalle är borta! HJÄLP!

Kalle, en av kissarna från vislanda är borta.
När vi vaknade igår morse så var han helt borta och balkongdörren stod öppen. Vi bor på andra våningen så jag är helt sjukt rädd att han ska ha hoppat ner o skadat sig.

VI har ringt till alla dursjukhus runt omkring linköping o till polisen(som inte brydde sig utan sa att jag ska ringa om en vecka o kolla om de fått in något). Vi har varit ute o letat över allt i området o lagt ut mat men det är bara fåglarna som tar den.

Vad ska jag göra? Jag håller på att bli knäckt här hemma… Gråter

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Faxlin
0

Sätt ut lappar överallt. Med lång omkrets, har han skadat sig vid fallet kan hantrotts allt ha tagit sig en bra bit.
Men jag tror nog att han är oskadd. Katter klara rätt långa fall utan större fel. Försök att hålla modet uppe.
förstår att det är jobbigt för dig. Men försök att komma ihåg att inte tappa hoppet. Upp med lappar i områderna runt er och i affärer helst med bild så folk vet vart de ska ta kontatk om de ser honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kittekatten
0

Är Kalle tam och trygg med er? Gå i så fall ut och locka sent ikväll, när det lugnat ner sig i området, ta gärna med skålen med torrfoder att skramla med så kanske han kommer fram när han hör ett ljud han känner igen.

Jenna-Gun
0

Håller tummarna att han kommer tillbaka

SamanthaJones
0

nej han var inte spec trygg ännu, han var trygg om man satt länge med honom eller på nätterna (då var han väldigt trygg) ;)

Jag håller på o skriver lappar nu och ska sätta upp. Jag provar torrfodret ikv och tar en sväng efter mörkretsinbrott ikv igen.

Vänligen

Sofia

Sidentass
0

åhhh..så jobbigt för er…man brukar rekommendera att man går ut i gryning då det är tyst runt  omkring..sen är det bra att du sätter upp lappar..håller hårt i tummarna..!

Anken
0

jaa, torrfoder är bra, om min kisse smiter ut när vi öppnar ytterdörren så springer jag in och hämtar kartongen och skakar den, då kommer han rusandes o studsar glatt efter maaat :)

kanske är jobbigare att locka en otrygg katt men jag hoppas han kommer hem snart, håller tummarna för er!

Alexej
0

Meningslöst att leta katt på dagarna. Lappar överallt och leta efter katten när det är lugnt ute. Han är van utekatt och en katt kan sova 15 timmar eller nåt. Mina kommer när jag skramlar med torrfoder eller med en kattburksmat. Kanske han känner igen ljudet?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anken
0

tycker han om att leka med pappar förresten? det kanske funkar, min katt älskar dumlepapper, ritpapper, hushålls/toapapper och aluminiumfolie…kanske du kan knögla ihop en bit papper så det prasslar om det? då brukar väl dom flesta katter bli nyfikna.förutsatt att han är så nära så att han kan höra det..

Alexej
0

Håll balkondörren också stängt nu, det kan ju finnas en chans att han har gömd sig inne nånstans.

Jag råkade ut för det en gång med en ny katt. Den försvann redan första dagen och jag hade glömt stänga ett fönster riktigt. Vad jag letade och ropade. Tänkte, typiskt jag, tappar bort en katt redan första dag. På kvällen när jag ville lägga mig öppnade jag klädskåpet och där bakom allt låg en katt. Grejen var jag hade en annan katt som såg likadant ut som den försvunna och jag skällde ut honom för att han låg i mina kläder. Tills jag fattade att det var den katt som jag hade letat efter hela dagen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja vi får hoppas, den komer igen! Lille kisse….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Hur går det? Oj vad jobbigt för er,, och Kalle,,, hoppas med att han gömt sig innomhus,,,, Be alla barn i området hjälpa er att leta, locka med en hittelön, barn är fenomenala på att hitta saker ibland, och att kolla tronga utrymmen,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Simson
0

Ja katter är fenomenala att leta sovplatser. Jag vet inte hur många gånger jag letat mina med panik i ögonen trots att jag vetat att alla är inne. Har även varit ute och kollat massor. Så visar det helt plötsligt att de sitter och tittar förundrat över vad jag håller på med. Då har de hela tiden legat någonstans…

Men som sagt var…prassla eller rassla med något på kvällen eller morgonen…kan locka fram dem…

Själv har jag slutat köpa äpplen för jag får aldrig sitta ifred och äta dem. Hur hårt Indy än sover och hur tyst jag än äter så kommer han tokrusande när han hör första bettet i äpplet! Tok!

#9 *fniss*

#11 Precis! Barn är otroliga på att hitta saker. De ser också omvärlden på ett annorlunda sätt. Gömställen som en annan aldrig skulle hitta är tydliga för dem. Med en hittelön så får du säkert igång dem…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

annebeate
0

Nej, inte Kalle!Ledsen

Han har väl inte gömt sig någonstans i lägenheten. Det bästa är om  du har någon bild på honom som du kan sätta upp lite varstans. Förse lapparna med avrivningsremsor med ditt telnr som man lätt kan ta med sig. Har du lagt ut en tråd på wwww. katter.nu och på Blocket?  

Om jag förstår det rätt bor du i Linköping och det underlättar säkert om det framgår var i Linköping han försvann. Det kan vara så att det här på forumet och på SKS kan finnas personer som bor i området som då kan hålla särskild utkik. Måtte Kalle snart vara infångad.

Mizzi
0

Håller tummarna att han kommer tillrätta igen .

SamanthaJones
0

PÅ blocket har jag lagt ut en annons, jag håller på att skriva ihop lappar att sätta upp ute.

Det känns hemskt att inte veta vart katten är! Jag tror inte att han är inne för då borde nisse ha hittat honom eftersom de är supertäta med varandra, nu ligger nisse och är helt knäckt o jamar efter kalle.

Tack för alla tips! Jag ska göra allt ikv när vi går ut ikv och letar! jag har precis tagit en runda men inget svar!

Vänligen

Sofia

Simson
0

Kan du inte ta och spela in Nisses jamande på mobilen och spela upp när du är ute?? Jag vet mina reagerar på jamandet om jag spelar upp det. Även grannens hunds skällande reagerar de på och letar efter honom.

Ankie
0

Åh fy vad hemskt! Hoppas ni hittar honom

annebeate
0

#15 Tittade precis under Efterlysningar på Blocket men kunde inte finna annonsen.

SamanthaJones
0

jasså. i östergötland har du sett vår kisse?

jag kan hitta den iaf.. mysko!

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Nu hittade också jag den. Trodde du hade lagt in den i kväll och tittade därefter inte vidare. Så bra att det av annonsen framgår var i Linköping Kalle försvunnit. Hoppas hoppas så att Kalle snart återfinns. Det gäller bara att fortsätta leta och inte ge upp även om det stundtals skulle kännas hopplöst.

SamanthaJones
0

jo vi ska ta en sväng till nu innan vi sover, sen blir det en sväng runt tre inatt igen för att kolla runt huset o kattmaten som står lite här o var.

Jag vaknade säkert 20 ggr i natt av att jag trodde kalle var utenför o ville in. suck!

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Du skulle kanske behöva låna en fälla. Jag tänkte också på att det finns väl Linköpings Tidning där man skulle kunna annonsera efter Kalle . Om det är dyrt med annons, har ingen aning, skulle vi väl  här på forumet kunna skramla till en annons. Vislandakatterna har ju blivit allas vårt intresse.

SamanthaJones
0

Ja det var smart! annons ska jag sätta in. Corren är vår största den kan jag börja med! :) Smarta du!

jo, fälla har jag oxå funderat på, det kanske skulle vara något…

Vänligen

Sofia

Alexej
0

Mig händer det att en katt försvann och jag hade inga pengar till en dyr annons i tidningen. Då gick jag direkt till tidningen för att prata med en redaktör. Han skrev en lång berättelse med bild gratis. Och det ringde massvis med folk. Tyvärr tror jag att katten blev stulen (Norsk skogis) för den gick aldrig längre än till soptunnan. (Hennes toalett fanns bakom).

Vad jag menar är att tidningen kanske är intresserat att skriva om Kalle och hans öde.

annebeate
0

#25. SamanthaJones. Inte omöjligt att tidningen vill skriva om Kalle. Det är ju en speciell historia bakom. Tänker så på Kalle och hoppas att han mycket snart skall återfinnas. Var är du Kalle?

martdat
0

hoppas att han kommer hem snart,,,,

annebeate
0

Inget hörts ännu angående Kalle? Läste att du varit i kontakt med polisen. Självfallet kan du ringa varje dag och fråga. Jag hoppas verkligen de tog upp en anmälan om Kalle. Är Kalle märkt ? Såg i kväll  på www.katter.nu att ytterligare en innekatt försvunnit i Tannefors i går.

SamanthaJones
0

Nu har vi varit ute igen, både med bilen o per fot. vi tänkte ta en sväng lite senare inatt med.

Då ska jag ta kontakt med henne så kasnke vi kan hjälpa varandra!

Ja kalle är märkt, dock bara med chip. Efter detta kommer det nog bli tatto med så att alla kan se!

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

jag kunde inte hitta den andra katten som försvann, är det någon som kan länka

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

Jag hittade den och har kontaktat henne!

Vänligen

Sofia

annebeate
0

#31 så bra då kan ni hjälpas åt.

nellies-matte
0

Sätt upp en fälla ni har ju inget att förlore.har ni ingen så kanske ni kan låna en.Kalle lär bli hungriga som alla andra

SamanthaJones
0

fälla har jag ingen, vet du var man kan låna en sådan?

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Håller med. En fälla absolut värt att pröva.

annebeate
0

Kommunen bör ha, kanske även polisen. Finns det något katthem i trakten kan där finns en. Sedan kan här finnas personer på forumet som kan ha en fälla att låna ut. Hoppas någon som har läser denna tråd. KKS borde också  ha tips var man kan få tag i en.

SamanthaJones
0

då får vi ta tag i det i morgon, kanske kan ta mig till slakadjurhem o ragga upp en fälla eller ringa polisen igen… :)

hur gör man med dem sen? ska man sitta o hålla i ett snöre eller slår de igen av sig själva?

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Efterlyses någon som har kunskaper om fälla. Finns ju olika typer av fälla.

Alexej
0

De flesta kör med typ grävlingsfälla. Man ställer ett skål med "luktande" kattmat längst in. När katten går in trampar den på en platta som lossnar ingångsdörren.

Kolla här:

http://www.jakt-skytte.com/catalog/product_info.php?cPath=21_62&products_id=1091&osCsid=uk71luq30ue3hm66di9o1779e2

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#37 den fällan som #39 länkar till behöver du inte styra manuellt utan man riggar den innan. En vire är kopplad till en trampplatta som sitter ungefär halvvägs in i fällan och när katten kliver på den lossnar viren och en platta åker ner över ingångshålet. Den röda rutan ( i #39 länk) du ser är synlig när fällan slagit igen, så man inte behöver gå alltför nära för att se. Däremot måste man kolla den regelbundet och inte lämna någon katt sittandes för länge i den. Bra att ha med är en filt/täcke att lägga över katten i fällan för att lugna den lite. Bra luktande mat är tonfisk och även grillad kyckling. Du kan hälla lite tonfiskspad utanför fällan. Lämna aldrig fällan ute under natten utan bevakning. Tänk på att den fällan inte har något helt golv så kan vara bra att ha något att lägga under ifall du skall transportera i bil.

Den manuella fällan jag sett är sk. drop trap och de vet jag inte om man kan köpa utan de flesta bygger dem själva. Men då sitter man och håller i ett snöre spänt som man måste rycka i.

Hawknestgrove
0

Ingen kisse?

SamanthaJones
0

Nej ingen kisse. O ingen verkar ha sett honom, vart kan vara på väg? Han kan väl inte ta sig tillbaka till Vislanda?

Jag börjar få spelet pga ovissheten och även träningsvärk i benen av alla promenader.

Vänligen

Sofia

martdat
0

#42 det finns ju katter som vandrat över hela sverige för att komma hem,,,, jag har inget sagt till Eva om Kalle än, vill inte göra henne orolig, men visst är det fullt möjligt,,,. Kalle kom hem nu!!

SamanthaJones
0

nej vänta men att ringa eva, jag SKA hitta kalle. Jag bara måste få hem min gosegris igen, Jag lider, morgan lider o Nisse lider. Vi har gråtit tillsammans jag o nisse :(

Vänligen

Sofia

martdat
0

Går det bra med Nisse då? stackars er, det måsste vara fruktansvärt,

SamanthaJones
0

Ja nisse går det faktiskt jätte bra med nu! Han håller mig o morgan vakna hela natten genom kurr o bus med fötterna.

Kelar man inte med honom så river han lite på armen så just nu har jag 4 plåster på vänsterarmen för att nisse river mig på nätterna. haha, Folk kommer tro att jag skär mig snart… :P

Vänligen

Sofia

martdat
0

#46 Skönt att höra att ni trivs med varandra.

annebeate
0

Ge inte upp SamanthaJones. Har djursjukhuset ditt tel nr om Kalle skulle komma in, tänker då inte på att det värsta skulle ha hänt. Har du annonserat på www.katter.nu? Kolla upp det med fällan  i morgon och tipset med att tidningen gör en artikel om Kalle är inte helt fel, det finns ju en historia bakom. Det gäller att på alla sätt sprida budskapet att Kalle är försvunnen. Kalle måste hittas!

kattassen
0

Har du annonserat i tidningar och ex. här:

http://www.upphittat.se/ 

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

På vem är han skriven? ID-märkning? Viktigt att det är ordnat.

Misan
0

Tänk på att du ska vara stilla ett tag, kanske fem minuter på samma plats innan du går vidare. Katter kan sitta i busken två meter ifrån en men inte våga sig fram. Ta med dig något att sitta på och ropa, prata och skramla med matburken och ha inte för bråttom vidare till nästa plats.

Håller tummarna för att ni ska hitta bägge katterna snart.

Lisa

SamanthaJones
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer min ända bild på kalle, han var så fotoskygg den lilla killen…

*kom hem nu kalle*

Vänligen

Sofia

Hawknestgrove
0

Lille Kalle, kom hem!

martdat
0

Det första jag gör när jag loggar in morgon och EM är att kolla om Kalle kommit hem,,,,,

SamanthaJones
0

Det första jag gör är att leta efter honom. Han måste ju finnas här! Men var?

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Jag kollar också varje morgon och kväll om Kalle kommit tillrätta. Läste just på tråden om den försvunne Morris i Linköping på svenska katter sida att martdat skrev något klokt, nämligen att anmäla kattens försvinnande också till angränsande polisdistrikt. Gör det SamanthaJones. Det går tydligen också att anmäla Kalles försvinnande  med foto på www.linkkatt.se

Kan Kalle möjligen vara instängd i någon källare, förråd m m i området?

Lille Kalle, kom hem!

annebeate
0

Putt för svart-vite Vislanda-Kalle  som försvunnit  från stadsdelen Tannefors i Linköping. Om någon här på tråden bor i Linköping, håll utkik.

Hawknestgrove
0

Puttar jag med!

annebeate
0

Var är du Kalle?

SamanthaJones, har du haft inne någon annons om Kalle? Känns så sorgligt att han är försvunnen, särskilt som alla andra katter nu har sina hem och aktionen i övrigt var så lyckad.Ledsen

Ankie
0

Ja men fy så hemskt. Lille Kalle, tänk om de visste sitt bästa och kunde förstå det med.

annebeate
0

Hoppas att Kalle inte är inlåst någonstans och att det har kollats runt. Undrar så hur han har det just nu.

SamanthaJones
0

jo jag har haft annons i linköpingsposten o 013. o sen ligger det en på corren.se Lappar sitter över allt o polisen har jag daglig kontakt med o alla djurhem o djurskjukhus är informerade..

Han måste ju komma hem snart!

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Jag förstår att du gör allt vad som står i din makt. Har du kollat med närliggande polisdistrikt. Kalle kanske söker sig tillbaka till Vislanda.

Hawknestgrove
0

Snyftputtar…..

maggan47
0

jag med puttar Maggan47Gråter

SamanthaJones
0

jo jag puttar med, men det ringde en på lapparna idag på förmiddagen och hade sett Kalle här i området i går natt vid 22.20 så vi ska ta en lååååång sväng i kv och säka runt för tydligen hade han suttit vid vägen o det oroar mig väldigt."

Vänligen

Sofia

martdat
0

#66 ÅÅÅHHH, Hoppas Hoppas att det nu var Kalle,,,!!!!! å att ni får in honom!

Ankah
0

Ja! Hoppas! Det är dags för någon av alla rymlingar det pratas om härinne att åka fast nu, tycker jag! Kom iiiiiin, Kalle!!!!!

siberlina
0

hoppas  lille kalle

anebit
0

Håller tummar oc tassar!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Då hoppas vi på tur nu!

Senixus
0

Hoppas oxxå att det är er Kalle OCH att han kommer hem välbehållen den lille charmören. Skriv gärna och håll oss uppdaterade *Tummar & Tassar hålls i massor*

SamanthaJones
0

nu har vi varit på kattjakt igen, ingen kalle i sikte men en kompis som oxå hade sin katt borta hittade sin o fick in honom :) Underbart!

Det blir en sväng vid sju i morgon på väg till mitt nya jobb:)
Då hoppas vi att det blir en Kalle!

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Hoppades så att Kalle skulle komma med dig hem i kväll. Nu kom  Morris hem och nu är det bara att hålla tummarna för att även Kalle snart är hemma. Det gäller bara att inte  ge upp utan fortsätta  leta och sprida budskapet att Kalle fortfarande är borta.

Ankie
0

Hoppas att du hittar Kalle

annebeate
0

Har varit borta några dagar och inte kunnat följa tråden. Inga nya iakttagelser av Kalle?

martdat
0

finns han under kks sida för försvunna katter?

annebeate
0

#77 Martdat, inte vad jag kan se.

Nu har Kalle varit borta sedan mitten av april. Ledsen Någon har ringt helt nyligen och sagt sig ha sett Kalle. Men var är han?

SamanthaJones
0

Jag blir galen, han finns ju inte häromkring, iaf kan ahg aldrig hitta honom o jag letar ju vareviga dag efter honom. Alla olika tänkbara tider o nu börjar krafterna tryta, blir jobbigt i längde med mitt i natten promenader. :(

Vad kan man mer göra? Lappar uppsatta, polisen kontaktad i flera län, Djurhemmen uppringda, mat utställt. tidningen har det varit annons i, blocket finns det en annons, alla jag känner är informerade. vad finns det mer att göra?

Vänligen

Sofia

martdat
0

#79 kks hemsida… kanske kontakta en spåtant,,,kanke lappar i orter runtikring,,, hm, jobbigt detta.. lille Kalle.

annebeate
0

#79 Jag förstår såväl att det måste ta på krafterna. Som martdat skriver, få in annons med bild  på KKS hemsida. Du kan också lägga in en särskild tråd på www.katter.nu. Du nämnde Kalle i tråden om den försvunne Morris som återfunnits men en särskild tråd ang Kalle tror jag är bättre och lägg in den under "allmänt kattprat", där är, som jag ser det,  mest aktivitet. Skrev innan också om länken till www.linkkatt.se där Morris ägare efterlyste Morris. Martdats tips om lappar i närliggande orter inte fel eftersom Kalle kan vara på väg tillbaka till Vislanda.

Ledin
0

har han itne komit fram änn :*/ Trodde det va en ganska så lätt i t-fors men att folks ska hålla ögonen öppna… Håller tassar o tummar hårt för sötnosen!

Hawknestgrove
0

Snyft…. >Kom hem lille KAlle, du med!

annebeate
0

Alla i Linköping med omnejd.

Håll utkik efter svart-vite Kalle, se bilden på honom #52. Kalle försvann i stadsdelen Tannefors men är kanske inte kvar där utan kan möjligen vara på väg mot Vislanda.

martdat
0

Eva var här i dag så jag berättade om Kalle om han dyker upp där, hon tyckte att du samanthajones kan prova att lägga ut nått tyg, typ tröja elr gammal filt nära trappuppgången så han känner ijen lukten och förstår vart kan hör hemma, kanske en grej att prova tror jag,

annebeate
0

Kalle var är du? Hoppas alla som befinner sig  i Linköping   och längs sträckan Linköping-Vislanda håller utkik efter svart-vite Kalle. Han måste komma tillrätta!

Naquita
0

Har du satt ut en fälla med mat i bostadsomådet?(kontakta bovärden för gokännande)  Ute kan katter bli skygga och inte komma fram bara sådär, han kanske inte känner igen dig(inte länge han bott hos dig)

vet inte om detta skrivits innan, orkar inte lösa hela trådne.

lycka till!

Sidentass
0

Ser att missen inte kommit till rätta..så ledsamt..jag bor i Linköping..om du vill kan du pm:a mej ifall att jag skulle kunna vara behjälplig i att leta på något vis..har du förresten kontaktat djurklinikerna i stan..samt Slaka djurhem?

SamanthaJones
0

Jag ska ringa till Slaka i morgon och fråga om bur. Tyvärr är vår hyresvärd inte något stort kattfan och tillåter inte kattburar runt här så det får bli där han var sedd (längre bort i området) men en filt borde jag kunna få ut iaf, den kan man ju lite lättare prata bort…. *tralllal*

Jag kom just in ifrån dagensrunda, men ingen kisse. Jag tror faktiskt inte han är kvar, jag har fått den känslan eftersom att det bara är en som sett katten. :(

#88 när jag får en fälla kanske du kan hjälpa mig med lite tips o så men först så måste jag nog lyckas lokalisera kalle….

suck! VAR ÄR DU KALLE?

Vänligen

Sofia

martdat
0

#89 har du frågat på övernarturligt i fokus om nån där kan hjälpa,, man vet ju aldrig,,,

Sidentass
0

håller hårt i tummarna fortfarande!!

maggan47
0

håller också tummarna HÅRT Maggan47

annebeate
0

Tänker så på Kalle. Tydligen ingen skymt av honom. Undrar så var han är. Bild på honom se # 52. Hoppas alla som bor i Linköping eller dess omnejd håller utkik efter honom. Så sorgligt om han inte återfinnsLedsen

Hawknestgrove
0

jA LILLE VÄNNEN……

SamanthaJones
0

jo jag börjar bli lite smått uppgiven. Ha rinte orkat gå de senaste fyra nätterna heller så jag känner mig hemsk. Men jag har jobbat så sjukt mycket sista veckorna.

Jag har varit i kontakt med en kvinna som jag hittade på övernaturligt och som bodde här i stan så hon var här o kollade runt lite sen gick vi en sväng men det ledde inte till något. hon kände bara att han hade varit orolig och vilsen i en så liten flock (och det kunde inte jag säga själv?) Men hon tog inget betalt iaf…
Jag ska försöka hitta någon annan som kan se eller känna saker.. får se om det kan leda till något..

Och alla lkpg bor, Håll ögonen öppna efter min lilla kisse!

Vänligen

Sofia

annebeate
0

Nu har  Vislanda-Kalle varit försvunnen sedan mitten av april. Att ingen har sett honom?Ledsen

Var finns du lille vän? i Linköping eller?

martdat
0

Eva trodde att han sökt sig till nån gård i närheten i allafall, får väll hoppas det, och hoppas att nån en dag har vett att ringa och anmäla han som upphittad,

Hawknestgrove
0

Hm.. jag vet, att det kanske är överkurs, men kanske trycka upp lappar och lägga i brevlådorna, runtomkring, just på gårdarna, där han antas ha tagit sin tillflykt? Folk ser såna lätare, än såna som siter på stolpar i alla lfall.

Imasy
0

jag har sett att de på övernaturligt.ifokus kan "se" vart prylar finns som är borta.

kanske de kan ha något förslag på vart kalle är?

jmaard
0

vi får nu bara hoppas och hoppas…stora tröst kramar till dig!!!

SamanthaJones
0

#99 Jag har försökt med en som kom hit och försökte känna men hon sa bara något om vatten och broar och träd (jag bor brevid stångån som har cirka 15 broar inom gångavstånd från mig och man ser två av dem där jag bor) och tröd finns självklart där.

Men det där med gårdar det ska jag göra! HÅller på att ragga upp en bra skrivare så ska jag o sambon ta en sväng i dag o kolla runt lite!

Vänligen

Sofia

anebit
0

Jag ringde Saidas dotter när Sigge (min dotters katt)  försvann för 1½ år sedan.  Men hon letade inte katt p.g.a. att det är så många katter bortsprungna att hon blandar ihop dem. Hon kan inte urskilja dem.  Väldigt seriöst att berätta det tycker jag.

Däremor ringde min dotter till 3 andra och alla sa olika saker men att dom kände att han levde. Och ändå låg han överkörd på tågrälsen hela tiden. (vi tror i.a.f. till 99%  att var han men eftersom det bara var ½ katten kvar (nederdelen) så är det en liten 1% som undrar)

Förstår att det inte kan vara lätt med så många katter som är ute på vift.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

När vår Sessan försvann 2001 och jag försökt allt så tog jag också till Saidas dotter. Även till mig sade hon att det är svårt med katter för de rör på sig hela tiden. Men hon hjälpte mig ändå så jag fick skicka en karta över området där vi bodde och ett foto på katten.

Fick svar efter 3 dagar att tyvärr hade katten blivit tagen av ett rovdjur. Hon hade markerat platsen på kartan dels där katten dog och sedan dit hon flyttats av andra djur. När jag senare pratade med grannarna närmast platsen så berättade de att de hört ett förskräckligt liv en kväll och de förstod att något djur gick åt. När var det frågade jag och hon säger precis den lördagskvällen som Sessan försvann. Förlusten var efter Sessan var enorm men få vetskap hjälpte mig att gå vidare.

Det finns de som har gåvan och andra bara luras så det är inte lätt att hitta rätt som kan hjälpa.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Simson
0

Jag har frågat min väninna om att hjälpa till när katter smitit/försvunnit och hon sade samma sak. Hur mycket hon än ville hjälpa till kan hon inte känna av en katt hon ej känner. Finns för många katter ute. Mina katter som hon känner genom att hon gjort healing och massage på skulle hon ha en chans att kunna hjälpa…kanske. Mest för att hon också gör healing på mig med. Så hon känner hela familjen så att säga.

annebeate
0

Hoppas Eva har rätt att Kalle håller till på någon näraliggande gård. Förslaget med lappar var inte alls dumt. Lycka till SamanthaJones.

Hawknestgrove
0

För er som skriver ut mycket, satsa på en laserskrivare i svartvitt. Blir mycket billigare….Dessutom, så är texten vattenfast . HAr man bläcksrivare, så kan texten regna bort, om man sätter upp lappar ute.

martdat
0

Har du fått ut lappar i brevlådor runtikring? tänker så på lille Kalle,,

SamanthaJones
0

Ja, alla inom en radie av 2 mil från där vi bor. Blev cirka 70 lappar i brevlådor, mataffärer och även folketshus (bönder går väl dit :P)

Vad mer kan man göra? Jag känner mig så otroligt hemsk som människa som inte kan hitta min katt.  :(

Vänligen

Sofia

martdat
0

#108 Nä nu kan du nog inte göra mer, vi får hoppas att det blir napp nånstanns, Du är inte hemsk, katter rymmer tyvärr ibland, du är inte den första som råkat ut för det,

kattassen
0

#108 Det kan faktiskt också vara så att katten har fått ett nytt hem, många blir nog lite fästa vid en hittekatt och kanske har svårt att "se" annonser och dyl. Hoppas i så fall att han har fått ett bra hem.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Kalle är ofta i ens tankar. Nu är det bara att hoppas.

Hawknestgrove
0

Ja du är faktiskt inte mer än människa. Ingen klankar ner på dig

martdat
0

Nått nytt om Kalle? Om inte annat så är jag väldans nyfiken hur det gått med Nisse, är han en riktig kelgris nu tros?

annebeate
0

Har också tänkt en hel del på Kalle. Det är nu tre månader sedan han försvann och du SamanthaJones har  verkligen sökt efter honom. Med tanke på vad du skrev i första inlägget om polisens ointresse. Bäst att kolla med polisen regelbundet. Kanske en annons på Blocket  under Efterlysningar skulle vara något.

SamanthaJones
0

Hej,

Inget nytt om Kalle :( Känns så jä*la piss för jag vill verkligen ha honom här o få ge honom kärlek….
Nisse mår bara fint å har blivit en riktigt kelgris som följer mig vart jag än går, och sover på min kudde på nätterna :) Min lilla Prins <3 Han har en ny vän här, persern sten sture :) Och de har verkligen funnit varandra..:)

Mm, blocket annonsen försvann för inte så länge sen och polisen har jag regelbunden kontakt med, båda här o i småland…

Vänligen

Sofia

Onikan
0

Usch jag känner igen mig, jag har också förlorat en kisse… Lilla Maja som rymde ut genom mitt badrumsfönster i februari, en vecka efter jag tagit in henne och räddat från avlivning.
Det slutar aldrig göra ont. Det lindras, men den där hårda, kalla klumpen i magen kommer blixsnabbt fram när man av någon anledning påminns om henne.

Jag lider med dig!!

martdat
0

Ja jag vet att samantha gjort allt hon kan för att finna honom, men jag var så nyfiken på Nisse…Roligt att han blivit en kelgris!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.