Anmäler mig till stödhem
Jag ställer gärna upp som stödhem, helst katthona med ungar eller dräktig hona. Jag bor i Östersund i ett hus med två andra katter som båda självklart är vaccinerade och friska.
Hos mig kommer katten/erna att vara innekatter.
//Emilie

Toppen att du finns för katterna! Känns alltid så skönt när det dyker upp nya stöd/permanta hem för behövande missar!
En Jämte till Så glad jag blir.
Bra att du blir stödhem. Sådana behövs
Jenna

Jag har anmält mig tidigare till olika katthem och dyl, men ingen hör av sig, så jag provar här…hoppas att jag kan göra skillnad!
Har du gått in på KKS sida och fyllt i en intresseanmälan för stödhem?

Ja, jag har anmält mig där.
#5 som sagt har jag flera kattfamiljer som behöver in, men avstånden är problemet:((

Jättebra att du vill vara stödhem. Vilka katthem finns i Östersundsområdet? För det är väl enklare att bli stödhem till ett katthem i närheten?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Kanonbra!.. det är stort behov av sådana som du… hoppas snart du får ett uppdrag…. fast egentligen menar jag tvärtom… vad skönt om vi inte behövdes…. kram för att du finns när det är som det är…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Vi behöver stödhem till en kattmamma med 3 kattungar, men det är långt bort från oss i Malmö. Vi har ingen möjlighet att köra den sträckan och sedan hantera ärendet vid adoption.
Varför finns inte fler som du i Malmö/skåne ? =((
Jämtkatten finns i Östersund
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har pratat med Jämtkatten men dom har inte hört av sig. Har pratat med dom tre gånger och hon säger att hon ska höra av sig när dom behöver stödhem, men hon måste glömma bort mig hela tiden… Så det är darför jag vänder mig till andra ställen.
Ja avståndet till de som behöver hjälp är långt.
Man känner sej frustrerad när man skulle kunna hjälpa men inte kan pga avståndet.Bor i fel ända av Sverige.
Jenna:(

Finns det inte något som heter Katt i norr? Eller något sådant? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ja, det finns ett i sundsvall, kanske skulle kolla med dom, någon som vet om dom har en hemsida.? eller jag googlar

Nu har jag pratat med Sunsdsvalls katthem och dom tyckte att jag bodde för långt bort. Men samtidigt tycker nog jag att det finns det så många hemlösa katter just nu och då tycker jag nog inte att det är för långt.. vi bor 17 min ifrån sundsvall…
Ja…jag vet inte…
jag tycker det är ett konstigt resonemang, 17 minuter bort..suck. Och det klagas på att kks har lustiga resonemang=/
Katt i norr finns i Luleå 70 mil bort
Vad bra att du ställer upp som stödhem :-)
17 minuter….jösses så larvigt, det är väl inget och om du erbjuder dig som volontär kostar det ju inte katthemmet någe, konstigt.
Tror hon har skrivit fel det ska vara 17 mil

Synd att du inte bor i Skåne för jag vet en kattmamma med tre ungar som behöver ett hem…
Ja, jag attar inte, att katthmmen behöver vara kräsna. Men Jämtkatten vet jag ständigt behöver stödhem. Bara det, att *** nog har så mycket at tänka på, att det går runt. Vet du vad? Kan du inte ställa upp som volontär och hjälpa till på Kattstugan? Då fårdu mer personlig kontakt.
jag fattar mycket väl att katthem är kräsna i valet av jourhem, det är ju trots allt katthemmet som har slutansvaret för katterna som placeras i dessa jourhem. Känns det inte rätt eller bra för katthemmet med en viss jourhemsanmälan ska man inte placera katter där.
Inte sagt att missemillie inte skulle vara ett bra jourhem :)
Ja, men just avstånd, är väl fel om bara det är en fråga.
Som jag skrev i ett inlägg på SKS tidigare ikväll:
"Kanske du inte behöver gå via någon förening. Finns ju väldigt många katter i nöd som behöver hjälp men som inte kommer till kattföreningarnas kännedom. Problemet blir ju dock att du inte har någon uppbackning gällande veterinärvård men att du själv väljer ut var katten placeras och inte katthemmet/-föreningen."
Mvh
Morgan
Finns en tråd som heter #avlivningshotade kattungar" imagine_peace. Hon bor i Skellefteå det kanske kunde vara nåt?

Oj oj jag skrev fel, 17 MIL ska det vara 
Hoppas inte att det var någon fel på min personliga beskrivning, jag har berättat detta om mig: Jag heter Emilie Östlund, bor i Östersund i en villa med min sambo och mina två katt-tjejer. Dom är vaccinerade och kastrerade. Dom är båda innekatter och ett krav är att om jag ter emot en katt/er kommer dom att vara innekatter hos mig. Jag har fem minuter hem från mitt jobb och är hemma varrje lunch. Om jag tar emot en katt har jag möjlighet att vara hemma från jobbet ett tag. Jag kommer att stå för mat och sand och eventuella veterinärbesök. Vi har möjlighet att dela av rummen om katterna inte skulle komma överrens…

Tror inte det att dom inte tycker att jag passar som stödhem…hoppas verkligen inte det.
Kat08ja: Jag ska leta efter den tråden direkt!

Nu har jag pratat med imagine_peace och eventuellt tar jag hand om kattungarna, men himla synd om dom måste lämna mamman innan 12 vekor..
#27 Den beskrivningen är det minsann inget fel på. Det låter kanonbra tycker jag! :)
Det där hur föreningarna ser på avstånd varierar nog väldigt mycket. Kan tänka mig att det beror på vilka möjligheter de har att övervaka verksamheten och inom hur stort geografiskt område de verkar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nu har jag äntligen en chans att få hjälpa till, troligvis kommer jag att ta emot dessa kattungar som imagine_peace vet om. Men ajg kan bara ta emot tre stycken, det kommer bli så himla jobbigt att lämna kvar två kattungar åt sitt öde…
#31 Hoppas nån annan kan ta dom andra kattungarna, man blir så ledsen och arg..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#32 Om missemilie bara kan ta tre stycken så stannar de övriga två hos mig i väntan på permanenta hem.

Tack jenna! En ros till dig med för du är så gullig=)
vart då?????