Kittykatt har fått 4 ungar 9 juni ca 15.30
Idag fick Kittykatt sina ungar. 2 svarta och 2 grå-vita. Har inte kollat sort på dem, för hon behöver vara ifred nu.
Hon klarade allt på egen hand. Jag visste inget, förrän jag hörde pipande från den ena garderoben.
Nu ligger hon i stora transportväskan med ungarna och en skål vatten. Hon kan ta sig ut och in, men de andra katterna kommer inte igenom öppningen. De verkar inte intresserade heller, utan håller sig undan. Inte ens Ludde, som i vanliga fall är så nyfiken har gått i närheten.
Inatt får hon vara i köket med mat, låda, ungar och stängd dörr. De andra katterna får ha mat i hallen så länge.
I morgon ska jag gå upp till vet med de 3 som ska tas bort. Tyvärr måste det göras, eftersom det föds tillräckligt med katter just nu.
All min respekt har försvunnit för dig, ALL respekt. Våga inte kalla dig djurvän mer..
Ja mitt svar och åsikt har du fått via mail…..
Hur i h****e kan du bara skriva ut såna här sadistiska perversiteter? Varför lät du ungarna födas överhuvudtaget? Och så ska du ta bilder av dem, innan du avlivar dem, chict! Riktigt reapris, hör du! 10 spänn styck för att avliva kattungar. Och detta går du ut öppet med! Skämmes, ta mig fan! Du skulle tagit och kastrerat katten, i tid! Du ska veta, att detta inte går oss förbi utan at flera av oss har sett det!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#2 ja, jag blir mörkrädd. Detta är det vi kämpar för dagligen, att folk ska ta ansvar istället för att så billigt som möjligt avliva kattungar.spelar ingen roll att Kittekatt var hittekatt från början hon har varit inne flera veckor, och man visste att hon var dräktig. dessutom fota dom innan man tar död på dom…ÄCKLIGT helt sjukt, detta….USCH
Dessutom, så är en förlossning minst lika krävande som en kastrering. OCh som sagt, du har haft katten inne länge. Ok, hade katen inte klarat kastreingen, jättesorgligt. Då hade EN katt dött. Nu ska du gladeligen ta död på 3. JAg är inte den, som i alla lägen försvara att man ska låta alla katter leva, men detta tar faktiskt priset i perversitet.

Jag har skrivit om detta innan.
Uppdaterar det inlägget

åhhhh..jag skulle aldrig klara av att välja ut en unge o låta avliva övriga..blir mycket ledsen när jag läser detta,

Jag har aldrig hört nå värre! Skriva öppet på en sajt som försöker rädda varenda liten kattunge att du skall avliva 3 ungar i morgon…………….
Undrar om du försöker provocera oss?
Om hon klarade förslossningen nu så borde hon klarat av en kastrering/abort tidigare……..
Nu måste jag censurera mig själv!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Chict, eller hur? Är låst nu och det går inte skriva mer där.
Jenna Medarbetare.
Jag blir otroligt ledsen och besviken när jag läser detta.
Väl födda så ska de få sin chans till ett liv. Det är just precis så här vi försöker att få folk att inte agera.
//Pia

Jag KAN inte ta hand om 4 kattungar igen. Jag ringde ju veterinären för att fråga, eftersom det hade pratats här om kastrering fast hon var gravid. När hon avrådde, är det väl ganska självklart att jag rättade mej efter det. Hon tyckte egentligen att alla ungarna skulle tas bort, men jag har fått för mej att kattmamman skulle må betydligt sämre då och därför gör jag så här.
Ingen visste att hon var dräktig, förrän mina grannar började misstänka det. Därför ringde jag veterinären och frågade. Innan dess var jag helt klar över att hon skulle kastreras.
Hade jag kunnat skulle jag haft dem här, men jag KAN inte. Vad skulle jag i så fall göra, när de är så gamla att de kan flytta, och jag inte kan placera dem?
Till och med jag behöver äta ibland. Här handklas det först och främst mat till katterna, men de får inte vara så många att det hela blir totalt ohanterligt. Tyvärr är det så att jag måste räkna ören och inte kronor. Priserna stiger, men inte pensionen och speciellt inte sjukpensionen.
Så tänk lite, innan ni hackar för mycket.

Snälla Mettan..ändra dej…bättre att försöka placera om den lille familjen om du tycker att det blir för mycket med flera ungar..nu har jag en stödhemskatt uppe på övervåningen och därmed bekymmer inför vår jämtlandsresa, annars så hade jag skrikit på transporthjälp och erbjudit mej att ta över kattfamiljen..

Nej låt inte kattungarna dö..
Det som är fött ska leva..

Detta var ingen rolig läsning, Tycker att sidentass ide är bässt, försöka hitta en annan stödfamilj, jag vet att du har dåligt med pengar Mettan, är det bara det det hänger på? Jag blir bara lessen, Så här gick det till på landet när jag var barn och jag hoppas att det får ett slut att välja vem som ska leva och vem som ska dö,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
jag kan handmata dom. kattmamman här hemma kan nog adoptera dom med, hennes är tre veckor.

Jaaaa!! Mettan..kontakta Chimney! Hjälp finns ju där!
(Toppen Chimney!!)

Jag blir upprörd det är allt jag kan säga. Var bor du? Jag kan ta 2 av ungarna och flaskmata dom för egna pengar och egen tid. Alla liv har lika värde och jag håller med att allt som har fått liv ska få leva.
hon bor i landskrona.
går tåg härifrån halmstad dit iaf.
Sorglig läsning jag gråter:( Hoppas att du ändrar dig!

Jag kan ta tåget om jag får sponsring resten klarar jag själv sedan. Vad kan det kosta? 500 kr?

Skulle det vara möjligt med en omplacering? I så fall naturligtvis med både mamman och ungarna.
Tänk, om det kunde gå! Djurskyddet tar dem inte, för de har överfullt i vanlig ordning. Har försökt komma i kontakt med dem igen, hoppas bara att hon ringer upp.
Men omplacering måste i så fall vara denna veckan, annars måste jag gå upp med dem.
vet inte vad det kostar från västerås..
tror enkel resa går på mellan 500-900kr om man beställer dagen innan. samma dag är det dyrare..
jag kan tyvärr inte ta en kattfamilj till, Velvet gillar inte andra vuxna.
testa sätta ut en annons på blocket, vet att människor där slänger sig över en kattfamilj för att tex lära sin barn om ansvar.
bara för dig att hålla koll på att dom kastreras sen.

Oj nej det kostade 1101 kr minst enkel resa. Det är omöjligt men jag vill så gärna hjälpa. Tar 5 timmar men det var ju minsta bekymmret det största är pengarna.
#23 skulle inte marias kompis ner till gbg nu i slutet av månaden? jag ska köpa en gerbil av maria, så kanske kan den här vänninan ta upp familjen till dig?

Jag kan heller inte ta en vuxen katt, ungarna går…Skulle det vara en möjlighet för Mettan att iaf ta hand om dom till dess så kan det lösas, men avliva dom inte.
#24: Kan du prata med Maria om det då.
Kram

Jag bor i Landskrona. Det går tåg hit. Inom Skånetrafiken kostar enkel resa högst ca 90:-- kontant. I så fall skulle det gälla 3 av ungarna. Kittykatt och en unge har jag räknat med att kunna klara.
Den 18 juni köper jag Sommarkortet och då kan jag åka var som helst i hela Skåne.
Har inte vågat gosa med ungarna, för då blir det kört.
För att klargöra det hela, vill jag tala om att Kittykatt inte är min katt. Meningen var att hon skulle till sin s k ägare, men han var inte intresserad. Han visste inte ens hur gammal hon är och hade inget namn på henne heller. Han fick mitt telefonnummer för att ringa, så vi kunde komma överens om när han skulle ta hand om sin katt, men han har inte ringt, så han ska inte ha någon katt heller.
# Var bor du i så fall? Om jag åker buss, får jag åka till närmast större ort i angränsande län, men om jag åker tåg är det närmaste station inom Skåne.
#Om du bor i Halmstad kan jag kolla bussarna till Laholm, kanske tillägg till Halmstad med tåg, annars blir det tåg till Båstad.
Om jag bara vet att det ordnar sig för familjen, så kan de i alla fall stanna lite längre här. Ett par tre veckor gör inget, bara jag VET att det fixar sig senare.
Tack allihop!
Mettan
har för mig att laholm räknas som sista stationen i skåne, if när min syster åkte för två månader sen.
kan du ta dig till laholm kan jag ta tre kattungar, jag har inget eget liv nu när jag är sjukskriven, så att rädda deras liv är bara en bonus.
Det måste lösa sej på nått sätt.
Man kan ju inte avliva friska katter.
Jenna som håller tummarna för att det ska lösa sej.

Jag är mållös, jag har inte riktigt fattat varför du ska avliva dem de kostar ju inge pengar nu ,, de äter ju av mamman. efter det får vi väl hjälpas åt att se till att de kommer ut i hem,,
Blir oxå besviken på dig Mettan. Hur kan man döda små söta kattungar.
Hoppas nån annan kan ta hand om dom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jodå, jag kan ta mej till Laholm och det blir efter den 18, när jag har köpt Sommarkortet. I så fall tar jag både Kittykatt och ungarna med mej, så får de vara hos mamman så länge som möjligt.
Jag kan undersöka tilläggspriset till Halmstad också, för Halland har väl länstraifik, eller hur?
Maila tel.nr och e-postadress till mej på mettan@comhem.se, så kan vi säkert komma överens.
TACK!
Men dela inte kattungarna ifrån mamman nu då… Det är väldigt mycket jobb att handmata! Hela familjen måste flytta ihop då el?
Ja nåt får du göra för att rädda ditt ansikte. För detta är helt intelligensbefriat, det du skrivit om.
sambon sa nej :(
jag betalar gärna dom 20kr för kostnaden för dig att lägga ut en annons på blocket.
och jag kan bidra med pengar för kattungemat om du inte får iväg dom, det är inte alls mycket pengar. men jag tänker inte låta dig avliva dom.

Det är väl ändå bäst att försöka hitta någon som kan ta BDE mamma och ungar…

Linda Lou kunde ju ta två? men klart bättre om någon kan ta hela familjen,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mette vad är problemet varför kan du inte ha dem kvar tills de är flyttklara jag fattar inte kan någon förklara , de kostar ju inga pengar nu . att avliva katterna är MORD på högsta grad.
Katterna kostar ju inga pengar nu de äter ju av mamman

Jag kan också hjälpa med att hitta hem åt dem när de blir större och självständiga om ingen annan lösning hittas… Och i början är det ju själva mamman som matar dem så eventuella matkostnader är inte problem före mot slutet och då äter de ju inte några stora portioner mat… kan slänga i värsta fall in en hundralapp från vårat konto på Huskatten… det tror jag ingen har nåt emot där…
Så Mettan tänk om…
Ladykatt
Vi kan väl skramla till matpengar till dig Mettan bara du tar hand om kattmamman och ungrna tills dom är 12 veckor. Sen får vi hjäpas åt att fixa nya hem till kattungarna, men det ska väl gå bra..
jag är iaf med på att skramla.

Nu finns det en hel del komentarer här som inte är speciellt trevliga i sitt språkval. Trotts att jag ser att många valt att censurera sig själv.
Men snälla ni tänk på hur ni alla skriver. Om otrevligheter fortsätter kommer jag låsa tråden.
Mvh ÅsaF medarbetare
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är med bara de inte avlivas.
//Pia

Ni är underbara här inne… jag hoppas att vi kan rädda de små liven så att de får chans till livet…

Jag har 2 rum och kök och redan liten plats. Nej, de kostar inga pengar nu, men de kostar avmaskning m m, för de föds ju med mask.
Men, jag SKA inte gå upp med dem till vet. Egentligen var det för mycket att ta in Kittykatt, när jag har 3 egna, men jag kunde ju inte låta henne springa vind för våg heller.
Nu gör jag så, att de stannar här åtminstone några veckor och under tiden kanske det går att få tag i en fosterfamilj till 3 av ungarna. En unge är det inga problem med, för både Ludde och Archie vill gärna vara "mammor" igen. Oxch Kittykatt kommer att kastreras. Det finns pengar avsatta till det.
Dessutom får jag inte ha för många katter här, jag orkar inte heller, för jag räcker inte till för dem, som jag vill.
Sedan detta att ha dem tyills de kan flytta! Det går inte. Tidigare har jag lyckats placera katter, men det verkar totalt omöjligt nu igen.
De stannar i alla fall här, tills de har öppnat ögonen och sedan hoppas jag på en fosterfamilj.

Ni är ÄNGLAR allihop. Har en granne som sitter här och han sa just att om de kunde stanna tills de blir 12 veckor, blir Ludcde överlycklig! Det blir han och Archie också. Dessutom får Kittykatt ha åtminstone EN unge ifred, för jag vet inte hur Spotty reagerar. Hon har aldrig haft ungar, men hon kanske vill ta hand om en nu. "Katters vägar äro underliga!"
jag hängde inte med i sista inlägget, har det löst sig för kissarna?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Det verkar så!

jag fattar inte heller vad händer .
oh vad härligt!
Jag skulle precis skriva att annars har jag ett rum ledigt! o väldigt mycekt tid här i lkpg men om det redan har löst sig finns det alltid någon annan som behöver kärlek!
Vänligen
Sofia
Då kan jag tolka det som, att både mamma och alla kattungar får flytta? Då är det helt OK. Jag är gärna med och sponsrar transporten i så fall

Just nu vet jag inte VAD som sker, bara att det verkar ordna sig och ingen skulle vara gladare än jag, om hela familjen fick vara tillsammans så länge det behövs.
Det finns pengar avsatta till kastrering av Kittekatt när det blir aktuellt.
Jag hoppas verkligen att detta kan ordnas upp för avlivning av kattungarna är inte heller något jag tycker är OK.
Sedan kan jag inte förstå hur man på fullaste allvar går ut och erbjuder sin hjälp med att ta kattungarna för uppnappning när de har sin mamma
Det vore en helt annan sak om de varit moderlösa.
SamanthaJones erbjuder sig ju att ta hela kattfamiljen till sig och det vore väl bra om det löser sig så och ni kan komma överens.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ja, jag säger en sak som en klok människa sa till mig en gång. Alltid finns det folk som hittar saker att klanka på. Även om det är i all välmening då situationen var ohållbar. Då menar jag att först hackar ni på att Mettan gör fel och när man erbjuder sig att hjälpa henne så hon inte avlivar ungarna så är det fel också. Hur ska ni ha det?
Att jag erbjöd mig att ta ungarna är väl ändå bättre än att dom avlivas för det är väl det du syftade på # 52?? Alla kan inte ta in en vuxen katt när man redan har vuxna katter hemma. Särskilt en som är lite speciell.
Nu är det ju toppen att någon kunde ta hela familjen för självklart så är det det allra bästa. Det förstår till och med jag men när människor ej ger något val alls så blir det en annan utfallvinkel.
Men jag tycker fortfarande inte att Mettan gjorde rätt i att hota med avlivning. Man får ändå se bortom det och göra något bra av situationen.
Glad sommar allihopa!

Måste erkänna att jag fortfarande inte riktigt fattar om mamma + alla ungar skall till ett och samma ställe och i så fall vart det blir? Nåja spelar ingen roll bara alla får leva vidare.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#53 Ja jag kan hålla med dig om att det inte går att göra alla till lags för vi har så olika uppfattningar om saker. Vad man än säger eller gör finns det alltid någon annan som tycker annorlunda. Vi har varit med om det många gånger förr att känslorna svallar i olika kattsituationer. Det är då det är bra att kunna diskutera vad som är bäst attt göra.
Förstår att du inte menade något illa utan du erbjöd den hjälp som var möjlig för dig. Däremot så vädjade Sidentass till Mettan att inte göra något överilat utan försöka hitta en lösning med omplacering av kattfamiljen. Det har många gånger uträttats mirakel här när gemensamma krafter träder in och hjälper till.
Vill också säga att jag delar din åsikt om att hot om avlivning inte var bra och det skrev jag också i mitt inlägg.
Önskar dig också en Glad sommar!
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#55: Tack=)
Jag har skrivit till samantajones att jag kan ta hela familjen om hon känner att det är bättre. Jag har plats och tid. Annars ska jag skicka ett bidrag till henne om det blir hon som tar hand om dom.
Vad bra om det löser sig 

Det gör det på något sätt…
hej hej :)
Jag kan ta hela familjen men då är et ju trasslet med transport. Linda-lou, kan du ta hela familjen till dig? *lite slö i huvudet så här på morgonen*
jag tycker att dit det är lättast att hitta transport dit får ungarna flytta..
:)
Vänligen
Sofia

Jag ger gärna ett bidrag till den som har hela familejn hos sig. Snälla kan någon fixa. Jag försöker hjälpa så gott jag kan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
När ska transporten ske i så fall, tänkte på att ungarna är så små nu för att ut och åka med mamman..

Jag har en som kan ta med dom mot midsommar till Sthlm då får jag resa dit från Västerås och hämta dom. Det går ju att lösa på något vis men det är i så fall om mamman kan få ett jourhem när kattungarna flyttat. Det går ju…
Den som smidigast kan ta dom får ta uppdraget=) Du kanske hittar ett bättre sätt…
Kram!
Samantha du bor i Göteborgstrakten, elelr hur? Det är ju inte långt från LAndskrona.JAg är som ÅSa här, villig att sponsra transport för hela familjen så fort som möjligt. De är ju ingen fara att frakta i en transportbur hela lilla familjen.JAg är även villig att precis som, Åsa lägga en liten slant till hemmet som tar hand om kissarna, till deras mat.Det går väl för 17 att sätta sig på tåget från LAndskrona till Göteborg, tar ju inte så lång tid?Tycker det verkar rent praktiskt, vara den snabbaste och enklaste lösningen. ca två timmar med tåg, eller hur?

Oj ja då är det ju det bästa. Jag sponsrar gärna med med en liten resslant.
Ja, då är det bara att invänta klartecken från Samantha och i så fall för Mettan att sätta sig på tåget. Svårare är det inte.
exempel på tider idag….

SamanthaJones bor i Linköping enl. hennes sida, om hon inte flyttat nyligen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ok…..Då hade jag för mig fel….
I så fall, så är det så här
http://www.sj.se/purchase/booksearchtravel/findTravels.form
ett byte och ca tre timmars restid

hur går det?…*puttar upp*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Nu är det helsnurr i skallen här! Jag köper alltså Sommarkortet den 18 juni, sedan kommer helgen med midsommar och allt. I och med att jag har Sommarkortet, kan jag ta mig till Hässleholm eller Osby med Skånetrafiken. Biljett med SJ finns inte att köpa varken här eller i Helsingborg, utan man får ta sig till Lund. Åker man med SJ blir det billigare, ju tidigare man beställer biljetten. Sedan är det där med pensionärsrabatt väldigt krångligt och jag begriper det helt enkelt inte.
Jag åker mer än gärna iväg med Kittykatt och ungarna, men p g a min värk, kan jag inte göra något 2 dagar i sträck, utan för mej är det varannandagsaktiviteter som gäller, annars riskerar jag utslagning i en hel vecka.
ja, jag bor i linköping. hur ska vi göra? när går det att flytta en hel familj?
Vänligen
Sofia
Men det är ju bara att beställa en biljett på nätet. Vi sponsrar ju resan, så varför krångla med en massa rabatter hit och dit! Och att flytta en hel familj går väl hur bra som helst, bara de är ihop! det är ju ingen jordenruntresa, utan max dryga 3 timmar med tåg. Men det är klart varför skall man göra något enkelt, när det kan göras komplicerat…..

Japp vi hjälps ju åt att betala resan….
Ja jag är med och sponsrar

Fler? Ju fler desto billigare för var och en….=)
Jag är med och skänker en liten slant som jag sa innan. Bara de får leva.
//Pia
Ja jag såg det billigaste alternativet en väg från LAndskronaC direkt i morgon kostar lite över 700 kr. Då köper man biljetten på nätet. Då har jag inte räknat på några rabatter elelr något alls.
Alla kan kolla om de går in på min länk i inlägg 67 och leka med tider och platser.
Åker man fredagen den 13.e så kan man få en plats för 642 kr
tisdagen den 17:e juni ännu billigare
11:45
14:55
03:10
1 byte

11:45 Landskrona stn - 12:08 Lund C
Skånetrafiken, Länståg 1725

12:28 Lund C - 14:55 Linköping C
SJ, X 2000 5361 kl: Platsreservation, Internet, varma drycker, frukt och dagstidningar ingår.
2 kl: Platsreservation ingår.
510 SEK
Första siffran avgång Landskrona, andra siffran ankomst Linköping, tredje restid, sen ett byte och sist priset

Japp men jag kan ju starta en auktion om det kan hjälpa….Men då behöver vi ha klartecken från Samantha!
Sista minutenbiljett för pensdionär, alltså inom ett dygn kostar 367 kr. bokas på nätet det med och hämtas ut på angivna ställen. Nu talar jag alltså om direktresa från Landskrona till Linköping. Hela vägen med andra ord,
Hej hej.
För mig borde det gå efter helgen, jag tar studenten på fredag så efter ska jag försöka få till det, men jag måste prata med min sambo och få hans klartecken ( i värsta fall få jag ta detta som studentpresent) en underbar sådan. VI håller tummarna för att han faller för drömtårta som muta när han kommer hem!
Vänligen
Sofia
Ja i så fall, så ska du självklart få ta din studentexamen. Det kan man bara göra en gång i livet. Annars skulle det sk**a sig, finns det någon utväg nr 2?

jag är gärna med o sponsrar med en liten liten peng… huvudsaken att de får fortsätta leva……hoppas nu bara att minnet på mej inte rinner ut…
Ja jag är med och sponsrar under förutsättning att hela familjen flyttar

håller med dej där Gunilla….bara jag vet var pengarna ska och att hela familjen flyttar så flyttar jag banken……
nu har jag inte läst allt men det är jag som erbjuder transport i midsommar. katterna kan ordnas till göteborg också, jag ska dit först och hälsa på sambon.
ni får skrika på mig om hur ni vill ha det, glömmer allt för ofta bort trådar
Ok, då kan alltså katterna få flytta från Landskrona nästa veckoslut? Finns det ett stödhem även i Göteborg? För hela familjen? eller kan transoprt ordnas till Göteborg?
Jag har lyckats med konstycket att missa den här dramatiska tråden. (Vår nya lilla hittekattunge har tagit all vår tid)
#0 De flesta av oss är starkt emot avlivning av friska katter och andra sällskapsdjur på den här sajten. Därför får man räkna med att det blir upprörda känslor när man skriver att man har för avsikt att avliva en kull kattungar. Det är bra att du har ändrat ståndpunkt och nu tänker annorlunda. Som andra skrivit kostar det inte några extra pengar i nuläget eftersom du ändå tänkt behålla kattmamman. Lösningar finns dessutom i tråden om du bara ger dig till tåls i några dagar.
#41 Instämmer i vad du skriver Åsa. Vi får försöka lägga band på vårt språkbruk även när något sätter våra känslor i brand.
Hoppas nu på en lycklig lösning för denna kattfamilj.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag vill tacka er allihop för att ni vill ställa upp. Självfallet kommer ingen katt att avlivas, det var en absolut sista utväg, eftersom jag nästan var chockad för att det gick så snabbt, då jag fick besked om att hon troligen hade ca 2 veckor kvar.
Nu har jag kollat upp en hel del saker och dessutom har jag blivit förälskad. 
Jag har blivit förälskad i ungarna också. Jag kan inte ge mig iväg och åka hur som helst heller. Efter att ha pratat med Djurskyddet här och frågat om resa med ungarna så långt, fick jag besked om att jag inte skulle stressa mamman på det sättet, så på något sätt får både hon och ungarna stanna här, tills de är färdiga för omplacering. Nog ska det bli någon lösning på det hela, för konstigt nog brukar det mesta lösa sig, när det är som värst. TACK ÄN EN GÅNG ALLIHIOP, FÖR ATT NI BRYR ER!

Härligt att höra, ja, det är enligt mig bäst att Kittykatt kan stanna hos dig för hon är ju vant där nu och ta hand om sina små bebisar, det är trygghet som hon behöver mest nu…
och då är jag nyfiken på de bilder du lovat så att jag kan också se de små underverk som var orsaken till många upprörda känslor (både dina och andras)…

Tack ska du ha!
Jodå, bilderna kommer, för nu sitter batterierna på laddning och kameran också i dockningsstationen. Ska försöka fixa det i morgon och samtidigt se vad för sort de är.
För en gångs skull vet jag exakt när ungarna är födda och jag skrev fel datum i hastigheten. Det var ju den 10 juni igår och inget annat. Teflonhjärnan igen!
Kittykatt har nu både mat och vatten hos sig och öppet i nätet, så att hon kan gå på lådan.
Hon är så duktig och skyddar dem väldigt noga. Hon är en jättebra mamma.
Det är ju mer än 20 år sedan jag hade nyfödda kattungar i huset, när min egen Lisa fick sina ungar.
Pratade med en av mina grannar tidigare och talade om att både Kittykatt och ungarna stannar här tills de är färdiga för permanenta hem. Vad han sa? Jo, "då blir Ludde glad" och det tror jag också. Just nu är han lite konfunderad, men går inte ända fram till väskan, sedan Kittykatt fräste åt honom och Archie.
Däremot ligger Archie vid fotändan på min säng och Ludde ligger på en stol, bredvid väskan. De vaktar för fullt och reagerar, när jag lägger mej på knä framför väskan. När jag stänger nätet igen, lägger de sig till ro och vilar vidare.
Spotty håller sig undan, men är ändå i närheten genom att ligga i korgen i fönsterkarmen och spana.
Nu tror jag att jag säger godnatt och hoppas att det går att sova.

Skulle du alltså ha kvar henne i Landskrona? Bara så jag vet för det var tal om sponsring….

Jag har kvar både Kittykatt och ungarna tills de kan lämna vrandra

oki…
Hur är det med mamma katt och ungarna?