Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1061 ggr
essut50
0

Pontus förr och nu (bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När Pontus kom till oss den 9/9 förra året så låg han under bokhyllan i sovrummet första tiden.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c72095a0-8346-4524-8fda-20a09fb698df&Filename=pontus 42.jpg) Nu är han så tam att jag kan ha honom som huvudkudde utan att han bryr sig. Tänk att han är så kelig och go nu för tiden. Så fort jag går till sovrummet så tror han att jag ska lägga mig, han vill så gärna ligga på min arm och gosa..

eller vara på balkongen ..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ae4ba0c2-9d37-4de1-9009-d26baf19efa0&Filename=Pontus 32.jpg)

Det går bättre mellan Milou och Pontus, men dom vill inte ligga bredvid varandra ännuGråter Men det kanske kommer en dag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Onikan
0

Vad kul att han blivit så mycket tamare, han måste trivas kanon!! Jättefina foton!

essut50
0

Tack, Pontus trivs jätte bra hos oss..Men när vi har främmande så smiter han iväg till sitt gömställe i klädkammaren. Vet att det tar tid att han vågar sig fram. Milou har det tagit över 2 år att våga vara framme när vi får besök. Men det får ta sin tid vi har ingen brådska.

martdat
0

Roligt att se när de gör framsteg!Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

solweig
0

både pontus o lasse var ju skygga katter. det är kul att pontus blivit tam. lasse har också gjort framsteg. får klappa o kela med honom. men gömmer sig när det kommer folk, precis som pontus.

Jenna-Gun
0

Alla mina katter gömmersej om det kommer folk.

Möjligen kan de äldsta

komma fram och hälsa.

Så Pontus är.

Nospuss från mej

karins
0

Vilka framsteg han gjort! Så nöjd Pontus ser ut på bild 3 !

Issa
0

Vad roligt att se Pontus nu. Är lite skillnad sedan han kom in som en grushög och var totalt sönderriven i ansiktet. Det vita på honom var inte vitt, det var gråbrunt av grus och jord. Han måste haft något krypin under något golv någonstans. Han fräste aldrig utan han flyttade sig lite makligt om man kom nära. Han låg alltid på golvet vid elementet, så han måste ha uppskattat värmen enormt. Där han legat blev det en grusros på golvet av honom.

Tusen tack för han fått ett sånt underbart hem!

Sidentass
0

Åhh så fin han är.. o vilka sjumilasteg han gjort framåt:-)

essut50
0

Tack alla. 

Issa, han gillar verkligen värmen än idag, tycker om att ligga i solen, så när solen flyttar sig så följer han efter. Skrattande Milou gillar inte solen alls, föredrar skuggan istället…