Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 522 ggr
tervmatte
0

OT. Vad är det för låt???

Någon gång på 80-talet brukade min pappa lyssna på en låt där någonstans i refrengen sjöngs det : "Johnny, johnny go home…"

Stavningen kan vara olika på just namnet… Pappan vet inte vem som sjöng eller vad låten hette…  Bara att det var en kille som sjöng..

Och han längtar efter att få lyssna på den igen. Massor med goda gamla minnen är knutna till just den sången. Snart fyller min pappa jämnt och det skulle vara den bästa presenten att få spela den för honom.

I nästan tio år nu letar jag efter den och blir snart knäckt om jag inte hittar den. Ingen jag frågar vet vad det kan vara för låt…

Har Ni någon aning?

Bumbis
0

kan det varaq Bye, bye Johnny med Return från 1988?

Puma77
0

Kan det bara denna. Johnny, Johnny come home med Avalanche

//Pia

Hawknestgrove
0

HArdu youtubat?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Mmmm Där finns det mesta.

//Pia

tervmatte
0

We have a winner :-)

**Pia alias Puma77 hittade den rätta låten
**

Pia jag vet inte hur jag ska tacka Dig… Jippi…. Nu ska det brä…. lite skivor hi hi…

Pappa blir överlycklig :-))

Tackar vännen…

Puma77
0

Ha ha ja där arbetade mina två hjärnceller för högtryck. *fniss* Nej men youtube e kanon må jag säga. Tog inte lång stund innan den fanns där. Allt handlar bara om vilket sökord man lägger in.

Kul att ni äntligen hittade den så ni kan br… eh försöka få tag i en skiva *fniss* Han kommer säkert bli lite tårögd när han inser att äntligen….. äntligen.

Ha de gott vännen. Kram

//Pia

martdat
0

Skönt, Kanske du kan hitta en låt till mig med jag sökt i 10 år?? Kommer dock inte på vad den heter,,, ska grunna på det,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tervmatte
0

Jo, när Pias bägge hjärnceller sätter igång så finns det inget som skulle hindra dem från att lösa allas problem, hi hi…

Mardat jag antar att nu, när hjärncellerna är uppvärmda och igång, så behöver Du inte ens ange vad låten heter eller vem som sjunger den. Pia hittar den ändå * fniss*

Heeeja Pia, Heeeja Pia, Heeeja Pia…

Puma77
0

Ha ha Ta inte i så du spricker nu Anna. Men jag lovar. Youtube e kanon. där finns allt tror jag nog.

//Pia