Akut behov av hjälp!!!
Jag har tidigare berättat om vildkattungarna Skrutten, Fabio och Skuggan från V Frölunda, som numera bor permanent hos mig och Mats. Skrutten kom i slutet av oktober och sedan har de andra kommit till efter hand. De är bröder, men vi har också tagit hand om en kattunge från en annan kull i Frölunda, nämligen Astrid, en tuff liten sköldpaddshona.
Vi har i fem månaders tid tagit hand om en kattkille, kallad Killen, som kom tilll oss med skadad svans. Efter många behandlingar blev han tvungen att amputera en del av svansen. När allt slutligen var läkt och vi trodde att Killen skulle få vara frisk och glad, blev han dålig i cancer och vi blev tvungna att låta honom somna in efter ett antal undersökningar och en operation. Vi saknar Killen så mycket, han gav kärlek till alla han mötte och var en liten ängel redan i livet… Behandlingar och undersökningar kostade ju en del, så vi var tvungna att låna en hel del pengar för att kunna hjälpa Killen.
Nu är det dags för de tre små killarna att kasteras och vi behöver helt enkelt pengar och vrider oss ut och in, för att komma på sätt att dra in pengar till detta…
Har du möjlighet att hjälpa oss, så skicka ett mail till mig, så skickar jag mitt kontonummer… Alla bidrag är SÅÅÅÅÅ välkomna, hur små de än är!!!
Pma mig ditt kontonummer, så kommer en liten slant från mig
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tusen tack Gunilla! 
Kontonummer?
skicka även din ansökan till www.billyhittekatt.se
för visst var väl dessa hemlösa kissar ni tagit hand om? det är iaf det den fonden ska gå till ;)

Tack för tipset!
Ja, det är hemlösa katter, infångade när de var kattungar - numnera ungkatter. De är födda i det fria av en s k vildkatthona. Min vän Maria har fångat in och tagit hand om deras mamma Pella, så hon har det jättebra nu.
Har hört att man inte kan söka på billyhittekatt samtidigt som man söker hjälp på hittekatter.ifokus, men det kanske inte stämmer? Får kolla upp det…
alltså, du får ju söka hos billy också, även om du har en insamlig här på hittekatter. men skriv det i ansökan till billy, så vi vet ;)
skulle det fattas pengar till kastreringen av dessa killar, så tycker jag att du självklart ska söka! vi går ju igenom ansökningarna till slutet av maj igen, så passa på du medans det finns pengar kvar ;)
Ansökningen hos Billy hittekatt måste du, som jag förstått det, göra efter att din insamling här är klar. Sedan ska du ange hur mycket du fått in i insamlingen när du ansöker. :)
Jag ska ansöka igen när jag fått räkningarna.

Det tackar vi för, jag och kattkillarna!
Vi är ju lite nybörjare på det här med att söka pengar, så alla tips är SÅÅÅÅ välkomna… Tack snälla ni som engagerar er!!!
Ja hoppas allt flyter på för er!

Tack Gunilla! Du är en av de hjälpande änglarna på hittekatter.ifokus har jag förstått.
Ni ska veta att ni är uppskattade, alla ni fina människor som engagerar er för de behövande katterna! Blir så glad varje gång jag går in på sidan…
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja de reglerna är ju inte svåra att följa. Lycka till med insamlingarna

Tack Lena och Gunilla! Ska läsa artikeln med en gång…

Kan berätta att hittills har vi fått in 100 kr från Gunilla. H (Omgående - lena och katterna) och 100 kr från Lillan (vet ej om jag ska skriva det alias du har på hittekatten.ifokus?)
Sammanlagt 200 kr. Tusen tack!!!
Återkommer med redovisning om auktionerna…

Har tittat på auktionerna för Skrutten, Skuggan och Fabio och buden ligger nu sammanlagt på 370 kr.
Tack alla snälla!!!
Tillsammans med gåvorna på 200 kr blir det 570 kr.
Tusen tack från mig och de tre pigga buskillarna!!! 

Här är allt bara bra med det tre små musketörerna. Kan berätta att här var stor dramatik för några dagar sedan, då Skrutten lyckades ta sig ut genom ett fönster och rymma. Eller rättare sagt genom en liten fönsterspringa, där han precis kunde presaa igenom huvudet. Vad är det för orutinerad kattälskare, som inte förstår att katten kan hoppa ut, undrar ni väl nu…
Och här kommer vi till det intressanta i berättelsen. Vår kära Skuggan, en lite pillig och klurig kille, har lärt sig att öppna fönstret, och då menar jag inte att peta upp ett småöppet fönster. Han kan öppna ett helt stäng fönster!!!!! Det går ändå ganska trögt att få upp handtaget, men detta är en finurlig och beslutsam liten herre. Och stark…
Nåväl, Skrutten var den som slank ut, eftersom han är mest framåt av de tre. Han rörde sig runt huset i fyra timmar - detta hände kl 23.30, på kvällen. Jag lyckades inte få in honom, han fräste bara när jag kom nära… eller rättar sagt det gick inte att komma nära. Prövade massor av idéer, men inget fungerade. Till slut försvann han och var borta i två nätter och tre dagar.
Vi letade, letade, letade och letade. Och satte upp lappar, lappar och lappar med foton och info. Vi pratade med massor av människor och berättade om Skruttens försvinnande…
Den tredje kvällen vid 22.30, när vi varit ute hela kvällen och letat, vem sitter vid huset mittemot och ropar?!!! Vår lilla Skrutten och ni kan ju själva förstå hur glada vi blev!!!!!
Det tog en halvtimme för Skrutten att våga komma tillräckligt nära oss, men till slut kunde jag helt enkelt lyfta upp honom och bära in honom. Han var trött och hungrig och ville in igen, men visste inte hur han skulle göra. När han kom in till Fabio och Skuggan, slickade, tvättade och pussade de honom över hela kroppen. Efter att ha ätit ordentligt, la Skrutten sig på golvet omgiven av bröderna och hans lilla huvud föll ner och ögonen gick igen… Vi lät honom sova och när vi tittade till honom lite senare kom han fram, så vi kunde lyfta upp honom och då spann han. Ett riktigt kraftigt storspinnande som kändes ända in i hjärteroten…
Vi är så tacksamma och lyckliga att Skrutten hittat hem till oss igen…
PS: Vi har säkrat fönstret, så nu är det omöjligt att ta sig ut!

Ja katter kan vara finurliga, Tur att Skrutten kom hem ijen. alltid en mardröm när man inte vet var de är.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Å Skuggan din huligan!!
Jag läser mycket tyst så att min huligan som också är stark inte skall "höra" att det går att få upp fönstren. Han är stark i nacken den grabben. Kan lätt butta undan mig om det är så att han vill fram i sängen. När han är under täcket ser man kuddarna flyga iväg metern. Ser så kul ut!
Skrutten fick sin promenad och insåg hur mycket bättre han hade det med er! Skönt att han kom hem helskinnad!! Kram på er alla!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Tack för det!
Här kommer en redovisning av läget just nu:
Auktioner:
Leo-bild: 130 kr (KKS-Lisbeth bjöd)
Tiger: 90 kr (Darkmoonia bjöd)
Blå k att: 140 kr (essut50 bjöd)
Lejon: 50 kr (Darkmoonia bjöd)
Summa: 410 kr
------------------------------
Tillsammans med de 200 kr vi tidigare fått av Gunilla.H och Lillan, blir det
Summa 610 kr
Många tack till er alla som engarerar er!!!

Måste bara göra ett inlägg till Skuggan fördel. Kan berätta att han är världens bästa nu levande dokumentförstörare! Lämnar man ett papper till honom, massakrera han det snabbt till konfetti. Har aldrig sett något liknande!
HAha! Ja de är finurliga, de små att kunna tränga sig ut. Man får verkligen måtta med huvudet, så att det inte går igenom. För kommer det igenom, så går resten, då katter saknar nyckelben.

Ja de är verkligen uppfinningsrika! Men Skuggan öppnade ett STÄNGT fönster, vilket jag aldrig varit med om tidigare. Är annars jättenoga med fönsterspringor, så att de inte kan ta sig ut…

Orutinerad som jag är, har jag helt glömt lägga in sluttider på auktionerna. Tänker att någon kanske har tid att gå in på auktionerna i helgen, så sluttiderna blir på söndag kväll (den 18:e):
Auktion 1 - Leo-bild: söndag kl 21.00
Auktion 2 - Tiger: kl 21.15
Auktion 3 - Blå Katt: kl 21.30
Auktion 4 - Lejon: kl 21.45
Auktion 5 - Leo 2: kl 22.00
Auktion 6 - Glad svans: 22.15

Här kommer en uppdatering av läget:
Auktion 1 - Leo-bild: Nytt bud 140 kr (essut50)
Auktion 5 - Leo 2: 100 kr (Lizzieming)
Auktion 6 - Glad Svans: 60 kr (essut50)
Vilket tillsammans med tidigare bud och gåvor ger en summa på
780 kr.
Hurra för det!!! Ni är bara helt enkelt underbart fantastiska!!!
Skuggan och de andra Skruttisarna hälsar,,,
Hur mycket kommer kastreringen för alla tre att gå på?
Tänkte att om du tex "bara" får ihop så det räcker till tex 2 av katterna, kan du ju ansöka om till den 3:e ifrån billy tex ;)
en del vettar är ju lite schyssta och ger mängdrabatt också, ifall du har nån schyrre-byrre i närheten ;)
Vad bra att det kommer in så mycket pengar till kastreringen! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, det är helt underbart!!!!!
Trodde aldrig vi skulle få sådan respons som det här….
Till Imasy: Ska söka resten av beloppet hos Billyhittekatt…Kollade med en veterinär i har använt tidigare om mängrabatt. Kanske kan få någon hundralapp för honkatter, men ingen rabatt för hanar… Kastrering av en hane kostade lite över 500 kr. Ska kolla vidare.
Tack för tipsen!!!

Redovisning av läget:
Nya bud på akvarellbilder:
Auktion 6 - Leo 2: 100 kr (Tequia)
Autktion 7 - Egyptisk Katt: 50 kr (essut50)
Enklare Födelsehoroskop: 40 kr (Simson)
Detta ger tillsammans med tidigare gåvor
summan 910 kr
Skrutten, Skuggan, Fabio & jag utbringar ett fyrfaldigt leve: Hipp Hipp: Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!
för alla underbart godhjärtade människor som har hjälpt till!!!! Tusen tack till er alla!!! 

Insamling och auktioner till Skruttens, Skuggans och Fabios kastreringar är nu avslutade. Här är resultatet:
Insamling. Summa 200 kr
100 kr (essut50)
100 kr (Gunilla.H)
Auktioner: Summa 760 kr
Auktion 1 - Leo: 200 kr (Solveig)
Auktion 2 - Tiger: 90 kr (Darkmoonia)
Auktion 3 - Blå Katt: 140 kr (essut50)
Auktion 4 - Lejon: 50 kr (Darkmoonia)
Auktion 5 - Leo 2: 120 kr (MariannE11)
Auktion 6 - Glad Svans: 100 kr (Tequila)
Auktion 7 - Egyptisk Katt: 60 kr (MariannE11)
Enklare Födelsehoroskop: 40 kr (Simson)
Detta ger sammanlagt den fantastiska slutsumman 1000 kr
Varma tack från hjärtat till er alla som engagerat. stöttat, bjudit och skänkt till våra kära Skruttisar!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni är helt enkelt underbara!!!

¨C27C ¨C28C ¨C29C ¨C30C ¨C31C ¨C32C
Detta är ju toppen!
Härligt! Då är ju kastreringen för 2 av dem klar då iaf? :)
Har du inga fler bilder? Jag och Marianne vill gärna slåss om dom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Det ska vi väl kunna fixa! Måste bara maila alla vinnarna och få iväg de här bilderna först!!!

#32 Vill du slåss??!
Jag försökte med den blå katten men insåg mig besegrad fort… 

Lugna och fina nu…
#34 Gillar att slåss
fast inte på riktigt längre..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Tillägg till redovisningen:
Glömde skriva att jag naturligtvis återkommer med kvitton för kastreringarna…

Nu har jag låst alla auktioner som är avslutade bara så att ni vet. Annars blir hela första sidan upptagen av auktioner och det ser inte så roligt ut.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

var inne och tittade på auktionerna, vilka vackra bilder. en sån hade jag kunnat tänka mig. synd jag var så sen. :P
kul att ni fick in så mycket åt katterna! :D vad bra att de ska bli kastrerade.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tack för det, Hennum! ja, vi är jätteglada… 

Ville bara tala om att vi har beställt tid för att kastrera Skrutten, Skuggan och Fabio nästa vecka… Tack vare er, alla snälla katthjälpare!!! 
Jättebra1 Och alal tre är inne och säkra?

Jajamensan! Fönstret är säkrat med en lite springa, och Mats har satt fast det med remmar och jox, så jag kan varken öppna eller stänga! (Det kan bara Mats…) 

#43 Tvåbeningssäkrat med andra ord?! 

#44 Både tvåbens- och fyrbenssäkrat!!!! 

Hej alla katthjälpare! 
Nu är Skrutten och Fabio kastrerade, tack vare er hjälp. Tusen tack för det! Skuggan är skyggare, så vi fick inte in honom i transportburen när det var dags, men vi gör ett nytt försök, så snart vår veterinär är tillbaka från semestern…
Återkommer med redovisning för kastreringarna…
- Tack alla snälla för er hjälp!!!

Här kommer en redovisning av Skruttens och Fabios kastreringar:
Vi börjar med de pengar vi fått in tack vare hittekatter.ifokus.se:
Vi har lyckats samla in samt sälja på auktioner för 1220 kr sammanlagt. Har tidigare redovisat 1000 kr (se inlägg #29) i den här tråden och gör nu ett tillägg för:
"Auktion på begäran" : Akvarelltryck - Europeisk Vildkatt
som vanns av jmaard för 220 kr.
Slutsumma insamling + auktioner: 1220 kr
Utgifter - Skruttens och Fabios kastreringar:
Skrutten och Fabio är nu kastrerade, och deras kastreringar kostade sammanlagt 955 kr, inklusive moms.
Kastreringarna är utförda på Smådjurskliniken, Allmänna Vägen 52, 414 55 Göteborg. Veterinären heter Karin Alström och har tel 031- 42 50 25.
Kvittot står på min man Mats Alderholm och kvittots nummer är F07 - 5167.
Summa utgifter för kastreringar: 955 kr
Skuggan kommer att kastreras, så fort vår veterinär är tillbaka från sin semester.
Tusen tack alla snälla, som har hjälpt Skrutten och Fabio!!! 
#47 Tack Lena för din redovisning!
//Lena