Dom hemlösa Katterna i Italien
Hej Gunilla jag vet att du inte är inne på datan på helgerna men det finns säkert andra som är här och kollar hi hi. Men det är den här här länken jag pratade med dej om,hur dom matar dom här hemlösa vildkatterna i en stor inhägnad men ni får kolla själva jag är inte så bra på italienska hi hi. Hej Cuyo
http://www.romancats.com/
Jag läste den Nederländska texten och fann att här var det 300 hemlösa katter som människor engagerade sej för 7 dagar i veckan.
I Italien är det förbjudet att skjuta katter, även förvildade. Förvildade katter tas till veterinär för kastrering, staten betalar :)
2. Gud vilken skillnad det är mellan länder!
Jag skulle nog må betydligt bättre av att bo i Italien just nu.
Heja Italien, vilket föredöme må jag säga. Nu blir jag glad!!!

Så bra av Italien… Staten betalar kastrering det skulle våran regering läsa och lära av….
Tur för dom katterna som bor i Italien.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja VERKLIGEN! tOPPEN! Tack Cuyo för en fin länk… Från en som börjar bli riktigt trött nu, efter två vändor till Strömstad i värsta turiststressen… Icke tycka om turist, tycka turist trist…..Får sätta mig med rödtjut och virkning. Ha dé!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Varför är detta inte möjligt i Sverige?
det undrar jag med. vi skulle ha det som dom.
Är något möjligt i Sverige öht som förbättrar djurens situation? *muttrar*
8. Nu ser vi till att rösta på det parti som lovar införa detta i Sverige.
Underbar läsning det här! Italien har kommit ganska långt i sitt arbete dör hemlösa katter. I Venedig som jag varit en hel del i har man från 1970 talet till idag kommit tillrätta med det enormt antal hemlösa katter som fanns tidigare. Svaret är TNR och ett kattälskande folk.
Läs om Venedigs katter här!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"