Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2718 ggr
starchick
0

Snälla hjälp mig!!!!

Ska försöka göra en lång historia kort!

Min pappa skaffade för 1 år sedan 1 kattunge.Katten fick för ca 4 veckor sedan 3 kattungar. Min pappa har nu stuckit, och lämnat katten(Lisa) Lisa har nu gömt sina ungar ute någonstans. Jag kan inte hitta dom. Jag har delat ut lappar, hängt upp lappar i butiker,försökt att följa efter henne, försökt ha henne i koppel så hon kunde leda dit mig(hon fick panik i koppel) Jag hittar dominte.

Nu har jag fått åka till området varje dag efter jobbet, ta med henne hem, ge mat och vatten + plocka fästingar. Hon har stannat över natten och på morgonen innan jobbet har jag åkt tillbaka med henne så hon kan gå till sina ungar. Men detta funkar inte. Det är 8 mil om dagen och jag har varken tid eller råd att hålla på så.

Och hur påverkar det hennes ungar att inte ha mamma där på en hel natt?

Jag har tänkt tanken att bara ta hand om Lisa men mitt hjärta brister när jag tänker på de stackars små ungarna + att vad händer om ingen diar? Blir lisa sjuk? Ska jag lämna både lisa och kattungana och hoppas nån ger dom mat och vatten? Det funkar ju inte!

Jag vet varken ut eller in och jag har gråtit många tårar dessa dagar. Vad ska jag ta mej till? När jag har lisa här hemma så är hon sjukt gosig och ligger i min säng och vilar. Hon kanske inte ens vill åka tillbaka?

Jag är så JÄVLA arg på min pappa så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Snälla nån, är det någon som har ett bra tips eller råd att ge mej hur jag ska lösa detta????

starchick
0

Ingen?

sugar
0

Jag är nog inte till ngn större hjälp.jag undrar om du har sett hennes ungar? Om dom lever? De är ensamma hela natten . Titta på Lisas spenar. Man kan se om hon har diande kattungar. När du lämnar henne på morgonen försök att se efter vart hon tar vägen.

När du tar hem henne på kvällen. Titta på hennes spenar om juvren är tomma, sedan på morgonen om de fyllts på igen.På kvällen igen om juvren är tomma. Då har hon diande kattungar.

För det mesta lockar honkatten på sina ungar och de svarar tillbaka. Om hon har kattungar sä svälter de ihjäl utan sin mamma.

Jenna-Gun
0

Försök sätta ut fälla och fånga hela familjen och ta in dem.

Det blir nog flera svar. Jag är inte så insatt i hur det går till.

Kram Jenna

anniii
0

Kanske kan någon här hjälpa dig att leta om du skriver var katterna finns. Tror inte det finns några specialknep mer än att just leta tyvärr…

Förstår att du är arg på din pappa! Eftersom du skriver här så antar jag att du vet att det är olagligt att sticka ifrån sina djur utan tillsyn. Tvinga honom att betala kastrering av katten + ersätta dig för resorna fram och tillbaka till katterna.

Lycka till!

Mison
0

Vart i landet är detta? Kanske finns det någon här på forumet som kan hjälpa dig…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Misan
0

Jag skulle aldrig ta med henne hem över natten, hellre vara kvar där och se om hon kanske kommer med ungarna till dig istället för om hon känner sig trygg med dig så kanske hon bär in dem i stugan. Ungarna kanske inte klarar sig ensama hela natten beroende på hur små de är.
Lisa

starchick
0

Jo jag har kollat på spenarna och dom ser "använda ut". Tomma igår kväll och imorse var hon alldeles full.

Detta är i vedum, strax utanför Vara och åt andra håller Herrljunga(där jag bor).

starchick
0

Jo igår satt jag där mellan 17-21 innan jag tog med henne hem. Men ni tror det är bättre att inte ta hem henne alltså? Jag kan ju ställa mat och vatten i närheten av där hon bodde förut men det finns många katter, så det är ju inte säkert att hon ens får någon mat. Sen vill jag inte att hon ska tro att jag har övergett henne :(

Hawknestgrove
0

Stackars dig och stackars kisse. Men om du talar om, var nånstans ungefär du befinner dig, så kan du säket få lite mer handfast hjälp. Du kan då använda dig av PMfunktionen, så slipper du gå i de öppna trådarna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

starchick
0

Hur gör man då?

Misan
0

Hur bodde din pappa, i hus eller lhg?

Hawknestgrove
0

Starchick, jag ska visa dig. Ok, jag kan inte hjälpa dig, men visa dig hur PM fungerar. Som sagt, bara de här inne kan få någotsånär hum om var du bor, så kan kanske någon hjälpa till att fånga in. Men Sverige är ett avlångt land, så man behöver lite närmare besskrivning.. Du ska få ett provpm från mig nu. Det kommer att börja åka ett litet gult kuvert i övre vänstra hörnet hos dig under ordet HITTEKATTER I tredje fliken, inkorg.

[sofia-85]
0

Man vet ju inte men kattungarna kanske inte lever. Kattmammor brukar vara nog med att vara runt kattungarna. Hoppas du hittar dom. Önska ja kunde ge fler tips. Man kan väl använda frontline på henne? Även om hon har bebisar. Slipper hon fästingar så hon inte blir sjuk av det.

starchick
0

ja jag gav henne frontline idag :)

Mizzi
0

Ett förslag är att lägga ut en bäddad transport bur eller låda lite skyddat och så ha mat i närheten kanske mamma bär dit sina ungar om den läggs på ett skyddat ställe där hon har tillgång till mat om du lämnar henne kvar där ??

Finns det ingen granne i närheten som kan hjälpa dig hålla koll på henne också i så fall ??

Kvadding
0

ni känner ingen med en bra "nosar"hund som kan lukta sig till dom små liven, UTAN att skrämme livet ur dom?…

mymlanbus
0

Hur går det?

starchick
0

Inget vidare….har lisa hemma nu, hämtade henne efter jobbet idag och ska snart åka tillbaka med henne. Nu har det flyttat in en ny hyresgäst i pappas gamla lägenhet och hon har suttit utanför och jamat :( Hon måste ju känna sig helt övergiven.

Vet ej vad jag ska ta mig till. Ska försöka att följa efter henne nu när jag åker dit. Men har ju försökt 100 ggr förut utan att lyckas.

Igår ställde jag mat och vattenskål i närheten av hennes gamla hem, det var tomt idag när jag kom men vet ju ej om det hon som har ätit.

Tror ni det finns en chans att hon tar med kattungarna dit om jag fortsäter ställa ut mat? dom bör ju börja äta lite riktig mat snart, hur ska det annars gå för dem?

Usch, jag är så ledsen, kan inte koncentrera mig på jobbet och har konstant ont i magen över detta dilemma :(

katt-utan-hem
0

Du måste be någon kunnig titta på katten för att se om hon dias.Gör hon det bör du absolut inte ta med henne hem för att överge ungarna så många timmar åt gången. Detta kan göra att ungarna svälter ihjäl. Förstår inte att ingen här har sagt till dig det. TA INTE MED KATTEN HEM OM DEN HAR UNGAR SOM DU INTE VET VAR DE ÄR! Sätt ut mat och vatten samt en box hon kan ligga i. När du låtit veterinär eller annan avgöra om hon har ungar eller inte vet du om du kan ta hem henne. Dias hon inte så ta hem henne omgående. Annars be grannar och andra se efter henne samt se till att hon får mat och vatten.

lena O KKS

anniii
0

Starchick har ju redan skrivit var det är…

Detta är i vedum, strax utanför Vara och åt andra håller Herrljunga(där jag bor).

Håller med Lena, ta inte mamman från ungarna utan ge henne mat där. De klarar sig absolut inte på egen hand, varken med att försvara sig från faror eller skaffa mat. Mamman måste vara hos ungarna!!! Tänkte inte ens på att säga det innan eftersom det för mig är en självklarhet.

Lycka till!

MariannE11
0

mamman behöver vara hos sina ungar håller jag med om… jag har en akutfamilj just nu där mamman av egen fri vilja gick "hem" o lämnade sina ungar när hon kände för det…. resultatet blev att de 7 ungarna är väldigt olika till storlekarna.. de två minsta höll på att duka under för de inte fick tillräckligt med mat… nu hoppas jag att det inte kommer några bakslag för de två minstingarna går upp fint i vikt, den minsta har snart nästan fördubblat sin vikt på 2 veckor…

ungarna bör ju röra mer o mer på sej nu när växer…. mina 7 som fått klara sej mycket själva är MYCKET tidigt utvecklade i sinnet….t o m den lilla går på låda o kan klättra upp på sängen…

hoppas de mår bra o att du kan lokalisera dom….vi vill gärna höra hur det går… mycket visa människor som kan ge dej goda tips här….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kurran
0

Att sätta ut en fälla är inte så bra idé för lyckas du fånga mamman så vet du fortfarande inte var ungarna är och sannolikheten är stor att kattan inte går in i en fälla mer än en gång.

Har hon ingen mjölk i sina spenar så har nog kattungarna dött för kattan borde ha som mest mjölk just innan kattungarna börjar kunna äta själva.

En transportbur i ett skyddat läge plus massor av god mat är nog bästa idén. Kattungarna behöver nu ha lämplig mat men torrmat är inte bra att börja med.

Har eller någon annan möjlighet att sitta där du brukar träffa katten några timmar så kommer hon med lite tur dit med sina ungar. Ta med kattmat med tonfisk för det brukar katter inte kunna motstå. 

Bra gjort av dig att ansvar för katterna. Nu gäller det att umgås så mycket som möjligt med kattan så att hon inte förvildas. Någon av kattungarna kan också ha förolyckats och någon klarat sig.

Lycka till

Kurran

[imaginepeace]
0

Kan man inte sätta en hundpejl på kattmamman?

Louise

[imaginepeace]
0

Om det finns några jägare i trakten så kunde man ju fråga om man fick låna av dem (för de flesta brukar ju ha hundpejl).

Hoppas du får tag på kattungarna!

Louise

starchick
0

Hallå allihopa!

Jag har hittat kattungarna!!!!! Dock så har jag intelyckats få fram dom ännnu :(

Dom ligger i ett garage, under nån slags trälåda med hö i, som inte går att öppna, det är endast en liten springa in i "lådan" eller vad jag ska kalla det. Den är helt ihopspikad med både spånskivor och träplankor!

Har inte sett dom ens men igår när jag följde efter mamman hade jag tur och kom till rätt ställe, jag hörde dom pipa och jag hörde dom äta :) Jag är så GLAD!!!!

Idag ska jag dit efter jobbet och ta med mig en kofot eller liknande och bända upp skiten!!!! Äntligen ska jag fåp hem dom små pissarna! Jag kan inte ens förklara hur glad jag är!!!! Hoppas verkligen dom är kvar bara, så inte mamman har flyttat på dem??? Tror ni att hon gör det nu när hon vet att vi vet var dom är?

[imaginepeace]
0

Åh vad kul! Blir så glad för din (och katternas) skull! :)

Louise

MariannE11
0

kanonbra…. jag blir varm i hela hjärtat av den goda nyheten..jag tror nog att de borde vara kvar när du slutat jobba…. mamman vet att hon kan lita på dej….är det bara annars en lugn plats så tror jag dom är kvar… önskar dej ett stort lycka till….å nyfiken på din nästa rapport….

snickan
0

Oj vad glad jag blev, när jag läste att du har hittat ungarna, och jag säger som MariannE11 att väntar på din nästa rapport

Onikan
0

Åh vad roligt att du hittat ungarna!
Håller tummarna för att hon inte flyttat dem tills du kommer dit med kofot :)

Tänk bara på att när du tagit hem henne och ungarna, så måste du hålla mamman inne. Ring också ganska snart till en veterinär och rådfråga när du kan kastrera mamman, för honkatter kan nämnligen börja löpa igen någon månad efter de fått ungar, och om du har riktig otur så har hon redan blivit dräktig igen… Men det får vi inte hoppas, och är det så, så kan veterinären "ta bort" fostren vid en kastrering, om det görs tidigt.

Stort lycka till och en stor eloge till dig som kämpar för katterna!! Du är en fin människa! :)

anebit
0

Så glad jag blir över att läsa att du hittat ungarna.

Väntar med spänning på uppdatering att du har ungar och mamma hemma i säkerhet och på hur nånga bebbar det är.

Sen vill vi ha foton.   Vi på den här sajten älskar foton…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

starchick
0

Jepp veterinärtid är redan bokad, ska dit på fredag nästa vecka med både mamma och ungar (det är 3 st om alla lever)

Återkommer ikväll med rapport. Och foton! :)

starchick
0

Vad ska jag göra med kattungarna när jag fått hem dem? är det nåt särskilt jag ska tänka på? dom är ca 5 veckor nu. Kan jag ge dom vanlig mat? välling? modersmjölksersättning? Jag menar om dom är magra och dåliga typ.

tuska
0

Mina kattungar börjat äta vid 4-5 veckor.   Jag ger mina uppblött RC baby cat mat. samt rå köttfärs i små mängder.  Tänk på så dom inte sätter i sej allt för mycket för då får du problem med magen på dem, mamma katt kanske har lite mat att bjuda dem på när det gäller vällingen.   Du får säkert flera svar här, men tänk på att inte blanda allt möjligt, det ska va skonsamt för lilla magen

starchick
0

rå köttfärs? Nötfärs eller vad?

tuska
0

nötfärs   inte fläskfärs   det är för fett

starchick
0

Från att ha varit överlycklig så är jag nu rätt ledsen igen…

Kom dit idag och hörde inga pip, hittade inte mamman och är tillbaka på ruta 1! Om ungarna var kvar, borde jag inte hört dom pipa då? Jag hörde dom ju igår. Eller är dom tysta när inte mamman är där?

Satt och väntade på lisa jättelänge men hon dök inte upp! Hon hade vart hos den nya hyresgästen på förmiddagen och ätit iaf. Men tror hon har flyttat ungarna.

Nu ska jag vara borta över helgen och har inte möjlighet att åka tillbaka förrän på söndag :( Han som bor i lägenheten nu fick flera burkar med kattmat och har lovat att ha köksfönstret öppet så att Lisa kan hoppa in och äta när hon vill. Hoppas att han går att lita på! Sen på söndag så får jag väl göra ett nytt försök att följa efter henne. Är så stressad över att ungarna ju ska börja med riktig mat nu! Hur går det om dom inte får det liksom? Borde inte mamman ta med ungarna dit det finns mat? Förstår en katt såpass???

MariannE11
0

näääää…..tycker att hon knappast kan ha flyttat dom så långt isf…. men jag vet inte hur det funkar med flyttningar utomhus….kikade du i lådan där dom varit innan?….nedrans…. bra att du pratat med nya hyresgästen….kanske du kan ge honom ditt mobilnummer så han kan informera dej om Lisa dyker upp…. jag tror att mamman sköter om sina små så dt behöver du inte oroa dej för….mina 7 små som är ungefär lika gamla äter mest burkmat och torrfoder… o en slutt di från mamman om hon har något….stressa inte upp dej för matens skull…. mamman fixar det tills ni återförenas…. o det hoppas jag är snart…..tack för rapporten även fast den inte var så bra som jag hade hoppats…

Hawknestgrove
0

Ojojojo. så tråkigt…. Hundpejl på enkatt funakr inte, de är för stora och tunga. Däremot så finns det pejl för katter. HAr en själv.

Mison
0

tror ni inte att ungarna kan ha funnits kvar i alla fall?? dom kanske bara låg o sov. när jag hade kattungar fanns det inte en bomb i världen som kunde väcka dom när dom hade somnat. dom vaknade när dom kände för det själva

MariannE11
0

det funderade jag åxå på… men det är starchick som har kollen…. hon har säkert kollat till 100%……mina 7 kissungar KAN vara hur tysta som helst när de sover.,…när de är vakna låter dom som en hjord elefanter….

Mison
0

när min missa fick bebisar, så lyckades hon rymma ut, hon var borta i 2 dar, så det var bara o handmata mina knyten, så att mamman inte finns inärheten betyder inte att inte bebisarna finns där, jag tycker att idén med kofoten är jättebra. spräng den där lådan o kolla för säkerhets skull, hoppets låga har ju tänts nu när vi vet att dom lever…. lycka till

MariannE11
0

*puttar upp o undrar om du vet något mer om du är tillbaka igen*…

starchick
0

Hejhej

Har inte lyckats hitta kattungarna igen och lisa har jag inte träffat sedan i torsdags :( var där i söndags i flera timmar och även igår. Dock vet jag iaf att hon får mat och vatten då den nya hyresgästen ger henne det. Hon kommer tydligen 2 ggr om dagen och äter. Ska dit idag igen och försöka vänta ut henne…dock så har jag ju även annat som måste göras och kan inte sitta flera timmar varje kväll :( men att hon får mat och vatten känns iaf bra!

majvi
0

kattungarna börjar väl bli så stora nu så att de är ute och leker och då borde någon se dom. Men de sover mycket också och nog har jag stått många timmar och väntat på kattungar som inte har visat sig fast jag vet att dom är där.Här vore det bra om det fanns fler som håller utkik efter dom.Om ingen på detta forum bor i närheten så kanske det finns någon på www.katter.nu  www.katt.nu  www.bukefalos.com  www.katter.ifokus.se  sen finns det väl olika sidor för raskatter www.perser.ifokus.com  www.norskskogkatt.ifokus.com och någon annan kanske kan fylla på med mer sidor.

Kopiera in ett meddelande på de olika sidorna och sen får de som kan hjälpa till maila till dig. Det är till stor hjälp om någon  nyligen bara har sett en katt som stämmer med beskrivningen och ungar.

Man kan fråga fler grannar i området om hjälp också, men det är svårt att veta om de är kattvänner eller inte.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Sidentass
0

åhhh..vilken svår historia..och så hemskt tråkigt att din pappa lämnade katterna på detta vis..ser att du gör allt som står i din makt för att rädda kattfamiljen och det vill jag ge dej en eloge för..om Lisa har flyttat ungarna borde dom inte vara allt för långt borta..funderar på om man skulle kunna vara där när det är tyst så att man om möjligt kan höra lite pip..antar att du informerat närboende i trakten så att andra kan vara behjälpliga också i sökandet..håller verkligen hårt i mina tummar för dej o kattfamiljen..

Malou77
0

Nu har jag följt denna tråd.. så ledsen man blir.. =( Du har verkligen gjort ett underbart arbete och lagt ner så mycket tid på Lisa och hennes ungar. Stor eloge till dig!!

Hoppas verkligen du ser Lisa snart igen, men säkert är hon ute på äventyr när du kommer. Hon får ju mat av grannen så då har hon ju tid att ströva omkring!

Jag håller alla tummar från Skåne!!!

MariannE11
0

vad tråkigt att höra att du inte fått träffa Lisa… men bra att du o nya hyresgästen kan samarbeta lite…. har tyvärr inget att råda dej till men du ska veta att jag håller tummarna så de blir alldeles vita….

starchick
0

Hallå hallå… Igår fick jag träffa lisa igen =))))) Hon kom efter 2 timmar =) Och jag pratade med en annan granne på den gatan! Man har sett kattungarna på en ödetomt i närheten!

Jag gick di´t, och jag såg 1 katt men den var nästan lika stor som mamman. Så stora är dom väl inte vid 5-6 veckor? ska dit idag igen och leta!

Hawknestgrove
0

Nä, sååå stora kan de inte ha blivit på den korta tiden

starchick
0

Någon som vet om det är ¨nån fara för kattungarna att ta hem dom, då jag själv har 2 katter? Alltså så inte mina pissar gör illa dom små`? när jag väl hittar dom….

essut50
0

Tar du in mamman oxå?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

starchick
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jepp mamman också, lisa och mina katter kommer överens, jag har ju passat lisa förr :) Det enda är att min Lucy blir lite sur när Lisa är hemma haha… Skickar med en bild på min Lucy…får se om det funkar :))

essut50
0

Åh va fin Lucy är. Det går säkert bra att ta hem kattungarna när mamman är med.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

majvi
0

Jag har inte haft några bekymmer med att intagna kattungar behandlas illa av mina katter.Men mina katter är snälla och vana med andra katter.Kattungarna har blivit tilltassade och det har frästs och morrats lite men då har de förtjänat det. T.ex när den vuxna katten inte vill att ungen leker med den vuxna kattens svans.Men jag har haft kattungarna + ev mamma i eget rum första tiden fast då är det mer som karantän.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MariannE11
0

Vad bra att du träffat på mamman igen o fått tips om var ungarna kan tänkas vara…. min Gunvald som är 6 veckor väger faktiskt 9 hg men det syns ju att han är liten ändå….hoppas du snart får tag på dom o kan ta hem dom… håller tummarna….

starchick
0

ännu inga spår efter kattungarna :( jag och en kollega var ute igår kväll och letade i 2 timmar. Vi såg lisa gå ner på en ödetomt men sen var hon bara försvunnen…hon är ju nånstans där med sina ungar men var??? helt omöjliga att hitta. Imorrn ska jag iaf till veterinären med lisa, hon är väldigt svart i öronen och så vill jag att dom ska gå igenom henne ordentligt + vaccinera. Hon har aldrig vart hos veterinär så jag hoppas det går bra! Skicka med en bild på lisa, hon trivs så bra här hos mig och bara ligger i sängen och myser! (har haft henne hemma 1 timma nu och ska just åka tillbaka med henne)

Ps. Min man tror att vi ska ge bort lisa sen när allt har löst sig.Men det har jag bestämt att vi inte alls ska hihi….men jag har inte sagt det till honom ännu ;))))

mymlanbus
0

nämen hej lilla Lisa!

Så himla fin hon är. Hoppas att du får tag i småmissarna också :)

majvi
0

Hur ser det ut på ödetomten?Är det bara växter eller finns det olika bråte där också? Går det att ställa dit en kartong, stor transportbur eller nåt utan att det märks så mycket?Ungarna kan vara så stora nu att de springer iväg när man försöker fånga dom och min tanke är att man ska försöka mata in dom.Även om kattungarna inte är vana med fast föda så är ju Lisa det och hon kommer förhoppningsvis att visa dom.

starchick
0

Jag har dom!!!!  Jag har hittat kattungarna! Alla verkar vara vid god hälsa men dock lite ilskna och skygga! Jag fick mata dom med kattmat från mina fingrar innan dom fattade att dom skulle äta haha! Men dom vräkte i sig så jag tog bort skålen för det är väl kanske inte bra att dom får i sig allde´les för mycket direkt? hade bara kattmat för vuxna hemma, det är stängt överallt. Men var tvungen att ge dom något iaf! Dom är helt bedårande och jag är överlycklig!

Tänk att dom var längt in i en stor brännässla-buske på ca 10x20 meter…fatta hur mycket jag har bränt mig! Jag följde efter lisa. Hon satt helt stilla å vägrade gå 1 meter. Så jag flyttade mig en bit bort. Då hoppade hon upp på en liten kant på ett hus och sedan ner i buskarna intill huset. Jag slängde mig in i busken och där låg det 3 små knyten! Den ena spotta å fräste åt mig som bara den! Nu börjar dom lugna ner sig lite. Mina egna katter fräser, iaf den ena, den andra,Tessla är bara rädd.

Dock verkar Lisa inte bry sig så mycket om ungarna nu? Hon vill inte ritkigt vara i tvättstugan där vi nu har kattungarna. Hur eller vad gör jag åt det? Dom vill ju fortfarande dia!

mymlanbus
0

HURRA va bra… nämen… va bra att du inte gav upp! Så himla söta och fina de är… !

kramar

destiny
0

Bra jobbat. Skrattande Förstår att du är glad att du inte gav upp. Lycka till med familjen. Hoppas Lisa lugnar ner sig snart och tar hand om sina små söta bebisar.

Mison
0

Guuu va skönt att höra. Har följt denna tråd hela tiden. Hur gamla var dom sa du? Jag tror inte att Lisa behöver finnas hos dom hela tiden. Om inte jag minns fel är dom ju så stora så dom kan äta vanlig mat nu. Isåfall vet nog Lisa själv vad som behövs

anebit
0

GRATTIS till vinsten……….    Glad

Jättesöta små troll.  Lisa är nog bara ovan att ha ungarna inne,

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Men oj så glad jag blir.

Härligt

Kram Jenna

tuska
0

Vid den åldern brukar mammakatt tröttna en del på sina ungar å ger dem bara di, när hon har någe att bjuda på. Hon tycker säkert de är jobbiga å blir säkert nöjd om hennes ungar blir mätt på annat vis, sen behövs mamman när det gäller uppfostan av dem   Lycka till med gänget å den kommande avmaskningen på dem det bör  göras fort som attan när du även har egna katter

Hawknestgrove
0

Gratis! Så fint at du kan ta hand om en lilla familjen<

elza
0

Grattis har nyss läst hela historien .. en stor eloge till dig som kämpat så för att rädda dem… alla heder till dig hade varit här nu hade du fått en MEGA kram…….

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Härligt, skam den som ger sig. Lycka till nu med hela högen

emjon
0

Åh vilka härliga nyheter! Vad jätttebra gjort av dig att vara så envis med att få tag i både mamma och ungarna som alla är så fina.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

starchick
0

Tack allihop :) Jag hade inte kunnat leva med gott samvete om jag hade struntat i det! Men min nästa bensinräkning lär inte vara att leka med ;) Katterna är 6 veckor på söndag, klara dom sig alltsåutan mjölk från lisa? borde jag köpa nån ersättning och ge dom om hon struntar i dom? jag avmaskade både lisa och mina 2 katter idag. Men kattungar ska väl inte ha såna tabletter? Ska inte dom ha nån slags pasta för avmaskning?

Hawknestgrove
0

Bara pastan Banminth för såna små. Mjölkersättning kan du faktiskt hoppa över. Var det inte nån här, som hade en påse till övers?

majvi
0

Grattis

Jag tror nog att Lisa kommer att ta hand om kattungarna men det är en ny situation för henne nu.Har du kattungarna instängda i tvättstugan?Det är ju bra med lite karantän i början men sen kan man ställa nåt i dörröppningen så att Lisa kan gå in och ut där som hon vill medan kattungarna blir kvar i rummet.Men du får väl se hur de andra katterna beter sig,dom behöver ju också vänja sig.

MariannE11
0

grattis!…

de är jämngamla med "mina" ungar som förmodligen haft det rätt tufft då de är hela 7 syskon… de åt vad de kom över redan från de var 4 veckor…. dom får nu Mjaus blötmat som de älskar o sen Royal Canins Kittenfoder….. sen så fuskar den största o nallar vuxenmat från sin mamma som är lagd där inga små kattungar ska komma…..dom klarar det fint… den minsta vägde drygt 200g när han kom men är nu knappt 3 veckor senare på dryga 5 hg…. dina klarar sej åxå…. det mina mest haft problem med så är det magarna…. dom är nu avmaskade 2 ggr med Banminth…. när dina ungar vabt sej vid att mamman accepterar dej så kommer dom att fatta att ni är kompisar… du är ju deras första mänskliga kontakt….

detta med att mamman inte verkar bry sej så mycket känner jag igen…..tror att det ger sej om bara ett par dagar då dom lndat hos dej…. min kattmamma var hur less som helst när hon kom… jag var osäker på om hon hade mat till sina små… men jag ser tecken på mer o mer att hon bryr sej mer o mer…..tvättandet är väl det jag märker som mest saknas….. men jag fattar att man kan vara trött på 7 st som far runt o biter o sliter i en hela tiden….

kul som sagt att dom nu är inne…… stort grattis….