Bortsprungen i Falköping
I torsdags 29/11 kom Sally inte hem som hon skulle och är fortfarande borta. Vi bor på Mössebergs sluttning ovanför Lärcenter. Hon är orädd och nyfiken och går gärna in i öppna dörrar. Hon har blivit instängd vid två tillfällen tidigare. Första gången kom hon ut själv, andra gången hörde vi henne jama när vi var ute och letade. Hon kastrerades i somras. Här hemma väntar hennes människofamilj och vår skygge ungkatthane på henne. Hon är öronmärkt i vänster öra med V3616. Hon bär ett rött halsband med röd bjällra och en blå lapp med adress och mobiltelefonnummer.

Vad jobbigt det måste vara! Tyvärr bor jag inte i närheten men här kan du läsa om lite tips http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=48e1c876-ae42-4d42-96c0-29e733243bd8
Lycka till! Vi håller tummarna och tassar här i Stockholm.
Håller tummarna blåa.
Jenna
Falköping är inte så stor, då är chansen bättre att få henne tillbaka. Anmäl henne hos polisen, tryck ut en massa lappar med hennes bild och häng upp överallt. Be samtidigt alla i närheten att kolla igenom sina källare och förråd, Händer ganska ofta att en katt blir inlåst. Annons i tidningen är alltid bra.
Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
JA, jag håller tummarna för missen jag med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hoppas att Sally kommer hem snart! Tummar och tassar hålles här.
Superbra att du kastrerat henne samt att hon var välmärkt…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Idag är det 4 veckor sedan Sally försvann och hon är inte återfunnen. Vi har ringt polisen och satt in annons på upphittat.se samt satt upp lappar på träd runt omkring och i mataffärer.
Jag fick en påringning på juldagens kväll från någon som hittat en katt - i andra änden av stan. Jag åkte naturligtvis dit men det var inte Sally utan en cirka 16 veckor gammal hankattunge. De som hittat den kunde inte ta hand om den så det gjorde jag! Så nu har jag tagit hand om en kattunge som någon letar efter. Upphittandet är polisanmält och jag har lagt in annons på blocket.se och upphittat.se
Kattungen är så tillgiven och kelig att jag och resten av familjen redan börjat fästa oss vid den. Så nu är det nästan så att vi hoppas att ingen hör av sig…

Lägg ut en efterlysning på Blocket oxå om inte det är gjort, hoppas hon kommer hem tösen, och lycka till med den nye lille!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men genom ID-märkningen har ni ändå en bra chans att få henne tillbaka. Vad fint att ni tog hand om en ny katt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tillbaka i tråden igen med nytt användarnamn!
Nu har det gått 7 månader sedan Sally försvann och hon är fortfarande borta. Vi har fått en hel del påringningar från folk som sett en liknande katt. Senaste var från en dam som lovade att återkomma om hon såg katten igen. Det var för en månad sedan. Skulle vi mot förmodan hitta henne så har det gått för lång tid sedan hon bodde hos oss och skulle antagligen inte trivas om hon flyttade "hem" igen.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
att det skulle gått för lång tid om hon hittades tror jag inte på, finns katter som efter åratal ute, kommit hem, och genast varit hemma igen så ge inte upp hoppet, har du kollat katthemmens sidor Maggan47
Instämmer i vad maggan skriver. En av våra grannkatter var borta i över 7 månader och där har inte varit några som helst problem med att komma hem till familjen igen. Jag känner även till flera andra fall där katter varit borta lika länge och ännu längre än din katt och det har varit precis som det var i går de försvann. Så fortsätt letandet och ge inte upp!