transport hjälp - stödhemskatt
Vi har haft lite familjetrubbel här under ett par veckor, det hela handlar om vår årliga Jämtlandsresa dit våra sju katter har många års vana att följa med..dom är vana vid trakterna där uppe o brukar också klara tågresorna på ett bra sett..även om det innebär lite ansträngjningar från husse o mattes sida med att tänka på allt vad det innebär med resor för så många katter på tåg!;-)
Vår stödhemskisse Lucia är inte van vid trakterna där uppe och jag ser det som ett allt för stort ansvar att ta med henne till vår lilla Jämtlandsstuga då hon inte är bekant med våra övriga katter, utan funnit sin trygghet uppe i vårt arbetsrum tillsammans med mej. Själv har jag haft tanken på att stanna hemma med henne - man har ofta tagit djuren i första hand, men min familj skulle bli oerhört besviken på mej om jag skulle vara hemma på grund av en stödhemskatt, dom vill att vi hittar en annan lösning..
Nu är min far boendes i Örebro beredd att ta sig an henne under de tre, fyra veckor vi är borta..så därför skulle jag vara väldigt tacksam om någon som åker förbi Linköping mot Örebro-trakten kunde ta en stödhemsmisse med sig på bilresan.
Lägger också in detta på transport-sajten..
Puttar upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det låter ju som en utmärkt lösning att Lucia får komma till din far under semestern. Han är ju också kattvan. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Låter jättebra