OT. Min dator har pajat..
Här har det regnat och åskat hela dan i Kungsör.
Vi såg blixten och sen kom smällen på samma gång så alla fönsterna i köket och datarummet skakades som bara den..Blixten måste ha slagit ner i vår huslänga troligen i vår stora skorsten som finns här. Så strömen gick, men den har kommit tillbaka efter flera timmar.
När jag skulle starta min dator så har den pajat helt, finns ingen ström till den alls. Det märkliga är att min sambos dator går (det är den jag lånar nu) så vi måste till Eskilstuna på måndag och lämna in den tyvärr..
Så om ni undrar varför jag inte är här så har jag ingen egen dator
..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

va tråkigt, det är jobbigt när datorn går sönder
Nej gud vad tråkigt. Hoppas att det ordnar sig. Vissa saker är ju mer känsliga än andra. Min pappa med familj bor precis på en höjd i radhus med ett vattentorn 70 tal meter från dem. Där har flera fått saker förstörda av just åskan. Video, trådlösa telefoner, kylskåp m.m.
//Pia
Vad tråkigt när datorn går sönder…
Visst blir man ledsen, man är ju van att sitta här på dagarna och kvällarna när man inte jobbar.
Vi bor i lägenhet, men har en stor skorsten som dom har eldat med kol i förr i tiden. Så det är den som blixten har slagit ner i.. Just nu så skiner solen här och det ser varmt ut.

men usch så hemskt tråkigt..vet hur man mår när de är något med datorn som krånglar..håller tummarna för att du får ordning på den snart igen!

bomber o granater… vilket elände… hoppas datorn snart är fixad… bra att du har en i resevrv iaf….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Men vad trisst att du fått åsknedslag i datorn. Ja det är en fara det där med åskväder och datorer. Hoppas du får ordning på den snart igen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hoppsan. Ja jag säger bara, dra ur dra ur……Troligen, så går den nog inte att fixa. se till att du kan få ordentlig ersättning via hemförsäkringen i stället.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hurra, det var inget fel på min dator, när firman skulle kolla den så gick den igen..(konstigt) fick bara betala 300 kr för undersökningen. Nu har jag lärt mig att man ska dra ur sladden när det börjar åska för säkerhet skull.
Ja man ska inte utmana naturkrafterna ,ur med sladden vid åskväder själv törs jag inget annat. bodde på landet som barn och under oppväxten och min farmor berättade sådana historier där om åsknedslag och förmanade så mycket att det sitter som berget.