Skillnad på katthem och katthem????
Har följt tråden ang. KKS en tid nu, där folk tycks få ha sina åsikter för och emot, utan att tråden genast blir låst, såsom den tråden blev för en tid sedan som handlade om ett annat katthem som någon försökte påtala bristerna hos. Är det skillnad på katthem och katthem??? Får vissa granskas härinne på gott och ont, medan andra ska hållas om ryggen i alla lägen???? Helt galet, i såfall!
ja du jag kan inte yttra mig eftersom jag inte är delaktig i katthem tyvärr, annars skulle jag jobba lite frivillgit med det. Men jag tycker inte man ska klanka ner förmycket, vad jag fattar så är det väldigt dåligt med pengar i alla katthem mycket synd för annars skulle man ju ha katthem överallt men så är inte fallet. Jag har stödhemskatter genom KKS o det trivs jag med, att hjälpa små i nöd ger mycket gensvar. Kunde lika gärna vart en annan förening, men det bara blev dom å det ångrar jag inte tvärtom :)
Jag läste nog aldrig den tråden på grund av tidsbrist och vet inte vad det gällde då men intressant att få veta svar.
#0 När vi låser en tråd beror det på att den urartat och innehåller brott mot skrivreglerna för iFokus, bryter mot PuL eller mot andra lagar och regler som vi som internetforum måste hålla oss till.
Vi stoppar inte trådar med automatik som innehåller kritik mot katthem/föreningar, organisationer eller företag. Ibland urartar dock sådana diskussioner och hemfaller till personangrepp, utlämnande av personers identitet, bryter mot andra lagar och regler i vårt samhälle etc. Jag låste för en tid sedan en sådan tråd som faktiskt också berörde KKS. Tråden du syftar på har dock inte brutit mot några regler och innehåller inlägg från båda sidor. Vi kan inte förbjuda den typen av diskussioner så länge de följer reglerna. Det skulle uppfattas som cencur och få helt motsatt verkan.
Mitt svar till dig är detta; nej det är inte skillnad på hur vi behandlar katthemmen/föreningarna. Det är inläggen i trådarna som skiljer sig åt. När de bryter mot regler och lagar kan de stoppas eller bli redigerade, precis som vilket inlägg som helst.
// Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack för snabbt svar!
Tack Lena då fick vi svaret å snabbt med:)
Okey, tack för snabbt svar :)