Hos veterinären idag!
Yoshi har haft lite problem med sitt vänstra öra (som f ö är skadat sedan tidigare, s k blomkålsöra), så vi hade tid hos veterinären idag. Vi åkte buss eftersom jag ställt av min bil. Idag råkade det ju vara en av sommarens hittills varmaste dagar, så det var ganska jobbigt. Väl där konstaterades att han hade en ganska rejäl svampinfektion samt lite bakterier, som nu behandlats dels med engångsdos hos vet., dels med Surolan som ska droppas i örat i 14 dgr, 2 ggr om dan. Vi får se hur det går… Han är ju inte direkt förtjust i att man kollar öron och pysslar med honom och kan hota att bita om man inte respekterar hans gränser. Hos vet. gick det iaf jättebra, han kände väl att det inte var någon idé att göra motstånd när det var flera som höll i honom + att han var ganska varm och slut efter att ha jamat sig genom en dryg 1/2-timmes varm bussresa.
De tyckte att han blivit så fin sedan sist de såg honom då de ju fick raka honom då pga tovorna han hade vid infångandet.
Dock fick jag skämmas lite pga att han gått upp för mycket i vikt :0 viket jag är medveten om, och har redan påbörjat operation bantning. Nu var han iofs redan lite rultig när han kom till mig och jag har väl kanske gett honom en del extra tilldelning som kompensation för att han ju inte blir speciellt gästvänligt behandlad av Prinsessan på ärten här hemma, även om det går bättre och bättre jmf med i början. Nåja, snälla veterinären skickade med en STOR säck bantningsmat Hills r/d :) och det smakade bra enl Yoshi. Så nu ska jag försöka motionera honom lite mer, vilket inte är så lätt då ju jag är den enda som leker med honom. Sookie sötpropp hjälper förståss gärna till genom att jaga honom… Men jag får separera dem för enskild motionering.
Tyvärr får jag inte ta ut honom i sele när han bor här som stödkatt, annars hade det ju varit en bra grej. Sötnöten tar jag ut mer el mindre regelbundet på prommisar och gräsätning.
Dagens rapport från Prinsessan på ärten och Yoshi.
Det låter ju bra.
Hoppas medicineringen ger resultat.
Jenna