Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1765 ggr
Alexej
0

Avslutad: Snygg kattväska-Auktion:)

Jag vann en kattväska på tyska E-bay som jag tänkte bjuda ut här. Pengarna ska gå till Glitter, katten som finns på Göteborgs Katthjälpen.

Här kan ni läser om Glitter som hade giftstruma och led av otrolig vanvård. http://www.goteborgskatthjalp.com/glitter.html

Så nu till väskan:)

Väskan är sydd av kattfoderförpackningar och finns inte i handeln. Den är 36*32 cm stor och lätt att torka av. Den är verkligen stabil och helt ny.

Hoppas många bjuder så att det bli lite extrabidrag till Glitter. Auktionen slutar den 10 maj men det går bra att betala senare.

OBS Det är ingen handväska mer typ shoppingsväska med botten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Vilken trist historia,,, skönt att hon blev räddad, hårar, jo det kan väll inte vart en överaskning när de skaffade henne, suck,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jenna-Gun
0

Vilken kul väska.

anebit
0

Fattar inte vad folk skall ha katter för när dom inte kan sköta om dom.  Stackars lilla misse ligga där på trappan i ur och skur. År ut och år in.     Gråter   Har dom inget hjärta?    GråterSkrikandes

Hoppas att många bjuder på väskan. Tyvär inte min smak men sätter in en slant till Glitter i alla fall.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankah
0

Är det auktion härinne alltså? Då bjuder jag 60 spänn!

Sidentass
0

*Vilken skojig o fin väska..glitter är ju helt underbart vacker!

Alexej
0

Puttar upp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Highlandertess
0

Jag bjuder 100 kr.

essut50
0

Jag bjuder 120 kr..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Dax att putta upp ser jag..

Jag har läst om väskan i nån tidning, men kommer inte ihåg vilken tyvärr. Det var en från ett katthem som gör väskorna om jag minns rätt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Bjuder 140.- Perfekt weekendväska för landet för missarnas saker

Solveig
0

150:-

essut50
0

liten putt för väskan..

Hennum
0

den är ju hur tuff som helst :D synd jag inte har råd. *putt*

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

essut50
0

Jag bjuder 160 kr för väskan…

Mizzi
0

Varför skaffar man katt om den inte får vara med inomhus Skrikandes

ja blir så grrrr

Denna kommentar har tagits bort.
helenaroth
0

170 kr bjudet!

Highlandertess
0

Jag lägger ett bud till: 180 kr.

Alexej
0

Hej, nu är jag tillbaka….

Min dator kraschade, fick betälla ny antivirusprogram och lämnade åöver den till en kunnig kompis.

Highlandertess, då är det du som vann väskan. Glad 

Jag pma dig, då kan vi prata om hur vi gör.

MariannE11
0

grattis till den fina väskan!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Highlandertess
0

#20 - Toppen! :-) Väntar på PM.

Highlandertess
0

Jag har inte fått något PM än…

Puma77
0

Kanske fortfarande datastrul. Har inte sett till henne på ett tag igen.

//Pia

anebit
0

Jag vet inte om alexej:s dator pajat igen eftersom hon var inloggad senast 28/5  kl. 23.27……………..

Highlandertess
0

#25 - Ok, då vet jag. Gör inget att få vänta. Man har ju inte kontroll över när saker pajar :-)

Jenna-Gun
0

Alexej har haft strul med sin dator.

Hon var inloggad senast 2008-05-28.

Den som väntar på nått gott

martdat
0

Välkommen tebax! ska putta upp en tråd till dig…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Highlandertess
0

Är det någon som hört från Alexej? Väntar fortfarande på info om hur jag ska betala.

Hawknestgrove
0

HAr du PM:At henne? Jag har hennes mailadress, men vill inte lämna ut den utan tillstånd från Lena

anebit
0

Hennes dator är nog fortfarande sönder eftersom hon ej varit online sedan 28 maj…  så då går det ej att Pm henne eftersom hon ej är inne

Hawknestgrove
0

Tja, men man kollar väl av sin mail nånstans… Det var liksom det jag tänkte…

Highlandertess
0

Jag har mailat henne nu. Får se om hon kanske kollar mailen på någon offentlig dator, typ på biblioteket.

Ledin
0

håller tummarna för att datorn ska funka snart. Men så läste man ju om katten hur kan man tänka som dom dom fäller ju sparkar dom ut sig själva då med när man tappar hår? rent ut sakt förfäligt å jag kan bara tänka mig vilka bortförklaringar folk har för att slippa sina djur :-C Söt katt tur att den har fått vård o kommit in i värmen.

Hawknestgrove
0

Ledin,  vad menas??? Har du svarat i fel tråd, eller är jag ouppmärksam?

nils1
0

Missade denna tråd! :/

Tack så jättemycket Alexej för att du skapade denna auktion och tack Highlandertess för bidraget!

Det har samlats in 16 000 kronor för Glitter medan alla behandlingar sammanlagt gick på 20 000. Tack alla som har satt in en liten eller större slant!

Här kan ni läsa om hur Glitter har det nuförtiden :)
http://www.goteborgskatthjalp.com/glitteruppd.html

/Miranda på Göteborgs Katthjälp

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Läste om Glitter på er hemsida #36, blev de föregående ägarna anmälda? Det här kan ju inte vara ett lagligt beteende? Man kan bara önskar att det finns en rättvisa så att de får lida som de lät ett oskyldigt djur lida, att deras "gärningar" summeras ….lär blir stort minus

nils1
0

# 37 Tyvärr har vi inget direkt bevis att de ägde katten innan vi fick in den… vi har försökt att få de att kontakta oss genom telefon, brev och email till att få de att skriva över katten till oss vilket samtidigt skulle vara ett bevis att de ägde katten som i sin tur kunde vara bevis vid en polisanmälan.

Vad som är värst i det här fallet tycker jag att paret har två små barn… vad har de lärt sig av det? Att det går bra att lämna en gammal kisse utanför dörren och låta den självdö ungefär….
Fanns inte direkt någon brist på pengar heller att ta katten till veterinär, paret äger var sitt företag, stort architektritad villa… :/
Tyvärr stor brist på empati däremot.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vidrigt och som du säger # 38 vad har det lärt deras barn. Man kan inte förstå varför man skaffar djur när man inte har nåt intresse av dem. Hoppas ni har nån som kikar förbi där då och då så de inte har skaffat en ny katt att "misshandla"

Sorry #0 tog din tråd lite OT

anebit
0

Så underbart att Glitter har fått det så bra och att hon mår bra!

mymlanbus
0

Så vacker hon är… ser nästan ut som vår Truls som vi hade när jag var liten :)