Uppdat. Prinsessan på Ärten&Yoshi katthemskatt
Uppdatering Om nu någon är intresserad :)
Egentligen har jag ju gett upp, men eftersom Yoshi ff är kvar, så försöker jag ändå att få dem att komma överens. Det går sådär. Nu har jag dem iaf tillsammans i hela lägenheten, dagtid, sedan några dagar. Nattetid orkar jag inte med stridande katter, även om jag tror att Yoshi skulle hålla sig undan från sängen. Men han bör ju kunna ta sig runt i lägenheten utan att riskera att bli "påhoppad o/e utskälld" Sovrummet har nämligen två dörrar mot olika rum så det är svårt att smyga förbi utan att det märks.
För det mesta håller sig Yoshi undan på ställen där han har ryggen fri, så att säga. Med jämna mellanrum får han nämligen en snyting eller två av "Prinsessan på ärten" och en massa "nedsättande" (antar jag ;) ) högljudda kommentarer, dvs hon skriker högljutt samtidigt som hon försöker ge honom snytingen. (Undrar vad mina grannar tror pågår) Han gillar nog inte alls henne nu (tror jag) utan morrar tillbaks och försöker aldrig att närma sig henne. Han har fått för mycket "däng" Dock har det aldrig blivit blod eller sår på någon av dem "ta i trä" vilket väl är den enda glädjen i sammanhanget. Mest pga att han är en katt som viker sig utan undantag emt henne och andra dominanta katter.Jag har också kommit fram till att det är en hel del "posering" från sötproppens sida, iaf nuförtiden. Dvs hon skriker och slår, men precis så att hon inte eg träffar honom.
Ibland misstänker jag dock att Sookie faktiskt skulle vilja bli kompis för då är hon helt (?) lugn och verkar vilja ta kontakt som inte innebär bråk, men då är ju han nu så "betingad" på bråk att han inte tillåter att hon närmar sig, utan morrar och väser när hon passerat hans säkerhetszon. Ibland kan de dock ligga på ett par meters håll och "ignorera" varandra. Oftast efter ett utbrott som klingat av.
Det har alltså gått en månad innan jag tordes/orkade ha dem tillsammans heltid (dagtid).

Tack moderator :)
Bra! Då går det åt rätt håll!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur går det nu?
Ah, jag är inte inne på katter längre, så jag har inte sett det. Synd att inte Yoshi ska stanna… :( Det är en vacker misse det.

Ja, han är väldigt fin, även om han också har en del egenskaper jag inte riktigt räknade med (med tanke på hur han beskrevs i katthems-annonsen). Dock har jag full förståelse för att hemlösingar har levt ett hårt liv. Kanske inte heller behandlats väl i sitt ursprungliga hem. Så jag skulle ev kunna överse med det, men när nu inte Sötproppen gillar honom speciellt mycket känns det inte som helt rätt. Jag är dock ändå gansk nöjd med att hon kommit så långt i sitt beteende mot honom. Nu skriker hon inte alls, utan ger en liten åthutning, bara för att hon kan liksom ;) Yoshi har dock börjat mopsa sig lite tillbaka :)
Det kanske går i alla fall?