Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2537 ggr
Dakrish
0

Bortsprunga katter i Kristianstad

Jag hjälper till att spana efter tre stycker bortsprungna missar på Näsby/Gamlegården:

Rufus: En orange randig, rätt stor katt. Han har ett rosa halsband med bjällra i som är nästan dolt under pälsen. Honom har jag sett natten till den 7de Juni, då han satt vid busshållplatsen vid Vångavägen strax innan tre på natten och hade stirrkamp med en svartvit katt med rött halsband. Jag cyklade förbi påväg till jobbet och visste inte att Rufus var en saknad misse, utan kollade bara båda katterna efter halsband. Han är enligt ägaren "nästan fullvuxen", jag gissar på 5-6kg katt efter vad jag såg.

Luna: En gråtvit honkatt utan halsband och ID-märkning. Ägaren har sattit lappar över hela Näsby-området och på Maxi. Jag har försökt nå henne för att få information om huruvida Luna är kastrerad eller inte, men inte kommit fram på telefon. Efterlysning: http://www.blocket.se/vi/16749831.htm?ca=23_8_s

Grå perser: En grå perserhane (som jag förstod det?), nyligen rakad, gissar på lejonrakning har rymt. Ägaren har lapp på Netto. Försöker nå denne för mer information.

Om någon har information, kontakta mig så ska jag leta upp ägarna.

katt-utan-hem
0

Jättebra du håller utkik. Det är säkert djurägarna tacksamma för också. Kontakta gärna djurägarna om att lägga ut katterna på blocket, kks hemsida, kattjouren och rädda katten om det finns möjlighet där.

Mvh lena Ohlsson Kattkommando syd- kristianstad

Hawknestgrove
0

Ja Dakrish, bra att du håller koll. Du ser, även utan egen katt, så kan du vara fantastiskt värdefull!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Just det.

Du är guld värd som hjälper till.

Dakrish
0

Hej Lena, bra att jag fått kontakt med dig. Kan du PMa mig ditt telefonnummer? Jag försökte nå dig då jag tog in Motor i början av April, pratade in på ditt telefonsvar, men hörde aldrig av dig… kan jag ha fått fel nummer? Det löste sig ju för Motor, i alla fall, så ingen fara där.

Tack för uppmuntran! Jag jobbar ju på nätterna nu i juli, och då måste jag cykla från ***** Vårdcentral, via ***** och restaurang *****, öven bron till Polishuset runt halv tre på morgonen. Då håller jag koll efter bortsprungna katter. Sen cyklar jag tillbaka via ******** runt sextiden.

Om någon har bortsprungna katter runt *****/********, hör av er till mig. Jag kan inte ta in katten eller ta med mig den hem, men jag kan sitta och hålla i katten tills någon kommer och hämtar den. Har lite ont om tid när jag är på väg till jobbet (alla vill väl ha morgontidningen i tid!), men på väg hem kan jag sitta i timmar om så behövs. Ska se om jag kan krångla med mig transportbur och/eller halsband och koppel.

Simson
0

Ooo jag blir orolig när du lägger ut vart du är på nätterna…vid vilka tider…alla dessa typer som finns ute…om de vet vart de skall stå för att…med vackra flickor…Förvånad hoppas jag är orolig i onödan.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Dakrish
0

Jag har min telefon, budtelefon och överfallslarm. Om jag inte loggat in före tio över tre, ringer nattchefen mig, får han inte tag i mig åker han hem till mig. Har jag inte loggat ut kvart över sex, så ringer han mig, sedan åker han hem till mig. Är jag inte hemma, så börjar han söka i mitt område och på vägen dit.

Med min budtelefon (som jag alltid måste ha på mig och inte får lägga ifrån mig när jag jobbar), så kan jag ringa nattchefen, polisen och 112.

Jag får inte gå in i trappuppgångar som saknar lampa (måste ringa nattchefen och tala om att lampan är trasig), jag behöver inte ta vägar som saknar lampor. Om jag ser ett gräl, ska jag gå undan och ringa 112. Är det en stökig trappuppgång, så behöver jag inte gå in, då bör jag komma tillbaka senare och är det fortfarande stökigt så ska jag lägga tidningarna innanför ytterdörren. Om det kommer en blottare så ska jag låsa in mig i en trappuppgång och ringa nattchefen.

Utöver det så ser jag till att se "ful" ut, i bylsiga tröjor, sport-bh, ful jacka, fixar inte håret. Har på mig byxor och bälte som man måste ha två (gärna tre) händer för att komma in i och skor jag kan springa i. Jag jobbar området med polisstationen, dessutom. Mest gamlingar i det området (ett ålderdomshem också)… alla heter saker som Inger, Elsa-Maj, Karl-Olov, och liknande namn som var populära på trettio- och förtiotalet.

Jag var i en situation där alternativet var att inte äta under augusti, så jag tog glatt jobbet. :) Jag känner mig relativt säker.

katt-utan-hem
0

Hej. kontakta mig via KKS mail. lena.olsson@kks.nu då jag inte vill lämna ut telefonnummer på forum. Första gången jag är här idag förutom någon gång för evigheter sedan och minns inte det login namnet så jag fick ta ett nytt. Är du tjejen som ringt mig från näsby, som jag pratat med om någon hemlös katt? Vet inte om det är du som ringde, jag lyssnade av telefonsvararen men hade inte papper och penna. Sen krånglade mobilen så jag inte kom åt ditt nummer igen.

lena

Hawknestgrove
0

Ja, snälla, jag är lite rädd om Dakrish, så sätt små stjärnor i stället för platserna hon skrivit, någon Medarbetare! Skynda!

Dakrish
0

Du är för gullig, Gunilla!

Ja, gör då det, Medarbetare.

Jenna-Gun
0

Har gjort det nu. Säj till om jag missat nått.

Jenna medarbetare

Hawknestgrove
0

Tack för snabba ryck! Hehe, gissar på Jenna!

Dakrish
0

Tack Jenna!

Jenna-Gun
0

Hihi jo  klart man är snabb mellan skurmoppen och dammsugarn.

Hawknestgrove
0

Åh, hos mig är det inte lördag än…..

Jenna-Gun
0

Släktkalaset minns du väl att jag skulle ha.

Hawknestgrove
0

Ja just det! Men kan du inte ha rasket ute?Heh, då hade du sluppit städa…..Partytält, vet ja!

Dakrish
0

Partytält är smidigt! :)

Städtips för oss med bra knän: En sprayflaska och en fönsterskrapa är dina vänner. Använd fönstersrapan först på dina mattor, den tar bort katthår och damm snabbt. Rolla sedan gardinerna eller skaka av dem. Ta ut onödiga möbler. Spraya sedan rummet ordentligt med vatten, peka mot taket när du sprayar. Sen ner på knä för att använda fönsterskrapan på golvet! Det blir jätterent.

För de som inte klarar av att gå ner på knä: Spraya rummet med vatten. Ta sedan en gummiskrapa av den sort man har i duschen, sätt en mjuk/tunn trasa på den (t.ex. en gammal kökshandduk), skrapa golvet.

Mina effektivaste städtips. ;) Kryper själv omkring och skrapar golvet med en fönsterskrapa just nu. Fast det är så förbannat varmt att bara vardagsrummet tagit två timmar. Puh!

Hawknestgrove
0

Ja mina knän har blivit helkass, men jag nöjer mig med att dammsuga och våttorka golven med trasa. Sen får jag ju krypa omkring i "ormboet" ds där alla datorsladdarna är. KAn g e mig f*n på att det är nån liten tomte där varje natt, som trasslar till alla sladdarna…..

tuska
0

" 18  din tomte på natten heter  "missen"Glad

Simson
0

#18 mina tomtar har käkat av koaxi, skarvsladdar och modemkablar. Inte bra…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

Hihi

Jo vi har ett partytält vid poolen men det är så kalt ute. Men vi ska äta på vå inglasade altan.

Det är så många som inte sett huset sedan 10 år tillbaka så de vill nog se hela huset.

Men på lördagkväll då ska vi dra en lättnadens suck och mysa.

Tänk om dom visste vad jag skriver hihi.

Jenna

Förlåt trådkapningen nu igen Dakrish

Hawknestgrove
0

Haha Jenna, vi kan vi! nä katterna låter faktiskt mina kablar vara. JAg har espekt med mig, så de har lärt sig den hårda vattenvägen, att man inte rör kablar. Så Nån är det. Samma tomte, som sabbar i tvättmaskinen när jag tvättar påslakan och stoppar i allt i ett påslakan under tvätten. Det är Willy.(Ingeborgsrödskt lokalt skämt)