Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2880 ggr
martdat
0

Tarzan blev kvar!! vislanda,

Fick samtal av Eva nu på morgonen, En av hennes kissar ,Tarzan född 04, hane, svart med vita tassar ,okastrerad har kommit hem efter en lång vandring, ligger nu på altanen och sover och undrar vad som hänt. Jag visste inte heller om honom och Eva trodde han hittat sig ett nytt hem själv då han vart borta länge, Men nu ligger han där, ensam,,, Hon tror att han skulle fungera både som innekatt och som stallkatt. kan någon hjälpa?

för er som inte hängt med så kolla in http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=dea6cf85-3945-42e7-9e62-50609ab54bff

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Kanske vi borde starta en insamling för kastreringen, då går det lättare att hitta ett nytt hem för honom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
0

#1Håller med. Ett foto också på honom hjälper säkert till. Hoppas också KKS lägger in honom som akut ärende.

Faxlin
0

Men nu flrstår jag inte alls. Den tråden står det inget om Tarzan i heller. Hur länge har han varit borta då?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#1; Men Ciiviic har ju redan startat en insamlingstråd till Vislanda katterna. Då till Jenyas Teddy och sedan finns det väl möjlighet till denna kille med. Men i den tråden fick hon höra att det var fel att starta en sådan då KKS redan har insamling till dessa katter. Så vad gäller egentligen?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

martdat
0

#3 Jag visste inte om Tarzan och han har vart borsta så länge att Eva trodde han var borta så han var inte med i tidigare trådar.men nu ligger han där,,,

Alexej
0

De är ju KKS-katter. Oavsett om de är kastrerade eller ej gå försäljningspengar till KKS.

Det känns mycket effektivare att ge till en katt direkt och då sparar KKS kastreringspengar.

Hur som helst är det lättare att hitta ett nytt hem när katten är kastrerad och pengarna går ju till KKS iaf.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#5 Kan hon ha katten inne nu så han inte kilar iväg igen och åter blir borta en längre tid, med allt vad det innebär - okastrerad osv.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, blir det pengar över, så går det väl bra att fortsätta för lille Tarzan! Självklart! Eller så kan det gå via KKS, vilket som! Bara han blir kastrerad!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#8 Tror Eva betalar kastrering om någon kan ta honom om det bara hänger på det, problemet är ju att hon faktiskt har djurförbud och har grannar som skvallrar på henne,

martdat
0

kan någon så maila emma@kks.nu elr birgitta@kks.nu elr pma mig för att ringa nuvarande ägare direkt.

annebeate
0

Tanken var väl att vi skulle hjälpa Eva med kostnaderna för kastrering om det fanns behov av detta. Oavsett vilket så är det bråttom med kastrering och att Tarzan får ett hem  så han kan  räddas.

TARZAN, FÖDD 2004, BEHÖVER ALLTSÅ ETT HEM- STÖD- ELLER PERMANENTHEM. 

SÅ DU SOM KAN GÖRA EN INSATS OCH RÄDDA TARZAN, SNÄLLA  HÖR AV DIG INNAN DET ÄR FÖRSENT!

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!!!

Ankie
0

men oj oj lille Tarzan, puttar för ett hem

martdat
0

ja lille Tarsan,

essut50
0

Thaeri var intresserad av Tarzan såg jag på den andra tråden..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Thaeri
0

Jag klistrar in det jag skrev i den andra tråden:

Nu står jag ju visserligen som backup för Peller från Eslöv, men är Tarzan tam, frisk och kommer överens med andra katter så kanske… kastrerad innan han kommer hit är dock ett krav i så fall, även åtminstone fått avmaskningsmedel och skabbbehandling. Oh att han fungerar som innekatt då jag bor i lägenhet och utemöjligheterna består av innätad balkong och koppelpromenader.

martdat
0

jag klistar in svar så håller vi oss i denna tråden,

#16Att ge han stronghold ska ju gå men kastrera blir ju värre, börgar Eva trava med kattburar nu när det "inte finns en katt kvar" kommer grannen att skvallra tvärt. Men ska prata med henne om det, doch är det ju en bit till göteborg,,, att ha han som innekatt sa hon själv nog skulle funka, vill du ringa henne själv får du nr av mig?

kattassen
0

#17 På något sätt måste ju ändå katten ut ur huset med eller utan Evas hjälp. Ha en bur i bilen, ta katten i en sportbag och lasta in katten i bilen. Gör överflyttning en bit bort. till veterinären eller direkt mot stödhemmet.

Transporten till Göteborg får väl lösas antingen med bil-kedja eller något. Kommer katten till Göteborg kan jag alltid hjälpa till att köra till och från veterinär här i stan. Bor Thaeri i Göteborg eller utanför?

Skulle grannen se något av kattransporten är det ju bara att säga att katten dök upp strax innan och nu håller vi på med transport till nytt hem då den ju inte får bo kvar i huset. Eva får väl köra en katt i bilen?

martdat
0

#18 Sportbag var smart tänkt!! ska lägga det på minnet, hehe. hm, vet inte om hon får köra katt i bilen,,, men tror inte att polisen sätter upp vägspärrar direkt för detta,  Flört Ja kan transport lösa sig så vore det ju toppen.

Thaeri
0

Eva, är det ägaren? Det enda som krävs egentligen är ju ett någon fixar veterinärtid så fort som bara går och sedan att han får vakna efteråt och sedan köras hit dagen efter. Någon borde ju kunna ha honom i ett rum över natten tycker man om transport går att ordna med kort varsel eller ägaren själv kan köra honom.

Jag slängde precis iväg mail till både Emma och Birgitta, vet inte om någon av dem håller till här… Jag tar helst allt via KKS då jag bor såpass långt bort och egentligen inte kan påverka särskilt mycket själv.

Essut var villig att köra katt från Eslöv och hit som jag förstod det, kanske h*n kan då?

martdat
0

Rätt tänkt, det är birgitta elr emma från kks, Eva är ägaren ja, hon kör järna egentligen  , problemet är att hon jobbar heltid och det är över 50 mil att köra göteborg tur o retur,,

kattassen
0

#20 Thaeri - bor du här i Göteborg? Jag bor också här och jag kan hjälpa dig med veterinärbesök och transport inom stan om du har  svårt att köra.

Bara vi får katten till stan, okastrerad eller ej det gör inget. 

Huvudsaken är att det är hanterbar så vi kan ta den ut och in ur burar etc.

essut50
0

"20 Jag kan bara åka nu på tisdag mitt på dagen med tåg från Alvesta eller Nässjö till Göteborg, sen är jag upptagen med jobb onsdag och torsdag..helgen ska min sambo vara borta så kan jag inte alls.

Misan
0

sätt katten i transportbur och så ställer man buren i en väska eller en större kasse medans man förflyttar sig till bilen. Då slipper man risken med att katten smiter eller liknande.

Hoppas allt löser sig för Tarzan nu

Thaeri
0

#21 Jo det blir lite jobbigt för henne, och jag antar att hon själv inte kan ha katten tills nästa dag hon är ledig utan att grannen märker det? Attans att man ska bo så långt bort när man vill hjälpa, hoppas verkligen någon kan ställa upp med att få honom hit.

#22 Vad snällt :) Transport till vet är dock inte det största problemet egentlign, jag och sambon har tagit både vår egen hona och de två jourkatterna till Smådjurskliniken genom att ta vagnen dit, däremot vill jag helst inte ta in en okastrerad vuxen katt i lägenheten då vår 9-årige kastrathane kan reagera rätt mycket på det.

Erika91
0

Neuj vad hemskt för Tarzan, vilken tur att du, Thaeri kan ta honom! Jag håller tummarna för transport!

martdat
0

#25 Vet att det inte är helt kul med okastrerad hane, Om du kan ordna kastreringstid direkt i Göteborg så att han kastreras innan han kommer hem till dig?

#23 Alvesta är jättenära vislanda, är osäker på Evas jobb tider denna veckan bara,

om det känns för Thareri att det kan lösas med kastrering i Göteborg direkt innan han änländer henne så borde ju detta funka,

martdat
0

Eva kan möta upp i Alvesta på Tisdag om essut kan hjälpa med tåget,

essut50
0

#28 Har räknat ut att tåget går från Alvesta  13.34 och är framme i Göteborg 16.57 om Thaeri kan ta Tarzan och om det passar henne…?

martdat
0

#29 vad kostar tåget?

Thaeri
0

#27, kan ringa runt imorgon och se om jag kan få en tid på tisdag.

#29 kan ju vara svårt at thitta kastreringstid så sent… jaja får de om det går. 

#22, kan du skjutsa mig till veterinär på tisdag? Är ju inte direkt säkert att jag kan ta vagnen till det stället jag får tid på, "min" vet har bara kastrering på onsdagar vad jag vet.

Det finns dock ett litet problem, har pratat med sambon och vi har inga pengar att lägga ut på kastreringen om vi inte ska nalla från våra egna katters akutkonto eller äta väldigt sparsamt fram till löning (katterna har mat och sand så det räcker). Hur brukar KKS lösa detta?

martdat
0

#31 Jag ringde djursjukhuset här och de skickar faktura till kks,

Eva kan betala oxå om de skickar fakturan till henne, elr kolla vad det kostar så skickar Eva med pengar.

kattassen
0

#31 Jag är inte "ledig" förräns vid 19-tiden på tisdag. Jag är rädd att veterinären inte har öppet då. Är det på Smådjursakuten du tänkt beställa tid?

Thaeri
0

#33 Vi brukar gå till Smådjurskliniken, inte Smådjursakuten, men de brukar bara kastrera på onsdagar har jag för mig och då tar de emot katterna kl 8 på morgonen. Är väl iofs ett alternativ ifall jag inte hittar någon veterinär som kan göra det efter 17 eller får skjuts. För vagn/buss på tisdagen lär ta för lång tid i vilket fall oavsett vilken veterinär det blir, med tanke på när essut är framme i gbg.

essut50
0

#30 Jag har frikort på SJ, så jag betalar bara sittplatsbiljetterna.

Måste veta om det blir av så jag kan beställa tågbiljetter ganska snart?

martdat
0

För Eva går det bra, har henne på tråden nu,

essut50
0

Bra då är det bara Thaeri det hänger på..

kattassen
0

Veterinärerna öppnar ju inte förrän imorgon bitti så det blir väl inget besked innan dess. Hur pass hanterbar är katten?

Thaeri
0

Ja jag kan ta emot honom. Det bästa är ju fortfarande om han kan få komma till veterinären och kastreras innan, men det kanske är svårt för Eva med så kort varsel och med tanke att hon jobbar heltid… men jag ska försöka fixa veterinärtid så fort som möjligt, i vätsta fall får han väl bo i badrummet första natten, för i den här stan ska det inte vara omöjligt att få honom kastrerad på onsdag om jag ringer runt i morgon.

kattassen
0

Lyckas du få en tid för kastrering på onsdag kanske det går att få lämna in honom hos veterinären redan på tisdag kväll om de är lite tillmötesgående och om man berättar att djuret blir stressat om det måste flyttas om för mycket.

Smådjurskliniken har öppet till 18.00 så det borde också hinnas med att ta sig dit med spårvagn från centralen till majorna på max en halvtimme. 

Kolla Smådjursakuten också de har kvällsöppet:

http://www.smadjursakuten.se/

martdat
0

Yippi!!! Vilka änglar på forumet! det ser ju klaffat ut.

kattassen
0

Nu är det veterinären det hänger på. Hoppas det går att få tid på onsdag med inlämning redan tisdag kväll. Det borde gå tycker man. Vi har ju en veterinär i Partille också:

Djurkliniken i Partille. Deras öppettider är dock lite speciella och ser inte ut att stämma riktigt med "vårt" tidsschema för tåg och folk som skall deltaga, men jag länkar även dit:

http://www.partille.nu/members/djurkliniken/sid1.html 

Här är ännu ett förslag:

http://www.cityhundokattklinik.se/ 

Thaeri
0

#40 ja de ser ju ut att ha öppet hyfsat länge på kvällen, det tar ju inte så lång tid för hanar. När mina jourkatter kastrerades hämtade jag dem runt 11-12 - jag lämnade in dem 8.30 - och då var den ene vaken trots att han inte fått någon uppvakningsspruta. Så kan jag få en tid där borde det gå att åka direkt dit från att essut lämnat honom.

Kan du i så fall köra hem mig på kvällen tror du? Spånar bara lite här…

Lämna in på kvällen kan bli svårt och kanske lite väl dyrt. De flesta stänger rätt tidigt och har inte möjlighet att lägga in något djur heller.

essut50
0

#41 Ja det är klaffat och klart iallafall resan.

kattassen
0

#43 Ja lite senare på kvällen är det nog inga problem, jag tror däremot att det kan bli svårt att få tid för kastrering så sent. De vill vanligtvis inte ta emot djur några timmar före stängning för att släppa ut dem halvsovandes. Vilket ju är klokt för alla eventualiteter med sövningen osv.

Du får kolla läget nu i dag på morgonen, ringa runt och höra dig för så hörs vi sedan!

emjon
0

Så underbara ni är som verkligen anstränger er för att hjälpa Tarzan. Med så gott samarbete som ni har måste detta helt klart lyckas.

Vi håller tummar och tassar för att allt kommer gå smidigt.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Thaeri
0

Har fått tid på smådjkursakuten på onsdag för honom så jag lämnar in honom mellan 7 och halv 8. Antar att ingen är vaken och icke-jobbandes vid den tiden? Behöver skjuts från Kaverös (mellan Högsbo och Frölunda) till Lunden i så fall.

essut50
0

#47 Hoppas nån som har bil i Göteborg kan hjälpa dig med honom. Vi håller tassarna här hemma.

Ankah
0

Detta är lite off topic…men…

Kaeri; Om du bor i Kaverös så är vi i det närmaste grannar! Tyvärr har jag ingen bil, så den här kommentaren är ju fullständigt värdelös…egentligen. Men lite roligt ändå…

Glad

essut50
0

#47 Hur mycket kostar en taxi den sträckan, om det inte går att få skjuts menar jag.

Ankah
0

Minst tre-fyrahundra, skulle jag gissa. Det beror ju på vilket taxibolag man åker med och så…

kattassen
0

#47 Hade jag varit icke-jobbandes hade jag gärna hjälp dig men just på onsdag är det jättesvårt.Ledsen

Dels bor jag helt åt andra hållet Frölunda sett, så att ta sig genom stan vid den tiden är trixigt och tar extra lång tid. Men, grejen är den att just på onsdag måste jag vara i Mölndal kl. 07.15 (kör alltså mellan Partille och Mölndal) och kommer sedan inte loss förrän sen eftermiddag.

Hade det varit en vanlig dag, kör jag förbi Smådjursakuten då jag lämnar sonen i skolan i krokarna.  

Så dumt att jag inte kan stå till tjänst denna gång…Ledsen

essut50
0

#51 Tack för svaret.

Hawknestgrove
0

Hur går det? Löser det sig? Att hänga upp sig på en akut kastrering är väl lite överkurs, huvudsaken är väl att kissen kommer därifrån från punkt A till punkt B. Sedan så kan man väl i lugn och ro leta efter passande vet och tider….

kattassen
0

#54 Jo fast jag tror att Thaeri har lite svårt att härbärgera en okastrerad hane med tanke på hennes boende och egna katter någon längre tid så det var nog önskvärt att få ordning på det så snabbt som möjligt.

Men det var ju bra att tid är bokad i alla fall och transporter löser sig alltid. Vi får la skramla till en taxi  i värsta fall om inte Thaeri kan åka kollektivt.

Vi hoppas på att katten kommer från Vislanda i morgon, för så är det väl tänkt hoppas jag?

essut50
0

#55 Ja det är tänkt att jag ska möta Eva i Alvesta och Thaeri Göteborg.. Hade tänkt ge en slant till taxin om det inte löser sig…

kattassen
0

#56 Men essut du gör väl mer än nog bara med din långa resa tvärs över landet. Du skall inte behöva lägga mer. Vi får väl äska pengar här i tråden annars.

Jag kan bidra med en slant också!

Jenna-Gun
0

Jag oxå kan ge en slant.

Men får man ha djur i taxi?

Jenna

martdat
0

Hur går det med kastreringsbetalning Thaeri? fakturerar de kks elr behöver du kontanter? de tar väll inget extra för att det är kvällstid? Eva har med stödhemskontrakt så det får du direkt.

Ang resorna så kolla om nån du känner kan köra te veterinär, kks ger milersättning, borde väll täcka även sådant ,billigare med privatbil än taxi. tack för att du ställer upp!

essut50
0

#58 Ja här i Kungsör och i Eskilstuna har vi åkt taxi med våra katter när vi ska till veterinären..När man ringer och beställer så säger man att man har en katt eller annat djur.

kattassen
0

#59 Det är nog inte kvällstid. Inlämning skulle ske mellan 7-8 på onsdag.

Jag tror att Thaeri kollar privatbilsåkning. Jag bl.a. har blivit tillfrågad men kan inte på onsdag. Taxi är nog sista utvägen s.a.s

Pengarna är nog inget bekymmer, jag kan tänka mig att bidra bara katten kommer iväg.

annebeate
0

Jag kan också bidra med en slant.

Thaeri
0

Nu är jag hemma igen efter massa timmars rännande på stan. :)

Jag kommer nog ta mig dit kollektivt om ingen kan köra mig, kan ta vagnen härifrån 6.32 och är då framme 7.09, eller vagn 6.38 och framme 7.17. Kan förhoppningsvis sno sambons månadskort också så slipper det kosta en massa, hade varit lite skönare att ta bil bara, särskilt om någon ändå var på väg från det här hållet och dit bortåt.

Betalningen ja… vad jag förstod det ville de helst att jag skulle betala direkt så kontanter kan ju vara bra då. Hur var det, kunde ägaren själv ställa upp med den biten? Paket med kastrering, chippning och en vaccination går på 550.

martdat
0

#63 Det var billigt tycker jag!  ja här vill alla ha kontanter med, tar bara på faktura när det är akut elr till DV o KKS då.Låter toppen, kastrering sa hon att hon betalar i allafall, vill du ringa o höra med henne? tror du fick nr i går? jag kan ringa åt dig om du vill men tror att hon skulle bli glad om hon fick prata med dig, hon älskar verkligen sina katter och är lätt att prata med. han var behandlad med stronghold nyligen men hon ska ge han en omgång till innan han åker,

Thaeri
0

Jag fick numret igår ja :) Ringer nu strax.

Jo, normalt sett kostar en kastrering 550, men det är ju vår och allt vad det innebär i kampanjer så istället för att sänka priset inkluderar de lite mer i det :) Tror en provpåse foder ingick också faktiskt.

Jättebra att han får Stronghold, har nyss fått behandla mina egna då jourkissarnas förra jourhem inte var så bra. Fick två katter som varit inne över 2 månader, fortfarande livrädda, maskangripna och när de kastrerades upptäcktes rejält med öronskabb…

kattassen
0

Å hoppas verkligen det ordnar sig med transporten, jag har så dåligt samvete för att det "kolliderade" på onsdag, men vi sitter med ett dödsfall i familjen där vi just håller på att reda ut en massa praktiska detaljer med lägenhetsbesikning, inhämtande av nycklar hos hemtjänst, återlämnade av larm etc. Allt detta är bokat in på onsdag förmiddag så just den dagen är jag inte ens på jobbet halva dagen. Typiskt!

martdat
0

#65 Ja det erbjudandet går inte att missa, hoppas att många hänger på,  Du får nog tvätta öronen på honom, strongholden verkar göra så att skabben ramlar ut, två dar efter att jag gav de här, satt de som kakor son ramlat ut synligt och då såg inte ens Kajsa drabbad ut när hon kom. men nu är de fina!

essut50
0

#65 Jag kan lägga ut så länge för kastreringen om inte Eva kan.

Min hemtelefon fungerar inte så jag kan inte ringa ut eller nån kan ringa mig. Men mobilen fungerar hoppas jag..

martdat
0

#68 Har du o Eva pratat så ni hittar varandra i morn? om det är fler  med kattburar vill säga,,

Thaeri
0

# 68 Nu har jag pratat med Eva och hon kan lägga ut för kastreringen. Däremot vill hon väldit gärna veta när du är i Alvesta so hon vet när hon ska lämna honom. Hon sa att hon skulle ringa tidigt imorgon, men fungerar inte din hemtelefon kan det ju bli problem om det är det numret hon har.

essut50
0

#68 Nej jag har inte pratat med Eva..

martdat
0

#70 Hon har båda nr, men jag ringer nu då , tågtiderna var väll 13,34 i alvesta?, vilken tåg kommer du in med essut? du står utanför vagnen iklädd 10 röda rosor? hehe,,Eva har en kattbur i allafall, brukar ha röd jacka,

martdat
0

upptaget,, e det ni som ringer?

essut50
0

#73 Ja det var jag som ringde Eva på min mobil….

Hawknestgrove
0

Så ni fixar ocxh får till det, alltså?

essut50
0

Ja nu är det klart, jag möter Eva imorgon vid Alvesta, hon var mest orolig att jag måste få något i mig när jag är framme i Alvesta så tidigt, är där ca 2 timmar innan nästa tåg går till Göteborg..Men jag får mat på tåget för jag åker X2000 till Alvesta, åker i första klass där maten igår. Men till Göteborg får jag bara "gratis" kaffe..för jag åker i 2:a klass (Djurvagn)..

solweig
0

#76. ska du ut o åka nu igen? du är ju för underbar. har världens bästa syrra. hon är guld värd.

essut50
0

#76 Japp till Göteborg igen..

Hawknestgrove
0

Åh, så lille Tarzan kommer iväg i morgon?

essut50
0

#79 Ja det gör han…har packat allt som jag ska ha med mig, en blå Ikea-kasse, snören (bra att ha) och en pläd ..

emjon
0

Måste än en gång ge er massor av rosor för er hjälpsamhet och jag hoppas att allt går bra med kissen i morgon. 

Bamsekram till er alla inblandade för ert fantastiska engagemang.

essut50
0

#81 Vi får hoppas det..Men det brukar gå bra att åka tåg med katter om man har en Ikea-kasse med sig.

annebeate
0

Lycka till i morgon med transporten av Tarzan!

karins
0

Ja Lycka till med Tarzan i morgon! Du är underbar essutGlad

essut50
0

Tack, nu ska jag försöka sova några timmar så man orkar med dagen imorgon..

Hawknestgrove
0

Han är infångad, så Essut inte sitter och åker i onödan?

essut50
0

Så idag är det på gång, sitter här och väntar på att få gå till tåget, måste byta tåg vid Eskilstuna och Norrköping. Men det går bra.

Vi ses ikväll när jag kommer hem ca 21.45 om allt klaffar.

StefanE
0

Transporten på onsdag morgon kan jag hjälpa till med, då jag är ickejobbande. En hämtningsadress via pm?

essut50
0

#88 Tack för att du kan ställa upp..

kattassen
0

Wow vilken uppslutning! Härligt essut50 att du ställer upp idag och StefanE som kan köra Thaeri på onsdag!

Rosor till er alla som hjälper till att få Tarzan till Göteborg!

martdat
0

#86 Ja han är inne, det är ingen skyggis.

Ja essut är verkligen en klippa! ska gå till arbetsprövningen snart  (försov mig stooort) men hoppas att allt flyter på bra i dag.

emjon
0

Det är mer spännande att följa en sådan här underbar tråd än att läsa en roman.

Underbart att det nu ordnat sig med samtliga transporter.Till dig Thaeri önskar jag lycka till med Tarzan och härligt att du ställer upp för honom.

Jenna-Gun
0

Ja du är guld bärd Essut.

Kram o lycklig resa

anebit
0

Spännande värre med såna här trådar…..

Lycka till och en eloge till alla inblandade……….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Inge-elsie
0

Essut ringde alldeles nyss. Hon är framme i Alvesta och har upptäckt en massa affärer att kolla i. Det blev ett par skor i väntan på katten. Hon kommer säkert att åka dit flera gånger tror jag.

solweig
0

typiskt essut. hon med sina butiker. hon är köpgalen.

Hawknestgrove
0

Åh, nu väntar vi på nästa uppdatering med  Tarzan som ingridiens!

Jenna-Gun
0

Ja men det är hennes pengar

Inge-elsie
0

Ibland hittar man saker som man bara vill ha. Det var skor som inte finns här tror jag. Det är roligt att gå i affärer när man kommer till andra orter tycker jag.

Jenna-Gun
0

Ja absolut kul

Hawknestgrove
0

Alltså SKOR……JAg är absolut totalförbjuden att köpa skor. JAg får inte ens gå in i en skoaffär. Kommer med bevis på varför snart, men nu får vi snart främmat, så här ska käkas våfflor…..

Simson
0

Det är kul att Essut tar det hela som en rolig shopparutflykt!! Flört Att inte se det som en jobbig fraktresa. Att kunna se positivt är en gåva. KRAM på dig Essut som är så underbart hjälpsam!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Thaeri
0

Sådär, nu är Tarzan här :)

Han ligger i sitt lilla krypin vi gjort iordning till honom inne på kontoret och trycker… Vi fick duscha av honom nästan med en gång då han hade kissat på sig i transportburen och luktade allmänt illa. Stackarn…

Det är ingen liten katt heller, här är vi vana vid 2-4 kg och så komemr en klump som är dubbelt så stor, men väldigt snäll och lugn verkar han vara i alla fall :)

Jenna-Gun
0

Så glad man blir.

Lycka till med Tarzan

MariannE11
0

våfflor?….. jaaaa……… bra förslag när jag ligger nerbäddad i soffan o har gått i strejk….. giuck ut motvilligt med hunden som nu ligger på tork…

essut du får återigen en stor jättekram…. du har gjort det igen….å återigen så lämnar du ifrån dej katten som du lovat MEJ….Ledsen

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

martdat
0

Skönt att höra att han är framme! Å vilka änglar ni är, både essut och Thaeri.

annebeate
0

Vilken obeskrivligt skön  känsla att Tarzan, den siste av Vislandakatterna, nu också har rädddats. Glad

Ett helt fång av rosor till essut som transportör och  till Thaeri för att du öppnat ditt hem för Tarzan. Ni är guld värda.

martdat
0

sen vill vi se lite bilder och mys pyz om det går för sig, jag har heller aldrig sett honomGlad

kattassen
0

Å vad skönt att han är på plats!

Många kramar och rosor än en gång till alla ni som jobbat hårt för Tarzans resa idag. Isynnerhet essut50 som rest en lång tur för detta. Tack Thaeri för att du öppnade ditt hem och lycka till i morgon med vet.besöket.
Löste det sig med skjuts förresten?

StefanE
0

Ja, jag kör.

Thaeri
0

Tack tack :)

Foton blir det imorgon eller kanske i övermorgon, sambons mobil har en rätt jobbig kamera, är ljusförhållandena inte perfekta ser man inte vad bilderna föreställer, så ligger han kvar i sitt krypin får ni möjligtvis se ett par stora ögon och inte så mycket mer ;) Får alltså vänta tills han tagit sig ut därifrån.

StefanE, du har PM

StefanE
0

Thaeri, du har svar.

Ledin
0

åh en stor kisse :) härligt.

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag hemma, fast jag kom hem för en timme sen, Milou var verkligen intresserad av min ryggsäck, det kan jag förstå för den luktar inte så gott just nuLedsen Jag fick gå in på toan på tåget och försöka tvätta av botten av buren och slänga tidningen, väldigt stark urin han har, det märks att han är okastrerad. Men han var väldigt snäll på tåget, sa ingenting alls, låg bara där..Det är väldigt bra att ha en Ikea-kasse att bära buren i..Man får bättre grepp då tycker jag, sen blir katterna så lugna av den.

Det var väldigt trevligt att träffa Eva, en bra tjej som är mån om katterna. 

Thaeri, det var kul att få träffa dig.

Lycka till med Tarzan han var så söt.

Gallerbild på honom.

Skorna jag köpte i Alvesta var jätte snygga, såg dom i skyltfönstret och ville bara ha dom oavsett priset.

Thaeri
0

Blä, nu vet jag verkligen varför jag inte ville ha en fertil hankatt här hemma :( Han har kissat i bokhyllan, det går knappt att vara inne på kontoret och det känns en starkare eller svagare doft i hela lägenheten. Hoppas verkligen vi lyckas vädra ur det hela medan han är hos veterinären idag och att lukten från kisset sedan försvinner med en gång när han kommer hem. Och att det bara är hyllan han kissade på som är förstörd och inte hela bokhyllan, hyllan går att ta bort som tur är.

martdat
0

#114 Vad söt han är! Ja det är sskitkul att katter gör ned isg på tåget, Miss bestämde sig för att få diare en gång på tåget, kul att bada katten på tågtoaletten,,,,,

#115 Inte kul med bokhyllan, vart bättre att ha han på toan,, , ha han på toaletten när du kommer hem nån dag kanske, Min Baloo slutade helt att markera när han kastrerades på direkten men det verkar vara olika, Lycka till hoss vetten i dag!

Thaeri
0

#116, toan hade varit omöjlig då den för det första bara är 1,5x1,5 meter i storlek, och vi för det andra har ena kattlådan där och stänger vi dörren längre än för normalt toabesök blir det "olyckor" på andra platser i lägenheten. Badrummet hade kanske gått, men jag kände inte för att kanske få dra fram en katt från under duschen eller bakom tvättmaskinen eller något av alla de andra krypinen som finns där.

Så var det egentligen inte hans fel att det blev som det blev, han hade ju kissat på sig och med tanke på den kondition hans päls var i var det svårt att skölja bort mer än det värsta igår. Så det var helt enkelt han som luktade och hans blöta päls som ställde till det för bokhyllan, kisseriet skötte han alldeles exemplariskt i lådan :) Bara lådan luktar ju en del om fertila hanar dessutom, det hade behövt vädras ändå.

Nu blir han dushad ordentligt hos veterinären, får tovorna borttagna och alltihop så det ska vara bättre i eftermiddag :)

Någon som vet hur lång tid efter kastrering det tar innan hanars kiss börjar lukta mindre?

Jenna-Gun
0

Det är olika från katt till katt.

Thaeri
0

#118 Jo det brukar vara det ;) Tänkte mest om någon kunde säga på ett ungefär :)

zenita
0

hemma hos mig tog det ca 3 dagar tills bamses kiss slutade lukta.

martdat
0

#117 Vad skönt att han inte hade kissat i bokhyllan, På Baloo försvann lukten direkt, har tyvärr ingen vidare erfarenhet av hankatter mer än han,

Thaeri
0

#121, problemet är att den har sugit åt sig kissblandat vatten från hans päls, förhoppningsvis fungerar det att få bort lukten ändå, det var mest den lösa hyllan som hade råkat illa ut, men det hade även blivit lite på den fasta över, den som råkar vara omölig att ta bort. :(

Jaja, det där åbäket till bokhylla skulle behöva tas bort ändå, det finns en himla massa luft i den som känns rätt onödig att ha. En såndär från Jysk med plats för en inte alltförstor TV… Bättre att ha en "ren" sådan på kontoret. Ska övertala mina föräldrar om att jag vill ha födelsedagspresenten drygt 3 månader i förväg bara :P

Nu har Tarzan varit hemma från veterinären några timmar i alla fall och har mest legat och sovit. Nybadad och fin och rakad på ryggen, äit lite och druckit har han gjort också :) Lådan är dock inte så välbesökt, men han kissade i buren på hemvägen så det var ju itne så oväntat, men jag kan säga att det var tur att vetten hade lagt in tjockt lager pappershandukar med riktigt bra uppsugningsförmåga i alla fall, vi behövde bara torka rent på mage, tassar och svans istället för att duscha honom igen :) Lukten var också påtagligt mindre även om den inte var helt borta, vi trodde faktiskt att den kom från hans filt - som vi fick tillbaka i plastkasse - och inte buren.

Bilder kommer, sambon snodde med sig sin telfon när han gick iväg på salsakurs, får se om ljuset är tillräckligt bra för den sen när han kommer hem, annars får vi fota imorgon.

Denna kommentar har tagits bort.
Hawknestgrove
0

Kul! Lille gubben… Lukten från yllan går nog bort med tiden, ska du se. Tvätta med ättika några gånger. Blir det fint väder, så kan du kanske ställa ut den på vädring på balkongen.

kattassen
0

Hur går det för lille Tarzan? Får man se bilder snart?Flört

Thaeri
0

Tarzan har tråigt inne på kontoret men annars går det jättebra :) Jättesocial och riktig knäkatt är han också, sötisen.

Bilder kommer nu. De blev itne jättebra, han låg i transportburen och var pömsig men jag hoppas de duger ;)

Thaeri
0

Nästa bild

Thaeri
0

Och det här ska han få råka ut för i övermorgon :P

annebeate
0

#128 Så kul!

Ankah
0

Åh herregud! Vad var det för kattparadis!? Vilken lekplats!!

Tarzan är väldigt lik Björnen - samma ansiktsfom, menar jag. Fin som snus!

kattassen
0

Å så fin han är lille Tarzan! Ett härligt tivoli är alltså att vänta när portarna slås upp till nöjesfältetSkrattande

Puma77
0

Inget dåligt nöjesfält han ska på.

//Pia

Thaeri
0

Frågan är ju hur han reagerar på 4/5 av det där tivolit (ja katterna ingår) :P Rand- och prickligan är inte så väldigt… lugna av sig alltid, 10,5 och 6,5 månader gamla som de är. Diamond lär väl fräsa rätt bra på honom dessutom, vi får hoppas det går bra dem emellan bara iom att båda är vuxna kissar och jag inte har någon aning hurpass dominat Tarzan är av sig. Och katträdet, det är verkligen Diamonds domän…

essut50
0

Åh vilka fina bilder på Tarzan, tror att det går bra mellan katterna, han är ju van att ha katter omkring sig förut. Vilket klätterträd han kommer att få roa sig med.

brutt
0

Ett sånt där klätterträd vill mina också ha var har du köpt det?

Tarzan var lik en av mina katter med halva nosen svart och andra halvan vit han är fin.

Jenna-Gun
0

Jag har oxå en Tarzan

Thaeri
0

#135 på tyska eBay. 1300 kr inkl frakt :)

Jenna-Gun
0

Vill oxå ha! suck måste bygga ut huset då :(

martdat
0

vilken goskille! han är ju jättesöt,

Thaeri
0

#138, vet en på SKS som köpte ett sådant som jag har fast bara vänstra delen, den är bara någon meter bred Flört Finns ju en massa andra sådana takhöga men rätt smala av lite olika modeller Glad De smala är dessutom mycket billigare i frakt då de får plats i en låda istället för två, runt 800 tror jag folk har fått ge för dem om de köpt av samma säljare som jag gjorde, eller hans efterträdare.

Söt är han ja :) Förresten, vad tar Stronghold egentligen? Han hade rätt duktigt med mask första gången han var på lådan och lite dagen efter men jag har inte sett något varken idag eller igår.

anebit
0

Så här står det på förpackningen:  Stronghold.

Behandling av vuxna stadier av spolmask
Förebygger  hjärtmaskinfektioner
Behandling av öronskabb
       "             pälsätande löss
       "             vuxna stadier av hakmask i tarmen

Thaeri
0

Jaha, då är det Drontal eller liknande som gäller, för jag såg bandmask nu i morses och ägg  och larver av spolmask lär ju inte strukit med i vilket fall. Ägg är det väl inget medel som tar iofs… Tur att han är så snäll i alla fall, får hoppas att sambon orkar hålla honom bara för han är rätt stark.

Hawknestgrove
0

Sån fin kisse och sån toppenmöbel! Ja, det är Drontal som gäller….. MEn det är ju en engångsdos.

Jenna-Gun
0

Kör Drontal rakt över numera

Hawknestgrove
0

Ja det är framför allt så enkelt. en tblett per 4 kilo och bara en gång.

Thaeri
0

Sambon orkade inte hålla honom :( Fast den katten är rätt korkad (vilket är bra för oss), lade en tablett bland torrfoderkulorna och gissa vad som slank ner? Glad ska vi bara ha i resten också, bara en tablett lär ju inte räcka.

Hawknestgrove
0

Sicken korkad kisse! Men då är han nog så dum, så ni kan smussla in resten i en skinkbit!

Erika91
0

Så söt han är Tarzan!

Tur att han är så lättlurad :)

Hawknestgrove
0

Hur mår Tarzan?

Thaeri
0

Tarzan mår bra, vi har släppt ihop honom med de andra katterna idag, eller snarare öppnat dörren till kontoret, men han har inte gått ut härifrån än. Diamond har varit inne och fräst och sprungit ut igen väldigt fort, och Vega har tittat lite. Nu ligger alla katter och sover i katträdet respektive bokhyllan.

Hawknestgrove
0

Så fint att få höra!

martdat
0

Hur går det med Tarzan?

Thaeri
0

Ledsen att det inte blivit några uppdateringar, vi har haft en del att göra här de senaste veckorna.

Tarzan stackaren lyckades få en infektion i kastreringssåret så det blev en tripp till veterinären för att göra rent och sy, tratt fick han också och en antibiotikakur, men den tog slut i fredags och nu ser allt bra ut. Andra vaccineringen ska vi in och göra nästa vecka också.

De andra katterna är tyvärr inte så förtjusta, han och min äldre kastrathane har rykt ihop en del, oftast låter det mest men lite småsår har det blivit, samtidigt är det de två som kommer bäst överens mellan dessa stunder, de kan ligga på varsin sida om mig och bli klappade utan att vara sura.

De tre yngre katterna väser och morrar så fort han kommer i närheten, men i Vegas fall beror det nog mest på att han skrämde henne när han ville leka, hon är ju trots allt bara hälften så stor och knappt ett år gammal, om en stor svart inte alltför bekant katt kommer och far emot en är det klart att man blir rädd Gråter

Han har "sitt" område inne i vårt sovrum nu, där har han en byrå att ligga på och titta ut genom fönstret ifrån, och så sover han med oss på natten. De andra vågade sig inte in där i början men nu går det bra så länge han är på byrån. Känns bättre än när han var på kontoret, speciellt som det är närmare från sovrummet in till vardagsrummet där vi är mest. På dagen vill han mest vara därinne men på kvällarna, och om vi är upppe, på nätterna kommer han ut till resten av lägenheten, vissa nätter klarar han sig utan "stöd" också, och han kan gå på lådan även på toan men låter bli den i hallen, han föredrar dock den i sovrummet.

Med oss går det bra ändå, han är världens nallebjörn och den som kommer och tittar på honom lär bli helt kär, det enda han vill göra är att gosa.

Ett par bilder:

(Förresten, hur fixar man bilder direkt i inlägget? Och nej, jag kan inte använda Internet Explorer då jag inte har Windows utan Ubuntu Linux, Firefox är det som gäller)

Thaeri
0

Nästa bild

Hawknestgrove
0

lille gubben!!!! JAg vet hur man gör, jag kör också FF, men jag är så uschlig på att förklara… Man högerklickar på den bifogade bilden och väljer öppna i nytt fönster, sen väljer man mellanläget av de tre lägena högst upp till höger, går tillbaka till inläget, öppnar bilden igen och drar in den… Nån som kan komplettera om jag missat nåt?

anebit
0

Jag har lagt in bilderna åt dig…..

Du klickar upp bilden. Högeklickar och klickar på kopiera.
klicka sen bort bilden
Klicka på Hantera inlägg
klicka ner till under texten
högerklicka och klicka på klistra in
klicka på bilden så att du får hörn, dra sen in bilden i omgångar tills den blir lagom stor.
publicera igen….
KLART!

Thaeri
0

#155 lille?! Vega håller inte alls med Räcka ut tungan

Tack för förklaringarna båda två Glad

martdat
0

Tack för uppdatt! roligt att höra att det fungerarSkrattande

Jenna-Gun
0

Bara Tarzan har fått hormonerna i balans så blir han nog accepterad. Men det kan ta ett tag. Katterna måste ju lära känna varandra innan det kan bli fred.

Jenna som oxå har en Tarzan

Dakrish
0

Och om du får upp det förbaskade meddelandet att Kopiera och Klistra inte funkar i Firefox, så fungerar fortfarande Ctrl + C ovh Ctrl + V.

martdat
0

putt

Hawknestgrove
0

Ja putt, det var ett tag sen….

Jenna-Gun
0

Ja hur mår Tarzan i dag

Thaeri
0

Förlåt för den *host* väldigt sena *host* uppdateringen.

Tarzan mår fint, han och de andra katterna kommer väl överens sådär men det går bättre och bättre. :) Han ligger i min famn nu när jag skriver detta gosbollen :)

annebeate
0

Härligt att läsa att det går så bra med Tarzan Glad

Jenna-Gun
0

Jätteskönt att höra.

Har tänkt på honom.

Jenna

snickan
0

Tarzan han är så vacker, jag har också svart och vit, men inte i samma kisse

Hawknestgrove
0

Så skönt att höra!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.