Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 739 ggr
[Cuyo]
0

Hej nu är Malla hemma igen,

Hej nu är Malla hemma igen,det här var något nytt för två hund människor att få vara med om det här,jag kan säga det var lite jobbigt när vi skulle iväg med henne i morse,hon fick verkligen panik när hon kom in i buren så det var nära att det inte blev någon operation idag oj oj var nervösa vi var,men vi kom iväg till slut. Och nu är det över för Malla för den här gången,men något vi inte hade räknat med var när vi kom hem,vi har ju en katt till som heter Junior och han tror nu att det är en ny katt vi har kommit hem med. För han morrar och fräser åt henne nu men det går väl över eller hur?så det är väl bara att låta dom vara så sköter dom det själva.  Jag vill oxå säga till er att nu har jag gjort min överenskommelse med dom där jag hämtade Malla men det har dom inte gjort för mej,så nu blir det nog en påhälsning av mej igen och frågan blir, var det bara för att jag tog Malla här ifrån som ni lovade mej att ni skulle ta tag i era egna katter,där blir min fortsatta berättelse slut jag kanske återkommer senare om det här.  Att ta hand om en katt som inte mår bra har sina risker när det gäller plånboken,nu visste vi att det kommer att kosta så det var inga problem,men det finns säkert många andra som funderar på det här jag säger bara tänk er för om ni ser att ni inte har råd,vi har råd med det här men det finns säkert dom som skulle vilja ha det här bakom sej.  Man ska kanske inte prata pengar när det gäller ens djur,men idag så tror jag att man måste det när priserna är som dom är på våra djur.  Vi har lagt det här när vi hämtade Malla den 08-01-14  3506 kr,och det ångrar vi inte en sekund på,och det här  är det som har hänt när hon kom till veterinären,  Öronskabb Hälsokontroll  o mediciner,idag blev det Kastrering och Vaccination o Kloklippning jag tror vi har fått med allt.och jag vill tillägga att Djurkliniken i Partille vill jag gärna rekommendera till 100 procent,och samtidigt vill jag tacka många andra människor för fina råd som jag har fått och att jag har kunnat skriva det här.

Hälsar Cuyo o Barbro min fru som oxå har varit med på den här resan.

GosChippen
0

HEJ!

Min hona fick också panik i transportburen, men lugnade sig när jag lade en badhandduk över den, så slapp hon se ut. 

Hon blev kastrerad för 14 dagar sedan och allt har gått bra. 

Hon gick runt i sin lilla tratt, ja de andra katterna frästa åt henne ända tills hon fick ta av tratten igen. 

Sidentass
0

När jag varit iväg o kastrerat mina katter har alltid de övriga reagerat när katten i fråga kommit hem igen..katten har vinglat efter narkosen och luktat veterinär! Första tiden har dom morrat o fräst..men det har snart återgott till det normala igen.

Lycka till i fortsättningen!

Hawknestgrove
0

Ja verkligen grattis. Presenten till MAlla går iväg i morgon med posten. Verkligen fisigt gjort av dem du fick MAlla av…..Lova och lova och lova… Jag vet hur du kämpade, jag hörde ju hela samtalet många gånger via mobilen…Sista gången lät det ju nästan som om de skulle kasta ut dig….BUUUUUUUUU för sånba folk! För de kunde knappast skylla på penningbrist…. Inte tidsbrist helelr för den delen. Du var ju villig att ställa upp och köra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Cuyo]
0

Ni får oxå smaka en bit säger Malla mjau mjau         Hej på er jag vill skriva några rader till er om hur tacksamma vi är för Mallas kastrering som dom utförde på¨Djurkliniken här i Partille,jag har ju alltid varit rätt negativ till dom tidigare för deras priser,men nu är det inte så mer från min sida för det vi betalade för är värt vad det kostar och mer till om så behövdes.  Så igår var vi och beställde den här tårtan,som jag var och lämnade idag från en nöjd Malla och det var populärt vill jag lova hi hi .  Men jag har ett litet problem som jag undrar över,varför är hon så rädd för mej nu var det därför jag stoppade in henne i buren ?.

Hej Från två mycket nöjda kattvänner Cuyo o Barbro

Hawknestgrove
0

Det går över…..Du får muta med godis. Hon sov ju hos dig på natten….Go tårta……Mår tjejen bra? Har kryapåsigpresenten kommit fram från Bermudatriangeln?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....