Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bilder-filmklipp
Läst 1651 ggr
Zhara
0

X*Liljegrens Gandalf Grå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För några månader sedan fick jag via den här sajten (med hjälp av bumbimia och essut) hem en skygg och pressad katt hela vägen från Borlänge till Göteborg. I början bodde han i princip under soffan och kunde vifta till både mig och barnen när vi blev för närgågna. Nu är han  världens underbaraste katt! Ska jämt kela och gosa, när han inte busar  och leker vill säga.

Vill gärna dela med mig några bilder på den vackra, underbara katt! 

Zhara
0

Vackra mönstrade ögon…

Zhara
0

Gäsp…

Zhara
0

På lekhumör

Kat08ja
0

Så vacker =)

Puma77
0

Ja han e verklign n skönhet. Vilken cool utstrålning han har.

//Pia

emjon
0

Vilken fin kisse som nu har fått det bra. Berätta lite om var han kommer ifrån alltid spännande att höra om katthistorier som får lyckliga slut.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Zhara
0

Grå började dyka upp i ett bostadsområde i Borlänge tidig höst -07. bumbimia började ge honom mat och frågade i januari här på forumet om någon kunde hjälpa honom. Hem till mig kom han i början av april. Förmodligen har han haft en bra hem, eftersom han var ganska tam och relativt snabbt anpassade sig till sitt nya hem. Dock okastrerad så jag gissar på att han har vandrat ganska långt och sedan inte hittat hem igen. Hemlös var han kanske i ett år,     kanske mer. Veterinären gissade på att han är ca 2 år.

Inte den katt med den värsta historien med andra ord, men likväl en katt i behov av ett nytt hem… för att inte tala om alla kattungar han snabbt skulle vara upphov till!

Hawknestgrove
0

Grattis till Gandlafs nya liv!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Att vara hemlös i minst ett år är väl illa nog och som du säger okastrerad. Då blir det också förutom alla oönskade kattungar säkert mycket bråk med andra katter och skador som följd.

Det var toppen för kissen att du öppnade ditt hem för honom och att han nu har det bra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jessica77
0

Han var verkligen fin….älskar den där mörka blåa färgen Kyss

Sidentass
0

Jisses vilken läckerbit!!! Tänk så härligt att han blivit så pass trygg och är tillfreds med tillvaron efter en tid av skygghet..jättebra jobbat!

Zhara
0

Roligt nog kan jag rapportera att det  "sista" framsteget, som jag väntat på länge, har tagits idag: Grå och min andra katt Hermes (som bodde här innan Grå kom) ligger och sover i samma fåtölj! (efter flera månaders slagsmål och grinighet). Det var på grund av Hermes som jag letade efter en ny katt, så att han skulle slippa vara ensam (när min andra katt gick bort). Så nu hoppas jag på vänskap och lek dem emellan.

Jag skulle ta ett kort om det inte var så att jag inte vill störa dem :)

Lena
0

Det var en riktig solskenshistoria du berättar för oss. Om han inte fått komma in i värmen hade säkerligen hans liv utvecklat sig till en av de värre historierna. Så är det ju tyvärr för de hemlösa katterna. Om de får fortsätta att gå därute blir det bara värre och värre. Du har med andra ord gjort en stor insats både för Gandalf och för alla de kattungar han skulle varit med och producerat om hans hemlösa liv skulle fått fortsätta.

Det är precis så här det är tänkt att Hittekatter iFokus ska fungera - en mötesplats för alla som vill hjälpa hemlösa katter. Det finns så mycket man kan göra om man hjälps åt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lilo-nova
0

Jätte vacker katt!

anebit
0

En härlig solskenshistoria…. såna vill vi ha mera av….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna