Om hemlösa katter i radion
Hörde nyss att det ska handla om hemlösa katter i programmet "Tendens" i P1 kl 20.00 ikväll!

Toppen!! Då måste man lyssna!!:-)
Puttar upp!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ska lyssna

Det är från Kattstallet i Åkeshov i Stockholm…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Lyssnar nu….

lyssnar nu!

Vilken oerhört fin kille som jobbade där..vilka underbara värderingar han fått genom livets prövningar..är också så djupt berörd av missen som fick bo med sin döda matte innan den kom till kattehemmet…om jag saknar något i programmet så är det vikten av kastrering och att katten inte är någon slit o släng vara..är glad att det sändes..
Ja verkligen bra program. Håller med om att just vikten av kastrering inte belystes tillräckligt,men tiden räcker inte till allt!
Bra program.
Hade Cirri hos mej i sängen när jag lyssnade. Hon reagerade på jamandet från katterna , Så hon höll på att flyga på radion.
Jenna

Äsch, jag missade det. Typiskt. :(
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Missade oxå de =(

#10 hi,hiii:-)))

Kolla inlägg #4 där finns en länk till programmet att lyssna på.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Har lyssnat på reprisen så jag är väl kärring motvalls men tyckte inte det var så bra, inget fel på Ritas inlägg och den unga killen , däremot tyckte jag höra en viss skepsis och lätt nedlåtande sätt, aningens flyktig hånfull ton som kunde anas ifrån intervjuaren ibland, dels när hon pratade med Rita men speciellt när hon pratade med kvinnan som kom med tårtan. Mot killen hörde man dock lite glädje/intresse i intervjuarens annars rätt "döda" röstläge….men glad att problematiken ändå belyses i radion om även som många ovan sagt vissa bitar saknades.
JA, en reporter ska ju vara iskall i sina känslor.

Hmm, jag får väl köra en vända till i Karlavagnen *avd skämt*

Hmm..har missat detta…

Tendens
tisdag 17 juni 2008 11:03
Solidaritet med djur? Sänds även kl. 20.03 och imorgon kl. 23.30.

Lyssnar på de just nu….=)
Och jag lyssnar åter igen på reprisen av reprisen, som jag också lyssnade på! Bra att de sänder på lite olika tider så att många förhoppningsvis kan höra det!