Äntligen innätad balkong
Nu har kissarna fått en innätad balkong. Vi har fått göra den ordentligt stadig med reglar och kycklingnät. Eftersom den här lilla gråa saken är en riktig klätterapa. Den skall inredas med hyllor men inte klart än hur……
Vad är det här för nåt?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det var väl bra.
Grattis kissar o matte.
Jenna:)

Hihi den korgen var i minsta laget .
Klart man måste testa att klättra.

Åh så skönt för kissarna att kunna gå ut på en balkong nu i värmen. Jättefint.
//Pia

Vilken vilde som sätter igång och klättrar på en gång!! Hoppas ni får behålla både innätning och katt på rätt sida balkongen. =)
Jag letar snickarhjälp just nu för att få innätning också. Vi har kamikazeflygare här. =svalor
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#9 Ååå jag hoppas mina katter inte är släkt med dina…då blir jag orolig om de klättrar såååå…. 

Vad bra det blev! Mina katter är lite avis just nu! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ha Ha Ha GosChippen. Jag ser att du har en liten klätterapa också. Pysen har klättrar ända upp till taket nu också….

#13 Jag vågar inte ha honom ute på balkongen om inte jag är där, för tänk om inte nätet håller (en riktig hönsmamma).
Jag vet inte hur gammal Pysen är men ca 10 - 12 månader och väger nu 3, 4kg. Skönt om han lugnar ned sig med klättrandet.
Han klättrar överallt. Här klättrar han varje dag uppför lådorna. jag la skinka på bänken annars hinner jag aldrig fota för jag står i regel vid bänken.

Vilka klätterapor, sitter och fnissar av förtjusning :))
Önskar jag hade balkong, särskilt i denna värme… Ska hjälpa en kompis att näta in sin balkong i sommar och ska noga studera hur ni gjort för att få det stabilt, för det ser det ut att vara. Fint jobbat!
Var inte orolig för att nätet inte håller. Är det bara väl förankrat upptill i reglarna, så håller det. Jag har likadant på insidan av min altandörr. Tvunget, då insektsnätet av metall inte höll….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vi har häftat fast det runt om samt att det ligger runt om den övre regeln.
Här är länken om hur man bygger. Fast vi har inte nå gångjärn. Samt mycket annat smått och gott.
Tack för råden och kalasbra länk, jag ska kika runt där och kolla hur man gör. Har bara gjort en enkel nätdörr till badrummet innan så detta blir ju ett större jobb.

Ja nu har jag börjat klättra högre och högre, matte sitter och läser därute när jag klättrar för tänk om jag fastnar och inte kommer loss…. jag får vara inne när matte går ut…….

HAha, så mysigt. Ja här vågar vi inte heller åka från katterna i gården. När vi inte är hemma, då får de vara inne
Riktiga klätterapor :)

Åh jag känner igen lyckan!
Vi har precis blivit klara med innätningen utav vår balkong också, det är en sådan fröjd att se katterna därute! Det har varit nervpåfrestande förut då jag varit ute mycket på balkongen och pysslat med mina plantor, men endast haft en halvskev nätdörr att hålla kissarna inne med, man var alltid lite nervös.
Nu är det så fullkomligt underbart att kunna öppna balkongdörren på vid gavel, vädra rejält och härligt i lägenheten, och inte behöva oroa sig ett skvatt för katterna. Desutom älskar de ju att vara därute! Vi har satt upp en "katthylla" i höjd med räckets slut där de kan ligga mjukt på fusk-fårskinnstyg och titta ut. Dock måste vi nog bygga en till hylla, så alla får en plats!
Jättekul att se bilderna i denna tråden! Det finns så många olika lösningar och man ser verkligen hur katterna älskar det. Thihi speciellt ni med klätterkatter! Galningar ;)
Så här ser vår balkong ut numera;
(hyllan är dock numera försedd med både sovkant och mjukt tyg…)
Urfint ju!
Påminner om, att är någon intresserad av mjukt nät, som jag har till min kattgård, så har jag fortfarande kvar. Jag skickar gärna en liten provbit att kolla på gratis

I morgon kommer snickaren till mig!! Hoppas det blir sstadigt för mina huliganer! =)
Kul! Då får vi höra hur det förlöper
Den här tråden var intressant

Onikan så fint du har med blommor. Det får jag vänta med till nästa sommar då min lilla huligan förhoppningsvis har lugnat ner sig………………

anebit -tack så mycket!! Knepet är att så måååånga frön ;) Robbi har säkert mördat 20 plantor, när de stod inne i fönstrena blev det till slut en sport för honom att riva ned dem, jag var så frustrerad!! Men kvar blev nästan 60 plantor ;) för jag var lite överambitiös med fröna… har tom fått GE BORT en del plantor, och många har inte flyttat från lilla planteringskrukan till sina stora krukor än, ojoj. Jag hoppas, hoppas katternas fina hylla ger dem fokus utåt istället för på mina stackars blommor ;)
Hoppas din huligan lärt sig tills nästa år då!

Onikan: Du skulle ha sålt dem på tradera…
plantorna så menar jag!