Katten jag tittade på igår...
Jag var igår och tittade på fallet som skulle vara vanvård. Detta var inte alls som sist (tack gode gud för det) Dom insåg att de måste hjälpa till med betalning av saker som kommer behövas. Oftast vill ju personerna ifråga behålla sina djur. Men vill de ha katten kvar med de är på rehab osv ska de egentligen stå för lite själva vilket ja tycker är bra så de får ta ansvaret för sitt djur. Denna katten igår var en hona, okastrerad så klart kanske runt 9 månader. Hon hade fått dåligt med mat och jag fick avmaska henne med drontal. Vatten hade hon och lådan var okej. Såg mask i lådan därför avmaskningen direkt. Jag sa att hon måste tömma lådan varje dag men hennes förra sambo hade tydligen sagt att det måste man inte alls. Så det fick ja berätta. Sedan skulle hona själv stå för kastrering jag skulle hjälpa henne att få katten till en veterinär. Då hon var folkskygg el vad det heter så hon kan inte åka buss. Och hon hade inget körkort. Ja erbjöd mig att åka dit och mata när hon ska bort och så. Katten hade lite ögoninfektion med så lite ögonsalva ska ja ta med nästa gång. Och beställa vet tid :)

Bra jobbat, tjejen! 
Så bra att den var ok kissen.
Får du betalt för det då.
Lite borde du få.
Jenna
ja du är ju en klippa :) vilken tur att du ställer upp å hjäper till å som nu denna tjej inte vet så mycket men vill ha kvar sin älskade katt för det är väll den ända rätta kärleken hon får. Så du gav lite bra info o hjälper henne med kastreringen å sån (hon betalar) men du ställer upp att ta den till vetten :D jätte bra jobbat tur att du finns där för katterna. Skönt att det inte var som förra gången.

bra jobbat…..vad skönt att du tittade till kissen!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
vilket stöd du blivit för vanvårdsfallen, som kanske kan rätta till den delen med information, många vill nog, men av olika skäl och handikapp förmår dom inte, men med hjälp kanske det fungerar, bra jobbat tjejen
Maggan47

Toppen Sofia. Skönt att det inte var som förra gången. Bra att folk får lära sig lite kattvård.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Du är en klippa, placerad där den verkligen behövs!
Så fint! Sofia, får du inte nåt för allt du gör?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ev hjälp med lite betalning men bara om de är vanvårdade.. kastrering är upp till djurägaren. Vilket på ett sätt är bra. Kommer de inte kunna betala allt själv så kommer ja hjälpa. Det viktigaste är att det inte blir kattungar som nån i*iot sedan slår ihjäl.
Ja, jag tänkte på det du gjorde med de andra katterna. Bensinpengar, vetvård medicin… Kunde de åtminstone inte ge dig de pengarna, som en avlivning hade kostat. Med summan för vad man måste betala för omhändertagande. Då hade du kommit en bra bit på väg…. Funderar på en anonym insändare i bOHUSLÄNINGEN, HUM HUM… meN MAILAR DIG UTKASTET FÖRST….. Asch, Caps Lock, förlåt
bensinpengar tror ja aldrig nån får för sånt. Men ja e glad bara det blir nåt till katterna. För vet vården. De har blivit mycket bättre plus en ny som börjat jobba med detta nu. Som verkar vettig och djurvän. Så det blir nog bra nu…
Toppen. Men propsa på, att du måste få åtminstone de pengarna, som de tänkt lägga ut för avlivning. För det hade inte blivit billigt, med omhändertagande och allting. Ta det som argument åtminstone

Jättebra jobbat Sofia…vilken tur att det finns sådana som du:-O)