Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1307 ggr
Mizzi
0

Transport snarast möjligt

Från Degerfors -Till Upplands Väsby  snarast möjligt

Hawknestgrove
0

Puutt! Gå även in på Djurtransoprt, om det inte är gjort!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mizzi
0

Redan gjort ;)

Hawknestgrove
0

Puttar igen……

Mizzi
0

putt putt

Hawknestgrove
0

Hallå1 Ingen som kan åka denna sträcka?

kattassen
0

#5 Nej oj det är helt fel håll där vi brukar vistas.

Kolla med bussgods…(nej skämt åsido)Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut50
0

Jag ska börja jobba igen på onsdagGråter, och sen ska jag hjälpa Sarah att flytta hem..Så tyvärr så kan jag inte den här gången.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

JA det måste ju finas någon förutom du, du ställer ju alltid upp!

Mizzi
0

puttar igen

martdat
0

putt, Hur långt är det mellan orterna tros?

Ska Teddy till ett katthem nu då elr och stanna där? bara undrar så jag har koll på läget.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mizzi
0

Ja han ska till ett katthem i Upplannds Väsby.

Har försökt få det att funka men det går inte, han är alldeles för stressad här och har varit lös i magen sedan han kom hit.

För hans egen skull har jag blivit tvungen att inse att jag inte kan ha honom kvar här, det är trots allt bättre med en lugnare miljö där han kan ta stegen mot ett riktigt liv i sin egen takt .

Det blir fel för alla annars, jag kan ju inte tvinga barnen att sluta umgås med vänner här hemma heller, sedan är köket och hallen enda stället där han kan vara eftersom han bajsar i soffan och min säng om han får vara i hela lägenheten.

Hallen är ju tyvärr också den plats där det blir mest spring så hur bra blir det på en skala ?? det förstår ni säkert att det inte funkar.

Jag har velat fram o tillbaka och nu har han varit här en längre tid utan specielle framsteg då tror jag detta blir bäst för Teddy och det är han som måste gå först.

//Mizzi

martdat
0

#11 Det är ok, funkar det inte så gör det inte, Fiser han?, var i kontakt med en dam som hämtat katt redan i höstas i vislanda och hennes katter var lösa i magen och fes och bajsade lite varstanns, De lämnade in avföringsprov och det var Geardia nån sorts parasit i tarmen jag är inte så insatt de blev bra av Flagyl (antibiotika) Nu vet jag ju inte om det var vislandalatten eller deras egna som dragit hem det, men var det från vislandakatten så kan det ju vara det? det smittar tydligen,

Mizzi
0

Hm har inte tänk på om han fiser =)

Då måste jag ju ta både honom och min egen till vetrinär för säkerhets skull, och min ekonomi som är skit just nu jag har inte råd =((((

KKS har väl inte pengar att bidra med heller kan jag tro dom har ju akut behov av pengar själva…..

# 12 Kan du ta reda på OM det var en Vislanda katt som var sjuk för i så fall bör dom nog till vetten båda två, då kan det mycket väl vara det du skrev.

Ursch nu blev jag orolig.

martdat
0

#13 Det var samtliga katter i det hushållet, varifrån det kom går ju inte att säga, Här hoss mina vislandakatter har det inte vart några problem så det är inte alls säkert att det kommer därifrån men det kan ju vara en tanke, De hade bara lämnat in avföringsprov och fått flagyl till samtliga så de besökte alldrig vetten med katterna.

När jag skickade in kvitto på stronghold jag hafft på dessa två här så fick jag pengarna tillbaka på två dagar, när jag la ut anons på Blocket åt KKS så fick jag pengarna efter 1 timma. kommer inte ihåg vem som är din kontaktperson där men ta upp det med denne.

Men som sagt, funkar det inte så gör det inte och transport behövs då, Har det djurhemmet plats på katthem elr ska han i Juorhem?

Mizzi
0

När jag vaccinerade Teddy fick Emma lägga ut pengar så länge för dom hade så dåligt på KKS just då.

Ingen av katterna verkar sjuk för övrigt, förutom att Teddy är lös i magen och det märks tydligt att det blir värre när han är mer stressad.

Som jag förstått det är det till katthem han ska.

martdat
0

#15 ursäkta att jag är så nyfiken, Det var ju inte bra om emma fick betala,, hm, Men då ska inte Teddy va KKS katt längre då?

putt för transport,

Hawknestgrove
0

JAg förstår att situationen inte håller. Lille Teddy…Puttar upp för att han kan komma till ett djurhem !

zenita
0

hej hej alla.  teddy ska komma till mig bara det löser sig med transport

kattassen
0

#18 ÅÅÅÅ! det låter väl utomordentligt bra.  Då blir han väl kompis med Bamse hoppas vi!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut50
0

Zenitha räcker det inte med alla katter du har just nu hemma?Förvånad

zenita
0

det tror jag nog. bamse har fått fram katja o laila jättemycket. laila är en riktig liten gospropp här hemma med bara kel,kel. katja är inte lika skygg längre. hon är framme hela tiden o springer inte undan när man kommer. har fått klappa katja som hastigast ett flertal gånger o hon nosar gärna på mina fötter när jag står still

zenita
0

ne lillan. dom behöver ju nånstans att bo?

zenita
0

o jag har ju plats. har ju en etagelägenhet

essut50
0

Jaha så Bamse är bra på att få katterna tama, det är ju bra.

Vilken lycka att du får klappa Laila och Katja..Kyss

zenita
0

inte bara klappa laila utan får gosa riktigt ordentligt med henne

martdat
0

Men vad roligt att höra!

essut50
0

Åh du får gosa med Laila vilken lycka..

Hawknestgrove
0

Åh, pratade just i dag om Bamse…  Hur mår min lille gullklump?

zenita
0

han mår som en prins här hemma.

Mizzi
0

# 18  Ååå va skönt att höra att han kommer få kompisar för det behöver han verkligen, han älskar min katt och tyr sig till honom som ett plåster, han är Teddys trygghet Skrattande

Jätteskönt att han ska få bo hemma hos dig, jag fattade tydligen Emma fel då eftersom jag trodde han skulle till ett katthem.

Men detta var ju superbra för lilla Teddy gubben, har haft så ont imagen över denna lilla kille och velat hit och dit, man fastnar ju så  lätt för dom också, men man måste inse när det är dags att lämna över ansvaret.

Det är för livlig miljö här för Teddy, mitt hem passar bättre till en katt som är orädd och trygg i sig själv.

Men nu faller stenar från mina axlar när jag vet vart han kommer att hamna och att han kommer få kompisar det känns väldigt mycket bättre kan jag säga Skrattande

Hawknestgrove
0

Ja och när det gäller Zenitha, så är jag i alla fall heltrygg. Så bra som Bamse/Mister MAffig fick, så bra kan man inte ens få det i sina drömmar.

Mizzi
0

# 31 Låter kanonbra Skrattande

essut50
0

Zenitha är en bra tjej som kan ta hand om katter som inte har haft det så lätt. Menar hon är bra på det.

emjon
0

Vilka härliga nyheter och jag håller med Gunilla helt. Nu kommer det säkert bli bra för lilla Teddy och han kan hitta trygghet med flera kompisar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

zenita
0

tack för alla snälla ord om mig.Generad

Hawknestgrove
0

Ja du är ju önskematten! Det bemötande jag fick, när vi pratade om Bamse var ju bara helt underbart. Allting fixat snabbt och smidigt och toppenrapportering hela tiden. Hoppas lilla Teddy får lugna ner sig nu… Och inga köksskåp!!!!!Flört

zenita
0

tack snälla gunilla Generad

Mizzi
0

Nej hua !!!  ….. se till så du inte har några hål i väggarna innan Teddy kommer för han kan va en riktig vägglus hihih FlörtSkrattande

Hawknestgrove
0

Ja vem glömmer inte Teddy som gick in i väggen…. Vem var det du fick hjälp av? Jo Fickludd!

martdat
0

HeHe ja lille Teddy har det stormat kring, håller med, inga köksskåp!

Mizzi
0

Ja det var fickludd, tur hon kom, vem vet hur det gått annars.

Själv nådde jag ju inte ens upp så jag kunde bryta loss brädorna själv och mitt katastrof till rangliga köksbord går inte att stå på Oskyldig

Mizzi
0

Mmm PLATS O HEM ÄR ORDNAT, MEN ICKE ATT FÖRGLÖMMA SÅ BEHÖVER VI FORTFARANDE #TRANSPORT#

pUTT FÖR TRANSPORT

Hawknestgrove
0

Ja puttar för transport. Kollat Sj billigaste från Degerfors normal biljett 262 kr….

Naquita
0

Inte ngn som kan tänka sig hjälpa lille Teddy?

Hawknestgrove
0

Putt!!!!! Ska vi skramla?

martdat
0

puttar för att det ska lösa sig med transport, Pratade med Eva i dag och hon hoppas på att lille Teddy kommer att trivas,

Hawknestgrove
0

Ja, Zenitha, nu gick det upp en Luma… Teddy är det…. Bara han är frisk till du får honom för det vore sannerligen inte kul att dina resternade 8 blir sjuka…