Detta är inte konst det är mord!!
2007 tog ‘konstnären' Guillermo Vargas Habacuc en hund från gatan i Managua, Costa Rica, band honom med ett rep i ett konstgalleri och svälte honom till döds. I flera dagar stod konstnären och besökare i galleriet lugnt och såg på hur hunden plågades tills han slutligen dog.
Tycker ni att bilderna visar ett konstverk?
Det prestigefyllda Visual ‘Arts Biennial of Central America' tycker det och konstnären har bjudits in för att upprepa sitt fruktansvärda djurplågeri på utställningen 2008.
Snälla säg ifrån och skriv på protestlistan
så vi kan hjälpas åt att stoppa honom
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Och varför kan inte konstnären svälta sigsjälv så vi får titta på det istället?????????????

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
fy fan
en sån skam för min konstnärssjäl! arma lilla djur

Jag har inte ord……
gå in och signa, det är en bra bit över miljonen signaturer.

Skriv om detta inne på hundar också… 
Ja jag vart så j-vla arg och illa berörd vet inte vad som är värst egentligen "konstnären" eller alla som tittade på och inget gjorde!?!?
#7 Ja kopierar in det där med…
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Skickat länken vidare till alla jag känner….

Helt sjukt !!!
Men det finns så många sjuka människor här i världen suck

Finner inga ord..
har skrivit på listan.

Kan det verkligen vara lagligt!!!!! Stackars hund!!! ska skriva på NU!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Näääääääääää FY FN för männskligheten… Jag Skäms att tillhöra människosläktet.
Har folk inget hjärta? Hur kan man stå och se på när en hund svälter ihjäl utan att protestera? Va FN är det för konst?
Grrrrrrrrrrr
Jag blir så bedrövad! Jag mår illa!
Påskrivet!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Konst att plåga ihjäl ett djur inför publik! Både konstnären och alla åskådare har gjort sig skyldiga till ett fruktansvärt brott. Nu måste jag gå och kräkas…….
//Lena
PS! Har naturligtvis skrivit på.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men galleriet är en lika stor skurk! 

jag har skrivit på. Jag skrev en kommentar i mail till Simson på detta som INTE ägnar sig på tryck här.
Det skulle va brott mot samtliga Ifokusregler gissar jag, så jag måste tyvärr avstå även om jag gjärna vill skriva exact samma här.
Dock kan jag avslöja att jag hadde ideer till mitt eget konstvärk.
Det är ju inte misshandel, det är ju KONST har ju en viss konstnär lärt mig. *fräser*
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#16 Jag tyckte det var en "bra" idé, Rita… Fast jag skulle aldrig kunna hålla mig från att hålla mig inom ifokusgränserna på vad som är skrivbart eller ej när det gäller genomrutten misshandel…även om det inte finns någon annan typ av misshandel… 

Fruktansvärt grymt! Jag har skrivit på, det minsta kan göra!
Självklart har jag skrivit under. Om jag kan räkna rätt, så är det snart en och en halv miljon underskrifter!

putt så fler kan va med och protestera mot detta sjuka "konstverk",,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men snälla nån vart är mänskligheten på väg?? Ingen som hjälper hunden heller, alla går och tittar på den. Jag har självklart skrivit under, tror ni att det hjälper att stoppa denna idiot? Finns det inga djurskyddslagar där?? jag blir så upprörd och ledsen…..
Ja det är i runda slängar en och en halv miljon som skrivit på.
Jag har dessutom mailbombat detta till alla i min adressbok.
Så obeskrivligt vidrigt, hur kan man över huvud taget komma på tanken.
Skrivit under och startat mailkedja
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺

Helt klart skrivit under, hur j..va sjuk i huvudet får man bli. Det e som om koncentrationsläger skulle kunna kallas konst. Blir så fruktansvärt arg och trött på alla människor som tycker att det är ok att plåga andra levande varelser. Var i ligger det roliga??? 
#26 ja det har förekommit bloggar ( men endast på blggar) runt om i världen om att det skulle vara en hoax men det finns inga bevis förutom galleri ansvarigas ord, ord som inte började komma förrän diverse dödshot och ekonomisk förlust pga bojkott. Media har heller inte funnit bevis för att det skulle vara en hoax. Vad annat kunde dom säga efter den otroligt dåliga press dom fick efter denna utställning.
Så jag är nog benägen att tro att det är sant tillsvidare.
Det är så fullständigt vidrigt så jag har svårt att ta in det 
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så sofistikerat och utstuderat grymt. Jag blir uppriven och mordisk - och helt förtvivlad!
Finns det någon undre gräns för en människas onskefullhet?
Undrar just när man kan säga att the bottom is nådd?
/Pelusa
jag läste om nån som ville göra en utställning på döende människor, så att man fick se när de dog, men det förslaget gick inte igenom om jag minns rätt. så att nån gör såhär förvånar mig inte.

för H**********e!!! det mesta kan vara konst tycker jag, men det ska f*n inte vara något som skadar någon! Då är det inte konst, det är bara grymhet. Stackars hund!
Det verkar inte finnas några gränser för vilka sjuka saker människor gör mot andra kännande varelser.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Fick detta i mitt mejl, jag höll på kräkas..
Hade jag kunnat hade jag jävlarimej tatt tag i gubben och gjort samma sak mot honom. Vi borde svälta han och betrakta det som konst. Att plåga en plågare!!!!
*sorry att jag svor, men ilskar rinner över i sånna här sammanhang*
Det här är så **** vidrigt .. finns inga ord.
#30 Ja det hörde jag också talas om. Det finns väl ändå gränser för vad som kan räknas som konst. Kan man döda djur och låta människor dö inför publeik ja då kan man väl lika gärna börja råna banker, utföra skadegörelse och annat kriminellt i konstens ädla namn. Sudda ut alla gränser och skapa total kaos. Vad vinner man på det? Ibland slår det nog över i vissa känstnärssjälars tankebanor. Det finns ju även dem som gjort det till en konstart att urinera och bajsa på scenen inför betalande publik under benämningen konst. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Men om konstnären vill förnedra sig själv tycker jag är en sak, medan plågandet av oskyldiga djur är något helt annat.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad är hoax? 

#35 Typ att allt är påhittat. Lurendrejeri. Detta är så hemskt att man tror att det är fabricerat. Skulle önska att det vore påhitt och lur men jag tror det tyvärr är sant.
JAg skrev naturligtvis på jag med. Med en önskan om en likadan död åt konstnären
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#36 Tack för förklaringen! Ja det önska jag också att det var.