Blå katt med bläs springer i Västerås.
Det verkar vara en hona som är omärkt men har ett halsband med bjällra. Tycker det är oerhört oansvarigt om den dessutom skulle vara osteriliserad. Den är väldigt skygg så det var svårt att se om där stod någon lapp på halsbandet.
Sommarhälsningar från Västerås!
Hon springer även här på gården men hon verkar inte vara hemlös eftersom hon har halsband.
Mindre trevligt är det dock då hon/han går och skiter i våran sandlåda på gården 
Jag misstänker att hon hör hemm i radhusen som finns bakom våra hus, jag vet om att det är en av dom som bor där som har många katter som går ute….jättetråkigt!
#1 Kan ni inte sätta ett meddelande i en tub på halsbandet och be ägaren att ta bättre hand om sin katt? Eller ett helt nytt halsband med meddelande. Det har praktiserats med framgång av en del andra medlemmar här på Hittekatter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Eftersom hon är så skygg så är det inte så lätt att sätta ett meddelande på henne/honom så ägaren kan läsa det….
Det är nog omöjligt att göra det, hon/han slogs här om natten med en annan katt i ett träd på våran gård. Jag hoppas att bägge klarade sig utan större blessyrer!
Läste lite för snabbt i inlägget
, nej är kissen skygg är det naturligtvis inte helt lätt att använda "koppeltricket". Men ni kanske kan lägga lappar i radhusens postlådor där ni söker efter ägaren till katten? Alternativt sätta upp lappar i närområdet där ni tror katten bor. Om det finns en ägare är det ju i högsta grad viktigt att komma till tals med denne. Är det ett stort bostadområde? Hur många adresser totalt?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Japp det är ett stort område…och det är dåligt att folk släpper ut katterna här då det är tätbebott. Barnen får otrevliga överraskningar i sandlådan som sagt som Astar sa…
Jag sätter upp lappar så får vi se=)
Ja sätt upp till exempel på närbelägen butik, där kanske de flesta går
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....