Räddad från kråkorna!
Idag när jag kom hem från jobbet berättade sambon att våra grannar ringt. När jag senare tog kontakt med dem visade det sig att de hittat en liten kattunge som kråkorna var i full färd med att attackera. Nu är den lilla kissen hos oss. Det är en liten hankatt som gissningsvis är 8 - 10 veckor gamal. Han är ganska liten och tunn, men i gott skick för övrigt. Fin runt ögonen, pälsen ser bra ut och öronen är rena och fina. Han har inte fått några skador heller, så jag gissar att grannarna fann honom i grevens tid. Efter bara några timmar har han börjat gå runt i huset. De andra katterna är jätteduktiga med honom.
Här är några bilder på vår lilla gäst.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nääääää, lille vän! Så snäll han ser ut!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
han va söt tur att inte kråkorna tog han stackars lilal kisse

Men å lille gubben då! Kråkor och även skator kan vara riktigt farliga för små kissar. Vilken tur att ni fanns och kunde rädda honom inomhus.
Vad kommer han ifrån tro? Någon granne som känner igen sin bebbe?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Men gud så söt. Ser ut nästan som en Whiskaskatt.
Har någon dumpat honom eller vad kan han ha varit med om.

Vilken vacker misse!! Har han svarta trampdynor och gröna ögon också?? Han verkar mest be om ursäkt för att han stört! Ser så betagande ut!!! Tur ni finns i närheten och att grannarna var alerta! Fåglarna kan göra mycket ont på en liten kattunge!! Har vi sett förut! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Sickna stora tassar……..

Pratade härom dagen med en i telefon precis när fåglar snodde en fågelunge ur ett bo (olika arter), smakade nog gott…, stackarn och stackars mamman som jag undrar vad hon tänkte (hon satt inte långt där ifrån :-(

Kattungen kom ju till rena paradiset! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#8 Usch ja, naturen är grym ibland. Det är det där med att äta och ätas, den enes bröd osv.
Katten är ju inte särskilt snäll mot fåglar heller även om stora fåglar utgör en fara för isynnerhet kattungar.
Min Baffe lyckades förra sommaren fånga en skatunge (nästan fullvuxen) som inte var så kvick i steg och vingar att han lyckades komma undan. Baffe var dessutom i koppel när det hände och det hela gick blixtsnabbt, ingen hann reagera.
Hemskt att se den stackars skatan gå en så grym död tillmötes.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Vicken snygg kattunge! Vilken tur att han blev räddad från kråkorna och kom till er!
Åh va fin han är. Tack för att ni tog hand om honom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Oj, vilken vacker liten pojke! Så skönt att ni tar hand om honom…
Och jag ser att du har samma syskrin som jag. Fick det efter min mamma….
Kissen hittades i Brålanda - en ort ca 15 km från Mellerud. Jag får ringa polisen imorgon och höra om någon anmält honom saknad. Han äter med god aptit, men vi får ta det lite vackert så inte lilla magen tar stryk. Sambon blev lite häpen och har inte kommit över det ännu. Vi har ju så att säga huset fullt av katter och han tycker väl att det räcker, men det lär nog inte bli några problem att hitta ett gott hem åt honom när tiden är mogen om det nu inte finns någon ägare någonstanns.
#13 Ja jag har ärvt det efter mamma. Är från 1940 talet tror jag.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Fy 17 ….vilken tur att ni hann rädda honom. Han e ju oxå otroligt söt kan bli svårt att säga hejdå ;-)
Mojje fick ett par kråkor efter sig förra sommaren riktigt otäckt dm flög väldigt lågt runt honom och kraxade högt vart så obehagligt att jag bar honom resten av vägen hem.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Nämen.. åh.. lille ponken sicken tur i oturen! Vad fin han är, verkligen! Han måste blivit lättad av att bli rädda ifrån kråkornas vassa näbbar! Man vågar inte tänka tanken på hur illa det kunde gått.. så bra att han hamnade hos just Er!

vilken drömprins!….han har det bra om han kan vila ut hos er….hur kan man slarva bort en sådan sötnos?…. pussa från mej!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Vilken sötnos. Skönt att ni tar hand om honom :)

Vilken söt misse! Vilken tur han hade som blev räddad och fick komma till er :)

Nämen gudars skyming vilken skönhet till misse…o så innerligt gott att missen blivit omhändertagen av er..vill inte tänka på hur det hade kunnat sluta annars…han ser så otroligt snäll o tillgiven ut..påminner lite om skogkatt tycker jag nog!

Sicken sötnos ni fått in där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åh det är precis som att se min Trollet när hon var liten. Vilken tur att kissen blev omhändertagen för det kunde ha gått riktigt illa.
Nu har den det bra hos er och får chansen att bli trygg lilla kissen så söt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vad fin han är och vilka snällt ögonuttryck
Jag har idag ringt polisen. Som man kunde förvänta sig var det ingen som anmält honom försvunnen. Vi får se om någon hör av sig. Han finns nu anmäld som upphittad i alla fall.
Annars artar det sig bra. Den lille springer runt och skuttar, hur pigg som helst. Leker lite med Piteå-Bröderna som är ena riktigt vänliga stora farbröder till lill-killen. Har köpt Hill´s Kittens som han får börja äta lite försiktigt. Det gillade han.
//Lena
Åh vilken charmör.
//Pia
Vilekn sötnos Lena! Tycker han ser lite äldre ut:) kanske bara ja. Har två tjejer här på 12 och dom e mycket mindre. Han har haft tur :)
#26 Han är jätteliten i verkligheten, men har bytt färg på ögonen. Det brukar de väl göra vid 8 veckors ålder - eller hur är det nu igen?
//Lena
Ja de börjar skifta vid ca 4 veckor, så går det gradvis, så vid 8 så är det inte mycket blått kvar… Han är verkligen läcker. Nu får du allt stålsätta dig och stoppa hjärtat i frysen en stund…..

Ååååh en sån gosig fin kisse………… Säger som Gunilla, såna underbart stora tassar han har………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vilken sötnos!
//Wizy
#28 Ja det där med att "stoppa hjärtat i frysen" var ett bra och passande uttryck. Men handen på hjärtat kan vi inte har mer permanenta kissar än de 8 vi redan har. Försöker prata om honom mycket på jobbet. Alltid bra om de kommer till någon man känner.
//Lena
Nä, det kostar en hel del…men prova som sagt att är det ingen som saknar den lille, så lägg ut på Blocket…..
#32 Vi har inget hört ännu från polisen. Planerna för närvarande är att låta honom växa till sig i några veckor. Han har ju många styvpappor och mammor här som kan lära honom att bli katt. Sedan kommer jag att lägga ut annonser på kattsajterna. Försöker även sälja honom till arbetskamrater. Eller finns det månne någon här på sajten som vill adoptera honom?
//Lena
Vill och vill han är ju jättego… Men får som du stoppa hjärtat i frysen. tre räcker på två rum och kök