Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 563 ggr
Mettan
0

Kittykatt ska ha ungar

Kitty-katt, som verkade ha en ägare ska ha ungar. Troligen blir det inte så många, eftersom hon är så ung.

Hennes s k "ägare" har inte hört av sig, så nu blir hon här tills ungarna är 12 veckor och hon själv är kastrerad.

Vet inte när det blir heller, men troligen bör hon få dem ganska snart. Pratade med veterinären ang ev abort, men hon sade att det fanns stora risker med det, så då valde jag att avstå.

Kastreringen kostar 875:-- inkl märkning och jag har sökt och beviljats pengar via Huskatten. Är i alla fall ute i god tid. Skrattande

Så är det dags att bli "mormor" igen och det innebär att det bara blir dagsresor runtom i Skåne med Sommarkortet.

Det gör ingenting, för då har jag något att skylla på, när jag inte vill sova över.

Alla 4 katterna svansar runt mej nu, för jag har satt in en rådjursskinka i ugnen och de väntar på att få smaka.

Gjorde kalops på hjort häromdagen och inte fick jag äta ifred precis, om jag nu hade tänkt mej det. Skrattande

Nu ska jag nog ta mej en macka med favoritmjukosten och läsa en liten stund.

Ville bara tala om att det ordnar sig med Kitty-katts kastrering. Visserligen blir den försenad p g a ungarna, men sedan kommer hon i alla fall inte att bidra med fler ungar som riskerar att bli hemlösa.

Jenna-Gun
0

Bra att hon blir kastrerad.

Lycka till som mormor

Jenna:)

AmeliaWatson
0

Jag har kastrerat många katthonor som varit dräktiga, och ungarna alltså tagits bort samtidigt. Och, det min veterinär sagt är att ju närmare förlossningen det är desto större öppningshål behöver göras. Och, hon har i några fall rått mej att låta ungarna födas först - vilket i sin tur har bidragit till fler katter hos mej, som sen inte funnit hem, tyvärr.

Samtliga tillfällen då kastrering gjorts på dräktiga honor så har det gått jättebra.
Och, jag har under alla de år jag haft min "verksamhet" aldrig varit med om en komplication i samband med någon som helst kastrering.

Sidentass
0

Så skönt att det ordnar sig med kastreringen..så får du visa oss bilder sen på små bebbar..vi översänder många lycka-till hälsningar inför vad som komma skall!

Mettan
0

Hon sade i alla fall att det var större risker och då var det bättre att låta ungarna födas och behålla en eller två och ta bort de andra. Men jag tror inte hon får mer än 2 och dem ska jag nog hitta hem till. Tror att pappan till ungarna är en svart/vit långhårig herre, som bor i huset tvärs över trädgården.

Kittykatt är ju så ung, så kanske det blir problem med mammarollen. Men då finns ju både Ludde och Archie som kan hoppa in, så det är bara att hoppas att de får dia henne, så ordnar det sig säkert.

Detta är precis lika jobbigt som att få barnbarn och det var sannerligen värre än att själv få barn.

Ledin
0

det är okey att ta bort i tidigt stadium men jag har inte hjärta o ta bort när man ser att det är en kattunge.

Sidentass
0

#5 ja..jag känner likadant där..

Mettan
0

Uppdaterar bara detta inlägget.