Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 453 ggr
Ledin
0

Mizzan har badat var oljig!

Jaha har vart iväga i dag o badat o solat, när jag kom hem så kommer Mizzan-klant fram o jag undrar vard hon har råkat ut för hon ser inte alls normal ut. Kollar henne å hon ser lite blöt o flötig ut så jag luktar på henne OLJA! Suck vart bara till att ta katten under armen o gå in haffa diskmedlet o kattbalsam å ställa sig i durshen. Hon va ínte så jätteglad men ingen panik. Hon var bra neroljad på tassarna så det vart omtvätt ett par gg :) Nu är tassarna vita  o magen är fin igen. Oljan har hon hittat i maskinhallen antar jag eftersom dom har olja där antar att hon klantat som vanligt när hon ska klättra o vara smidig som en katt ska vara :) Nu är hon halvtorr o ligger o myser med mig på mitt knä…  Själv har jag blivit illröd så där fin solbränna som känns mer å mer ju mer man närmar sig kvällen ;)

Hennum
0

haha. katten, katten. olja oxå. låter ju inte så najs! ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ledin
0

ja hon förlät mig snabbt med :) att få bli tvättat i diskmedel tur vi hade Yes :) men jag fick allt gnugga bra mycket på tassarna kan ju inte vara bra att slicka i sig olja, nu hade vi tur o jag tror hon doppat sig ganske nära inpå hon kom o säga hej :) Hon är en klantkisse en riktig keliggris som klantar å tror att hon är smidigaste katten som finns. Hon är duktig på ta möss å så, där måste hon vara smidig men att klätra å mycket annat är hon en klumfia. Jag ställer alltid ut vatten på 2 ställen när vi ska åka bort i några tim en på trappen o en på baksidan så om dom är törstiga kan dom dricka.

Hawknestgrove
0

Åh, så kul att tvätta oljig katt… Spillolja, alltså? Som är sååå nice att få bort….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....