Mizzan har badat var oljig!
Jaha har vart iväga i dag o badat o solat, när jag kom hem så kommer Mizzan-klant fram o jag undrar vard hon har råkat ut för hon ser inte alls normal ut. Kollar henne å hon ser lite blöt o flötig ut så jag luktar på henne OLJA! Suck vart bara till att ta katten under armen o gå in haffa diskmedlet o kattbalsam å ställa sig i durshen. Hon va ínte så jätteglad men ingen panik. Hon var bra neroljad på tassarna så det vart omtvätt ett par gg :) Nu är tassarna vita o magen är fin igen. Oljan har hon hittat i maskinhallen antar jag eftersom dom har olja där antar att hon klantat som vanligt när hon ska klättra o vara smidig som en katt ska vara :) Nu är hon halvtorr o ligger o myser med mig på mitt knä… Själv har jag blivit illröd så där fin solbränna som känns mer å mer ju mer man närmar sig kvällen ;)

haha. katten, katten. olja oxå. låter ju inte så najs! ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
ja hon förlät mig snabbt med :) att få bli tvättat i diskmedel tur vi hade Yes :) men jag fick allt gnugga bra mycket på tassarna kan ju inte vara bra att slicka i sig olja, nu hade vi tur o jag tror hon doppat sig ganske nära inpå hon kom o säga hej :) Hon är en klantkisse en riktig keliggris som klantar å tror att hon är smidigaste katten som finns. Hon är duktig på ta möss å så, där måste hon vara smidig men att klätra å mycket annat är hon en klumfia. Jag ställer alltid ut vatten på 2 ställen när vi ska åka bort i några tim en på trappen o en på baksidan så om dom är törstiga kan dom dricka.
Åh, så kul att tvätta oljig katt… Spillolja, alltså? Som är sååå nice att få bort….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....