Sköldpaddor vill in
Hej!
Upptäckte igår två söta sköldpaddor (svartsköldpadd med vitt kanske det heter om de är mest vita med främst skölpaddsteckning på rygg) som matas intill en väg under en pizzeria. De är nästan identiska, borde vara syskon.. och hade ett lekfullt ungkatts-sätt och uttryck. De var hungriga, maten under pizzerian var skämd i värmen så jag gav dem nytt som de slukade i sig. Jämfört med de andra katter jag fångat in var dessa inte lika skygga.
Runtom finns både vägar och spårvagnsspår så man blir ju lite orolig. Dessutom är risken stor att det blir en NY koloni i området om dessa inte kommer in.
Söker jourhem så de kan få komma in. Jag kommer på någe vis bekosta veterinären och ge startpaket till den som kan ställa upp.
Hoppas för fullt!
PS. Det behövs även hem till fyra små, tre av dem svanlösa, cirka 6 veckor gamla. Det är tre sköldpaddor och en röd hane. Mamman är med dem och vill också ha ett hem med sina små. De fångades in för några dar sen och bor i ett uthus nu och har hem där fram till strax innan midsommar, sen ska uthuset forslas bort. Ds
Hälsn Maria från ett olidligt varmt Göteborg.. phu..
Kan du ta foto på kissarna? Det brukar alltid vara lättare att hitta hem åt dem då. Du kan även - om du inte redan gjort det - sätta in annonser på www.katter.nu samt www.katt.nu Det är gratis och man når många. Sedan kan blocket vara ett alternativ om man formulerar annonsen på ett tydligt och bra sätt samt ställer de rätta frågorna till dem som ringer.
Vill ge dig ett stort fång blommor för ditt engagemang för hittekatter i Göteborg. Det behövs verkligen för det finns massor av problem där. (Har själv bott i Göteborg tidigare).
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hej Lena! Tack för de vackert värmande blomstren, de doftar ljuvligt :) Känns lite uppiggande också - för igår var jag ute vid det ställe där de andra 9 katterna kommit in och då hade nån pissat på kattmaten och bredvid på trappen, rivit ut skålar och hällt ut vattnet. Blir både lessen och mörkrädd för hur vissa beter sig. Det finns ju eventuellt en dräktig hona där under och även andra katter som behöver mat och lugn. Även de är i akut behov av jourhem.
Har mer och mer insett vidden av problemen ju längre man hållit på. Man upptäcker och hör talas om hemlösa katter överallt..
Ska försöka ta kort på sköldpaddorna, åker ut ikväll och hoppas att de är synliga. Försökte fota med mobilkameran igår men det blev bara ett svart blurr.. Måste leta fram min riktiga kamera. Tack för tipsen, jag ska lägga in annons på båda ställena - lägger ut bilder även här så fort det blivit några :)
En liten buff upp för sköldisarna innan det är dags att stänga av datorn och ta sig en tupplur.
#2 Vad ledsen man blir när människor beteer som sådana svin. Verkar med andra ord inte vara någon bra plats för hemlösa katter att vistas på.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

puttar upp en så viktig tråd..här önskar man än en gång att man hade ett stort hus med massor av plats..
Hej igen, här kommer ett litet suddigt kort så länge på den röda svanslösa kattungen ifrån kullen som föddes under en container på en byggarbetsplats. Ska fota de andra från kullen plus mamman på fredag om det blir så att jag kan hälsa på hos dem då.
Åker om ett par timmar iväg för att fota sköldisarna. Hoppas som sagt de visar sig. När jag fick syn på dem sist var det rätt mörkt.. Jag får kanske vänta där tills pizzeria stängt och det blivit lugnare.
Vet inte om bilden går direkt in på sidan nu, jag har ännu inte lärt mig hur man gör.. 

Åh…. Puttar upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Idag ska jag ut och försöka fota de två ungkatterna som är sköldisar. Gjorde ju ett försök igår men naturligtvis blev det inga bra bilder. Har några suddiga kort där man ser den ena på håll.
Har fått reda på att det är katter ifrån fjolårskullen. 9 månader gamla ca och mamma + en till katt också bor under pizzerian. Den ena ungkatten korsade den trafikerade vägen vid tre tillfällen och var farligt nära bilar och mopeder. Var jättenervös, de är ju så livliga och nyfikna nu i den åldern.
Fyra ungar var de från början men bara två är kvar. Ägaren till pizzerian trodde att de andra dött på grund av vägkorsningen som de korsar flera gånger dagligen. :(
Tack Anebit för att du la in bilderna direkt i inlägget. Hur gjorde du? För det kommer förhoppningsvis fler bilder snart. :)

Kusten
Du klickar upp fotot från den lilla rutan sen högerklickar du och klicka på kopiera. Klicka bort fotot igen.
Sen klickar du på Hantera inlägg därfter på redigera och sen högerklickar du i inlägget under texten du skrivit och klicka på klistra in.
Är bilden för stor så drar du ner så att du får bilden i högra hörnet samt klickar på den så att får rutor i hörnen så att du kan dra ihop den i hörnet.
Hoppas att du förstår.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna