Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1210 ggr
ParaKiss
0

Djurhem i Hälsingland

Hejsan!

Jag letar efter snälla seriösa djurvänner som vill hjälpa till att bygga upp ett djurhem tillsammans här i Bollnäs. Det är frivilligt och ideellt.

Vi börjar då med en liten skala för att sedan bygga oss sakta men säkert uppåt så att vi blir större. Eftersom djurskyddet redan finns här i staden så tänkte jag att vi kan börja med smådjur (ej katt eller hund). Så som gnagare, kaniner, reptil, fisk, fågel, osv. Och sedan bygga oss uppåt.

Mitt mål är att ha ett stort djurhem där vi är flera som hjälps åt tillsammans
för att hjälpa de hemlösa djuren, och djuren som behöver akut nya hem pga. tidigare ägaren på något sätt inte kan ha sin vän kvar.

Mitt mål är att kunna hjälpa alla slags djur. Från en liten tam mus till en häst.

Flera mål finns!

Största målet är såklart att se till att djuren mår bra och får lyckliga slut! Och att de slutar hanteras som saker.

Men, vi måste ju börja någon stans för att hjälpa våra vänner!

Och jag tänkte då vi som vill ställa upp och hjälpa till på något sätt, samlas någonstans för ett litet möte där vi träffas & diskuterar!
Så ni som vill hjälpa till på något sätt och vara med på det här så anmäl er till mig genom att mejla mig med ditt namn, mejl adress & ev. MSN adress, ev. även mobil nummer & gärna liten presentation om dig själv så ska vi sedan tillsammans bestämma tid och datum för det första mötet för att diskutera det hela! Berätta också gärna lite tider och dagar du är ledig som du kan vara med på mötet. Jag ska försöka och pricka in så att vi kan träffas när alla eller de flesta kan komma och vara med!

All slags hjälp är välkommen och det här är seriöst och vill också att du med är seriös!

Min e-mail/msn: Anniiie86a@hotmail.com

mvh Annie  i Bollnäs!

Jenna-Gun
0

Handlar det inte om katter så får du nog lägga det här på andra ställen oxå.

Jenna

ParaKiss
0

Jodå har lagt det lite överallt.

ParaKiss
0

Kan även nämna det att vi kommer först göra en grund. men sedan om folk vill hjälpa till, så kommer vi att behöva en massa hjälp sedan, först och främst bidrag då, men sedan även reklam, jourhem, transport, reklam, osv =) Och hjälpa till och hitta nya hem, hitta djur saker och tillbehör, osv osv. Finns en massa hjälp som behövs sedan. Största hjälpen är ju förstås bidrag. (allt handlar tyvärr bara om pengar nuförtiden). Så om man sedan vill hjälpa till så då är det att vara med då :) Men kommer att säga till i forumet allt eftersom hur det går osv. Kan även hålla koll på min hemsidan där djurhemmet kommer sedan få en egen sida. Och på den djurhemmets sida så kommer vi att uppdatera troligen allt eftersom. Även så kan ni hitta ett djurforum på hemsidan min där jag också kommer att uppdatera =)

Hemsidan: www.freewebs.com/anniesdjur

Hawknestgrove
0

Puttar upp för en behjärtansvärd ide!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ParaKiss
0

Tack =)

Ledin
0

oj ska ni ta hand om hästar då måste ni ha plats, underbar tanke å jag hoppas att det lyckas för det behövs hjälp till både liten o stora djur :) Min tanke ang hästar om ni ska hjälpa dom så kan man höra sig för om folk är redo på ge gratis plats (box) till avlivningshotade hästar,sjuka ja vad som finns. Tyvärr bor jag inte där "uppe" annars hade jag plats å tid för hjälpa en häst i nöd. Men jag håller tummarna för att det ska lyckas för det behövs.

ParaKiss
0

Det dära med bonddjur, hästar och sånt. Såna större djur det kommer blir först senare när man då har plats och någorlunda bra ekonomi i djurhemmet. Först börjar man ju litet. Och sedan bygger man sig uppåt =) Vill ju ha ett stort djurhem som kan hjälpa alla djur ^^

ParaKiss
0

Datum och tid för det första mötet är nu bestämt =) Det är lördagen den 31a.

Hawknestgrove
0

Putt! Hörsamma detta ni som bor  i trkaterna

Ankie
0

Mycket bra initiativ!!!

ParaKiss
0

Tack =)

ParaKiss
0

Kan även nämna att det säkert kommer att bli katter sedan med. Men vi börjar smått först troligen och sedan utveckla sig vidare =)

Denna kommentar har tagits bort.
ParaKiss
0

Puttar upp den hära…

Tänkte skicka ut en liten påminnelse om mötet till alla. =)

Hej på dig som vill hjälpa till att starta upp ett djurhem här i Bollnäs!

Vi har nu kommit fram till ett datum och tid för det första mötet i djurhemmet. Och jag hoppas att alla kan då komma eller på något sätt kan göra så att du/ni kommer iväg någon timme! Det vore bra om alla kunde komma då. Så att vi får träffas.

Datum & Tid: Lördagen den 31a Maj, Klockan 18.00 i Bollnäs (Hos mig).
Adress och vägbeskrivning kan du få om du behöver och tänker komma.
Om du planerar att komma eller ej får du gärna säga till om så att jag vet hur många vi blir. Kommer även att bjuda på fika. Bra att ta med sig är penna & block/papper ifall du vill skriva ner uppgifter eller information som kan dyka upp. obs: Pälsdjur finns i hemmet. Vi kommer att hålla på  i ca 1-2 timmar ungefär eller så länge vi kan/orkar. Men kan bli runt 2 timmar kanske.

Det vi kommer först göra är att träffas, lära känna varann & prata.
Vi kommer sedan börja att diskutera lite hur vi ska göra och gå till vägar. Ta upp frågor och förslag. Vi kommer även diskutera om lokal, tillstånd, regler, lagar, ekonomi, namn till djurhemmet, hemsida, och mycket mera. Men vi tar lite först. Och sedan så tar vi lite då och då. Vi ska se till att få en bra grund först och sedan utvecklas. Så att det blir bra =)

Mitt förslag som jag gärna vill säga nu direkt är att börja med smådjur först (ej katt eller hund) Så som kaniner, marsvin, hamster, råttor, osv. Även ev. reptiler, fåglar, fiskar. mm. Och sedan utveckla oss till flera arter. Men det är något vi kommer att diskutera på mötet med.

Om du har tips, frågor, föslag, eller något du vill ta upp. Tips är att skriva ner allt på ett papper och sedan ta upp på mötet. Om det är något du undrar över annat eller snabbt vill få svar på något så är det bara att mejla mig. (Har dock tel. fobi)

Då vi är seriös så vill vi också att du är seriös med att öppna djurhemmet. Och vill kunna lita på dig.

Om du skulle veta någon till som är intresserad utav att öppna ett djurhem i Bollnäs & hjälpa till så säg gärna till och bjud ev. med den personen. Det finns inga åldersränser.

Mvh Annie
E-mail/MSN: Anniiie86a@hotmail.com

Tezza
0

En jättebra ide och jag hoppas det kommer att gå bra för er. Är ju själv från Bollnäs, dock bor jag nu i Umeå men vem vet, en dag kanske jag är tillbax i Bollnäs och då ska jag komma i håg er:)

ParaKiss
0

Får väll hoppas på de ^^

Lena
0

Jag flyttade ditt inlägg till "Utsatta djur av annat slag" och förtydligade rubriken lite. Detta för att flera ska uppmärksamma tråden.

Ett bra initiativ för det finns tyvärr även många andra djur som far illa i vårt land. Lycka till!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ParaKiss
0

Tack så mkt =) Japp. Det finns tyvärr för mkt djur utav alla de slag som behöver hjälp.

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

Ankie
0

När ni startat upp kommer jag och hälsar på.

ParaKiss
0

Jag kommer numera att lägga den mesta informationen ang. djurhemmet som kommer att startas här i Bollnäs i forumet mitt http://www.djur.forum24.se/ Om ni vill veta mera om vad som sker och händer. Och hur det går med uppstartandet om djurhemmet. Och information om de djur som kan komma in får hålla koll där i forumet. Då det annars blir mkt att hålla reda vart på flera ställen man ska skriva och berätta om vad som sker. Är då lättast för de som är intresserad om vad som sker kan kolla där. Kanske kommer troligen att skriva här med då och då. men det mesta kommer alltså hamna där i forumet. kommer även sedan startas upp en hemsida. Men det kommer bli senare.

Faxlin
0

Synd att det är så långt till Bollnäs, annars hade ni haft en given hjälpare här.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ParaKiss
0

Jo. det är synd! alla bor ju så långt bort ;(

ParaKiss
0

Kvällens möte ang. djurhemmet gick super bra! Ni kan läsa lite om kvällens möte på forumet, om vad vi diskuterade lite om och så. Diskuterade om så mkt. Men lite utav det kan ni allafall se på forumet. =) Nästa möte är den: 9 Juni 2008 kl: 18.30 Hos mig här i Bollnäs!

anebit
0

Lycka till!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

ParaKiss
0

puttar

Hoppas på att föera vill haka på!

ParaKiss
0

flera* :P