Hjälp, vad göra??!!
Var ikväll ute vid Renova och skulle försöka få in honan där som det finns jourhem till. Efter ett tag dyker istället en cremeröd katt upp som jag sett tidigare. Det finns även en annan hane därute..
Denna gång gick jag fram och då började han stryka sig mot mig. Kunde lyfta upp honom och han var tovig i pälsen och hade smutsiga öron. Luktade båt, tjära och saltvatten, den så kallade drömmarnas kaj ligger ju bakom Renova. Han har ingen märkning eller halsband men såg ut att vara kastrerad. Blödde lite lätt från nosen gjorde han också men var okej för övrigt.
Visste inte vad jag skulle göra.. men kunde inte bara lämna honom där.. så jag har tagit hem honom i hopp om att finna ett jourhem. Nu visar det sig att det inte alls funkar med de andra katterna här hemma, nykomlingen fräser åt de andra och jag kan inte hålla de åtskilda. Bor i en etta. Nu är han själv i köket och de andra missarna är i vardagsrummet, jättetjuriga och det är oro i luften.
Han vill in i vardagsrummet också så jag vet inte hur jag ska göra. Måste få in honom i ett jourhem imorgon senast, jag får väl sjukskriva mig en dag fast jag inte har råd och ta tag i detta. Ska kolla efter efterlysningar och allt jag kan.. är hur som helst glad att han är här och att han får möjlighet att komma in någonstans, den goe gubben.
Kan någon hjälpa? Är så villrådig, vill inte göra fel.. Vill göra det bra för honom. Hoppas ju att han har en ägare som älskar och saknar honom och att han i såna fall kan komma tillrätta.

Ring runt till katthem, veterinärer och polisen. Så får du veta om någon har anmält sin misse saknad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ska göra det imorgon bitti, kommer inte sova en blund förrän detta ordnat sig. Börjar kolla runt på katthemssidor på nätet nu inatt.. åh hoppas det löser sig

Inne på Auktions sajten som ÅsaF startat så finns det en länk inne på en sida, där jag länkat till alla katthem och organisationer i Sverige, hoppas den kommer till hjälp och att allt löser sig : )