Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1041 ggr
Ciiviic
0

Insamling - med skam i kroppen

som rubriken säger så måste jag med skam i kroppen fråga om akut hjälp till vanvårdskatterna jag har hemma Generad

jag ringde och bokade en veterinär tid idag till Betty Boop och Lilla Nellie, en veterinär kostnad som kommer att kunna gå på MINST 2225 kr. Åååh det är en utgift jag och sambon verkligen inte har råd med idagens läge.

Betty Boop och Lilla Nellie kom som sagt ifrån sitt vanvårdsboende i Onsdags kväll / natt.. Åååh jag letar för fullt nytt akuthem till dom.
Betty Boop kan komma och vara hos mig i Juli igen, om någon kan ta henne fram till dess.

Men om det finns någon med en liten krona över så skulle jag bli mer än lycklig…

Jag skäms så över att ens skriva om hjälp till dessa två..
Men det är min enda lösning.. : ( ..

Mvh En förvirrad Ciiviic..

elza
0

jag sätter gärna en slant behöver du det nu så skicka dit kontonummer genom PM

Kram

helenaroth
0

Skicka ditt kontonummer gm PM så kommer en liten slant från mig också.

Glad

lenarydstrom
0

Hej Ciiviic!

Jag har lagt ut en auktion för dig under rubriken "Auktion för Ciiviic".

Hoppas du får många bud!!!   Glad

Och inte ska du skämmas! Du kämpar ju för katterna!!!

Mettan
0

Skulle precis säga att du INTE ska skämmas. Nu vet ju jag att Kittykatt snart ska ha ungar. Kastreringskostnaden är ordnad, men det som behövs till ungarna klarar jag nog inte, så då blir det min tur att gå ut och be om hjälp.

Vi är nog alla överens om att vi skulle vilja hjälpa i betydligt större utsträckning, men att vi inte kan.

Jag är fortfarande inne på att det är politikerna i en kommun som har det yttersta ansvaret för de djur som finns där. Därmed menar jag att det är kommunens skyldighet att ta hand om hemlösa och övergivna djur. Djurhem och Veterinär i kommunal regi och avlönat  folk. Skulle vara intressant att dra det i någon domstol.

Just nu är det önsketänkande, men det kanske ändras fortare än vi tror.

Under tiden är det frivilliga krafter, som måste rycka in och ta det ansvar som egentligen är kommunens - tyvärr.

Faxlin
0

Jag är så ledsen att behöva säga att jag inte har en enda krona att hjälpa till med. Men hade jag haft hade jag hjälpt dig. Men du ska inte skämmas, finns ingen anledning. D räddade dessa missar från misär och det min vän är strongt gjort.

Stå rakryggad och skäms inte. Du har gjort en fin insatts nu får vi andra försöka hjälpa till. Ja okej, lätt för mig att säga som inte har råd. Men jag vill på detta sätt tacka er som har en liten slant att ge trotts allt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

martdat
0

precis, inget att skämmas för, hade det inte vart för dig så hade kissarna bott kvar i misär,Hoppas att det dyker upp ett bra hem snart då din kompis svek dig.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Nej det finns då rakt ingenting att skämmas för när man tar hand om utsatta katter! Det är strongt gjort och värt all beundran. Tanken med den här sajten är att vi ska kunna hjälpas åt för att rädda katter i nöd.

Hade gärna hjälpt till men dessvärre går även jag omkring med tom plånbok. 

Mvh Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ciiviic
0

Generad Jag sk'ms iallafall.. Men ni är bra underbara !
Skickar mitt kn när jag hittar dosan som fått för sig att gömma sig.