Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2041 ggr
Hawknestgrove
0

Låst: Rejält hundbiten idag....

Haha, här är en som blev hundbiten i dag! Var ute hos min styvson, han har en vovve i löplina på dagarna. Den har fått något elände med ögonen(han har inte haft den så länge) och ska ha droppar tre ggr dag. Så då frågade han mig, om jag ville gå och ge droppar  mitt på dagen idag. Ok, jag är inte hundrädd. Men där kröp vovven ihop och morrade åt mig. Jag kom inte ens åt den. Nähä, tänkte jag detta går icke. Så jag vände mig om och gick. Då hugger den dj***n förlåt… mig i vaden, bakifrån! Benet är väl ok, det läker, men det gör inte mina Levi´s…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

solweig
0

stackars dig, gunilla , blev det ett ordentligt bett. hoppas du inte blir hundrädd efter det här.

Hawknestgrove
0

Ja ganska rejält. Styvsonen får väl ta sig en funderare, hur han ska göra nu, hunden är en fenomenal harhund, men nu brinner det i knutarna att han gör en hundgård. Hunden är hur snäll som helst inne, när styvsonen är hemma och även mot hans småungar. MEn kommer det någon bort, som inte känner hunden, kan ju vara en liten unge, så är det inte bra. MAO en rädd och feg hund, som anfaller bakifrån. JAg hade inte ens rört hunden, då jag ansåg det totalt fruktlöst att ens gå fram. OCh jag är inte rädd för hundar, har ju haft stora bjässar själv.

essut50
0

Stackars dig Gunilla…Hoppas styvsonen gör en hundgård omgående, hunden kanske blev stressad av att löplina på sig?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Nä, den har det bra mycket bättre än därifrån han kom, det kan jag lova….Han hade gott om plats och jag jagade inte den. Men, enmanshund, verkar det som. Dessa jakthundar… JAg kan liksom inte med dem. Visst, de kan vara hur snälla som helst, men de flesta är i total avsaknad av all hyfs….det är bara en sak som räknas. Nä, tacka vet jag en rejäl Rottweiler, som har bra fostran.

anebit
0

Eller rejäla schäferhundar med bra uppfostran.   Mina svärföräldrar hade en dvärgpudel som bestämde över min 2 schäfrar + att svärmor kröp över en bänk i köket för att släcka lyset vid läggdags eftersom hunden låg i en korg under diskbänken och morrade åt henne….

Hade jag aldrig tillåtit……………

Hoppas att ditt ben läker utan komplikationer Gunilla……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

vilken pärs!….. inget kul om man ska behöva vara vaksam över hunden….att en hund kan bli så trogen sin husse/matte….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Ja Janne började babbla om stelkrampsspruta, men jag väntar. Visserligen var det över 20 år sedan jag tog en, men har ingen lust att betala 300 kr i akutavgift av varken mina eller styvsonens pengar om det inte behövs. Nä, personligen hade det varit min hund, så hade det blivit änglahund direkt. Som sagt, det kan komma småungar som inte vet bättre. Händer det något med en sån, kan det bli dyrt.

martdat
0

Det låter inte som en pålitlig hund direkt, att den hugger bakifrån är ju inte rikigt normalt, tur det inte gick värre.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Nä, definitivt inte pålitlig. Men som sagt, inte min hund och inte mina problem. Han tog över den av en bekant, där hunden stod i en minimal hundgård, 2*3 m, full med bajs. det märkliga är, att hunden är supersnäll och lugn inne och när min styvson är med. Tiden får väl utvisa vad som händer. Precis som du säger, vänder man hunden ryggen, så ska den om den är normal, tappa allt intresse och gå bort. Det är ju så man gör, när man vänjer av en hund med att hoppa. Så jag blev inte rädd, snarare paff….Tur att hålet i byxorna inte blev så stort och inte på ett ställe, där man sliter byxor….

jmaard
0

man vet ju inte vad som kunnat utlösa detta men en sak är ju säker och det är att den dagen min hund biter en msk så rycker jag ut tänderna på den… *lite över dramatisrat*

nästa gång den biter tycker jag du ska anmäla..(hoppas att det inte blir någon nästa gång, för det finns inte i min värld)

visst gäller det fortfarande 3 anmälningar och sen ska hunden antingen avlivas eller få ny ägare.. nått sånt har jag för mig att det ska vara..

Hawknestgrove
0

Ja, men jag anmäler inte min egen sambos son. jag går inte i närheten mer, så enkelt är det. Han blev nästan mer nervös än jag, att jag hade gjort illa mig. Men ont krut förgås inte så lätt. Så att skapa en familjefejd, det gör jag inte. det är något knasigt med folk här uppe och deras jakthundar… De tillåts nästan göra vad som helst, bara de är bra i skogen. Men, som sagt, nu är det hans huvudvärk.

Mettan
0

Men en jakthund ska inte göra på det viset! Jag hade också sett till att den blev en änglahund.

Min dotter har en korsning med många raser i. Hon är en fenomenal jakthund, men hon skulle inte få för sig att anfalla eller bita någon. Hon bara spårar och ställer bytet.

Barnbarnets springerspaniel är ungefär 2 år och har varit med Johan på skolan i lite mer än ett år.

Han skulle aldrig få för sig att bita något eller någon. Har du Animal Planet? Djurpolisen där tillåter inte någon sorts agressivitet. Det är speciellt Houston, som inte godkänner ens matagressivitet och jag tycker faktiskt att det är riktigt. Jag tittar på TV4Plus på måndagskvällarna och mannen som talar med hundar. Men jag undrar hur många hundar han misslyckas med. I huset intill mej bor en liten dansk-svensk gårdshund och hon är väldigt opålitlig. Hon har bitit ett par ungar här och när jag sade ifrån, att hon absolut inte fick vara lös här (står i våra ordningsregler) så svarade husse att barnen hade kommit och frågat om de fick leka med henne. Då talade jag om för honom att det kvittar om ungarna leker med henne eller ej, för han är ansvarig för ALLT hunden hittar på. Men han ville inte förstå, så jag talade om för honom att vi kommer att gå runt med en lista om att de ska avhysas, eftersom de inte följer ordningsreglerna här.

De brukar släppa ut henne vid 2-tiden på natten och då skäller hon i ett kör, och väcker många av oss. Det är faktiskt "särskilda störningar" och en grund för avhysning.

Den hunden borde också bli en änglahund, för det går inte att lita på henne alls.

Jag blir så TRÖTT på ansvarslösa djurägare. Varför är det inte fler som använder munkorg, när hunden är opålitlig?

Även jakthundens ägare är ju ansvarig för vad hunden hittar på, så jag fattar inte varför inte fler anmäler när huindarna biter. Jodå, jag vet hur sådant hanteras av vissa polisdistrikt, men som vanligt säger jag att det bästa är att anmäla via mail. Det är dessutom viktigt för statistiken.

Lena
0

Vad trisst att du blev hundbiten! Inget vidare när hundar går till attack så där. Är dock för dålig på hundar och kan inte uttala mig om det hela.

#12 Men avliva känns väl ändå lite väl att ta i…..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kat08ja
0

Stackars dig :)

MariannE11
0

när jag var lien blev jag biten av en hund dit vi just flyttat… felet var mitt för jag rusade bara fram…. men en 4åring kan ju inte lastas helt o fullt….denna hund bet sedan och säkert innan också flera andra människor… vete sjutton om han inte var en jakthund fast sällan använd som sådan?… men den dagen han bet en i hans egen familj så var det adjöss…. men då var han säkert minst 10 år gammal…

en bekant till oss är hundpolis…..första gången jag såg den enorma schäfern tänkte jag nästan kissa på mej… men det visade sej att han utanför tjänsten är jättesnäll…..men jag skulle aldrig vilja vara tjuv o träffa på honom…

på natten ska då hunden vara tyst….o bara varna för ex bovar eller annat som inte ska vara där…skall dagtid kan jag tolerera… men på natten ska folk kunna få sova….

Faxlin
0

Att avliva känns som en förhastad lösning tycker jag. Så det är tur att Gunilla är den hon är. ;-)
som jag fattade det är hunden ny hos sin nuvarande ägare. Alltså hr den inte aklimatiserat sig helt.
Den satt fast och det är en situation när ingen ska närma sig en hund om man inte äger den.
Den mest snälla hunden kan reagera konsigt i dessa situationer. Hunden varnade Gumilla genom sitt beteende innan. Hade Gunilla stannat tidigare och vänt om hade hon inte blivit biten.
En hund reagerar med instinkt, det logiskt tänkande måste vi människor stå för.
Sedna rör det sig om inlärningar, men de kan man inte få in på en pisskvart.

Här hemma har vi två gråhundar som skäller som sjutton hela dagar. Från tidig morgon till sena kvällen. Under de år jag bott jämte dem med mina schäfrar har jag aldrig varit så glad över att mina är tyst :-)
Men det är så, vissa hundar skäller mer än andra. Och det hör till männsikans ansvar att kolla upp sådant om den hundras man väljer. Vissa hundar blir även aggresiva för att de är under stimulerade. så visst det hänger på ägarna. Men i vissa fall får man ge det lite tid.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Simson
0

Men hur mår Gunillas ben idag då??

Vi bryr oss väl inget om byxorna?? Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

Hur är det med venet i dag.

Ingen stelkramp, hoppas jag

Hawknestgrove
0

Bara bra med benet. JAg tvättade ordentligt med tvål och vatten och lade sedan på Aloeveragele. Nä, jag är mest lessen för min Levi´s, de läker ju inte. Det blev ett pyttelitet hål på baksidan av vaden på byxorna, så det är bara att laga. Ok, vovven satt inte fast så, jag hade itne trängt honom, så det var inte det. Som sagt, styvsonen blev lika förvånad han, den hunden som är så snäll även mot hans småungar. Men som sagt, hade det varit min hund, hade jag avlivat den med en gång.Men n u är det liksom inte min huvudvärk. HAn hade bett mig, dagen innan, att ge hunden ögondroppar, det var bara att ställa sig grensle över hunden och droppa…. Jojo…. Undrar vad som hade  hänt, om jag kommit så långt. Så hunden hade massa med lös lina, inte trängd på något vis, jag förstod bara att det här funkar inte, utan vände hunden ryggen. Då sa det bara gnapp…

Jenna-Gun
0

Brodera en glad smiley därSkrattande

Hawknestgrove
0

HAha, jenna, bra ide! Ja, jag törs inte ens tänka på egentligen, vad som skulle hänt ifall jag hade haft shorts på mig, funderad faktiskt på det igår, då det var väldsigt fint väder då med…. Då hade det nog blivit sjukhuset och tråckla ihop.

Jenna-Gun
0

Fy sjutton.

Jag som, blev hundbiten som liten. Är så rädd hundar att jag knappt kan titta på en bild på en hund.

Möter jag en hund så kan jag svimma så rädd är jag

Hawknestgrove
0

usch, ja då är det inte kul. Men som sagt, jag blev också biten som liten, men har haft hundar som vuxen, då stora rejäla vovvar, men jakthundar har jag aldrig haft mycket till övers för, så sett. De kan bara en sak.

[Cuyo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Gunilla jag har läst din berättelse om den här stackars hunden,jag tycker att den här människan inte ska ha något djur alls som behandlar ett djur på det här viset som du beskriver det,jag blev faktiskt lite ledsen när jag läste det här Gunilla,jag tycker som hundvän som du är borde nog ta han i örat och säga några väl valda ord ,för så behandlar man inte sina djur.  Och jag vill tillägga att den här hunden kan göra lika dant med vem som helst,för den mår inte bra och det är det han försöker tala om tror jag.                           Hej Cuyo 

Hawknestgrove
0

nä, det var därför styvsonen i all hast tog hand om hunden. Jakthundar, du vet….Men som sagt, hade det varit min hund, då hade den inte levt idag. Så nu är det brådis med en hundgård där båda hans hundar får gott om plats.

Imasy
0

Hade min hund bitit någon oprovocerat så hade hon satt sin sista potatis.

Jag skulle inte vilja ha en hund där jag måste passa på henne till 110% så att hon inte skadar någon annan.

Är uppvixen med schäfer, och när mamma och pappa separerade så tog pappa hundarna. Han hade även en katt. En dag när han kom hem hittade han katten ihjälbiten. Han hade en hemsk ågren hur han skulle göra med hundarna.

Nu blev ingen avlivad, eftersom han inte visste vem som var den skyldige, även om han hade misstankar. Han hade inte heller sett vad som hänt.

Men mitt i alltihopa i sorgen av att mista sin gose perser på detta hemska vis, hade han också denna huvudvärk för hundarna.

Hawknestgrove
0

Ja, helt klart så har den vovven haft en fruktansvärd historia bakom sig, det vet jag lite om. Förre ägaren separerade från sin sambo, blev deprimerad och brydde sig inte alls om hunden. Han fick knappt mat, änu mindre vetvård, såg ut som ett vandrande benrangel när den kom. Så nu får väl vovven åka till vet på måndag, med ögonen om den inte blir bättre. JAg rekommenderar munkorg….HAha, styvsonen frågade mig i måndags, om jag kunde åka in till HAlden med hunden nästa vecka i så fall… Det hade blivit cirkus det…..Men som sagt, ett sånt beteende är ett tecken på osäkerhet och feghet. Så han får väl ta smällen, om något händer, innan han blivit klar med hundgården.

Nä, tacka vet jag Njoffar och Rottweiler, det är hundar det! Eller, Brukshundar överhuvudtaget. Dem kan man i alla fall lära något, vilket inte går med jaktidioter/bjäbbhögar.

MariannE11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vem kallar du för bjäbbhög?…..

jag Nero som undrar med lite hög gnisselfaktor…Glad

Hawknestgrove
0

HaHA är det där en vovve? Säkert att det inte är en golvmopp? eller ett garnystan, som katterna har torterat? Skön ställning…..

MariannE11
0

han har gått i Brunos skola för att se manlig ut…. vet inte hur de definierar det hela men…..Hemlis…. ibland är han golvmopp… speciellt när han ser tuffsig ut… vilket betyder att jag ofta jagar honom med kam o borste…..Förvånad

Sidentass
0

#20 Ja, eller sätt dit en applikation med en katt;-) trist det som hände..men tur att du inte blev illa däran..

Jenna-Gun
0

Bra Sidentass. Den idèn var bättre än min.

Hawknestgrove
0

Ja, vad jag ville med detta inlägg, var bara att berätta, att man inte behöver bli hundrädd,bara för att man blir biten och att aldrig lita på en hund, när inte ägaren är med. Så ingen fara med mig. MEn som sagt, styvsonens huvudvärk när det blir problem….

Lizzieming
0

Om det varit en katt som var rädd och klöste skulle ingen skrika om att den skulle avlivas. Hunden var ju rädd.  Den visste ju inte vad Gunilla tänkte göra. Den hade ju blivit illa behandlad innan. 

Lika väl som det tar tid innan en katt litar på människor så tar det tid för en vanskött hund litar på folk.

Hawknestgrove
0

Nä och nu kan vi väl sluta diskutera vidare. Så snälla någon medis, lås denna tråd nu.

Jenna-Gun
0

På Gunillas begäran är tråden nu låst

Jenna medarbetare

Inlägget är låst för nya kommentarer