Två urgulliga katter behöver hem nuu!
Katterna som vi har hemma måste få hem snarast då min rumskompis äär knas och inte vill ha kvar dom.. Bor du i norrbotten och vill ta hand om en av dom så hör av dig.. dom är så underbart fina och är värda finste hemmet….
Att vara stödhem är också ett alternativ…..
katterna finns på mina bilder :D
humle och dumle

Men du har ju skrivit i en annan tråd att du kan ta hand om en annan katt. Det går inte ihop för mig…..
Hur ska det gå då? Din kompis vill ju inte ha nån katt.. Jag fattar ingeting…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
jag sak inte klanka ner på dig, jag tor du har lite problem med henne du bor med… Jag hoppas att du hittar ett bra hem söta va dom :)
Jo det ligger till som så att jag måste flytta till en etta och jag tycker inte att det är nog med plats för två katter och en hund. Speciellt dessa två skulle bli såååå olyckliga om de inte fick nog med plats. Tror de är vana utekatter…
#4 Katterna kan bli innekatter, det har jag erfarenhet av. Om du ska ha en etta så kan du fixa klätterträd som dom gillar att vara på. Så försök att ta hand om dom tycker jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

min mamma trodde att den ena av deras två katter aldrig skulle kunna bli innekatt när de flyttade till stan men det löste sej jättefint när den dagen kom….nu är de innekatter på vintern o sen på sommarhalvåret är de ute så mycket dom vill… bra lösning… jag är glad att min mamma lyssnade på mej….
så testa…saker o ting brukar ju ändå sällan gå som man tror att de ska…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
jag har också erfarenhet av att katter som gått ute fungerar som innekatter.
Instämmer i föregående talare här, det brukar allt gå riktigt bra för de flesta katter att bli innekatter. När det gäller boytan är det inte bara kvadratmeterytan som räknas för katter, utan hur man inreder själva lägenheten. Katter lever sitt liv lika mycket på höjden som på golvplanet. Om man ordnar med hyllor, klätterträd och andra möjligheter för katterna att vistas på andra plan än golvet ökar man möjligheterna avsevärt. Har själv bott i små lägenheter tidigare med tre katter, det fungerade alldeles utmärkt. Går dina katter och hunden bra ihop? Det är också avgörande. Är de utekatter nu? Om man har balkong kan man näta in den, annars sätter man ett när på ett fönster, det ger dem också en annan dimension och möjligheter att få frisk luft. Med andra ord det finns mycket man kan göra för att göra livet bra även för innekatter. Det gäller bara att använda sin fantasi och tänka lite mer ur katternas synvinkel.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det kommer nog att gå bra, ska du se. Din lilla bostad är inte sämre än ett stödhem, då stödhemmen/akuthemmen ofta betyder att kissarna får vara i ett rum enbart. Så det är nog inga problem om du själv vill ha katterna…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Katterna har bott inne i några månader nu och vad jag vet så bodde de inne hos den som hade dom innan oss. Vi är fjärde stället dom bor på och endå är dom bara 1 år.. Jag vill självklart ha kvar dom, tycker inte att dom ska behöva flyttas runt en extra gång.. Grejen är också den att det kommer att dröja länge tills jag får lägenhet och om ni läser min andra tråd om hur jag har det med min rumskompis så kanske några bitar faller på plats…
Jag pratade med henne idag och fick veta att hon stänger in katterna på toaletten på nätterna :(
Fan så arg jag blev…Jag vill hem nuuu till de små liven men tyvärr måste jag stanna i sthlm i en vecka till….
Jag tror inte dom har det så bra hemma nu.. Den svarta som äntligen har kunna börja lita på folk..
Men jag ska verkligen försöka göra mitt bästa för dessa katter..
Ja, inte så snällt precis. Men har de bara vaten, mat och tillgång till kisslådan och det finns naturligt ljus på toan, så är det inte hela världen om de är där på nätterna, under förutsättning, att nätterna ine blir lååååånga föstås…..En vecka till grejar det sig. När du sen kommer hem, så ta då "kompisen" i herrans tukt och förmaning, för då är du väl tillräckligt uppretad. Så vänta med at ta några förhastade beslut, när du ändå inte kan göra något. Är du på plats för dina små, är det ju en annan femma. Vänta tills dess.
Det är mycket sant…
Men vilken kompis du har, man blir så arg.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Om det vore jag så skulle jag definitivt byta kompis och behålla mina katter för jag skulle aldrig överge dem. Blir så ledsen när jag tänker på att så unga katter redan är i sitt fjärde hem och nu funderar du på att flytta dem igen.
Förstår att det inte är lätt när du inte är hemma.En riktig kompis gör inte så för hon behandlar både dig och katterna illa på detta sätt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Där du och din kompis bor, står hon på kontraktet eller båda?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Finns väl en annan tråd om just detta, elelr hur? Där ägarskape av hyreskontraktet finns med. Håller med ovanstående talare här, byt kompis. För såna komisar är inget att ha. Deleta henne
Vi fortsätter diskutionen på den andra tråden :)
Hennes pappa står på kontraktet..
Stänger denna tråd nu…kram på er..