Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 861 ggr
essut50
0

OT Vem vinner ikväll? (Schlagerfestivalen)

Jag hoppas att Sverige vinner…Men Ukraina är ju oxå bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Funderar på att öppna en flaska vin nu till kvällen och se på schlager men vem som vinner? Ingen aning, har inte sett några bidrag mer än vårt eget. Hoppas ju på oss så en topp 5 kanske.

//Pia

essut50
0

Jag såg andra kval omgången där Charlotta var med på jobbet i torsdags det är därför jag vet att Ukraina har en bra låt. Annars var det inga bra alls, jag röstade på Danmark så han skulle få komma till finalen..Skrattande

Dakrish
0

Har vi ett bidrag? Huh. Hoppas det inte suger.

Puma77
0

tycker Charlottes låt är bra.Skrattande

//Pia

Simson
0

Dakrish: Hihi! Jag har heller inget hört. Inte ens Sveriges bidrag. =) Tänkte jag skulle köpa tidningen i morgon och läsa istället. Ja jag vet att jag är tråkig. =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Dakrish
0

Äh, vi har ingen TV, så det är nog därför.

Är mer intresserad över vad Finland skickade i år? Lordi är ju det enda vettiga de någonsin skickat.

essut50
0

#5 Det som är så spännande att se hur alla ser ut..Skrattande Jobbade med en kille från ett annat land i torsdag och han funderade på varför alla tjejer hade såna kläder på sig att dom nästan visade brösten på tävlingen..

Dakrish
0

#7 Tyckte det var intressant att läsa "Mor Gifter Sig" nyligen, där Mias mor talar om för en annan kvinna att hon inte ska gå i bara särken hemma, för karln hennes borde inte få se hennes armar hela dagarna.

Fick mig att tänka efter lite, där jag gått runt i linne och trosor halva dagen. Byxorna fick jag på mig efter det.

Solveig
0

Jag vet inget heller, har ingen aning hur nått bidrag låter. sitter vid datorn iställetGlad

Dakrish
0

YouTube! Där finns allt sen efteråt.

Jenna-Gun
0

Sveriges låt är bra , bara man slipper se.

MorganP
0

Någon av öststaterna vinner väl som vanligt, hur det nu kan komma sig… Men annars gillade jag inte "Hero" från början men vart eftersom har den fäst sig och kommer säkert bland topp 5 (om inte 5 öststater hamnar där). *lite retfullt*

Lena
0

Jag har liksom tappat sugen på Sclagermelodifestivalen nu sedan de gjort det till en sådan långkörare med massor av deltävlingar. Det har förlorat magin tycker jag. Har inte alls hängt med i år. Får väl ändå hålla tummen för Svedala.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Dakrish
0

Jag instämmer, Lena. Melodifestivalen är ett jippo med massa delar och finaler, och ESC är ett till jippo. *suck*

Känns mer och mer som Bingolotto: Det bara går, och går, och går, och går, och…

Puma77
0

Förr satt nästan varenda kotte framför tv:n och tittade på detta med spänning. Kommer ihåg att man spelade in på kasettband låtarna ha ha. Vilken kvalité. Nu har det blivit något helt vardagligt. Låtarna spelas sönder innan ens finalen varit tyvärr. Jag följde lite svagt delfinalen och har tv:n på just nu men kanske inte tittar så mycket. Men man vet ju inte omdet helt plötsligt kommer en kanonlåt.

//Pia

karins
0

Jaha nu ska det röstas..och jag är uttråkad, Hoppas iallafall att Hero ska komma bland de bästa…

kattassen
0

Har just masat mig igenom alla bidragen och där var en hel del kalkoner blandat med diverse annat. Det mesta rätt kass men en och annan som stack ut lite extra.

Bidraget med flickan från Georgien satte sig lite faktiskt…

Vulgo-stuket från Ukraina ger jag inte många ören för *kräks…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut50
0

Jaha så vann Ryssland. Den var sådär tyckte jag. Synd att Sverige fick en sån dålig placering..

Mezzzanina
0

Jag gillade Ukraina och Grekland.Även om jag inte tycker att Sverige hadde en vinnarlåt så tycker jag att den förtjänade en bättre plats.

MariannE11
0

nu är det ju lätt att gissa när det hela är över…

mina favvosar var Georgien o Ukraina… mina döttrar höll på piraterna… fanns fler halvhyffsade saker….Sverige trodde jag inte så helhjärtat på men iaf en bättre placering än det som blev..

blir så trött dessutom på att andra inte får kompisrösta men för våra grannländer är det heeeeeelt OK att rösta på Sverige… vad sjutton ska man inte rösta på bästa låten istället?…..spelar äl ingen roll vilket land låten är ifrån….för då får vi väl bedöma en massa andra saker åxå….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

karins
0

Även om Sveriges låt inte var så särskilt bra, så var den värd en bättre placering än den fick. Jag gillade Rysslands bäst..om där nu var någon som var bra i år. killen var snygg iallafallRäcka ut tungan

Puma77
0

Säger bara en sak. Slopa det fö*****ade kompisrösteriet. det är inte det de går ut på. Suck Inte trodde jag på vinst men inte heller på en sån dålig placering. Säger som jag gjort de senaste åren att jag ska slopa sk**en men sen kan jag inte låt bli att slänga ett getögaFlört

//Pia

ladykatt
0

ja, samma här, jag sa redan förra året att jag inte tittar mer men så satt jag och tittat igen… tävlingen har helt spårat ut tycker jag för låtarna har ju inget betydelse längre för besläktade länder röstar på varandra och jag kunnat förutspå halva röstningen och länder som inte har släktländer som England, Tyskland, Frankrike har ingen chans…

Lena
0

Det bör nog gå tillbaka till röstning med jury tror jag. Eller någon form av kombination. Såg bara omröstningen, men gillade Norges låt. Mycket var i stil med ett glas vatten i glamourförpackning. Bara en fräck och dyrbar yta. Fast vinnarlåten var inte helt fel. Gillade skridskoåkaren och stradivarusen (fiolen). Jag menar att det var ju kul i alla fall….

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Huh? Schlagervaddå? HAde fullt upp med att virka kksmöss och gick och la mig med en god bok i stället….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0
Puma77
0

Ja o denna föredrar jag just nu. Bara älskar den och det finns fler.

//Pia

Sidentass
0

#27 Åhh,.den är jättefin!!

karins
0
SamanthaJones
0

#26.  Jag tycker Laleh - Hide away är ett av de störta moderna musikaliska underverken ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

karins
0

Denna  måste väl vara den bästa schlagerlåten genom tidernaFlört http://youtube.com/watch?v=TdItwaLrv1U

SamanthaJones
0

absolut!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar