Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1922 ggr
Ankie
0

Övergivna katter i bur i skogen!!!

Någon har lämnat en bur med två katter intill en gångväg i skogen. Det var en man som hittade den och lämnade katterna till polisen som har anmält händelsen som djurplågeri. Som tur var bor de tillfälligt hos en som har kattpensionat men har de inte fått hem inom tio dagar så avlivas de står det i Ljusnan.

Erika91
0

Vad hemskt! Så de är också avlivninghotade då, som många Ledsen

Mizzi
0

Men herregud ska detta vansinne aldrig ta slut ……… jag skäms över att tillhöra människosläktet

Jenna-Gun
0

Man bnlir bara så vansinnig på folk.

Har de intet vett i skallen alls.

Jenna

GosChippen
0

**Vågade de verkligen lämna katterna till POLISEN? Det är ju "ur askan, i elden"
**

Erika91
0

Ja jag tänkte som dig först också, GosChippen!

essut50
0

#4 Vad ska man annars göra om man inte kan ta hand om dom själva? Katthemmen är tyvärr fulla..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Erika91
0

#6 Jag tänkte på det som hände med katten i som plågades till döds och slängdes ut i skogen, det tror jag GosChippen också tänkte på.
Men nu fick ju katterna bättre förutsättningar denna gång.

GosChippen
0

**Polisen verkar inte bry sig om katter!
**

Sidentass
0

Men vad i hela fridens namn är det för ett släkte vi tillhör..jag blir helt enkelt vansinnig! hoppas att tidningen nu skriver om detta..då finns det hopp att hjärtat smälter hos läsarna och öppnar sina hem för de stackars kissarna..

essut50
0

#8 Vissa poliser gör det..

GosChippen
0

Jo, man ska såklart inte dra alla poliser över en kam.

Men om katthemmen är fulla. så kan man ju undra var polisen gör av katterna??? De har väl inga egna katthem?

Ledin
0

fy vad grymt! Jag kan berätta oxå en liknande sak, när jag var 13år så åkte jag med en vän å en kvinna som jag har skött hästar å massa andra djur åt. Vi iaf bodde hela sommaren på den ön (underbar sommar underbart hus) jag å min vän iaf va ute å red o körde vi tog oss alltid en tur runt hela ön för att plocka upp hästbajs så man inte fick skäll för att dom bajsar (va en promenadslinga) så när vi kom till ena sidan såg jag en kartång hörde att det rassla där i å tänkte va e det i den? *nyfiken* så öppna jag lådan å där va det 3 st kaniner 2 st långhåriga toviga som bara den så dom tog vi med oss. Vi vet inte hur läge dom har vart i lådan men dom drack massor med vatten å åt gräs stackars kaninner. Tyvärr så vart en ihjälbiten av en hund (en vankött hund, som fastna för mig givetvis han va inte alls så säker på andra personer å hoppa genom rutan när man skulle lämna han inne) men det e ju en annan visa. Har upplevt en massa saker i mitt liv bra saker men hjälp så många djur som haft ett hel*te allt ifrån höns-häst alla har vart grymt vanskötta, värsta jag har sett va 4 st instängda hästar i en mörkt uthus mitt i skogen ingen mat lr vatten såg förfärliga ut 1 avlivades på plats dom andra 3 klara sig men tog från 1-3 år att få till att likan en häst igen.

Ledin
0

vad är det för katter kön, ålder, färg,tama???? kan du luska fram det skulle det va kanon bra

Solstickan
0

finns det någon länk till artikeln?

Ankie
0

www.ljusnan.se

#14 Jag hittar inte själva artiklen i tidningen på nätet, så hittar du den så lägg gärna ut här.

artiklarna heter: övergivna katter hittades i skogen, den andra heter, katter som lämnats i skogen söker hem, det var den idag. Katterna hittades alltså den 24 mars i 16 graders kyla och mannen som hittade de kunde inte ta hand om de står det för de gick inte sams med hans egna djur. Han lämnade de alltså till polisen den 31 mars. Han tog hem de till sig några dagar men det gick alltså inte. Det var honor som inte visade några som helst tecken på vanvård eller undernäring står det.

Jag får då verkligen hoppas att någon kan ta hand om de…

Ankie
0

#13 Ledin, det står att katterna var fina och lugna. De ser inte så gamla ut på bilden men det står ingen ålder. Gumman och Tuva har det kommit fram att de heter och att de har haft tre olika hem redan har de fått reda på.

Ankie
0

Ledin, du har pm

Ankie
0

#11 jag är nästan säker på att de avlivar de om inget av djurhemmen eller någon privatperson kan ta hand om de.

Jenna-Gun
0

Har sökt på båda rubrikerna men det finns inga sådana artiklar.

Jenna:(

essut50
0

#11 Vissa katthem tar hand om katter som kommer från polisen fast det är fullt ..

Ankie
0

#19 jag hittar heller inga artiklar på nätet, knepigt! Jag vet inte varför alla artiklar inte kommer med som står i tidningen. Någon som vet?

Jenna-Gun
0

De måste väl ha något dragplåster för papperstidningen, förmodligen.

Jenna

Lena
0

Fruktansvärt att människor kan vara så grymma! Och sedan att det ska vara tidsgräns på vistelsen hos Polisen med avlivningshot i bakgrunden. Blir så ledsen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

Jag skrev i hon som hade tagit hand om katterna, i hennes gästbok och hon svarade så här:

Hejsan ! Katterna är två honkatter den ena svart och den andra svart och brunspräcklig. Båda är jättetrevliga, sociala och keliga så det vore jätteskönt om de kunde få ett bra och kärleksfullt hem. Idag har jag överlämnat katterna till djurskyddet som gjorde plats för dem så de behöver inte avlivas vilket är skönt att veta. Så är det någon som vill ta hand om dem så hör av er till djurskyddet i Bollnäs 331 90.
Malin

Skönt att veta innan man åker bort nu att de klarade livhanken ivarjefall. Nu är det bara ett nytt hem som behövs.

Hawknestgrove
0

Så skönt att denna sorgliga historia fick ett lyckligt slut…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

vad skönt att dem inte är avlivningshotade längre!

Ankie
0
Jenna-Gun
0

Så söta så.

karins
0

Så fina! Hoppas nu de kan få ett gott Hem!

jmaard
0

aaah jag blir galen av allt skit…

Sidentass
0

Önskar av hela mitt hjärta att dom snart får ett hem där kärleken är överflöd..sötnosarna..

Hawknestgrove
0

Puttar upp för de två!

Erika91
0

Underbara! Puttar jag med!

Hawknestgrove
0

PuttR upp hur går det med kisisasrna?

Ankie
0

De är kvar på djurskyddet.

Hawknestgrove
0

Då puttar vi och hoppas, att någon mer ser det som kanske känner nån……

Anna77
0

Har någon hört något?

Hawknestgrove
0

Ja jag puttar jag med….

Ankie
0

De är kvar på djurskyddet ännu.

Hawknestgrove
0

Då får vi putta för de två!

Glader
0

Bor dom ibollnäs på djurhem nu?

ParaKiss
0

Ojj så nära mig å. Om man bara hade plats. Bor ju i Bollnäs.

Gud vad jag längtar efter att få starta ett djurhem så att jag kan hjälpa till mera.