Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1057 ggr
kattassen
0

OT- söker pendlarbostad i Kristianstad

Jag hjälper en god vän som behöver akut en pendlarbostad i Kristianstad. Hon har fått ett jobb på Lasarettet och skall jobba mån-tors med start nu på tisdag den 20/5. Hon avser att pendla mellan Göteborg och Kristianstad och är därför i akut behov av att finna en liten övernattningslägenhet, inneboende eller annat billigt rumsboende. Alla idéer och svar beaktas. Så om ni känner någon som har ett litet krypin att bidra med kortare eller längre tid så tas detta emot tacksamt. PM:a mig gärna.

Som det är nu löser hon det vecka för vecka och för denna första vecka har hon hyrt in sig på hotell… det är dock ohållbart i längden men men… jobbet kom upp snabbt och det var ett tillfälle så att säga.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Hör med Dakrish! Hon bor i Kristianstad!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

Tyvärr har vi inte plats själva och … tja, rent ut sagt så är vi väldig asociala och saknar vänner, så ingen jag kan fråga heller. :( Svärmor bor i Bromölla…

Däremot finns det många lediga bostäder hos ABK. www.abk.se Fast då handlar det om att hyra lägenhet. Om hon vill hyra ute på Gamlegården så är här rätt billigt att bo (2300kr/månaden för 35kvm, tycker jag är billigt) och bussförbindelserna är bra - Linje 1 från Gamlegården går direkt till CSK.

Det finns vandrarhem någonstans inne i stan också. Hon kan fråga CSK ifall de har något krypin de brukar hyra ut till sommarjobbande, en del sjukhus har det.

kattassen
0

#2 Tack för din information! Jag skall be henne kolla med ABK och även med vandrarhemmen. Det borde kanske finnas något i den vägen.

Dakrish
0

Ja, det borde det ju. ABK såg jag hade en ledig lägenhet på Bataljonsvägen här ute, be henne kolla med dem om hon kan hyra den över sommaren.

Bataljonsvägen är inte en superbra gård här ute, men har hon tur hamnar hon i en av de bättre trappuppgångarna (billig hyra). Annars är en del gårdar på Vångavägen, Bjäregatan och Ingelstadsgatan "bra" områden - bara undvik Albogatan, där är det stökigt just nu.

kattassen
0

Tack för svaret. De flesta jag såg var inte inflyttningsbara förrän till sensommaren/hösten så hon får nog sätta upp sig på kö.

Blir lite häftigt med dubbelt boende om lägenheten kostar 4-5000:-/månaden. Får väl se vad som kan bli aktuellt.

Dakrish
0

Kolla studentlägenheterna, i ABKbladet Norra så stod det sist om en tjej som fick studentbostad på 2 veckor. Kanske ABK kan hyra ut en sådan en kortare period, där är massor som står tomma på högskoleområdet nu.

kattassen
0

Ja fast studentlägenheterna är svårt att få hyra om man är över 30;-) Damen i fråga är närmare 45 och har familj men man och tonåringar kvar i radhuset i Göteborg. Därför är det lite komplicerat med dubbelboende. Men vi kollar alla tips!!

Tackar!

Hawknestgrove
0

Ja, där ser du, Du visste ju en hel del! Det var liksom det jag hade i tankarna…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

Ja, men det blir inte många studenter kvar över sommaren. ABK borde väl bara bli glada att få lite mer pengar?

Dessutom bor det folk på det området som har HJ och HV, och det vet väl alla att det bara är "tanter" som läser veckotidningar. ;)

Ledin
0

hon har ingen husvang det funkar bra som bostad :) så har min bror det när han får jobba i veckorna även vintertid (bra uppställd ,el,vatt osv )

kattassen
0

#10 Nej de har ingen husvagn. Hon kör nog inte gärna heller har jag för mig.