Regga dig på Cint och stöd katthemmen
Hej!
Kopierar vad som står i en tråd på kattforum.se om att registrera sig på www.cint.se src="http://www.katter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> och välja välgörenhet, ett av listade katthem som man kan stödja genom att svara på undersökningar som skickas ut via mail.
_"Cint är en konsumentwebbplats, där man som medlem kan sätta betyg på olika tjänster och produkter - allt från skolor, restauranger till mobiltelefoner eller kattsand. Idén bakom Cint är att konsumenter ska kunna tipsa varandra om bra och dåliga köp. På sajten finns inga annonser, utan Cint tjänar pengar på att man som Cintmedlem går med på att svara på undersökningar vi skickar ut på mejlen. Cints kunder är företag som vill veta mer om vad folk tycker om det ena eller det andra. De flesta kunderna är stora internationella undersökningsföretag, som förstås är villiga att betala för sig.
De av Cints medlemmar som svarar på undersökningarna får också betalt för det arbete de lägger ned - ungefär en krona per minut. När sedan totalsumman nått en viss nivå betalas pengarna ut till det bankkonto man anger. Alternativt kan man ange att det man tjänar direkt går till en välgörenhetsorganisation, vilken sedan också får pengarna när summan nått en viss gräns.
Det kanske inte blir några jättesummor, kanske mellan 15 och 150 kronor per år och person, beroende på hur många företag som vill köpa undersökningar genom oss, men många bäckar små…
mvh,
Anders Nyman, Cint"_
(kopierat från tråden http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=68012&postdays=0&postorder=asc&start=0 src="http://www.katter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> )
De katthem/kattföreningar som man kan välja just nu att stödja är:
1. KKS Kattkommando Syd
2. Stockholms Katthem
3. Örebro Katthem
4. Föreningen Samvetet
5. Trollhättans Kattsluss
6. Gefle Katthem
7. Katthjälpen i Malmö
8. Top Cats Akutgrupp
9. Djurhemmet Tigerharen
10. Föreningen Djurhjälpen
11. Katthemmet Kompis
Registrera dig på Cint och stöd på ett enkelt samt roligt sätt ett av ovanstående katthem Registrering görs enkelt via http://www.cint.se/Sweden/asp20/register.asp src="http://www.katter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Mvh
Morgan/KKS

Det finns en tråd om Cint på Hittekatter här nånstans. Jag har dock inte fått en enda undersökning på snart två månader. Jo, en som jag dock inte hann med att öppna förrän den var avslutad.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Engla: Såg det först nu 
Samtidigt ger nog denna tråden mer värde i vad det verkligen handlar om att regga sig som medlem i Cint.se och hjälpa katthemmens katter. Vi vill ju alla katternas väl 
Mvh
Morgan/KKS

Jepp, jag tycker det är ett jättebra sätt och jag hoppas snart att det dimper ner MÅNGA undersökningar!
Samtidigt ställer jag frågan till de övriga som ännu inte svarat, har du reggat dig eller varför inte för att hjälpa katthemmens katter?
Mvh
Morgan/KKS

*Håller tummarna*

JA vi hoppas på mååånga undersökningar att besvara! Tycker dock att dom är lite snåla med att sända undersökningar… Sedan får man inte glömma att lämna "Omdömen", enligt det kontrakt man skrivit på, en gång i kvartalet. Kan vara därför som jag inte fått några undersökningar att besvara på ett tag..glömde detta
När man glömt lämna omdömen, står det en påminnelse när man loggat in.
//Cammo
Cammo: Att man tvunget måste lämna ett omdöme för att få vara med i Cints undersökningar känner jag inte alls igen (har varit med ett bra tag och aldrig lämnat ett omdöme).
I "kontraktet" står dock i det stycke som överensstämmer med det du skriver att:
"Cint bygger på ett givande och ett tagande - du får tillgång till en unik databas med konsumenternas egna erfarenheter (i sifferbetyg och skrivna kommentarer), och Sveriges största teleprisguide, mot att du själv lägger ned ungefär fem minuter per kvartal att skriva minst ett omdöme eller svara på en enkät du får till din epostadress."
Jag uppfattar d v s inte så som du skriver Cammo 
Jag antar att alla tar denna möjligheten att regga sig samt på ett enkelt sätt stödja katthemmen.
Mvh
Morgan/KKS
Nu har även jag reggat mig!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
*host* *harkel* Är väl ingen som missat att anmäla sig på Cint?
Mvh
Morgan/KKS
Läste på ett annat forum om att tredje utbetalningen från Cint nu har gjorts till katthemmen. Vid denna utbetalning fick Djurhjälpen utbet 500 kronor, Top Cats akutgrupp 500 kronor, Stockholms katthem 500 kronor, KKS 1000 kronor samt Djurhemmet Tigerharen 500 kronor. Dessutom börjar även ett par av de andra katthemmen närma sig 500-kronorsgränsen då första utbetalningen sker.
Så det lönar sig att anmäla sig på Cint, svara på undersökningar och stödja något av katthemmen.
Mvh
Morgan/KKS

Morgan; Var hittar du den infon? 
Engla: På Nordens största kattforum om det säger dig något ;-)
Mvh
Morgan/KKS

Hrm…hittar ändå inget…
Igår kväll fyllde jag i en undersökning som tog en ½-timme att fylla i men som gav 35 kronor till KKS :-)
Tveka inte att regga dig och stöd just ditt katthem.
Morgan
#10 Bra att det fungerar! Själv har jag inte fått några undersökningar att svara på ännu. Verkar vara fel målgrupp.:( En mossig typ tydligen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har också jag anmält mig. Skickar mina ev pengar till katthemmet Samvetet i Uppsala som verkar vara närmast mitt område.
(((Kramar Soulway och Gosebusarna)))
Har redan fått min första Cint-enkät! När jag har svarat (avskyr blanketter o dyl men undantag får väl göras ibland) så kommer i alla fall 5 kronor att gå till Föreningen Samvetet i Uppsala.
Och det är ju bra!
(((Soulway)))

I dag har jag oxå fått svara på min första undersökning. Gav 5 spänn! X i taket!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har äntligen tagit mig i kragen och reggat mig jag med. Lite sen i starten ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Puttar upp så att alla som inte registrerat sig kan göra det. För varenda slant hjälper de hemlösa kissarna i Sverige. Så pretty please :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Klart! Länge sedan, hihi!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag brukar också svara på en massa konstiga frågor, gör det bara för kattens skull annars tycker jag inte om sånt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

jag är också reagad där o svarar på undersökningar, där belöningen sedan går till katthem, till mej kommer nån undersökning ca en gång i veckan, tycker det är ett bra sätt att stödja på..

Anmälde mig jag också och de tre första undersökningarna blev det bara en krona styck för…dricker varken sprit eller har tonårsbarn så jag var inte intressant. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ska registrera mig nu!
Men det jag inte fattar är det med omdömen som ni skrev..får man inga frågor om man inte fyller i omdömen?

Men ja fattar ingenting :/
Jag tryckte i att jag inte ville ha några nyhetsbrev..men det kommer väl undersökningar?
Och hur kan man byta så att pengarna går till ett katthem?

För att förtydliga vilken nytta Cint-undersökningarna gör för katthemmen/kattföreningarna så har så här mycket utbetalats till katthemmen på ca 1 år:
12. * KKS Kattkommando Syd 7341 (6404) (varav 7000 utbetalt) 13. * Stockholms Katthem 2727 (2449) (varav 2500 utbetalt) 14. * Örebro Katthem 2543 (2020) (varav 2000 utbetalt) 15. * Föreningen Samvetet (Uppsala) 1569 (1263) (varav 1500 utbetalt) 16. * Trollhättans Kattsluss 557 (489) (Utbet. försök misslyckats!) 17. * Gefle Katthem 730 (648) (varav 500 kr utbetalt) 18. * Katthjälpen i Malmö 437 (393) 19. * Top Cats Akutgrupp (Stockholm) 497 (913) (varav 500 utbetalt) 20. * Djurhemmet Tigerharen 1236 (1141) (varav 1000 utbetalt) 21. * Föreningen Djurhjälpen (Vaxholm) 1892 (1635) (varav 1500 utbetalt) 23. * Katthemmet Kompis 686 (511) (varav 500 utbetalt) 25. * Djurskyddet Karlstad (till djurhemmet) 162 (111) 26. * Sundsvalls Djurhem 237 (154) 27. * Hitta Katten (Enköping) 243 (160) 28. * Jämtkatten (Östersund) 36 (16) Totalt: 20893 kronor (18291) Totalt utbetalt: 17000 kronor
(skrivet av nicket Andersen den 15/5 i den långa Cint-tråden på sks-forumet

flyttar upp
Edit: Glömde att skriva att man nu även kan gå med i Cints reklampanel: http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=59487 Anmälde mig själv härromdagen när jag fick ett mail om det.

Bra idé!

Här är tråden!
Jag vet inte hur man ändrar så att pengarna kommer till ett katthem..hur gör man?
Måste man uppge eget kontonr osv även om man väljer att betala det till välgörenhet??
Och hur lång tid brukar det ta att skrapa ihop en hundring? :P

#30 & 31, regga dig på www.cint.se, när du är reggad så logga in, gå in under "Cint värde" och där välgörenhet samt vilket katthem du vill att dina pengar ska gå till.
#31, via valet välgörenhet så behöver du inte bry dig om 100-lappen, efter varje svarad undersökning sätt pengarna in på det katthem du valt. Betalas dock inte ut direkt men med många personer som svarar så går det snabbare :-)
Hoppas svaret var tillräckligt, annars fråga!

Okej tack Morgan!
Okej, tack! Förstog precis ^^ Har reggat mig och svarar på som sjutton ;)

Nu har jag oxå reggat mig…………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Har varit medlem länge.Väntar på att Kattakuten ska anmäla sig som mottagare av bidrag,fram till dess får pengarna gå till mitt eget konto (jag stöder katter på olika sätt iaf).Det går inte så väldigt fort att få ihop hundralappen alla gånger,allt beror ju på om man hör till intressegruppen för undersökningarna.

Idag fick jag äntligen en undersökning där jag kunde vara med…om tv-tittandet! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja, jag gjorde en yss jagf med, jag vet inte om vad…. Men Cints undersökningar är ofta väldigt trevliga och lättbegripliga och framför allt snabba. Ingen höjdare att behöva sitta 30-40 minuter som man får göra med en del andra

Nu svarade jag på en undersökning, trevligt att jag kunde det före Sverige - Spanien startar 
har varit med från start, kom ju från sks forumet, jättebra ide, har fått många undersökningar, och det är bra, alla ger pengar Maggan47

Jag och min sambo fick samma undersökning för ett tag sen och varje undersökning gav 34 kr. Sammanlagt blev det 68 kr, hur enkelt som helst. Och självklart går pengarna till katterna.
Nu har jag reggat mig också! Skänker undersökningspengarna till Sundsvalls Djurhem. Vilken bra idé!

Jag kan inte logga in mig..fattar inte..typiskt gammal tyflonhjärna som jag är…
jag har varit medlem på cint ett tag men aldrig fattat hur man gör för att skänka pengarna någonstans, men nu vet jag ju de =) Men då fick jag ju ett nytt problem. HUR ska jag kunna bestämma mig för vilket av katthemmen man ska skänka till….hmm..?
Men Tessan, nu får du vara lojal mot VÅRT katthem!!! =)
#45 jag hade ju missat att dom var med , såg det efter jag skrivit. Självklart skänker jag till dem ;)

Här kan du bli medlem:
http://www.cint.se/sweden/asp20/login.asp?ForwardURL=my_cint.asp?
Och här kan du välja vart pengarna ska gå:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Flyttar upp denna tråden ett par månader för det lär väl ha tillkommit några nya medlemmar sedan förra posten. Du nya medlem/läsare, inte tvakar du väl att regga dig på Cint och på ett enkelt samt roligt sätt hjälpa just ditt katthem, eller
?.
#6….lämna omdömmen, har jag aldrig gjort och väl snart varit där i ett par år iallafall. Fick en undersökning i förra veckan, man får vara snabb, för kvoten fylls fort. Även om man ofta inte är "rätt" så blir det ju en krona iallafall å många bäckar……

Har varit med där länge nu..o man blir glad när det kommer undersökningar så att man får chans att bidra lite till katthemmen..som sagt..om många hjälps åt så blir det några kronor..hade en undersökning senast här idag.

Du har väl inte glömt bort att regga dig för katternas skull?

-puttar upp tråden, hade senast här i kväll en undersökning sänd till min brevlåda..här har man ett utmärkt sätt att hjälpa katthemmen!

Är ju reggad där. Men fattar som vanligt inget
Hur gör man så pengarna går till kks?
Reggat mig men kommer inte in på sidan - försöka igen senare!

va är Clearingnummer
Har norde bank är de 3300?
hur väljer man så att man kan ge till välgörenheter?
*Om du har ett konto i Swedbank (Föreningssparbanken) som börjar på 8 eller 9, skriv alla 5 siffrorna i clearingnumret i rutan för clearingnummer. Om bankkontot du har saknar clearingnummer skriv endast kontonummer. Ex personkonto i Nordea där kontonumret = personnumret. (För personkonto i Nordea med 11 siffror är dock de fyra första siffrorna = clearingnumret). Använd endast siffror, inga bindestreck!
JAG hajar inte…
så mitt clernings nr är 8801???

#54 Besök www.cint.se, logga in via "Mitt Cint". Under "Cint värde", klicka på "Djupare information", där klicka på välgörenhet (och i ditt fall då välja KKS). Är lite osäker då mitt redan är förinställt på ett visst alternativ, men loggar man in och har ställt in alla inställningar så är direktlänken dit man väljer www.cint.se/sweden/asp20/value_charity.asp " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.cint.se/sweden/asp20/value_charity.asp
#55 Jag kommer in på sidan
#56 Vill du att dina insamlade pengar via undersökningarna ska gå till välgörenhet så ska du inte skriva in några egna bankuppgifter. Räcker du besöker länken ovan och välja alternativet du vill stödja, de som finns under välgörenhet har själva reggat alla uppgifter som behövs.
Lycka till!
MP

oooh jaah oki smart :)

#57 Tack Morgan! Har nu kryssat för kks 
Ordnat - kks vald

Nu en ny undersökning undertecknad och klar.

Ja och 1 kr. fick jag till kks. Många bäckar små….
Och jag hade tur och fick 18 kronor för en enkät om invandare. Fast mina pengar går till Tigerharen. Men jag stöder KKS ändå:)

Och så upp till ytan igen…
Ja Cints undersökningar är bra. Enkla och lagom korta. Dessutom, så kan man ju använda Cint för marknadmässiga grejer, dvs klaga på företag eller produkter.
Just nu verkar det som jag får undersökningar hela tiden. Det är kul för Örebro Katthem får ju lite bidrag.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Bra tips!

Sista 2 dagarna fått 3 undersökningar, tala om att jag tydligen är populär, nästan 40 spänn till kks 

Jag får inte många undersökningar, inte mycke pengar till kks heller blir det….

#69 blir det inte? Blir det väl i o m alla leksaker som du tillverkat/tillverkar…

He..Ja det blir mer pengar utav leksakerna jag gör…