Utlandsresa idag....
I dag tog jag alla katterna till HAlden. Vaccination. 530 kr för tre katter, även om det är norska kronor, vem klår det priset? Då kollade han över dem också lite snabbt, tittade på tänder ögon och öron. Han kände även på arnes njurar, tyckte att de kändes glatta och fina.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Va skönt att allt det var okej med tänder, ögon, öron…
Vilket bra priis!!! Svårt att slå det.

billigt och bra!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Toppen att det gick bra och att allt var ok..
Jenna:)
Ja för mindre gerjer, är det suveränt att åka till Norge för mig. Förresten för större också om det gäller riktigt stort. Vi har en jättefin djurklinik i Moss, JAnne var där och opererade Lisa, Ena jakthunden, hon hade fått en pinne som fastnat i halsen och rester av den blev kvar. Samma operation, som skulle ha kostat 12000 kr i Sverige, Blå Stjärnan, kostade 3000 kr i NOrge. OCh agrias försäkring gäller!
Jättebilligt!

Synd att jag bor så långt från norge:-(
Ja, fast jag höll på att åka på två straffavgifter för bron. Har ni nånsin hört något så idiotiskt, som följande:
Man måste betala för att åka över bron. Ok, det finner jag mig i. 20 NOK. i svenska pengar 24 kr. JAg hade alltså med mig norska sedlar till veten och en svensk 50lapp till bron. Kommer fram till kassan, ingen där, då skall man ha JÄMNA NORSKA MYNT att betala med, eller kort. Ok, jag hade ju kort. Stoppade in kortet, hum, hum sa automaten och så fick jag tillbaka det. Väntade på grönt ljus. NÄ! Stoppade in kortet igen, hum, hum, fortfarnade rött ljus. Jag fick panik. Bakom mig så står fyra fem bilar och TUTAR!!!! Stor hjälp va? Vad göra? HAde inget annat val än att köra på rött. Tänkte att det fixar sig väl, när jag åker tillbaka… Veten tog 530 kr, jag betalade 550, för att han är så snäll, så jag fick inga mynt tillbaka. Vid bommen så blev det samma visa igen som vid inresan….
Väl hemkommen jagade jag rätt på telefonnumret, så klart att de hade stängt. Så jag fick ringa tidigt i morse och betala in snabbt som attan, ananrs hade jag åkt på sammanlagt 600 kr i straffavgift….