Goooodmorgon Tisdag !
Ha en underbar Tisdag : ) på er människor : )
( Är det någon som vill ha en jätte "söt" Svea så är hon väldigt mycket till bortskänkes för tillfället )
Ha ha ciiviic. Hon kan göra sällskap med Tudor just nu. Han har tokfnatt.
Själv ska jag om några timmar iväg till frissan. Så sköööööööönt.
//Pia

*muttrar* mer än gärna… ;P … Hemma hos dig ? Alltså jag kan komma med Svea ;P ..
ååh vad skönt : )… Klipper du dig lite för mig också ?
Ha ha kom du. de kan leva rövare när jag är borta. Kanske hon är gosigare mot honom än min Thindra;)
Lugn, jag kommer nog klippa mig för hela kvarteret med tanke på hur tjockt hår jag har.
//Pia

Great, det låter helt underbart…. : ) .. .
Men akta dina porslinsaker, bordsaker, vattenglas, fönsterrutor, samt henne små ryck ! ;P ..
Så kommer vi : ) …
Ooooh, spännande : ) .. Vill oxå ha tjockt hår :O
Lugnt, porslinsakerna är i skåpen av någon anledning.
Du kan gärna få lite av mitt hår.
//Pia
Har ni sett www.lockig.se? :)
Jag vill också klippa mig! Men svårt att hitta någon som klipper lockigt hår bra… Jag är en hårtuss, hela jag (och det där var en bra hårdag).
Motor har återgått till att ha tre farthastigheter: "300km/h med högljudd siren", "koma" och "vid matskålen/lådan". Han var jättebillig för någon timme sedan…..

Och jag vill ha tillbaks det hår jag hade när jag var 20. Lockigt långt och inte grått…Svårt att hålla Gustav inne med sin såriga svans. Han mjuar vid dörren som en tok! Nu blommar Äppelträden här..

Kanske kan bli Äppelpajer till kks på Torget till hösten;-)

#5 - woow tack : ) …
Jo mina porslinsaker jag ägde finns ej längre kvar…
Rest In Peace mina fina porslingskossor :'(
#6 - Jag har oxå jätte lockigt, tur att det finns platttång ;P
Motor kanske vill jaga Svea ;P .. Hon är jätte billig, bortskänkes :D
#7 - Aww stackarn : ( … Hoppas han blir bättre i svansen snart..
Jo allt blommar ute
… det är jätte fint om man sitter inne ;P
Jag älskar äppelpaj!
Kommer ihåg, vagt, ett recept från Allers eller Allas eller någon liknande veckotidning… Var en pajbotten, äpplen+kanel+socker och ett paj-lock med havreflingor, smör/margarin och sirap… Den pajen var underbart god - har någon det receptet eller liknande?

#8 Stackars dej ciiviic! Jobbigt med allergi…

#9 - Wooow det lät ju hur gott som helst…
kankse skulle ringa mamma och fråga om hon kan baka

#10 - Nja börjar bli van faktiskt 
Om jag fick bestämma skulle det inte finnas någon natur..
Inget skulle få växa, allt skulle vara av plast 

#9 Den där pajen låter god
Vill oxå veta om någon har det receptet?
Springer nu och hämtar mina pajrecept..svisch…….

*smiter hem till Karin för att be henne baka en paj*
Den pajen var uuuunderbar. Blir mjuk och god inuti, med ett rätt knäckigt skal. Lite som en kladdkaka, fast med äpplen.
Annars är blåbärspaj mums: gör en kanelbulle deg, kavla ut i långpanna, häll på blåbär+socker, låt jäsa 30 minuter, in i ugnen (minns inte hur länge, men på 175grader). Mumma…

JAG KOMMER !
Jag kan ta den, Puma, om du vill teleportera hit den!
Ha ha ja tänk om man kunde det. Det bästa är att man kna välja om man vill ha vaniljsås till den eller äta som vanlig kaka. Fast valet är nog inte så svårt om man är en godisråtta som jag
//Pia
Det SKA vara vaniljsås eller vaniljglass till äppelkaka och till våfflor.
Min sambo är knasig, han har socker+sylt+grädde på sina våfflor… (Varför socker+sylt? Sylten består av 48% socker!) Skumt, tycker jag och tar lite glass och frusna hallon.
Jag vill ha antingen sylt och grädde på våfflor men vaniljglass funkar med.
//Pia

ooooh våfflor… jag vill ha våfflor…..
ICAs påsar med våffelmix är de godaste på marknaden just nu. :)

men hörrni, glass på våfflor :O vad är det jag hör :O
HAHA, #23 - ooho för oss som inte äger nå våffeljärn;p
Våffeljärn från ÖB ftw!

Nä nu blir jag jätte sugen på äppelkaka
Hittade många pajrecept..men inget som liknar det recept du nämner Dakrish…mmm kladdkaka fast med äpplen..går och tröstar mig med ett kexchoklad. Våfflor vill jag ha sylt och grädde på, el. glass..jag är tokig i glass..krask..tuggar på mitt kexchoklad..

#25 - Mjo, men ajg vet inte ens hur ett sådant ser ut
Denna tråd vart ju gooood.. Jag vill ha masssssa nu
#26 Jag har aldrig sett det receptet igen, bakade den när jag var typ 14, är ju nästan 20 nu, så det var ett tag sedan… :(
Måste nog skriva in till dem och fråga, men då får jag ju köpa tidningar tills inlägget dyker upp i en…

Elektriska:
Våffeljärn, medelprisklass: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/47179?opendocument&markID=
Billigast:
http://www.tradera.com/Helt_Ny_Dubbelt_vaffeljarn_med_toppbetyg-auktion-64057932

okej tack, då kan jag åka och kolla på ett utan att skämmas :P
…
Ja det kanske skulle vara lite pinsamt om man kommer till en personal "ursäkta men hur ser ett våffeljärn ut". Nja då hade jag nog inte frågat. Hi hi men nu jäklar vet jag ngn som kommer att gå och köpa och grädda våfflor som 17. Eller vad säger du ciiviic
//Pia

JO våfflor kommer de att bli… HAHA …
Haha….
Jo liiiiite pinsamt, speciellt när man är tjej och 21 år *skämms*
Men man kan ju köra en liten rövare;) Ställa en fråga om de olika våffeljärnen så visa och berättar de om dem, olika utföranden, möjligheter, enkel, dubbel m.m. Så står man där och ser klok ut oh fattar precis vad de pratar om;)
Händer mig ständigt. Jösses skulle kunna tro att jag e blond med tane på de få hjärnceller som cirkulerar däruppe *fniss*
//Pia

#35 - haha jajo, det kan man ju alltid göra.. HAHA …
men jag är ju blond
i verkligheten 
Ha ha ciiviic. Hm i verkligheten? men har du färgat nu? Har en blond polare men hon e brunett nu:)) Dock lika smart som jag… eller lika korkad, beror på hur man ser det.
Men tänk så här istället. Du har ju ngt att skylla på, det har ju inte jag
//Pia

HAHA aah i verkligheten :P… Jag kände att efter 21 år som nästan vitthårig var det dags för en förändring…
Aldrig gjort något bättre :P…
Men det e ju skönt att man blir nöjd. Blev du ngt smartare?
//Pia

Klart jag blev ;P….
Jag…. jag…. jag…. eeeeh…
Vänta återkommer… Måste komma på nå smart ;P
När en lastbilschaffis stannar för rött glider en liten Micra upp jämsides…. Ur Micran hoppar en blondin,som springer runt till lastbilens förardörr och knackar på. Lastbilschaffisen vevar ned rutan och blondinen säger:
-Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! Lastbilschaffisen struntar fullständigt i blondinen, men när han stannar vid nästa rödljus glider Micran upp jämsides igen. Blondinen hoppar ur, springer runt och knackar på förardörren. Lastbilschaffisen vevar ned rutan och blondinen utbrister igen:
-Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! Lastbilschaffisen skakar på huvudet och fortsätter nerför gatan. Vid det tredje rödljuset hoppar den andfådda blondinen ur Micran på nytt, springer runt och knackar på fönstret på förardörren. Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen säger på nytt:
-Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! När det blir grönt drar lastbilschaffisen på och hinner fram till nästa rödljus i god tid före Micran. Den här gången hoppar lastbilschaffisen ur och skyndar iväg att möta Micran. Han knackar på fönstret till förardörren och när blondinen vevar ner rutan säger han:
-Hej, jag heter Bosse, det är mitten av januari och jag kör saltbilen!
//Pia

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAH
Känner du igen dig? *fniss*
//Pia

Absolut, det där är såååå jag :P… HAHA
Varför stoppar blondiner p-piller i spolarvätskan?
-För att slippa ha gummi på vindrutetorkarna!
//Pia

Aaaaj min mage ! ….
En blondin och en advokat sitter bredvid varann på flyget mellan Stockholm och Köpenhamn. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek? Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund. Advokaten försöker övertala henne med att tala om för henne att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar:
-Jag ställer en fråga till dig, och om du inte kan svaret ger du mig 50 kr, och vice versa. Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat:
-Ok, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5000 kr. Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon. Advokaten ställer första frågan:
-Hur långt är det mellan jorden och månen? Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur handväskan, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
-Ok, säger advokaten. Nu är det din tur. Hon frågar advokaten:
-Vad går uppför en kulle med tre ben och kommer nerför med fyra ben? Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland sina referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han email till sina vänner och kollegor men utan framgång. efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kr. Blondinen säger:
-Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova. Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar:
-Nå, vad är svaret? Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om!!!
//Pia
#15 näe, det där var inte rättvist nu är jag så sugen att jag måste nog baka idag :-)
#49 den var ju söt

Åh vilka härliga karamelliga färger på den väldigt fina katten du gjort essut!
Tack
Köpte garnet på en affär i Hallunda (Botkyrka) kostade bara 20 kr för 100 gr..Billigt tyckte jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50 -nej vilken sööööt…
du… ville du ha IKEA påsarna föresten ;P
Jättegullig kisse. En ritigt färgglad padda må jag säga och 20 kr e inte fy skam.
//Pia

De var billigt garn!
essut, vill gärna ha en av dina katter som du gjort. helst 3 st. har du verkligen gjort dom själv? trodde aldrig att du var så händig.
Woho! Jag är (i princip) anställd sommarvikarie nu. :-D
Motor har fått en Atlas 10 (tack Åsa!), de var på rea (185kr istället för 225). Den ska han få åka till vetten i.
Jag är förresten hittekatt-skadad. Hörde ett litet "meow" från busken vid ån… vem tror ni ögonblickligen stannar, klättrar ner med buren och söker efter kisse?
Där var ingen katt, men jag letade av helsikke…

HAHA vad roligt :)
Hah, Essut, jättesöt katt ju! HAn är ju på pricken lik mina i formen! HAr du fått beskrivningen? Eller har du stickat på fri hand? JAg mailar dig beskrivingen från Hemmets Journal!
Hmpf…. Ni med lockigt hår… skoj för er…. Här var det råttfärgat självstripigt!
Åh, söta Åsa, så gullig du är1 Så nu har lille motor en alldeles egen bur? Gillar han den?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunilla det är INTE roligt med lockigt hår ;P
#58 Jag har hittat beskrivningen på Hemmets Journal. Din katt var lite tjockare om magen än min
Ska göra nästa katt lite tjockare, den här ser så mager ut och har korta ben..
Joo det måste det vara. För det blir dyrt med permanemt för att bli lockig

#62 - Nej det är heeeemskt jag lovar ;P
jag hatar självlockigt hår. har det tvungen att blöta håret varje morgon , så att det blir rakt. vill ha spikrakt hår.
essut. har du kattmynta i katterna. vill i så fall beställa 3 st. kram syrran.
Jaha, så kul för er……Här sitter man med sitt spikraka självstripiga i en knut mitt på skallen
Enkel äppelkaka!
Sätt ugnen på 225 gr
Smörj en form med margarin. Strö ett tunt lager ströbröd i botten på formen. Lägg på ett lager med skalade och skivade äpplen, sockra och kanela. Mera ströbröd och ett nytt äppelvarv och sedan ett nytt varv med ströbröd. Klickas på lite margarin och in i ugnen ca 35 minuter. Servera med vaniljsås eller vaniljglass

#64 - Säger desamma :P
Nu har jag skrivit upp Gunillas recept låter jättegott och enkelt. Jag brukar annars göra smulpaj det är också gott.

jag vill också kunna baka :'(
Men denna kan du göra! Det är inte ens bakning!
#65 Tyvärr ingen kattmynta i katten. 
#66 va gott det låter med äppelkaka..mums.
nä, jag har ingen kattmynta i mina katter heller. Just de katterna är ju inga kattleksaker

Gunilla, allt som har med kök att göra är INTE min starka sida ;P
Vi har märkt det ciiviic;)
Jag har som du Gunilla råttfärgat. Tjockt och grovt, känns som hästtagel. Har lite själfall men det är så tungt så det märks endast om jag skulle vara korthårig och då är det så mycket virval att det står åt alla 8 hörn. Men äntligen har jag hittat min frisyr som funkar tack vare en helt underbar frisör.
//Pia

#74 - HAHA, endå vet du inget ;P HAHA !
Jag tror nog dom flesta här inne skulle tappa hakan ;P HAHA
Få se din frisyr då ;)
Ha ha troligt:)
//Pia

Jo desvärre är det sant… Enligt ÅsaF så finns det inte så många som mig :P
jo Ciivic, den enkla äppelkakan kan du göra. Bara följa den enkla beskrivningen. Den här är svårare…..
1 dl socker
4 ägg
2dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whisky
Ta fram en stor skål. kolla whiskyn genom att smaka.
Häll whiskyn i ett dlmått och drick.
Upprepa . Sätt på elvispen
Smaka återigen på whiskyn, om den firtfarande håller kvaliteten.
Blanda 1 dl smör i en stor skållägg till 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om whiskyn fortfarnade är god, drick ännu en kopp.
schtäng av elvischpen.
Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad fjukt?
Schätt på elvispen igen.
Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muucschkrejsel.
Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.
Shen schka du schila salt, 2 dl eller nå´t schånt.
de e inte scå noga!?
Kolla wischkyn.
Schila citronsaften, lägg till en mat?scek? och schå socker, eller? Nå´t,
va faaaan????
schmörj ugnen med NIvea. Vrid kakformen på 200 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen.
Shläng ut schkålen genom fönschtret, och? aschå kolla sen whiskyn
Gå och lägg dej.? Vem fan shänner för en jävla fjuktkaka i alla fall???

Gunilla, jag fattade hälften ;P
Gunilla, hon e blond så kan inte räkna med att hon förstår
//Pia

Puma tack :'(
HAHah!
En blondin kommer in i en datorbutik.
-JAg vill köpa gardiner till min datorskärm.
-Man har itne gardiner till datorer….
-Ja,men jag har ju Windows……
ha ha ha den var bra Gunilla;)
Ciiviic, det är ju som jag säger att du har ju ngt att skylla på men jag som inte e blond, vad är min anledning till att jag e korkad?
Hos frissan igår så frågade hon om jag inte fick ont i huvudet med tanke på hur mycket mitt hår väger då det är så tjockt. Näääe sa jag lite frågande. Men det förståss jag har ju inte så mycket att ha ont i. det är ju tomt däruppe så håret fyller ju ut:))
//Pia
#61 vill du göra en sådan till mig. Önskar mig en sådan till min stora dag.
Hehe finns en till förmån för Nynäshamnskatterna……

essut, kissen är ju urläcker………ser ut som en riktig godisbit som man vill äta upp………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja, påminner om såna där godishalsband, faktiskt!