Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 9564 ggr
Onikan
0

En kattväns värsta mardröm

Nu ska jag öppna mig med blottad strupe och jag hoppas att ni inte är för hårda emot mig. Den som själv är fri från misstag får gärna kasta första stenen.. :(

En del utav er hittekattsläsare har kanske läst min tråd Färgglada flickor söker hem". Jag har sedan snart ett halvår tillbaka försökt hitta lösningar för att hjälpa två katter vid namn Maja och Saga i mitt stall som då skulle avlivats pga för många katter. Maja hade jag tänkt ge en plats i mitt eget hem i höstas, men så räddade vi katten Robinson som tog den platsen tveklöst. Jag fick fundera vidare..

Men så äntligen för ca 2 veckor sedan började det hända saker! Jag fångade in båda tjejerna, tog hem dem till mitt badrum för avmaskning och hanteringsträning inför kastreringen hos veterinären som skulle ägt rum i måndags.

Natten till fredagen i förra veckan hände det som inte får hända.
**Min värsta mardröm inträffade.
**Jag hade, som många gånger tidigare, haspat fast fönstret med 2 cm glipa öppet med en fönsterhasp eftersom det blir så varmt i vårt badrum och tjejerna har tjock vinterpäls. Under natten till fredagen hade de lyckats klösa upp spärren och rymma ut genom fönstret!!
Förvånad Gråter

Chock.
Panik.
Ångest.

Ångesten slog mig till golvet, ordagrant, flera gånger. Jag kände mig som värre än bödeln, som om jag dömt dem till lidande, hemlöshet, bli överkörd här innen i stan, eller leva ute i skräck och få massa kattungar som möter samma grymma öde. Jag kände, eller känner mig hemskt skyldig.

Sedan stunden vi upptäckte att katterna var borta har jag och min snälla sambo letat otaliga timmar ute efter dem. Finkammat varje buske 10 ggr, ropat, skramlat med mat, spelat upp en film på kameran som jag filmat när ena katten Maja jamar, spelat upp en film där mina egna katter jamar, letat tidiga mornar, dagtid, skymningstid, nattetid. Vi har satt upp lappar över hela området, frågat varje granne vi mött, bett fastighetsägare hålla utkik, djursjukhus och katthem är informerade. Vi fick låna en fälla som vi har riggat varje natt sedan de försvann för 10 dygn sedan nu. Vi har hittat sex andra katter i området (där man inte får släppa ut katt för övrigt) men inte våra tjejer.

Flera grannar har de senaste dagarna ringt och trott sig ha sett tjejerna, men när jag kommer dit syns ingen katt till. En granne han ringer mig flera ggr om dagen, han har sett dem nära sitt garage flera ggr.

Den som aldrig blivit av med en katt så här råder jag att hålla riktigt hårt i sina katter. Hade inte kunnat föreställa mig hur hemskt jag mår. Har inte sovit en hel natt på 10 dar nu, vi är uppe varje natt och kollar fällan varje eller varannan timme. Jag drömmer mardrömmar om katter, är helt förstörd. Knäckt.

Men aldrig kommer jag ge upp.
Katterna finns i området, om grannen sett rätt.
Jag tänker aldrig ge upp.

MAJA

Puma77
0

Jag lider med dig vännen det vet du.Gråter

//Pia

tervmatte
0

Styrkekramar Veronika…

solweig
0

stackars dig. vilken mardröm. hoppas att ni får tag i dom. vet själv hur det kan vara. för några månader sen, hade jag öppnat en lite glipa på våran inglasade balkon. trodde aldrig att en katt skulle komma igenom. när jag titta till, så såg jag murre halvvägs ut. ock vi bor på tredje våninge. han hade nog inte klaratfallet. nu öppnar jag bara när jag är närvarande. lycka till.

essut50
0

Stackars dig,Gråter håller tummarna och tassarna att dom kommer hem snart.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

BiGavia
0

Kram från mej med, misstag kan vi alla göra och ingen kan beskylla dej för att inte försökt få rätsida på det.. lycka till

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

MariannE11
0

stor jättekram……ibland händer saker som inte kan hända… och efteråt så kan man ju inte göra så hemskans mycket…. jag har haft panik flera gånger då mina innekatter kommit ut av misstag… eller när en akutkattmamma tråcklade sej ut genom ett galler…. nu har jag haft turen att omgående få fatt i rymlingarna men jag kände paniken och skammen framför allt med akutkatten…..

jag håller tummarna att du snart får in dom….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Onikan
0

Jag kan säga att det här tagit enormt hårt på mig som är mycket känslosam. Har gråtit och gråtit, tills ögonen svidit.
Idag gick jag runt i 2 timmar i det området katterna har synts, ropat, lockat med mat, spelat upp jamande… ingenting. INTE ENS EN SKYMT av dem på 10 dar!

Fällan har vi de senaste 3 dygnen satt ut borta där katterna setts till utav grannen, inte en enda katt i dem på hela nätter. Men så har det regnat också.

Vid kl 16 idag satte vi ut fällan igen, trots att det var dagsljus och jag lånat fällan som är värda många stora pengar, alla gillar inte åsynen av fällor… Jag åkte till stallet och var hemma igen ca 18:30 och åkte då direkt till fällan och kollade. Som så många ggr förr.

Det satt en katt i fällan!!!
äh, det är väl en av dem vi råkat fånga innan, som stryker runt här. Tyckte den såg svartvit ut i ficklampslyset. Vi har en jättetam svartvit herre här i området som någon har som utekatt som följt med oss ibland runt när vi letat om Maja och Saga. Det är nog han, tänkte jag. (har suttit flera andra "fel" katter i fällan under dessa nätter ska jag erkänna, som vi förstås släppt ut direkt)

Men…

Säger mina ögon sanning???

**DÄR SATT SAGA!!!!

**Nu, för bara en timme sen ungefär.
Jag tror knappt att det är sant!!!!?!

Nu sitter lilla, lilla, räddaste av systrarna, Saga i mitt badrum med helt totaltstängt fönster och fällan är riggad igen eftersom Maja inte syntes till förut.

För allt vad livet är värt, snälla låt Maja gå i fällan ikväll!!!!
De har hållt ihop i sin skräck härute, det gör mig så ont att hon är ensam därute nu. Lilla, rädda Maja.

Men en katt har jag fått in igen.
Jag trodde aldrig det skulle hända. Jag trodde jag skulle tvingas acceptera att de gick mig förlora för alltid, att jag förstört deras liv.

Men nu är SAGA iaf inne!
Lyckorus!!!!

Är det sant???

Lilla, lilla Saga….

(som jag inte ens kunde fånga för hand ute i stallet, utan som nu alltså låtit sig fångas i fälla TVÅ gånger.)

Puma77
0

Åh om du bara visste hur glad jag är nu. En liten glädjetår trillar på kinden av lycka.

Nu hoppas vi på Maja med, håller tummarna så de blir blå.

//Pia

essut50
0

Åh vilken lycka, hoppas Maja vill oxå komma in i värmen.. Håller tummarna och tassarna att Maja kommer in ikväll.

Naquita
0

grattis vännen, du ska se att maja kommer efter, nu när hennes enda trygghet ute "försvunnit"

MariannE11
0

å vad härligt att höra.. då tror jag att det finns gott hopp om att även den andra snart sitter i fällan o väntar… håller tummarna så att du kan sova igen

Ledin
0

Oj förstår att du är skärrad, men ge itne upp nu har du ju lyckas fånga in en av dom 2 flickorna :) jätte grattis. så snart har du den andre med jag håller tummar o tassar här för att du ska lyckas fånga in den andre systern oxå. Jag skaffade för ett tagsen oxå en avlivningshotad katt (2år) o hon var van vid vara ute så efter 2 v inne så tyckte jag att nu så borde hon ju klara av det här…. i 4 dagar gick jag å ropa på henen (inte sygg lr något sånt) hörde hennes mjuande vältit fjanigt sådant men så tänkte jag jaja det e väll nån annan katt som svarar. Så en natt va min man å hämnta dottern som inte våga sova borta å dom tyckte dom hade sett Rut utan för men hon sprang i väg i 100 knyck så jag ut i morgonrocken å ropa ruuuuuut ruuuuuut såg inte katten men hörde det där mjuet så in å hämta ficklampan o lite mat å sen ut igen å bakom huset satt hon o fega jag fick fjäska ett bra tag inan jag kunde röra henne så fick jag plocka upp henne. Så jag kan säga att även en tamkatt kan vara skygg så ge nu inte upp bra att du har grannar du har pratat med å vet hur du har det så dom kan säga till om dom lyckas se henne. Ut med buren lite då å då hoppas att hon fattar sitt eget bästa å går in i den.

annebeate
0

Underbart att lilla Saga är infångad. Håller nu tummarna allt vad jag orkar för att Maja snart också är inne i värmen igen.

Onikan
0

TACK allihopa för era snälla ord!
Marianne du satte huvudet på spiken, SKAM är vad jag kände. Skam att jag var så dum att jag bara stängde fönstret med spärren, skam att jag tagit dem från sitt trygga liv i stallet och gjort dem hemlösa i hemska stan nära motorväg och allt…

Nu hoppas jag så det gör ont att Maja är i närheten och går i fällan. Men så lätt är det väl inte :( livet brukar inte vara lätt i onödan.

Tack för att ni förstår.

Onikan
0

:(

Satt en livrädd, arg, smutsig troligen förvildad katt i fällan nu, sambon var precis och kollade den. Inte Maja :( Besviken.

solweig
0

du ska se att hon kommer fram snart nu när saga inte är ute. då kanske hon blir rädd o går in i fällan.. massa lycka till.

tussilago
0

#14 jag förstår hur du menar, men känn inte så. man gör misstag i livet, det är en del av att vara människa. det är omöjligt att i förväg ta höjd för allt elände som kan hända och om man försöker så blir det inte så roligt att leva. det man får lära sig är att inte göra om dem helt enkelt. vi får hålla tummarna för att det ordnar sig! :)

martdat
0

Jag håller tummarna för att du hittar henne. skönt att en är inne i allafall, inte ditt fel gumman, olyckor händer alla då och då,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

När jag såg din rubrik: "En kattväns värsta mardröm" börja mitt hjärta bulta, jag tänkte direkt på Saga och Maja, eftersom du inte uppdaterat på så länge om dem. Nu förstår jag varför.
Jag kommer absolut inte kasta sten på dig, det kan inte du förstå. Jag vet hur mån du är om katter efter allt jag läst som du har skrivit. Jag förstår att du mår väldigt dåligt. Men aldrig skulle ju du tro att dem skulel klara att ta upp spärren.

När jag läste att du fått in Saga så blev jag glad. Hon har varit ute i 10 dagar utan att gått in i fällan. Maja finns där ute hon med. Det kommer bara ta lite längre tid för henne att gå in. Ge inte upp! Jag håller mina tummar och önskar dig all lycka!

Onikan
0

*rörd till tårar*

Tack snälla alla ni som svarat! visst händer olyckor oss alla, jag har kunnat lätta lite på mina skuldkänslor på senaste, men det är lika olyckligt för den katt som blir hemlös även om jag inte menade det. DET gör ont.

Just nu är jag ett nervvrak.
Hur ska jag kunna sova inatt om vi inte får in Maja ikväll?
Gosse.
Saga verkar lättad iaf. Helt slut verkar hon. Var räddare innan hon rymde än hon är nu, hon verkar lättad ja.

Jag har en nackskada sedan många år tillbaka och den har nästan kraschat utav dessa 10 dagars oro och sömnlöshet. Jag behöver 9-10 timmars sömn i vanliga fall för nacken, och nu har vi kollat fälla hela nätterna varje eller varannan timme. Och oro ger spänningar och att gå runt i massa, massa timmar ute med en ficklampa i näven ger spänningar i axlar och nacke, min kropp värker något hemskt. Också åkt på en förkylning, men hålla mig inne går inte.

Vi är nog ökända i bostadsområdet nu.
Grannar som kikar ut genom sina fönster när jag letar i busken utanför, grannar som går förbi och frågar vad jag gör, när jag ropar och kollar buskar… Tydligen har flera grannar sett katterna nere i det området fällan står nu, men inte ringt oss *grrr* för borta på pizzerian/mataffären där vi satt upp en lapp berättade de ikväll att många som varit där läst lappen med bilderna på tjejerna, och då sagt att de sett katterna. MEN INTE RINGT OSS????! folk är lustiga. men tack till dem som ringt, 3 st.

ååååh magkatarr, nervös, snälla maja gå i fällan :(

Onikan
0

#19 -ja förlåt. Fick så dåligt samvete att jag inte berättat för dig, du har verkligen engagerat dig och skrivit så mkt till mig i tjejernas tråd. Det var lite för dig som jag startade denna tråden.
Du är rar du!
Nu har jag nog ny styrka.
Går inte Maja i fällan inatt tänker jag inte ge upp för det.
Jag satt tidigare idag på en gunga på lekplatsen här i området och grät faktiskt. Det kändes så hopplöst. Så omöjligt. Att inte ens ha fått en skymt utav dem, att ingen gick i fällan… Jag var helt uppgiven. Tittade på min filmsnutt med Maja och tårarna rann…finaste katten..

Nu ska jag sätta mig inne hos skygga Saga. Inte för att jag tror att hon uppskattar mitt sällskap egentligen, men för att finna ny energi, nytt tålamod, ny uthållighet. För reserverna är uttömda.
Saga är ju inne! Jag trodde hon skulle vara svårast att fånga, eftersom hon redan blivit lurad utav fällan en gång tidigare. Fina, lilla Saga. Hon är verkligen jätteliten. å gud så lerig och smutsig hon är om de små tassarna :( å mager. Men jag vågar inte ge henne mat än, hon hade länsat fällan på all mat, slickat helt rent och där var ganska mycket burkmat. Måste vara rädd om hennes mage.
Tänk att hon är inne!

Måste säga att det känns hårt att bara släppa ut alla andra katter vi fångat igen. Vissa är säkert någons tamkatt då de sitter därinne så lugnt och tittar förvånat på en och går sakta ut när man öppnar men ett par har sett riktigt slitna, livrädda och vilda ut. Stackare :( Men jag kan inte hjälpa dem :(

Erika91
0

Onikan, du är verkligen en kämpe! Att stå ut med sådan verk kan inte vara lätt! Jag förstår att det är svårt att koppla av, men du måste för ditt bästa. Maja hon kommer gå in, det är jag säker på! Snälla Maja gå in nu i fällan! så att onikan kan få lite ro nu.

Onikan
0

Åh Puma77, vad gullig du är!
Jag fick också en liten chockad, lättad glädjetår när jag bar in Saga till lägenheten förut. Ofattbart!

# 10 och 2 -tack för ert stöd!! nu håller vi alla tummar för maja! Jag hoppas verkligen jag aldrig mer gör detta misstag igen. Nu får Saga svettas bäst hon vill i badrummet, fönstret är stenstängt! å alla transportburar de åker i framöver kommer jag banne mig vira med rep på alla håll, det här är det värsta jag varit med om i kattväg, mardröm.

Stor kram på er alla!

elena
0

känner med dig och tror att Maja snart är i fällan. Bra att  du inte ger upp.

Simson
1

Onikan. Det är alltid lätt att vara efterklok. Vi här inne vet hur mån du är om katterna och hur du kämpar för dem så jag vet att du kommer att lyckas! Massor med omtanke kommer från oss med hopp om att Maja kommer tillbaka och letar efter sin Saga.

Hoppas att du kan få lite vila i din sargade kropp. Kunde jag skulle jag skicka osteopaten på hembesök till dig och ett helt koppel med djurpratare som gick skallgångskedja…varför heter det skall…de får gå mjaugångskedja denna gång!!

KRAAAAM på dig!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Engla
0

Jag håller tummarna för att det går vägen!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu hoppas vi att lilla Maja fastnar i fällan med. Här kommer bilden som du gav mig innan på henne men jag har fixat ljuset som du var lite missnöjd med.

Tänker på er.

//Pia

incan
0

Jag håller oxå alla tummar jag har för att även Maja kommer till rätta!

Jag vet inte om den här berättelsen hjälper lite, men läs den, det är den värd. Den visar att man aldrig ska ge upp!

Den är kopierad från Sthlms katthems "solkatter"!

2008-02-27
Clint är inte en katthemskatt, men hans historia platsar alla gånger under Solkatter! Clints ägare lade upp en efterlysning på vår hemsida och hörde sedan av sig när kissen hade återfunnits. Läs och njut /Margit - Sthlms Katthem

Hej,
En liten solskenshistoria för alla som gillar katter och speciellt för er som har varit med om en katt som har sprungit bort.

Vi var med om en trafikolycka fredag den 15 februari på väg 280 ca 5 km söder om Edsbro i Roslagen på väg till vårt landställe. Vid olyckan, som orsakades av möte med en bil som låg mitt i vägen väjde vi för att undvika en frontalkrock, bilen fick sladd, slog in i en klippvägg och välte på sidan. Rutorna krossades och vår lilla kattunge Clint sprang ut ur bilen innan vi fattade vad som hade hänt. Vi själva, jag och min sambo som var gravid i 32:a veckan klarade oss otroligt nog undan med några blåmärken och lite stelhet i nacke och rygg, bilen blev bara skrot. Naturligtvis var vårt enda fokus efter att ha konstaterat detta att hitta vår sju månader gamla kattunge, jag stannade kvar medan min gravida sambo följde med ambulansen till sjukhuset för observation. Det var skymning ute och några minusgrader som sjönk till - 10 grader på natten och Clint är innekatt så vi var väldigt oroliga för honom. Vi fortsatte leta till sent på natten med ficklampor och lockrop utan resultat. Helt slut körde vi hem med lånad bil för några timmars vila innan vi åkte tillbaka i gryningen nästa dag.

Vi tryckte upp lappar och pratade med massor av vänliga människor i området, som är glest befolkat, några få fast boende finns men i övrigt är det mest fritidshus som är tomma på vintern, sen är det skog, skog och mera skog. Hela helgen, måndagen och tisdagen letade vi och satte upp fler lappar men utan några spår eller ledtrådar. Vi lade också ut filtar med mat på några ställen om han fanns kvar i området. Resten av veckan ägnade vi åt att efterlysa honom på alla tänkbara hemsidor, katthem, kattpensionat, veterinärer, blocket.se mm mm. Det normala arbetet kom minst sagt i andra hand.

Varje kväll när det mörknade var hemsk när vi tänkte på hur rädd Clint måste vara, lever han, fryser han…? KOM HEM till oss igen! Att titta på väderrapporterna och se hur kallt det skulle bli var också jobbigt, som tur är har vi en ovanligt mild vinter. När fredagen kom åkte vi tillbaka till olycksplatsen och såg till vår förtvivlan att maten var orörd… Men vi vägrade att ge upp hoppet om att han levde innan motsatsen var bevisad så under lördagen fortsatte vi att sätta upp lappar i en stor radie runt olyckan, sen åkte vi tillbaka till platsen och för femtielfte gången letade vi i närområdet med ny energi, jag kan lova att det inte fanns ett gömställe större än en decimeter som vi inte hade tittat i, lyst in i och ropat in i. Men inte ett spår.

Så plötsligt, när jag är långt inne i skogen ringer mobiltelefonen, jag ser på displayen att det är min sambo och förstår att hon ringer bara för att fråga var jag är. Istället säger hon med gråt i rösten att "DE HAR HITTAT CLINT". "Lever han?" var min första replik. "Ja, det är en familj som har hittat honom och tagit in honom i sitt hus, skynda dig hit så att vi kan åka". Jag har aldrig sprungit 400 meter extremt kuperad terräng på så kort tid kan jag säga, och det var inte bara fartvinden som gjorde att jag hade tårar i ögonen… När jag kommer tillbaka till bilen tvingar vi ändå varandra att inte hoppas för mycket, det kan ju vara en annan katt. Men samtidigt ser Clint väldigt speciell ut så… Vi åker de ca fyra kilometerna och möter kvinnan som har ringt oss vid vägkanten. Hon följer oss upp till huset och på väg in genom dörren vågar vi knappt titta. Där inne sitter en röd katt i knäet på pappan i familjen och spinner, han hoppar direkt ned på golvet och springer mot oss. DET ÄR VÅR LILLA CLINT! Han ser helt oskadd ut så när som att några av hans långa vackra morrhår är borta och han är förstås betydligt tunnare efter 8 dygn på sitt livs äventyr. Lyckan är fullständig när vi får lyfta upp honom i famnen, han är lika glad som vi och sitter helt lugnt och spinner och vill aldrig sluta.

Det otroliga är att vi bara några timmar tidigare har bytt ut lappen vid familjens brevlåda mot en med färgbild, även om vi tänkte det var alldeles för långt bort från olyckan. Familjen var ute för att se till sitt torp över dagen, för första gången på nästan ett halvår. När den nioåriga dottern ser lappen/bilden säger hon; "Ååå vilken söt kisse, vi måste leta efter honom", familjen tar en promenad tillsammans i det fina vädret och plötsligt hör pappan ett jamande under trappan på ett annat torp. Fram kommer en liten orangeröd kisse med stor yvig svans, precis som det står på lappen! Katten kommer fram till familjen och pappan tar upp honom i famnen, han är lite orolig och vill hoppa ned igen men tack och lov håller de kvar honom tills de kommer tillbaka till torpet och kan ringa oss.

Först dagarna efteråt får vi reda på att det bara någon vecka tidigare har synts ett stort lodjur i området, räv och vildsvin vet vi att det finns gott om där. Vår lilla kisse har definitivt nio liv, men har kanske förbrukat ett eller två. Han ligger äntligen och sover på egen kudde mellan oss igen och vill bara vara nära oss hela tiden!

Vi har lärt oss några saker av den här historien som vi gärna delar med oss av: Ge inte upp! Det lönar sig att sprida budskapet så mycket som möjligt, vi satte upp över 120 lappar med färgbild i en radie om ca 7- 8 km från försvinnandet. Vi annonserade i lokaltidning, på hemsidor mm med tanken att om någon ser eller hör talas om vår katt så ska de lätt få tag på oss. Även de som inte har sett något ska veta att vi VERKLIGEN vill hitta vår katt, då räcker det inte med en enstaka lapp i närbutiken! Vi har träffat väldigt många fantastiska människor som har engagerat sig långt mer än vad vi någonsin hade förväntat oss, de har letat själva, pratat med grannar och vänner och gett oss en massa tips, TACK! Men speciellt oändligt stort tack till den nioåriga dottern och hennes föräldrar boende i Nacka som hittade Clint vid sitt torp, ni vet vilka in är! Vi kommer och hälsar på er igen, det lovar vi!

Från och med nu kommer Clint alltid att åka bil i sin bur! Använd bilbälte, det räddar faktiskt liv, vi vet! Undvik att möta bilar som genar genom dolda kurvor!

Mvh Stefan, Bodil, Clint och en kommande liten kille.

tervmatte
0

*tårarna rinner* Jag är så glad för att lilla Saga gick i fällan och är nu säker i Ditt badrum Veronika.. Ni gör allt för att hitta tjejerna och det lönar sig. Du ska se att snart sitter även Maja i fällan och väntar på transport hem :-)

Onikan
0

#28 -åååh nu ser jag knappt skärmen för alla tårar!
Vilken underbar solskenshistoria!!!! tack för den!

Jag hoppas kunna skriva en dylik om dessa två tjejer snart.
Ingen katt i fällan nu när vi kollade alldeles nyss :(
Men går hon inte in de närmaste timmarna kommer vi nog prova ett tips jag fick på PM, att använda Saga som lockbete, väl instängd i en transportbur intill fällan. Det kan det vara värt. Isf kommer vi förstås sitta i bilen intill och övervaka.

Vad glad jag blev i hela hjärtat av Clints lyckohistoria!!
Skam den som ger sig!

Onikan
0

tervmatte - Tack vännen!!!!! Sambon blev så ledsen när Maja rymde att han när vi varit ute i ur och skur och letat och letat, att om vi bara får tag i henne igen så behåller vi henne! ;) Ja, han ville förstås ha tag i båda två, men Maja knep visst hans hjärta.
Men vi får se. Bara hon låter sig fångas.

Erika91
0

#21 Du ska absolut inte ha dåligt samvete över det!

Jag håller tummarna stenhårt för att Maja går in ska du veta!

Jenna-Gun
0

Här kastas inga stenar.

Olyckan kan vara framme

när man minst anar det.

Ni har snart Maja oxå inne.

Håller tummarna för det.

Krammmmmm Jenna

emjon
0

Vilken dramatik du haft senaste tiden och tänk att det kan bli så fel när du menade så väl. Tyvärr är det så att man ibland gör misstag det är sådant som händer.

Förstår att ni levt i en mardröm men så härligt att ni nu fått in Saga igen. Vi håller alla tummar och tassar vi har för att Maja nu går in i fällan och snart är hemma igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

maggan47
0

håller också allt vad vi har här av tummar och tassar att Maja saknar sin matte och sin kompis, och vill in i fällan, där mat finns kram Maggan47

destiny
0

Jag förstår precis hur du känner dig. Ledsen 

Jag fick hem en liten skyggis förra helgen. Hon placerades i ett rum med  nätdörr. Jag har en likadan nätdörr på ett annat ställe i huset och den fungerar bra. Men den här lilla lyckades klämma sig ut och försvinna. Jag bor ensam och visste att inga dörrar ut varit öppna. Men jag kunde inte hitta henne. I ett rum finns en öppen spis med rökgång. Jag har stoppat grejer i rökgången för att hindra katter från att frestas att undersöka den. Men jag såg framför mig hur hon lyckats klämma sig in där ändå och att hon satt uppe i skorstenen och svalt ihjäl. Som jag letade efter katten. Till slut hittade jag henne i rummet med den öppna spisen. Nu har jag dragit ett stort tungt skåp framför så ingen katt har skuggan av en chans att komma in där. Men jag vet hur du känner dig…. Gråter

Essim
0

Den som letar hon finner heter det du kan ge dej 17 på att Maja snart går i fällan, här i Sumpan håller vi tummar och tassar och känner att det kommer gå jättebra.

Kramar  Essim

Onikan
0

Ja hu vad fel det kan bli när man bara vill väl :(
Jag vet inte om jag kommer orka hjälpa katter på fritiden på läänge efter det här, det har tagit mycket hårt. Inte orkat vara här på forumet, inte orkat hjälpa i andra fall, inte orkat med mina vänner och familj, knappt orkat med mitt nya jobb.
Får se hur det blir, här finns ju många fina exempel på hur man kan hjälpa på fler sätt också, tex genom auktionerna, skjutsningar, insamlingar, virka osv.

Ingen Maja än :(
Tom var fällan när vi kollade den nyss igen.
Vart har hon tagit vägen??? :(

solweig
0

du måste tänka lite på dig själv också. maja kommer nog snart tillbaks.

essut50
0

Håller med Solveig, tänk på dig själv, Maja kommer hem snart.

BiGavia
0

Håller med  de föregående grattis en återvunnen Saga och Maja är förhoppningsvis på ingående.Ibland är verkligheten  vackrare än sagan. Gläds med dej.

Onikan
0

jag ska försöka. så svårt bara… De är så skygga, det gäller att jobba, vara ute med fällan på rätt tid och plats, de kommer ju tyvärr inte när jag ropar eller skramlar med mat :( Är hemskt skärrade ute tror jag… eller Maja stackaren måste vara skärrad nu.

Vi var nyss ute och hade med Saga i transportbur (surrad med spännband) som lockbete men det är minusgrader och iskallt här inatt för första gången på länge, så vi ville inte ha henne ute så länge.

Nu är fällan påfylld med ny mat.
Såg den…8:e katten här i området som inte är våra tjejer, en tamkatt, långhårig urtjusig. Men vad är det med folk? intill motorvägen, massa trafik och folk och dessutom förbjudet att släppa ut katt…. suck.

Nu ska vi kolla fällan varannan timme resten av natten. Sambon tar kl 02 och 04 och jag kl 06 Zzzzz så nu är det bäst jag somnar illa kvickt! ;P gud jag är så trött…. Jag är skeptisk, tror inte katterna brukar vara där vi sätter fällan om nätterna, saga gick ju in vid skymningsdags idag, tror de är i djupa skogsområdet då, fällan är i utkanten av skogen. Men jag har ingen aning.

Inatt får Maja vara helt ensam :( å kallt som sjutton är det ute!
Stackars tjejen…

Onikan
0

Samson - tack snälla för dina fina ord! värmer! Jag har lyckligtvis en tid till en osteopat på torsdag, men hon är inte lika kanonbra på just nacken som min vanliga osteopat men det kommer säkert hjälpa mycket ändå! DET är njutning! längtar! Du är så omtänksam.

askfisen - tack för båda dina varma kommentarer!!! Jag hoppas det blir ett lyckligt slut, att Maja inte förolyckats eller sprungit långt bort nu =/ Grannen sa sig ha sett Saga ensam igår :(

TACK till alla! jag läser varje ord och stärks!
Ni är snälla. för snälla.
Jag borde vetat bättre.

Godnatt!

Magda
0

Vi håller alla tummar & tassar för er härhemma! (och många tassar är det Flört)

*krama om*

tervmatte
0

Jag kunde knappt sova i natt. Tänkte på Dig och önskade att Maja gick in i fällan…Hoppas att hon sitter där när Du kommer dit vid sex. Håller tummarna

Kram

Anna

Ankah
0

Jag har inte sett den här tråen förrän nu! Usch, jag känner igen den där skamkänslan, hittade min lilla Bongo överkörd på vägen efter att jag tänkt att "han kommer nog imorgon"…fruktansvärt…jag vet ju att han inte levt för att jag hittat honom tidigare, men kan inte sluta må dåligt över det ändå. Jag släpper INTE ut en katt inom gångavstånd från en väg efter det…

MEN…vad jag skulle komma till var lite peptalk; Du gör ett jättebra jobb, du är så beundransvärt envis och uthärdig som är där och kollar och ropar och letar! Det betalade sig ju i en liten Saga och förhoppningsvis får du också en Maja för besväret! Klandra dig inte, det kunde hänt vem som helst, de är hala som ålar när de vill! Tänk på alla katter som hittat hem igen efter flera år - de är ju vana vid att leva ute så även om de är blåbär i stan så har de kanske lite mer skinn på näsan än vad en välfluffad soffprydnad har! De är ju inga naiva små lollor, eller hur? Jag hoppas verkligen att du får tag i den lilla dyrgripen och jag är så fantastiskt glad att du redan återfått den andra!

karins
0

Vad orolig du måste vara..Men klandra inte dig själv. Sånt här kan hända vem som helst. Jag håller tummarna håårt för att lilla Maja kommer tillbaka till dig!

emjon
0

Jag har ju följt allt som du skrivit ända från början om dessa två töser. Jag har hela tiden beundrat ditt starka engagemang och jag hoppas att du snart blir rättvist belönad genom att Maja snart är infångad igen. Säger som de andra att det är viktigt att du tar hand om dig själv också. Har ni ingen som kan hjälpa till med avbyte att hålla koll på fällan och som kan kontakta er om det händer något?

Sätt dig ner och försök att slappna av så mycket du kan och försök mentalt att sända bilder på hur du ser att Maja går in i fällan. Jag har ju träffat Mia Mattson många gånger och hon säger att vem som helst kan lära sig detta. Själv tillämpade jag detta med min älskade Knodde när jag ville han skulle komma in och det fungerade. Vi fortsätter med tum och tasshållning tills Maja är hemma igen.

Imasy
0

usch, jag har varit med om samma sak själv. en katt jag tagit hand om ville ej vara inne, och hade hållt mig vaken i 2 dygn med sitt vrålande. var så trött att jag hade kunnat strypa katten. lät honom sitta på balkongen en stund, han var sjuk så jag var tvungen att ha honom isolerad från mina. vaknar av att grann tanten ringer på och säger att hon sett en katt hoppa från min innätade balkong. och jo visst var han borta. stora vägen ligger 30 meter från min balkong, och denna kisse plockades ute från landet.

nu hittade jag honom visserligen jamandes inne i andra grannens motorhuv välbehållen efter ca 1-2 timmars letande. men alla tankar som for inne i huvudet, och man var arg, ledsen, desperat, förtvivald, panikslagen och gud vet allt.

den känsla av lättnad jag fick när jag såg lille skitnissen sitta där går inte att beskriva!

du har redan fått en i fällan, snart kommer den andra också. ta hand om dig själv däremellan också, så du orkar ta hand om missarna när hon gått i fällan.

Misan
0

Olyckan är framme lättare än vad man tror, egentligen ingens fel. Håller tummarna för att hon snart är inne hos sin kompis igen. Har du någon möjlighet att låna flera fällor? Kanske lättare att sprida ut sitt letande.

#28, tack för din berättelse, jag har tänkt så mycket på den stackars kissen sedan jag såg efterlysningen. Skönt att en är hemma igen.

Onikan
0

God morgon på er!
*nyvaken*

Jag kröp ner under täcket vid 00:30 inatt och vaknade en himla massa gånger innan klockan blev 06, men då var det givetvis jättesvårt att vakna… Men ingen Maja i fällan på hela natten :(
Jag tog in fällan vid 06:30. Undrar vart hon är??
Måste nog ta mig mod och gå ner och kolla vägkanterna vid E22:an, men jag väntar nog ett par dar, håller hoppet uppe…

#50 -tyvärr har vi inte möjlighet att låna fler fällor. Jag har haft denna fällan i 2 veckor nu och den är katthemmets, så fort de behöver den måste den ju tillbaka, så hoppas verkligen Maja går in snart.

Vi ska nog göra idag som igår, rigga fällan vid 16-tiden,kanske ha Saga som lockbete (ja inte i flera timmar givetvis) för det får det vara värt för att fånga syrran. Jag misstänker att de endast varit i detta området vid skymningsdags som en passage till djupa skogen… Hoppas Maja lever.

TACK för alla fina, peppande svar! Det stärker! Det behövs!

emjon - det ska jag absolut prova! tankens kraft är stor… tack för dina fina ord om mig, blir tårögd ju, ibland undrar man vad man håller på med i stunder som dessa, om det inte är bättre att inte engagera sig alls. Men jag har alltid tyckt om att leva känslostarkt och vill man ha de härliga känslorna som omvälver en totalt får man väl snällt stå ut med dessa ohyggliga, förtärande känslor också ibland.

Lilla söta Saga.
Hon verkar helt slut.
Har inte ens försökt riva badrummet, har nog bara legat i transportburen hela natten. De två nätter hon hann vara inne hos mig innan hon rymde så rev hon ner allt möjligt om nätterna, skulle upp överallt och leta utvägar gissar jag. Nu är hon bara sååå trött lilla älsklingen. Hon äter fint när jag ger henne små portioner då och då och pip-jamar när jag tittar på henne. Stackars liten.
Hoppas verkligen hennes syster får komma in snart för det måste ta hårt på dem därute trots att de varit utekatter i stallet, eftersom Saga är så slut. Det är nog mycket stress och svält. Stackarna. Det är massa folk överallt här jämt, trafik, hundar, bilar, ljud, barnskrik. Det är annat än skogen och ladan det.

Maja, lilla guldklimpen, var i livet nu!

Pelusa
0

Känner verkligen med er och förstår mycket väl er oro och ångest.

Jag har flera gånger varit ute och hjälpt vänner, grannar och bekanta att leta efter borttappade missar - och ibland har vi hittat dem högt uppe i trädtoppar.

Glöm alltså inte att titta uppåt, missen kan ha klättrat upp i panik och vågar inte komma ner själv!

*Håller tummen för lilla Maja*

/Pelusa

Onikan
0

Pelusa -klokt tips! vi brukar kolla uppåt också :)

Nu ringde nyss en granne längst ner på gatan som sett troligen en av våra katter springa in under altanen hos hennes granne på bottenplan. Vi gick dit nyss och pratade med henne och satte fällan precis vid ingången till under altanen. Hoppas det är Maja!!! De hade haft katt/katter som suttit under altanen ett par nätter i rad nu och pip-jamat hela nätterna som om de var hungriga och är det något dessa två systrar kan så är det att pip-jama!!! (ni som läste min andra tråd förstår vad jag menar)

Nu ska jag till jobbet men grannen skulle ringa min sambo om det blir fångst i fällan. Sen får vi se om det verkligen är rätt katt. Den var flerfärgad sa hon, men det springer flera flerfärgade i vårt område tyvärr.

Håll tummarna!!!
*nervös*

Puma77
0

Åh hoppas, hoppas nu.

//Pia

Onikan
0

jaaaaaa HOPPAS! det här tar kål på mina nerver ;) pju! men usch så ledsen man blir om det är fel katt….

Men, nej positivt tänkande nu! Ska tänka in Maja i fällan!!!!!

blir knepigt att koncentrera sig på¨jobbet…

:)

Misan
0

Håller alla tummar och tår för att det är Maja och att hon har vett att gå in i fällan.

Hoppas, hoppas

MariannE11
0

*håller tummarna från min sjuksäng*….

emjon
0

Hoppas hoppas här med för jag tänker på er hela tiden. Nu får du hjälp av mig att tänka "Maja in i fällan" på distans så måtte det lyckas.

tervmatte
0

Håller tummarna för Maja

Veronika, med så mycket tankekraft från oss alla här på forumet måste hon bara gå in i fällan, hon har inte något annat val :)

Sköt om Dig

Hawknestgrove
0

Stackars dig! Var det inte i dag de skulle kastreras? Åker du med lilla Saga och kastrerar henne i allafall? Vi får hoppas att det går vägen med lilla MAja också. Tyvär så är kissarna klokare än de borde vara ibland…..Här har jag köpt såna där spärrgrejer till fönsten, som jag brukar öppna ofta. men som sagt, det är alltid lätt att vara efterklok, och ingen skyller dig för något! Vi håller bara tummarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Tror tyvärr det var förra måndagen den tiden var bokad. Men det kommer fler bara maja kommer in snart.

//Pia

BiGavia
0

Tummar och tår hålls!

MelindaS
0

Sänder mina tankar och hoppas det ordnar sig med Maja också. Var ju två helt underbart fina katter, otroligt vackra var de. Jag håller tummarna för att Maja också går in. Skönt Saga är inne, hoppas Maja också går in nu. Har du hört om någon sett Maja där i närheten sista dagarna? Lycka till!!! Och håll oss uppdaterade här över hur det går för er.

Massa massa massa kramar Melinda

Erika91
0

Detta bringer verkligen hopp! Du ska se att det var Saga och Maja som satt där och nu så är det bara Maja där. Även ifall det är fel katt som går in nu så ge inte upp! Jag är säker på att Maja är där!

Simson
0

Maja! Maaja! MAAAJAAA!!! Kom hem! Hör vad vi ropar!!

Puma77
0

Maja kom hem till mamma o pappa. de saknar dig.

//Pia

supermoccine
0

Å, jag bara längtar efter att läsa att Maja gått i fällan…

destiny
0

Hjälper till att hålla tummarna

Simson
0

Hör ropen skalla
Maja skall hem tycker alla!

(kunde inte låta bli) GeneradFlört

Onikan
0

Men gud vad gulliga ni är!!! *rörd*

Fortsätt hoppas och tänka på Maja, för hon har tyvärr inte gått i fällan ännu :( Hade hoppats få glada nyheter nu när jag kom hem från jobbet men icke. Vi ska nog gå bort om en timme och lägga i ny burkmat, det kanske har slutat lukta nu sedan vi riggade den kl 14:00… Jag är lite orolig, tycker hon borde gått in vid det här laget, om hon alls är där.

Jag är så mentalt och fysiskt slut, snälla älskade lilla katt, gå i min fälla!!!!

å jag tror det är fler än jag och sambon som blir glada av att få hem henne igen…

(min egna Laika som tvättar Maja)

Sidentass
0

åhhh..vilken gripande berättelse som jag ser först nu eftersom jag inte varit hemma i helgen..så otroligt skönt att Saga är inne i värmen igen…kan riktigt känna lättnaden ända hit..den lättnad som du fick uppleva då hon satt i fällan..du ska inte på något vis anklaga dej själv för det som hände..när vår Mari var okastrerad gick hon o öppnade upp haspar på fönstret när hon var helt bestämd på att hon skulle ut…olyckor kan hända..även fast man älskar katterna gränslöst…nu ska jag tänka på er..ska hålla hårt i tummar..för att även Maja sitter där hon ska snart…tycker det är så tråkigt o synd att du skulle bli drabbad av denna oro o ångest som sådana här saker medför..nu måste vi försöka se det hela hoppfullt..snart är hon inne i tryggheten igen..lilla Maja!

Onikan
0

#60 Gunilla - ja Puman har rätt, det var förra måndagen de skulle ha kastrerats, 3 dygn efter de rymde :( Men jag bokade om tiden till den 25 mars med hopp om att ha fått in båda tills dess. Tyvärr har de mycket ont om lediga tider nu när det är kampanj på priserna (620 kr för kastrering och ID-märkning av honkatt!) så det blir nog svårt att få tid tidigare =/

Onikan
0

Tack snälla Sidentassen för dina värmande ord, så många fina kommentarer jag fått i denna tråden! jag som knappt vågade skriva… skäms så. Det här är sånt som bara inte får hända.

Men nu är det som det är och jag hoppas då FULL glädje snart istället för halv glädje, men bättre halv än ingen alls.

*såå trött*

Onikan
0

# 63 - Folk har sett katter som kan stämma på beskrivningen där i området som fällan är satt, men ingen som kan helt bekräfta att det varit just Maja, hon är nog mycket rädd nu.
Jag har ju själv inte ens fått en skymt utav någon av dem ute, trots att vi varit och letat varje dag, enormt många timmar, så man fått träningsvärk i benen och stapplar fram. Då är det tungt.

Men lilla Saga dök ju upp i fällan plötsligt, hoppet finns för Maja med. Svårt bara med alla "fel" katter som också går i fällan… å jag hoppas inte hon blivit avskräckt från att gå i fällan ifall hon såg sin syster fångas? Hungern borde dock övervinna rädslan tycker man… om ingen granne matar dem utan vår vetskap…
Saga är iaf hemskt mager och har tappat MASSOR dessa 10 dygn ute.

Highlandertess
0

Vad bra att Saga kom till rätta! Håller tummarna för Maja nu! Hoppas allt löser sig! Bra kämpat!

Onikan
0

Min sambo borde få anställning som "skyggis-charmare" på heltid, jösses!

Nu har Saga fallit pladask för honom, hon med.
Jag låg en timme på badrumsgolvet hos henne nyss och klappade henne mkt lätt. En liten tendens till avslappning i slutet, men absolut inget spinn eller njutande.

10 minuter senare ropar sambon inifrån badrummet.
hmf! Då ligger Saga på golvet och kråmar sig med magen i vädret, SPINNER och toknjuter??! Hon har nog aldrig spunnit vid klapp i hela sitt liv….. jösses vad gör karln med katterna???
Sen fick jag också klappa henne medans hon gick runt och tryckte sig emot handen, mös och spann, lilla hjärtat! Hon som alltid är på helspänn..

Nu ska vi se på film på bärbara datorn inne i badrummet med Saga. Maja har inte gått i fällan än :(

Här kommer ett par vackra närbilder på Saga tagna idag.
Visst är hon vacker??

Hawknestgrove
0

Ja, lila gumman, hoppas så, att det går vägen! Men har du inte möjlihet att kastrera Saga så länge i alla fall? är det så illa med tider? Då hinner i allafall hon komma med i kampanjpriset….. Självklart får vi hjälpa dig att skramla ihop till det ordinarie priset, om du inte hinner få in båda…..men vi hoppas……Lilla Söta MAja….

annebeate
0

Saga är verkligen en söt liten kattflicka. Väntar bara på att Maja  också kommer in.

Ankah
0

Jättefin katt det där!!!! Kanske är det så, med flickkatter (ffa paddor som jag förstått kan vara väldigt "kvinnliga" i humöret) att de föredrar män framför kvinnor? Det finns ju folk som föredrar ett visst kön på sin katt så varför skulle inte katterna göra detsamma på sina människor?

Jenna-Gun
0

Vår padda är precis tvärt om. Hon biter och klöser när män är gosiga med henne.Tillslut fräser hon.

Så gör hon aldrig med mej

emjon
0

Vilken myskille till sambo du har och så underbart att läsa om Saga och hennes plötsliga tillgivenhet.

Men oj oj oj det borde vara förbjudet att lägga ut så fina bilder på en underbar padda. Du vet ju hur svag jag är för dem vill ju också läsa hur det går i fortsättningen men får blunda med ena ögatFlört

Highlandertess
0

Vilka härliga bilder! Så roligt att höra om Sagas framsteg!

MelindaS
0

Saga är bara för vacker!!! Men jag är så svag för paddor. Otroligt lik min Lizzie är hon också. =) Vad roligt Saga gjort så mycket framsteg. Mysigt!

Hoppas ni får tag i Maja också snart!

Kramar

BiGavia
0

**Vilken fin kattfröken Saga är, kiss kiss Maja var är du, Maja skulle bara veta hur Saga myser. Fortsätter hålla fingrar och tår.Flört
**

JosephineF
0

Sitter här och godar för fulla krafter och skickar energi till lilla Maja så hon hittar in i fällan snart!

Onikan, du är en fantastisk kattvän, ta inte på dig skulden för det som hänt, det kan hända vem som helst! Livet är en lång lektion, tänk på det. Man lär sig nya saker varje dag. Det här tycker jag kan vara en lektion för oss på sajten faktiskt. Alla katter som kommer bort gör det inte pga misskötsel. Alla kan begå misstag. Och ditt var då i högsta grad i all välmening. Jag stöttar dig till 110% - det vet du!

Kom igen nu Maja!

Sidentass
0

Bland det första jag tänkte på i morse när jag vaknade var hur det gått för Maja..men sen så kom jag inte ut på internet o kunde inte kolla här..vill bara du ska veta att vi inte ger upp här..vi fortsätter att hålla hårt i tummar o tassar!!

vilda5
0

Gråter Hoppas maja kommer tillrätta.  Håller tummarna .

elena
0

Vi håller tummar och tassar här också. Kom fram nu Maja!

Onikan
0

Ja snälla, fortsätt hålla tummarna!
Jag är helt död idag.
Förkylningen börjar ta på mig, avsaknaden av sömn, nackens värk, det var knappt jag tog mig till jobbet idag men det gjorde jag. Egentligen vill jag bara säga "jag orkar inte mer", ge upp, lägga mig under täcket och bara sova i ett par dygn, men det går ju inte. Jag är så enormt slut och min sambo har fått nackspärr och ryggskott eller något, han kan knappt röra sig… snacka om motvind nu :p

Saga stackaren är tröstlös. Tror hon saknar syster. Eller löper hon, men det låter inte så (å hon borde vara på smocken nu tycker man).. Hon har jamat sen kl 7 imorse, kel eller sällskap är ingen tröst :(

Det finns inte ord för hur slut jag är.
Vill inte leta katt mer.
Vill inte oroa mig mer.
Orkar inte.
Vill ha min Maja inne nu.
Det känns så ouppnåeligt… livets motgångar, tar de aldrig slut?

Kan någon ta reda på min Maja och komma hit med henne tack? :(

JosephineF
0

Lilla vän, bodde jag i din stad hade jag hjälpt dig leta dag och natt.. Tycker så synd om er..

majvi
0

Maja kanske inte gillar fällan. Jag letade efter en jourkatt som rymde en vinter då det var snö och kallt. jag hittade kattspår vid ett område där det inte borde finnas kattspår och maten jag lade ut försvann. Jag satte dit fällan flera nätter och åkte och kollade den men ingen katt. Efter ett par månader när snön hade börjat smälta möttes jag av en tam hankatt där.Men jag var fortfarande övertygad om att min katt  också var där. En kväll när jag hade lagt dit mat och just skulle gå hem. så bara fanns hon där. men en fälla ville hon inte gå in i. Till slut blev hon inlurad i en transportbur.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

emjon
0

Fy så motigt ni har det och nu är det verkligen dags att det vänder.

Lilla Maja nu måste du visa dig och gå in i fällan din syster längtar efter dig och det gör din husse och matte också.

Tum och tasshållning fortsätter här ocksså.

Sidentass
0

Ja..jag säger som Jossan..eftersom jag är hemma på dagarna hade jag haft all möjlighet att ställa upp o hjälpa till i letandet om man bara bott inom lämpligt avstånd….tycker så synd om er allihopa..vi ger inte upp..tassar o tummar släpper vi inte!

MariannE11
0

jag håller tummarna krampaktigt fortfarande för att kissan ska komma in…men tappa inte hoppet…. jag känner på mej att hon snart är inne…*önska önska önska*..

vet hur jobbigt det är att vara sjuk… men du… tycker att du borde stanna hemma från jobbet och vara det du är: sjuk…. du behöver krafter och det kan du bara få om du ligger i soffan med ett maffigt täcke och ett par kilo choklad….så jag ger dej lov att sjukskriva dej!

elena
0

Tycker också att du ska vara hemma från jobbet ett par dagar. Även din sambo. När jag var ute och letade efter en katt i drygt en vecka fick jag nackspärr av att jag var så spänd.

Sidentass
0

#94 Jag säger som du Marianne..tycker att du ska ta ett par dagars sjukskrivining Onikan..för att vila upp dej när du inte är bra…

BiGavia
0

#89 En tröstekram till dej, du ska se att allt ordnar sig till slut. KRAM önskar att jag kunde bjuda dig på en kopp förkyldningste.

Onikan
0

Oh vad omtänksamma ni är! Kyss

Jag borde tänka på mig själv och min nackskada, jag borde sluta oroa mig för eller ens tänka på katten och inte vara ute och kolla fälla och leta om henne. Det vore nog det bästa, men det går ju inte. Inatt ska jag iaf sova, hoppas jag.

Grannen ska ringa om hon ser katt i fällan/hör fällan gå igen, och sambon kommer nog cykla bort och kolla till den en eller ett par ggr inatt, men jag tänker sooova. Nacken min har kraschat idag tyvärr. Jag var ute och letade och lockade med jamande Saga i transportbur en timme förut, det får räcka för mig idag.

Borde nog sjukskriva mig men har ett så fantastiskt roligt nytt jobb och vill inte "belasta" dem, men visst, mår jag lika skit imån som jag gjort idag kan jag inte jobba, kunde inte ens ta hand om min häst själv, måste ha nån akut låsning någonstans i nacken/ryggen så ont som det gör. Hjärnan blir så påverkad av nackont, mitt närminne fungerar inte, jag tappar ord, är helt snurrig, kommer inte ihåg saker någon sagt till mig för en minut sedan. Länge sedan jag var så här dålig…

Så.
Ingen Maja idag heller.
Å det är många minusgrader ute inatt med :(
Stackars älskade lilla katt, hur överlever du?

Crisse
0

Onikan

Jag tänker på dig och framför allt på din lilla kise. Jag vet hur det är att gå ute i flera timmar utan resultat. Jag vet inte hur du bor men om där finns ett villaområde så gör lappar och lägg i brevlådorna och be dom kolla sina garage och förråd. jag tror inte hon finns så långt borta, hon letar säkert efter sin syster och är rädd och har gått och gömt sig någonstans. Provade du att ta systern med dig ut? Detta kan låta tokigt men ta systern och sätt henne i fällan och ta med dig ut, gå sen en bit därifrån så får du se om hon kommer fram om hennes syster jamar.

Onikan
0

Crisse- Tack snälla!
Jo jag har haft med systern ute två ggr och lockat, hon jamade ganska mkt i början ikväll, men ingen skymt av Maja.
Jag har tryckt upp lappar med färgbilder som jag satt upp i sophus, tvättstugor, i lilla mataffären här i mitt bostadsrättsområde. Det är hundratals lägenheter! De festa har nog sett lapparna och många grannar engagerar sig vänligt nog!

Jag håller med dig, hon är nog inte långt bort. Men verkar inte våga gå i fällan, kanske såg hon systern fångas? Hoppas dock hungern tar över rädslan snart…

Tack för omtanken!!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för söta dig och söta MAja!

maggan47
0

hjälper till att putta upp Maggan47 som hoppas att snart inser lilla kissen att hemma är bäst

emjon
0

Känner så väl igen din beskrivning och när det går så långt så måste du absolut vila innan det går helt överstyr. Nu måste du tänka på dig själv fast visst förstår jag att det är svårt. Brukar du använda någon gel typ Zon eller Siduro? Be sambon om hjälp med lite massage och insmörjning med gelen i nacken axlarna och skuldror och lägg dig sedan och sov.

När man är orolig för något och under längre tid så spänner man sig och det blir den ena blockeringen efter den andra. Då hamnar man där du är nu och det jag föreslår kan hjälpa en bit på vägen. Maja lilla gumman gå hem nuför det är så många som längtar efter dig.

Erika91
0

Synd att inte Maja har gått in längre. Men gud. Så kan det ju inte vara! Du måste sova och ta det lite lugnt, för rätt som det är så sitter hon i fällan :)

Sidentass
0

Översänder varma tankar o tröstkramar till dej..o vi fortsätter att hålla hårt i tassarna här för att Maja snart inser sitt bästa o kryper in i fällan!

elena
0

# 103 Det bästa liniment jag prövat var för människa och häst med känslig hud. Den köpte jag i butiken på Solvalla men finns i en del zoo- affärer. Den gjorde störst nytta och var luktfri.

Onikan
0

Det blev till å vara sjukskriven idag.. helt tung i bollen av förkylning och nackont. Jag sov till kl 12! underbart.

Har varit borta hos grannen vars altan det suttit jamande katt/katter under, vi har riggat fälla där nu i 3 dar eller nåt, inget katt i. Men igår hade där varit en katt som liknat Maja och hälsat på henne, men sen sprungit iväg igen. Vet inte om det var hon, men den där katten ska vi fånga och annars "bocka av listan". Har haft Saga ute en timme i transportbur som lockbete men ingen Maja. Blir så ledsen. fina, fina Maja. Jaja grannen är trevlig iaf och himla snäll, hon kunde knappt sova häromnatten för hon tänkte så på Maja :)

Jag undrar jag om Maja är för smart för att ens gå i fällan.
Då blir det svårt :(

Hawknestgrove
0

Ja stackars dig…. Vi får hoppas att det går bra!

Misan
0

Har du vanlig trådfälla? Jag brukar alltid lägga en tidning i botten så att de slipper märka av gallret i botten, då är det dessutom lättare att lägga ett matspår som ligger kvar och luktar från öppningen sedan ställer jag alltid en matskål utanför med pytte lite mat i men skålen brukar locka. Om du inte har en filt över fällan prova med det en dag, allt för att förändra om det är så att hon blir osäker på själva fällan.

Håller tummar för att hon går in snart.

Lisa

Onikan
0

Misan -om trådfälla menas fälla utav "styvt" nät? så ja :)
Har nog en gammal bild på den när vi fångade Robbi…

Tack för ditt tips, ska prova med nåt i botten och en filt över, vi har provat med filt över en gång, annars haft den "naken" alla andra nätter.
Jag tror ärligt talat Maja listat ut att fällan är "farlig". Hon såg nog sin syster fångas, kanske såg hon även när vildkatten som råkade gå i fällan strax efter vi fångat Saga, blev rädd och ev lyckades fällan smälla igen framför hennres nos häromkvällen… Idag har någon varit och mumsat i sig den lilla matbit jag la precis innanför öppningen i fällan, men var smart nog att inte gå längre in i fällan….. hrm! inte bra.
Ska prova med filt över, kanske kan ta den Saga brukar sova på nu? Tyvärr fryser burkmaten också om nätterna i fällan, är massa minusgrader här nu nattetid.

Pratat med min snälla granne och hennes mor idag. Hennes mor hade sett Maja idag! hon var säker på att det var Maja! Men hon fick inte gå så nära att hon kunde ta henne… Det var i ungefär samma område som fällan står.
Min snälla granne hjälper till att kolla fällan och spana efter kissen, så himla bussig! Känns som vårt enda hopp nu är att någon lyckas fånga henne för hand, grannens mor som också bor i området skulle försöka locka in Maja till sig genom balkongdörren om hon ser henne igen…

Sidentass
0

#76 Men gudars skymning vilka underbara bilder…o så söt hon är på bilden nederst..där hon öppnar munnen lite!!

Vet du..jag är inte helt förvånad när jag läser om hennes tillgivenhet gentlemot din sambo..vår Josefin, också sköldpadda, är ingen skyggis..är go med oss alla..men har husse som sin absoluta favorit..när hon är i knät hos honom tokgoar hon helt enkelt..!! Kanske är det ett drag hos våra paddor..att dom dras till det manliga könet?

Onikan
0

Du Sidentassen det kanske är så att paddorna är killtjusare? ;)
Kul att höra om din Josefin!

Jag måste berätta, igår kväll somnade jag kl 22-23 någongång och då tog sambon med sig sin bärbara dator,ett täcke och ett gäng kuddar in till badrummet. La ut täcket på golvet att ligga på, kuddar bakom ryggen och ställde upp datorn på transportburen och la sig och såg film tillsammans med Saga. Det slutade med att båda två somnade och han vaknade vid 03 och gick och la sig hos mig ;) Då hade de två gosat en massa, Saga spann och la sig på rygg med magen i vädret och lät sig klappas överallt, han fick pilla tassarna, kolla klor och hon somnade intill hans sida där på täcket…

Detta är kissen som aldrig blivit klappat mer än enstaka tillfällen i hela sitt liv! Jag fick ju för tusan ta till fällan ute i stallet för varken hennes ägare, min sambo eller jag fick ta i henne. Hon har inte helt förstått att kroppen inte är läskig, men att handen är bra :) Hon är mycket snällare än jag trott, och jösses vad hon gillar min sambo hihi.

Javisst blev bilderna bra?? såååå söt lilla stumpan! tur hon gick i fällan igen tjejen. Hoppas nåt hem dyker upp åt henne för jag tror hon kan falla tillbaka i sin skygghet om hon flyttar tillbaka till stallet efter kastrationen…

Hawknestgrove
0

Då hoppas vi igen1 som agt, täck över fällan och ha något mjukt i botten!

Simson
0

Vilken underbar sambo du har Onikan!!! En sådan skulle du klona och sälja som piller! Jag skulle ha en ask hemma till framtida intressen på karlfronten.

Krama karln från oss alla att han är beundransvärd som lägger ner så mycket tid på Saga och dig! Å alla de andra också naturligtvis!! En pärla!!

Ledin
0

Så fint att hon lärt sig fjäska för mannen i huset :) o skönt att höra att grannens mor har sett lilla Maja går in i fällan snart. Så du slipper vara orolig du kan inte be grannen lägga ut lite mat då å då kring buren givet vi samma mat i buren och små bluppar med mat inte mägnder med mat utanför utan att locka in katten i buren lättare.

Alexej
0

Usch, inte sett tråden innan. Onikan, lider med er. Hoppas att allt sluta bra. Försök att locka med tonfisk. Den luktar så stark att katter ha svårt att motstå.

Jag "tappade" också en stödhemskatt genom slarv. Då känner man sig som värsta oduglig idiot. Men efter en vecka/10 dagar kunde jag fånga in henne igen.

Hoppas att Majan gå snart in i fällan!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Det kan ju vara så att hon inte gillar att trampå på nätet i buren också. Måste ju vara riktigt kallt nu när det varit minus och sen såg hon säkert systern bli fångad. Lilla Maja snuttanGråter

Saga är bara för go och tycker med du ska klona din sambo ;) *fniss* Han är en eftertraktad karl i fruntimmrens kattvärld mnsann så håll i han hårt.Skrattande

Sköt om dig nu vännen.

//Pia

Onikan
0

*skrattar* Ni är för härliga!!
Simson och Puma77, jag ska göra ett klonförsök och skicka till er!! Visserligen pratar han lite konstigt (gotlänning) och är enormt morgonsur, men det kanske är överkomligt när man får en stor djurvän på köpet ;) Ikväll gjorde han likadant tydligen (jag märker ju ingenting numera när jag somnat, för jag är så slut att jag sover som en stock de första timmarna) att han sett på film i badrummet med Saga som SOMNAT PÅ HANS BRÖST, tills kl 03 då han gått ut och kollat fällan efter Maja. Tyvärr hade då fällan gått igen utan någon katt i :( Det är jättesvårt att ställa den på plan mark där, så nu är väl Maja skrämd att aldrig gå in…. lockade med makrill inatt…

Jag försökte lägga tidningar i botten på fällan igår men det blåste för mycket så tidningarna bara fladdrade. La iaf en handduk över halva fällan, andra halvan måste vara fri om dörren ska gå igen ordentligt när katten är inne.
Det känns så omöjligt :(
Imorgon har det gått 2 veckor!!!

Misan
0

Om du lägger antingen en hel tidning som du tejpar fast i gallret på sidorna eller lägger en filt, handduk och några små stenar som håller den på plats så blir det inte lika skrämmande.

Nu vet jag ju inte hur det ser ut där fällan står men går det inte att göra det lite rakare, ex med plankor, jord eller något? Har själv fått lov att vara väldigt finurlig ibland när man ska ställa fälla.

Det är ju jätte skönt att dina grannar har börjat se henne i alla fall, den sista grannen som har sett henne, kan hon kanske börja mata in henne?

Håller fortfarande alla tummar.

Lisa

Onikan
0

Ska testa med tejp, om det håller. Regnat inatt med :( Dock är jag misstänksam emot om hon alls går in, oavsett hur ombonad det är, men värt ett försök, visst..

Mja, vi har försökt jämna till under med wellpapp, stenar osv. Funderar på att prova ha fällan där Saga blev fångad istället, men jag är så kluven..

Den grannen som såg Maja senast såg henne vid parkeringen ungefär, men om hon skulle se henne vid som uteplats ska hon försöka muta in katten till sig. Jag vill dock inte att någon sätter ut mat åt henne, för då är hon ju mätt och vill inte alls gå i fällan ;)

Tack för tips och råd!!

Här kommer förresten ett par foton på söta Saga, som förresten jaaaamar jättemycket, hatar att vara ensam, äter lite dåligt och blir tokig om hon råkar se mina katter när man öppnar dörren, precis som Maja var. De är så sällskapssjuka :(

**Saga den livrädda och skygga ;)
**

-så tämjer man en vildkatt! ;)

(ja, sambon har vantar. Han har fått hudproblem med torr och sprucken hud i händerna =/ stackaren. Vantar gör att hudsalvan får bättre verkan. )

En stund hade jag dörren öppen till hallen, behövdes lite ny luft in i badrummet och mina katter fick en "katt-TV" att se på. Saga var också fascinerad!

Ute i hallen satt mina två tjejer på bänken och tittade enormt nyfiket på lilla Saga därinne i badrummet!

hihi :)

KOOOM nu Maja så du också får vara med!!

emjon
0

Känns som en tröst att grannen nu är säker på att hon sett Maja och jag hoppas också att hon törs gå in till grannen för en liten muta.

Så härligt att höra om din sambo och hans nattliga äventyr med Saga gosegumman.

Jenna-Gun
0

Den karln ska du vara mycket rädd om. Jag har oxå en sådan

Hon är ju så söt Saga. Älskar de färgerna.

Jenna

Puma77
0

Tror inte du skulle nämt att han e gotlänning. Dialekten är döskön ju:) Min farbror härstammar från Gotland och på sommaren kommer det ofta någon bekant m.m och hälsar på dem. Likaså vid kalas m.m och det är så mysigt att lyssna på. Tyvärr har min farbror inte mycket dialekt kvar, de har bott i Dalarna nu i säkert snart 50 år men den dialekten är inte fel heller:)

Saga är ju så oerhört söt.

//Pia

Sidentass
0

#120 Sådana vantar får även min sambo använda periodvis då han länge varit drabbad av handeksem..otroligt segt med sådana saker..så vi förstår hur din sambo har det..inte roligt alls..usch…

Vilken underbar sambo du har som gör allt o mer därtill för missarna..när den dagen kommer..då det är dags för Saga att flytta..skulle jag nästan vilja råda er till att hon får komma till ett hem där det bor en husse i huset..

Ser också här i tråden att ,man sett Maja i era trakter..då finns det hopp..vi ger aldrig någonsin upp hoppet om att du snart har Maja inne hos dej igen!

Misan
0

Underbart att se att hon har blivit så mysig, hon insåg att det var bättre inne än ute i kylan.

vad jag tänkte på med matningen att det är lättare att veta vart hon får mat någonstans och vid vilka tider, det kanske kunde underlätta något. Men det kanske inte är många meter mellan parkeringen och där fällan står just nu?

Är det närmare mellan parkeringen och där Maja blev infångad så skulle jag flytta på fällan men det är bara du som kan avgöra som är där och ser hur omgivninarna ser ut.

Försöker bara komma med tipps inga pekpinnar.

Lisa

Ledin
0

du vet inte om tanten (grannens mamma) kan komma fram så nära o ge mat i en skål å fånga in henne med en hov? Äldre personen brukar skygga kissar fastna för lättare å gå på den niten :) kanske kan vara något å testa iaf. Om du nu tror att buren är omöjlig dom lär sig ju snabbt å vet vad en bur är till för en gång fångad sen har dom lärt sig den läxan om dom inte är mega hungriga å ända maten är där i buren.

Hawknestgrove
0

Lycka till!!!!!! Vi hoppas här med!

MariannE11
0

vad bra att det finns bra gotlänningar åxå… har själv sämre erfarenhet…

hur är det med hälsan nu?… hoppas du sköter om dej…

vi håller tummarna för att kissen tar sitt förnuft till fånga o traskar in i buren redan NU så vi slipper sitta här o vänta, hoppas och våndas….Zazza som parkerat sej mellan mej o tangentbordet skickar en knuff in i buren….

Onikan
0

Knuffar är varmt välkomna!
Jag har precis satt ut fällan igen. Nu provar vi skogsbrynet där Saga blev fångad igen. Nu på dagen är det jättevarmt, soligt och vår i luften. Natten till idag var det många minus och frost överallt inklusive hela fällan :(

Jag mår bättre tack!
Var på osteopat-behandling igår och har sovit som en stock inatt, vaknade inte ens när sambon gick och la sig efter att ha kollat fällan kl 03. Är trött i kroppen men överlag fylld med en ny energi, skönt. Dock måste jag anstränga mig att inte oroa mig för mkt för Maja eftersom nacken tar enormt mkt stryk då.

Hjälp till å TÄNK in Maja i fällan nu hörni ;)
Jädrans katt, nu får du ta och låta dig fällas!!
Därinne väntar både god burkmat och makrill!

Puma77
0

Skönt att höra att du mår lite bättre. Jag hoppas och tänker för fullt på lilla Maja.

//Pia

Sidentass
0

Vi ska tänka så det knakar på Maja här! O så skönt att höra att du känner dej bättre nu!

annebeate
0

Jag tänker också på Maja så det knakar. Hon måste bara komma hem nu i helgen.

Hawknestgrove
0

Ja, lycka till!!!!!

Onikan
0

Tom fälla jämt :( inte ens traktens "vildkatter" går i fällan längre… :( Vet inte hur vi ska få fatt på Majaungen egentligen. Men vi sätter ut fällan om igen, men det känns lönlöst.

Nu har jag också råkat somna på badrumsgolvet :p Jag och Saga har sovit 2 tim ihop, hon tätt intill min sida med magen i vädret. Hon är så försiktig och lättskrämd men när allt är riktigt lugnt och stilla slappnar hon av totalt. Gobiten. Har börjat äta lite bättre äntligen, hon har inte haft någon ro i själen och t o m kastat sig emot fönster en dag när hon hade lite panik, nu jamar hon inte hela tiden heller.

Hela mitt hjärta saknar Maja så det värker.
Det är så tragiskt. Så hemskt. Så onödigt svårt.
På tisdag morgon kan jag inte ha fällan längre.

Åh fina fina Maja som fångade mitt hjärta redan första gången jag såg dig i oktober förra året, du tog andan ur mig. Jag vill få se dig igen :(

Ankah
0

Tappa inte sugen! Det är inte kört bara för att ni får lämna tillbaka fällan - ni kanske kan låna den igen senare, eller låna en annan? Och tänk på allt det fina som ni ger till lilla Saga!

elena
0

Vet hur hemskt det är för dig men ge inte upp. Kan du kanske snickra en egen fälla, typ drop tap efter tisdag när du inte får ha den här fällan kvar?

Sidentass
0

Tänker på dej o Maja varje dag innan jag sätter på datorn…vi ska inte ge upp…tänkte här om dagen på om man inte skulle kunna stoppa in lite kattmyntefrön i fällan - kanske det skulle få Maja att bli nyfis o gå in o sniffa..

Onikan
0

Ja det kanske vore nåt Sidentass?? Vart köper man sånt, någon som vet? Har letat om typ myntaspray eller nåt i affärer men aldrig sett.

Puma77
0

Myntaspray köpte jag i djuraffären här.

//Pia

Onikan
0

Jaså??
Du som är expert, som gör myntamöss som tom Saga här hemma älskar ;) vadhar du för mynta i mössen?
Å vad var det för affär du köpte sprayen i? Vad heter den? *nyfiken i en strut*

:)

Puma77
0

Ha ha expert va mm visst.

I mössen har jag myntablad som är smulade kan man väl säga. Köpte dem på djurmagazinet och där står sakerna blan vitaminer och schampoo bl.a. Kanske är lite olika från affär till affär. Det ligger i en liten röd kartong de jag köper och i är det en återförslutande påse. Kostar 39 kr ca.

Sprayen är en vit flaska med röd spraykork eller vad det heter och innehåller 250 ml. Kosade 109 kr men är mycket dryg. Tror märket är vapet och det står catnip spray på. 

Affären är som sagt djurmagazinet.

//Pia

solweig
0

hoppas maja kommer in nu.

Sidentass
0

#138 jag har hittat kattmyntefrön i zooafferna..finns nog hos dom flesta skulle jag tro…

destiny
0
Onikan
0

Mitt hjärta gråter :(

Det känns så omöjligt.
Inte en enda katt går i fällan, å jag har ändå sett totalt 10 andra katter i området på dessa 2 veckor… Jag köpte myntaspray igår och dränkte fällan med, men inte hjälpte det. Har pratat med de grannar som är snälla och hjälper mig och har sett och hört henne innan, men nu har ingen sett skymten av henne på 4 dar, jag är så orolig :( Igår gick vi bort till ett område längre bort från oss där en del "vildkatter" sägs hålla till. Vi såg en skruttig stackars långhårig rädd katt, men ingen Maja. Vi tog ändå med oss fika dit, en filt och Saga i en bur som jamade flitigt men ingen Maja syntes till.

Vad ska vi göra??
Tips är varmt välkomna.
OM hon är kvar i området är hon inte pigg alls på att gå i fällan, det är en sak som är säker. Visst kunde vi försöka bygga en annan fälla typ droptrap men då måste vi ju hitta henne först.
Det känns så jäkla tungt.

Jag saknar henne så hemskt mycket.
Hon har stulit en plats i mitt hjärta.

martdat
0

Jobbigt detta, du gör ju allt redan, Kanske ringa en spådam?

destiny
0
Erika91
0

Jag förstår att det är jobbigt. Jag hoppas verkligen att Maja går in i buren snart! Eller att ni får tag i henne på något annat vis!

Hawknestgrove
0

Åh, så sorgligt! Men lilla Saga ska kastreras i morgon i alla fasll, eller hur?

Onikan
0

Gunilla, nej vi har inte tid bokad för kastrering förrän den 25 mars pga att det är kampanjpris nu och djursjukhuset är fullbokat. Men Saga är smal så det går nog bra att vänta ett par veckor till. Då är det tid bokad för dem båda, så hoppas verkligen vi fångat Maja tills dess.

Nu får hon vara i hela lägenheten oftast när vi är hemma. Vi jobbar mycket med henne, hon blir tamare för varje dag som går och verkligen jättego börjar hon bli, spinner och myser. Men allt måste gå lugnt till, när man får springa runt i hela lägenheten är det fortfarande asläskigt när långbenta människor ska ta upp en, så då gömmer hon sig gärna.

martdat
0

Kan någon nr till en spådam?  har läst om framförallt jakthundar som kommit tillrätta efter att pratat med en, alltid värt att pröva,,

Blondieisbackagain
0

Spådam Flörthihih

Håller tummarna för maja

hur lång tid ha det gått sen maja smet ut :(2veckor?

Ankah
0

#151 …eller fråga efter henne på övernaturligt.ifokus…? Då blir man ju inte skinnad heller…

Hawknestgrove
0

Ja, de där spåtanterna tror jag inte mycket på. de vill bara skinna folk på pengar. Ok, ja då kan du got vänta. Det är ju inte så lång tid tills dess!

Alexej
0

En av mina stödkatter rymde ju. Hon blev infångad med fällan första gång så hon hade lärt sig. Nästan alla av mina katter gick in i fällan men alla bara en gång. Så den rädslan sitter nog kvar. Men jag fick in henne sedan (efter 10 dagar) med en stinkande fiskblanding, handduk över fällan och gräs och löv på nätbotten.

Annars häng ut-ännu mer- bilder av henne överallt. Tror nog att hon är kvar i området.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
0

Maja är säkerligen kvar i området så även om det just nu känns hopplöst så ge inte upp. Bilder av henne överallt kan nog ge resultat. Jag är också skeptisk till spåtanter.

Onikan
0

# 155 Alexej vad skönt att höra att din stödkatt vågade sig in i fällan trots att den redan skrämt henne. Maja har aldrig själv blivit fångad i fälla, men har säkerligen sett sin syster fångas i den och kanske en katt till och i värsta fall har den slagit igen när hon varit halvvägs inne för 2 ggr har fällan varit stängd utan katt i :( Men det är peppande att läsa om din kisse! Vad var det för stinkande fiskblandning?
Jag har provat med makrill men det var sån som låg i tomatsås så det luktade mest tomat tyckte jag. Annars har jag whiskas burkmat med fisk, den stinker mest och huu vad den luktar men inte har det hjälpt ännu.

Onikan
0

# 152 - Det är inne på 17:e dagen nu som Maja är borta :(
Tack för tumhållningen!

# 156 - ja mitt hopp är ändå att hon är kvar i området, men den altan hon troligen suttit under förut är hon inte längre. Sambon såg någon katt inatt som var lite lik henne springa iväg över parkeringen, men det var för mörkt och för långt bort för att se om det verkligen var Maja, och hon kom inte när han ropade.

Inatt fick vi fångst!
Men det var inte ens rätt art.
Det var en igelkott som var sugen på burkmat som blivit fällad.
Sån besvikelse.

Ska bort och kolla den nu strax innan jobbet, hoppas inte herr igelkott gått in igen.

Highlandertess
0

Håller tummarna för att Maja ska gå i fällan. Försöker att mentalt knuffa in henne i den :-)

karins
0

Lilla Maja gå hem nu! Har du satt upp lappar och efterlyst henne?

Imasy
0

jag har hört att falu djursjukhus brukar hänvisa till nån gubbe som heter get-kalle/ get-nisse eller nåt liknande som kan "se" bort sprugna djur, kanske det kan vara nåt? ;)

Alexej
0

Jag köpte olika fisk i olja på burk. Tunfisk, sardeller osv plus några räkor. Allt värmde jag några skunder i micron. Obs, tunfisk börjar nästan explodera i micron med en gång. Men då luktar allting ännu mer.

Sidentass
0

O vi fortsätter här att hålla tummarna för Maja-gumman!!

Onikan
0

# 160 -oh ja! Redan ett par dagar efter de rymde satte vi upp lappar över hela vårt område och i affären här. Men nu 2 veckor senare och med ena katten infångad funderar jag på att sätta upp ny lapp med bara bild på Maja och då flera foton. Jag har skrivit dit på de nuvarande lapparna att Saga är fångad och att de inte ska mata Maja.

Kanske måste sätta upp lappar även längre bort om ingen ser till Maja snart..

Det är en del som har ringt faktiskt, men ännu fler som i affären sagt sig ha sett katterna men inte lika många har ringt :(

BiGavia
0

**Håller fortfarande tummar och tår.
**

Onikan
0

Tack för att ni orkar följa Majas öde!

Nu har jag satt ut fällan, kamoflerat den duktigt med massa långt gammalt gräs utanpå och inuti, såg riktigt mysigt ut därinne nu ;) Hoppas skitungen är kvar i området och vill mysa därinne… Troligen löper hon väl nu och då kan flickstackarn ju ha följt med vilken okänd karlslok som helst vart som helst! :( Dumma mars månad!

Sent ikväll måste jag ta in fällan igen tyvärr för att rengöra den då den ska tjänstgöra för katthemmet tidigt imorgon bitti istället. Sen får jag gärna låna den igen efter den förhoppningsvis räddat ett par katter på annat håll.

Erika91
0

Jag håller tummarna stenhårt för Maja!! Hon ska in och kommer att gå in!

annebeate
0

Självfallet är vi många som fortsätter följa tråden om Maja. Hon skall bara in! Inget annat gäller!

Alexej
0

Hoppas!!!

Jenna-Gun
0

Varför skulle vi inte orka.

Jo då det gör vi.

Håller tummar så de blånar.

Jenna med 24 tassar till hjälen att hålla.

elena
0

Så klart vi orkar. Maja ska in. Vi fortsätter hålla tummar och tassar här med.

anebit
0

Lilla gumman nu måste du gå in i den mysiga kojan som matte har gjort iordning åt dig…   Du vet inte ditt eget bästa tyvär.  Håller 2 tummar och 8 tassar för att du är förståndig i kväll och kryper in…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

Maja… NU är det mer än hög tid att du snällt går in i buren…. vi är så många som väntar på dej…så in med dej nu…. vill läsa nästa gång om att du sitter hemma hos Onikan med Saga som längtar efter dej….

Hawknestgrove
0

Ja, vi hoppas härfrån Hökebohult med för allt vi är värda!

Onikan
0

Nu är jag då utan fälla.
Gick en sväng och letade lite i förmiddags och hittade en katt, men fel katt förstås. Hittade en stor, svart halvlånghårig hankatt som satt i gräset ca 15 meter ifrån stora motorvägen!! Han satt så stilla, hukade sig och försökte "gömma sig" så jag blev orolig den var skadad, men när jag kom nära intill visade han sig tillgiven istället och gick runt mig för kel.

En kastrerad och id-märkt katt med rinnande ögon och lite tovor i pälsen, men tjock och social. Jag tog id-numret och jodå, han bor här, han har troligen bara idiotj***ar till ägare som släpper ut sin katt när man bor så otroligt nära motorvägen, för det ligger hus nära där han var. Jag verkar finna alla katter utom Maja ;)

Ikväll och inatt blir det nog katt-ledigt för oss båda. Ska försöka hinna trycka upp nya lappar på Maja idag, annars måste vi sova och vila inatt. Sen hoppas vi på det bästa efter det.

Ideér på vad mer vi kan göra, tex mata in någonstans? är varmt välkomna!!!! är lite tom på fantasi nu…

Hawknestgrove
0

Inte mycket förutom att gå brandvakt i gryning och skymning och be om upplysningar….

Erika91
0

Synd att inte Maja gick in. Maja kom in nu!

Misan
0

Ta en kartong som du drar en plastpåse över så att den står emot lite regn och ha mat i den tills du har fått tillbaks fällan. Då håller hon sig kvar på samma ställe och när det är dags är det bara att byta tillbaks till fällan. Allt för att hon ska lära sig vart det finns mat så att hon inte går vidare och blir hon van att äta i något så är chansen större att hon inte reagerar på fällan.

Håller tummar och tår.

Lisa

destiny
0

Gillade inte Maja din sambo? Tänkte man kan kanske lägga ut ett plagg han använt så hon känner hans lukt. Fundersam

kattassen
0

#179 Hihi tyckte du skrev att hon skulle lägga ut sin sambo…Flört

(Ibland läser man lite snabbt )

#178 Det  där med kartongen var inte så dumt. Hon kanske vågar sig in om hon märker att det inte smäller när hon kliver på, och sedan vågar sig tillbaka till kartongen. En vacker dag är fällan tillbaka och då smäller det:-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

Antar att då bli många katter där mätta:)

Erika91
0

#179 Nej det var Saga som gjorde det.

Onikan
0

#179 och 182 -Min sambo har charmat dem båda!
Även med Maja var det han som först fick henne på fall så visst har han nåt speciellt ;) Hm, jag vet inte om han vill lägga ut nåt klädesplagg i skogen, men visserligen älskar alla katterna här hemma hans tröjor på nåt sätt, lägger han en tröja på sängen vill alla ligga på den hehe.

Jag ska försöka hitta en kartong.
Problemet är som Alexej skriver, det finns många katter här.
Trots att det är förbjudet med lösa katter här, har jag hitills skådat 11 tama och vilda kissar i området :( Dessutom äter kråkorna gärna kattmat, plus vår käre igelkott då som gått i fällan 2 nätter i rad…. Så jag vet inte om det finns nån mat kvar när/om Maja går förbi…. Ingen har sett henne i det området hon tidigare skådats på 5 dagar nu :(

# 180 -om han får ta med sin bärbara dator och ett täcke att ligga på så kanske jag kan lägga ut honom i skogsbrynet som lockbete ;)

kattassen
0

#183 Perfekt lockbete. Bara de får sina små "burkar" med sig är saken biff. Guben, en pc, lite godsaker och en varm filt så är Maja snart hemma:-)

Nej, jag ville bara skoja till det lite i all bedrövelsen.Flört 

Vi fortsätter hålla tummarna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

maggan47
0

håller också tummarna för att Maja ska våga sig in, av hunger och köld Maggan47

Elin807
0

Hur har det gått? Några nya spår efter Maja?

annebeate
0

Undrar också om någon sett till Maja?

Onikan
0

I förggår kväll såg en granne Maja springa förbi garagen längst ner på gatan. Haft ute fällan hela natten, jag satt "på vakt" och kollade området imorse en lång stund, men inget.

Nu ska vi bort och sätta fällan igen.

Saknar Maja.

Ankah
0

Ja, ibland är de där kissarna för smarta för sitt eget bästa…går inte i fällan, vad, sickna fasoner…

Förlåt att jag larvar mig, men jag blev så glad att höra att någon sett henne levande!!!!!!!!

Puma77
0

Men Veronika du måste ju berätta för henne att en mysig myntaleksak kommer hon att få när hon är hemma igen. Fast iof så måste du ju själv se henne för att kunna säga det och läskunnig e hon inte hellerGråter

Kom igen nu lilla Maja hjärtat.

//Pia

annebeate
0

Så skönt att Maja synts till. Glad

BiGavia
0

Ja, jättekul att hon finns i närheten.Kyss

Onikan
0

Jag är INTE glad.

Har ju ett gäng snälla grannar som håller koll efter Maja och engagerar sig. Idag när vi var och satte ut fällan pratade jag med en del utav dem. Det finns tydligen en kärring som är ute i skogen där vi sätter fällan och matar katterna! De hade sett henne igår. Ska jag behöva vakta på henne också???
Folk fattar inte vilket ansvar det är att börja mata katter ute! Man kan ju inte bara mata och inte ha för avsikt att ta in dem någon gång. GHA.

Sen ryktas det också att nån tanta i området matar och tar in katter, även andras katter. Någon grannes utegående katt hade inte kommit hem på 14 dgr och de trodde nåt hänt, men den kom hem sen välgödd och fin, troligen då varit matad av tantan.

Som om inte det inte är svårt nog!
*ledsen*
Ska jag behöva sätta upp nåt slags plakat eller???!!
Kanske en människfälla istället… grrrr.

Det känns ju omöjligt detta.

Jenna-Gun
0

Sätt ett foto på fällan med bild på Maja.

Skriv att de inte får mata henne.

Onikan
0

Tantan som matar ser nog inte ens fällan, isf får jag sätta upp nåt stort plakat i början av skogen och det känns olustigt, om hon ens bryr sig. Hon sätter väl bara ut mat och sen äter vilken katt som helst, även folks egna katter som går ute. Jag skulle vilja lägga vantarna på den människan och säga henne ett par sanningens ord om att mata katter hur som helst utan en plan, att hon räknas som ansvarig för katterna i lagens ögon. Grrrr.

Inte konstigt om Maja inte går i fällan om någon jäkla människa matar henne!!!!!!!!!

Ledin
0

Åh jag som ville att hon va inne nu, håller hårt än här mian tummar är vita ;) Sätt upp en lapp mata inte katter ute, ditt tel o gärna en bild på Maja och skriv hjälp jag vill komma in ring 98758577<--tele för att hjälpa mig Har ni sophus är det ett jätte bra ställe att sätta ut lapp på

Onikan
0

Ledin -jag har ju haft ute lappar i 3 veckor nu, sen hon rymde. På sophusen, i områdets affär/pizzeria och pratat med alla jag träffat. Med bild och mitt nr och Snälla mata ej katten…

Tack för tummarna!

Alexej
0

Men om kvinnan inte matade katter kanske Maja hade inte stannat kvar i området. Försök att hitta den kvinnan och frågar henne om din katt.

Erika91
0

Vad tråkigt att hon matar katterna. Skönt att Maja synts till! Jag håller tummarna för att Maja går in!

martdat
0

hon som matar menar nog bara väl, bra om du letar upp henne så kanske hon kan hjälpa dig, och kanske även du kan ge henne råd om hur hon kan ordna det för resten av de hemlösa om det är hjälpa hon vill,

Onikan
0

Om hon bor här i området måste hon ha sett alla mina lappar. Hade hon varit intresserad utav att hjälpa, eller sett Maja och brytt sig, borde hon ha ringt mig tycker jag.

Men jag ska försöka hitta henne och se om hon är villig att hjälpa, javisst. Dock gillar jag inte när man matar katter utan någon plan eller avsikt att ta in katterna.

Hawknestgrove
0

Ja, tur att lilla Maja synts till. Men försök få fatt i tantan,du kanske skulle kunna förklara och dra nytta av det! Se hur hon har det och hota med att anmäla om hon har det så det kryllar av katter. Det kanske tar skruv.

maggan47
0

hoppas du hittar tanten, och kan prata med henne, samma problem hade vi i Husby förra våren, då vi fångade in hemlösingar, hade i god tid, lagt lappar i alla lådr, hos folk, där vi talade om att vi skulle sätta ut fällor, samt bad folk att sluta mata, samt hålla inne sina egna katter, gjorde dom det, nej, fick dagligen samtal om katter som dom undrade om vi hade fångat in, okastrerade såklart, halsbandslösa, och fick också dagligen se matskålar överallt, klart dom inte gick i fällan då, när maten fanns på sin vanliga plats, morrar, när jag tänker på detSkrikandesMaggan47

MariannE11
0

nä Maja nu MÅSTE du komma hem till matte igen….och Saga väntar ju åxå på dej…

hoppas åxå att du hittar "tanten"….pratar du direkt med henne så kanske hon bättre förstår att hon motarbetar dina fångstförsök… håll oss underrättade om utvecklingen….

Onikan
0

Jag slits mellan förtvivlan och tappra försöka till hopp.
Mår så sjukt dåligt att det är som en kniv i hjärtat, när jag tänker på henne. Det känns så avlägset… minns knappt hennes "själ" längre, har ju inte ens fått en skymt av henne på dessa 3 veckor.

Vi fortsätter leta. Men hur orkar man?
Sätter fällan på e.m. och tar in på morgonen.
Herr igelkott har nu gått i fällan 3 ggr, jäkla dumnöt.

Det är så hemskt jobbigt det här att jag ofta undrar varför jag har djur, varför jag utsätter mig för smärtan kärleken för djur kan ge…

Inte sett till nån matande tant, men ska sätta upp en lapp i skogen imån och be henne att hjälpa oss, funkar nog bättre än att be henne sluta mata. Hoppas människan bryr sig.

Om en vecka ska katterna till veterinären. Ska vi inte få in henne tills dess? Ska jag aldrig mer få se söta lilla Maja??? :(
Hon var så speciell, mer än någon annan jag haft hemma.

*ont i hjärtat*

Tack för att ni orkar bry er!

Alexej
0

Läs Naquitas tråd om kattmamman. Det finns alltid hopp!

Tänker på er!!!

annebeate
0

Tänkte också på dig Onikan när jag i kväll läste Naquitas tråd. Ge inte upp!

Onikan
0

TACK för att ni tänker på mig!
Jag kommer aldrig ge upp. Ja Naquitas tråd är verkligen inspirerande!

Men jag hoppas verkligen inte lilla Maja behöver vara ute så länge, eller jag sätta fällor och våndas så länge, för det vet jag inte hur mitt psyke ska klara :(

Ännu en natt utan ett enda djur i fällan.
Jag sätter ju fällan precis där hon synts till, jag fattar inte??!
Så maktlös.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kan du inte be tanten som matar att bara mata i fällan? Engagera henne lite så kanske hon inte motarbetar dig med sin egen matning?

maggan47
0

håller med ovanstående, bara mata i fällan om hon nu måste mata Maggan47

Erika91
0

Maja kommer så smånigom att gå in! Jag håller tummarna att hon snart gör det! Jag tänker på dig! Du gör ett superjobb!

Onikan
0

# 211 -tack vad du är gullig!! Jag behöver lite positiv energi!

# 209 -ja kunde jag bara hitta tanten så… men hon är nog inte nöjd med att bara mata i fällan, hon matar ju inte för att Maja ska få mat, utan troligen får de hemlösa i skogen. Men jag ska försöka hitta människan och få henne att samarbeta med mig. Jag kan inte hitta nåt ställe i skogen med matskålar eller nåt att lägga mat i, så om denna människan verkligen matar så lägger hon väl maten på marken eller nånstans jag inte hittat.

Men nu är det snö på marken här :( så jag kanske kan spåra fotsteg… men många hundfolk går där också. Huuua stackars Maja att vara hemlös i detta vädret, hon har ju alltid haft ladan och höet att lägga sig i vid sånt här väder. Nu är nog säkert flera veckor dräktig också. Jag får panik. Panik.

Vi ska flytta runt fällan nu på lite olika platser, funkar inte det tänker jag vakta fällan på plats och sätta den invid huset där hon synts flera ggr men är för "offentligt" för att våga lämna dyra fällan….

Onikan
0

PS: Saga är inspirationen som får en att orka vidare nu. Hon bor i hela lägenheten hela tiden nu. Går sällan in i sovrummet självmant, hon gillar fönsterbänkarna i vardagsrummet, vid vädringsluckorna. Eller går hon och lägger sig i klösträdets hus och sover på en skön dyna jag lagt in där. Hon äter tillsammans med mina 3 och är verkligen en katt som ska ha kattpolare.

Hon är otroligt kelen när hon ligger i knäet och allt är lugnt, men känslig och lättskrämd. Ibland spinner hon bara man tar upp henne, ibland klöser hon och blir rädd när man tar upp henne. Det är en känslig själ. När vi supermyser och hon spinner, vänder upp magen, myser och börjar slicka mig på kinden blir jag varm i hela hjärtat. Men påminns också om Maja. Hon var likadan, men tamare. Hon slickade också mig på kinden…

Robbi har blivit kär i Saga.
Okastrerad tjej vettu, han har väl inte fattat att hans kulor rykt?
Han ska alltid ligga nära henne, busa med henne och närmar sig ibland hennes bakdel på ett misstänkt sätt… ;) men hon håller honom på behörigt avstånd. Fina damen.

På tisdag ska tjejerna kastreras. Eller bara Saga, om Maja inte fångats än :(

Saknar dig så lilla Maja…..

Gråter

MelindaS
0

Tänker på er. Vilket underbart kort på Saga. Hoppas lilla Maja kommer in snart. Jag vet hur det känns när man inte vet hur man ska orka mer. Och människor som matar när man försöker fånga in katterna. De menar väl men gör det svårare för oss när man har fällor där. När man inte sett katten på ett tag så tappar man lite hopp. Jag vet det. Men mammakatt såg vi inte på ett bra tag nu i vintras. Så ge inte upp. Till slut kommer hon att välja gå in tror jag. Sluta inte tro på det. Hoppas du kan få tag på tanten som sätter ut mat. Så ni kan prata och bestämma en plan och hjälpas åt. Jag är den som tror på att allt går! Kämpa på!

Kramar Melinda

Hawknestgrove
0

Åh, så jag önskar att allt ska gå vägen

Onikan
0

Jag måste bara skriva av mig lite..

Har inte fått tag på någon matande kvinna, inte fått nån fångst i fällan och ingen granne som sett henne på ett par dar nu.

Idag är det 4 veckor sedan Maja rymde :(
Jag tänker så på henne.
Det snöar och blåser hemskt ute. Det är blött och iskallt.
Därute någonstans siitter nog Maja och gömmer sig undan ovädret, kall, fuktig, hungrig och säkert dräktig sedan veckor tillbaka :(

Jag mår så dåligt.
Vill inget heller än att få in henne, lilla ängeln.
Snart får hon väl ungar ute och då är jag "skyldig" till ännu fler hemlösa… Det är så avskyvärt. Mitt hjärta går sönder.

Det är ingen idé att ut och leta eller sätta fällan i detta ovädret. Ingen katt är ute och springer och matlukten når nog inte långt innan maten fryser. Det känns så hopplöst.

På tisdag ska de kastreras.
Det ska snöa imån med.
Ska detta verkligen sluta så här olyckligt???

Puma77
0

Åh gumman jag lider med dig. Hoppas allt kommer gå vägen bara vädret blir bättre. Kram kram

//Pia

annebeate
0

Lider också med dig. Men ge inte upp hoppet även om det just nu känns hopplöst. Med en gång kan faktiskt allt förändras. Som du förstår tänker jag nu senast  på Naquitas tråd. Även  andra katter som jag känner till har plötsligt efter lång väntan kommit tillrätta. Tänk på detta när allt känns jobbigt.

Hawknestgrove
0

det är mänskligt att fela. Du är inte mer än människa. Försök se det från den ljusa sidan, att åtminstone Saga blir kastrerad nu på tisdag. OCh sluta inte hoppas. Ingen klandrar dig……

Jenna-Gun
0

Kramar om dej

Alexej
0

Ge inte upp! Hon klarar sig!

Simson
0

Massor med cyberkramar och massor med hopp till dig!! Hopp att hitta den lilla tösen!! Det går bra vännen! Hon håller sig undan ovädret! Hon kommer att klara sig!

martdat
0

Kommer inte ihåg om det redan är gjort, Har du ringt polisen o anmält henne saknad? efterlys henne via blocket och andra katthemssidor?

Dakrish
0
Ankah
0

Onikan, du är INTE skyldig till flera hemlösa katter - hade det inte varit för dig hade ju antagligen även lilla Saga varit på smällen för länge sedan!!! Jag förstår att det känns hopplöst att det lilla gullet är ute på äventyr, men ge inte upp! Som du märker så håller alla härinne tummarna för er, dig och Maja - vi tänker på er och hoppas på det absolut bästa! Frsök härda ut och fortsätt leta efter det lilla trollet!

emjon
0

Lider med dig i din vånda och jag förstår att det känns jättejobbigt men ge inte upp hoppet. Du gjorde en väldigt fin insats när du tog dig an Saga och Maja. Nu blev de så i all din välmening att olyckan var framme och det är inte samma sak som med berått mod släppa ut en katt. Med envishet lyckades ni åter fånga in Saga som nu lever ett härligt familjeliv glöm inte det.

Vi får bara hoppas att Majas äventyrslusta snart går över och vem vet hon kanske bestämmer sig för att bli infångad straxt innan hon får ungar. Ge inte upp hoppet tänk på Naquitas tråd.

Erika91
0

Vad tråkigt att hon inte gårr in ännu. Men ge inte upp!

Onikan
0

Nu kan jag inte hålla borta tårarna, ser knappt skärmen…Gråter
Jag är så ledsen, värker så i mitt hjärta och jag tänker på Maja hela tiden nu. 

Tack för era fina ord! Jag har precis varit ute och gått och cyklat en vända i ovädret för att kolla efter tass-spår i snön… inte ett enda, ingen katt rör på sig i detta skitvädret så vi sätter inte ut fällan inatt. Gör vi det i sån här kyla måste man kolla fällan minst en gång i timmen och det känns som mkt jobb i onödan när det är snöstorm…

Jag ska försöka masa mig upp vid 05 istället och om vädret är bättre, sätta ut fällan då. Jag har iaf satt ut "taket" till en katt-toalett på min balkong (bottenvåningen, öppet på sidorna) med en matskål torrfoder inuti, om och utifall nån hungrig stackare går förbi vår balkong…

Jag hoppas verkligen hon klarar sig?
Jag hoppas hon hittat ett bra gömställe där hon iaf är torr.
Jag hoppas hon inte är alltför utsvulten.
Jag hoppas så innerligt att jag får se henne igen.

Det är så knäckande att vara så här ledsen under så lång tid och jag kan ju inte lägga det bakom mig, kan inte acceptera, kan inte ge upp, trots att det här tar kål på mig, oss. Sambon har nästan gett upp.

Att det går bakåt med Saga gör inte saken roligare. Hon har blivit helvild igen, så nu får hon bo på badrummet igen. Hon har senaste tiden endast suttit i fönstret vid vädringsluckan och morrat och klöst om man lyckats lyfta upp henne, och nu gått över till att inte låta sig fångas, lyftas, röras alls. Var en pärs bara att få in henne i badrummet nu, hon är precis sjövild. Bits, fräser, morrar. Robbi blev skitarg på henne när hon var sån emot mig, å ska spöa upp henne.. jag måste ju kunna ta upp katten! Har gått åt fel håll trots att vi varit likadana emot henne hela tiden, vara i hela lgh gjorde nog henne skygg igen..

Hon är nog lyckligast att få flytta tillbaka till gården igen, efter kastrationen och läkningen då. Hon har sannerligen humör den damen.

Nu har det lagt sig ett rejält snötäcket över Kalmar. Det har blåst hårda vindar från sidan och snöat hela dagen. Hästen har jag fått klä på med dubbla täcken och ett täcke som täcker hela halsen då hon blivit frusen på äldre dar. Hon avskyr det här ovädret, då går tankarna direkt till Maja. Åh så jag önskar jag fick ta hand om henne… Hon som njöt så. Hon som till skillnad från sin syster var underlägsen, mjuk, tillgiven och älskade innelivet.

Säg att hon ändå mår okej… säg att hon klarar sig… säg att jag får in henne innan hon får ungar. Det gör inget om det är för sent för abort då, då får det bara lösa sig och hem åt kattungarna går väl alltid att hitta isf, bara jag får in dig vännen!!!

Gråter

Onikan
0

**

Ni är fantastiska som orkar höra mina deppord och peppar mig och stöttar. Jag behöver verkligen det, få gnälla och beklaga mig och få er peppning. Tack snälla!!!!

**

Alexej
0

Onikan, hon är ingen innekatt och vet säkert hur man hittar ett bra ställe och mat. Tror inte att hon rör mycket på sig när det är sånt väder. Vill inte skriva något fel här men jag är ganska säkert att när vädret bli bättre kommer hon att gå i fällan.

Saga märker säkert att ni inte mår bra. Katter är mycket känsligt för det och då blir hennes reaktion att gå tillbaka till sitt gamla beteende.

Försök att slappna av lite. Tänker på er.

Onikan
0

Tack, det har du ju rätt i. Hon har levt ute förr. Även om ladan och fri tillgång på torrfoder fanns så var inte Maja alltid där ändå… Tur i oturen att hon är van att vara ute… Jag hoppas innerligen att du har rätt Alexej, att hon går i fällan sen. För nej, nu är ingen idé att försöka.

Ska försöka sova gott nu, koppla bort Maja ur tankarna.
Hon överlever nog. å får hon ungar ute innan jag fångar henne får jag banne mig försöka haffa dem med… Önskar bara att mardrömmen tog slut snart. Jag vet inte hur mkt mer jag orkar…

Tack för dina ord Alexej!!!

Ankah
0

Ja, hon har varit ute förr. Gå och lägg dig i badrummet och prata med Saga igen, och börja om från början med det lilla vilddjuret! Du kan inte göra mer än va du redan gör för att få in Maja, så försök slappna av och vila när du ändå är hemma.

emjon
0

Håller med om att Sagas ändrade beteende har att göra med att hon läser in din oro. Alla tankar man har uppfattar djuren på nolltid.

Tycker också att du skall börja om med Saga och koncentrera dig på hennes välmående. Om ödet vill så är Maja snart hos er igen och vi håller tummar och tasar för det.

MelindaS
0

Jag tänker på er. Och skriv av dig massor här. Vi finns och stöttar dig.

Kramar Melinda

maggan47
0

tänker också på dig, och håller fortfarande tummar och tassar Maggan47

elena
0

Snart är vädret bättre. Då får du säkert tag på tanten och Maja kommer att visa sig igen. Hon är van att vara ute och klarar sig.

Förstår hur jobbigt det är att pendla mellan hopp och förtvivlan. Någon gång är Maja infångad igen, var så säker!

Jenna-Gun
0

Försök ägna mer tid åt Saga.

Hon känner av din oro och då går hon tillbaka några steg.

Katter har en otrolig känsla för hur vi människor mår.

Faxlin
0

Jag kan säga att jag vet hur det känns. Skuldkänslorna och skammen över att man låtit katter rymma. Även om man inte gör det med vett och vilje så finns det där malande i ens huvud. Jag miste två akutkatter genom en ventil och mår fortfarande dåligt över det. Min saga fick inget fint slut, ingen solskenshistoria att peppa dig med.
Men jag vill säga att du har ändå lyckats få in en av dem. Och det är mer än vad jag lyckades med.
Jag miste båda mina. Du är inte dålig, du har trotts allt räddat en av dem, och den andra ska du inte ge upp än. Jag har fortfarande inte gett upp. Tror jag matar halva områdets katter utomhus fortfarande. Bara utifall att.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Erika91
0

Jag tänker på dig Onikan!

Lilla Saga, snart kommer hon säkerligen bli kelig. Maja gå in nu i fällan!

Lizzieming
0

Är det säkert att Maja är kvar i området? Hon kanske har gått tillbaks till gården hon kommer ifrån? Eller ligger den för långt bort?

Jag tycker så synd om dig Onikan! Det är mer synd om dig än om Maja för hon är van att klara sig själv. Du får försöka "sudda ut" minnet av rymningen, annars orkar du inte.

änglaflickan
0

Även här håller vi alla tummar och tassar!

MariannE11
0

jag tänker på dej väldigt ofta… hoppas och håller alla tummar… anklaga dej inte för något..var glad över att du har Saga även om det känns lite fel med henne just nu…. du är en ängel som ger katterna chans till ett bra liv! du behövs…….glad påsk på dej!

Erika91
0

Jag håller med Marianne!

Denna kommentar har tagits bort.
Onikan
0

Tack ALLA för uppmuntran och fina ord!
Jag kämpar på, era ord stärker verkligen.

Lilla Saga är goare igen nu när hon bor i badrummet. Funkar inte så bra ihop med min katt Robbi längre efter att hon morrade, bet och klöste efter oss, han är hemskt arg på henne efter det. Men därinne är hon go igen. Ligger på tvättmaskinen och sover nu, pussas tillbaka, spinner och vill kela, även om hon förstås är lättskrämd. Ska bli skönt att få henne kastrerad i övermorgon. Hon är smal och fin så troligen inte dräktig.

Fällan hade sambon ute igår på dagen på ett ställe och på kvällen på ett annat. Han kollade den var 40:e minut! eftersom det var så kallt, så ingen fällad katt fryser ihjäl… Ikväll står den bakom ett garage där Maja sägs ha synts till. Där fanns lite tasspår i snön, vi satte dit fällan innan skymningen men ingen katt än. Maten fryser ju så snabbt :( Är jättesvårt att jaga katt med fälla när det är minusgrader… nu kollar vi den en gång i timmen under kvällen, sen får vi allt ta in den under natten för efter 4 veckors slit med fälla funkar det inte att vara uppe en gång i tmmen varje natt, det var sambon natten tills idag men inatt måste vi få sova.

Undrar om hon är kvar.
Undrar om hon lever…

Onikan
0

# 240 -nej det är inte helt säkert att Maja är kvar i området, men grannar tror sig ha sett henne i området. Det är långt till hennes gamla hem, det är 1,5 mil dit så jag tror inte hon kan hitta hem. Jag är där dagligen då min häst bor där, så jag skulle veta om hon mot förmodan hade gått hem. Men jag förstår att du undrade!
Tack, det var värmande ord. Jag ska försöka!

MariannE11
0

komsi komsi Maja…..det är bättre därinne….*lovar*…. matte o Saga saknar dej..

hade själv ett drama här igår kväll som slutade lyckligt…. precis när jag skulle bädda ner mej kom ett SMS från grannen om att de ville klampa lite över vår tomt i jakt på sin lillkisse…. självklart klampade jag ut och bad min sambo att kika under vårat altangolv…. å där längst in satt hon o jamade….efter 5 minuter så bestämde hon sej för att gå till sin matte…. vet inte om det var för att jag ställde mej på golvet ovanför precis där hon var för att hon skulle se sin matte som sin idol….

stor jättekram på dej Onikan… tycker åxå att du o Saga får umgås i massor…. hoppas hon snart är sams med Robbi….du har verkligen gjort det du kunnat…. men än är inte hoppet släckt hos oss…..*superkram*…

Highlandertess
0

Beundrar verkligen dig och din sambo för att ni inte ger upp och att ni fortsätter kämpa!

Onikan
0

# 248 - tack!! vet dock inte hur mycket längre man orkar, det får nog bli varannan eller var tredje dag sen, eller bara ha ute fällan runt skyningen eller gryningen… Jag fattar inte varför hon inte går i fällan, om det nu är Maja som alla grannar säger sig ha sett. Hon har aldrig blivit fällad förr, å nog borde maten locka tycker man…. skumt.
Ja han har dragit det tyngsta lasset, min snälla sambo. Hade han inte blivit arbetslös precis nu (lågsäsong för målare) hade det aldrig gått.

Onikan
0

Tänkte pigga upp mig och eventuella tappra läsare med några kort på Saga. Det ser mörkt ut för Maja att hinna fångas innan kastreringen imån, men vi ger inte upp för det. Bara hon kommer in någon gång, så gör det inget om vi missar kampanjpris-tiden, eller om hon är högdräktig, bara vi får in henne någon gång.

Saga ska jag iaf hålla hårt i nu :p så hon inte missar sin kastrering imån. Lilltjejen. Den slanka och fina, verkar inte dräktig vad man ser iaf. En katt med Mycket integritet, men mycket gos i sig också. En märklig kombination av rädd och kelig. Vet inte alls vad för typ av hem som jag ska söka efter åt henne… Hon älskar ju utelivet, men så lättskrämd och ve och fasa, tänk om hon flyttar och de släpper ut för tidigt och hon springer bort igen….
Tanken har slagit mig att hon kanske får det bäst på gården, även om hon säkert kommer bli icke klappbar igen… kluven. Känns synd också att förvilda henne igen.

Anyway, här är några kort på lilla fröken!

Det bästa som finns är att ligga i fönstret, sniffa i vädringsluckan och titta ut på allt spännande som händer där…

Wiizy
0

Sötnosen. :-)

Erika91
0

Nemen så söt hon är Saga :)

Onikan
0

hihi tack! Hon har sin teckning lite emot sig, dvs det svarta runt ögonen gör lätt att hon ser arg/bekymrad ut, plus att hon har rätt skarp blick då hon är en bestämd dam, men jag försöker fota henne ur lite snällare vinklar ;)

Ibland är det så mysigt att gosa att man knappt vet vart man ska ta vägen…

Ankah
0

Jag tycker inte att hon ser sur ut, jag skulle snarare säga bestämd och intelligent - lite Selma Lagerlöf på något sätt.

Onikan
0

# 254 - ja det med! men många som hälsat på oss nu runt påsk (bra social träning) tycker hon ser lite sur ut, dvs det ser ut lite som hon rynkar ögonbrynen du vet långt ned, fast det bara är hennes teckning, speciellt det som är vid hennes vänsteröga…
Undrar om jag har nåt foto som visar vad jag menar…

Ja tex här ett gammal foto från gården.
hon kan se farlig ut när hon vill ;) men förstå mig rätt, jag tycker hon är vacker!

Ankah
0

He he….ja, det där var mer en gangstermin. Lilla gumman, vad hon är gullig!

Erika91
0

Kanske det kanske, men jag tycker ändå att hon är söt :)

Onikan
0

Som jag skrivit innan blev Robbi jättearg på Saga när hon fräste, klöste och bet efter mig, men nu är det lite bättre. Dock kanske man kan förstå Robbis surhet när nya lilla fisen kommer till Hans Kungarike och har fräckheten att sno HANS bästa sovplats!!!

Där ligger Robbi jämt! även nu i skrivande stund, det är hans favoritplats! hihi jösses vad han blängde på henne den dagen när detta fotot togs, han satt en bit bort och såg mordisk ut…

Erika91
0

Haha :) Saga så får du inte göra mot Robbi!

Onikan
0

hehe det var nog första och enda gången!!
Han är rolig, har verkligen blivit kungen här hemma.

Nu måste jag bort och sätta ut fällan igen… känns rätt lönlöst så här dagtid, helgdag, när folk är ute överallt i solen, men vore skönt att få in Maja idag, det vore ett rent mirakel.

elena
0

Mirakel har hänt förr, du kanske lyckas idag när det känns så hopplöst.

Sagolika
0

Förutom att sätta upp lappar på affärernas anslagstavlor, i trappuppgångar m.m. så kan man även annonsera på Blocket under Efterlyst. Där finner man både upphittade katter och de som söker efter katter.

Ett annat tips är att försöka förmå sin lokaltidning att skriva om det och visa bilder på katten alternativt sätta in en annons med bild och kanske erbjuda hittelön.

Lycka till!

Hawknestgrove
0

Ja, lycka till, du är enastående!

Onikan
0

Åh Gunilla, jag önskar jag kunde Känna mig enastående.
Har nu varit ute och satt fällan och gått en lång runda i bostadsområdet och skogsområdet intill.
När jag går där i snålblåst, skramlar med matburken och med fokuserad blick genomsöker varje buske eller yta efter henne och inte ens ser skymten av en enda katt, för 170:e gången eller nåt, då känner jag mig allt annat än enastående. Då är hoppet bortblåst. Då finns ingen ork kvar att kämpa.
Ibland vill jag bara gömma mig under täcket och ge upp.

MariannE11
0

hallå här…..Onikan… nu är det så som det är…..inget du eller jag kan göra något åt tyvärr…. men i ur o skur så fortsätter du ditt sökande….så du ÄR enastående….. säg, nej SKRIK, det högt till dej själv…..vet själv hur hopplöst det kan vara att säga till sej själv att man duger eller gjort något bra… men nu är det som så stumpan att du gjort enormt megamycket… det är bara ett fel…. att inte Maja nappar på kroken…..men det ska du inte lastas för…… du ÄR bäst……

vill dessutom säga att jag är kär….. i Saga… underbart vacker är hon…..pussa henne från mej….

Onikan
0

*ler*
Jag ska börja prata lite förnuft med mig själv ;)
Någon gång ska väl kattrackaren nappa, om hon är kvar i området. Jag vet ju att jag gjort jättemycket, men det är svårt att inte känna att man kunde gjort mer. Att man kunde gått runt hela nätterna och ropat, letat. Att man kunde suttit vakt vid parkeringen flera timmar runt skymning/gryning, att man kunde starta en matningsplats för alla traktens katter osv… men visst kämpar vi bra.
Det är en otrolig tur att jag har en så bra sambo, hur många killar hade velat leta katt varje kväll? Gå upp varannan timme om natten för att kolla min fälla, å hålla på så här i 4 veckor i sträck… "skämma" ut sig för grannarna när man rotar i buskar utanför deras fönster och frågar alla man ser om de sett ens katt…. :p Utan honom vid min sida hade jag aldrig orkat. Även om det tär en hel del på förhållandet att aldrig sova riktigt bra.

Tack snälla, dina ord värmer!

Kär i Saga minsann? Du ska inte köpa henne då? ;)
hihi jo men hon är jättehärlig! Synd inga seriösa spekulanter dykt upp.

MariannE11
0

vill att mina ord värmer… för jag vet rätt bra hur du känner…. du har har gjort otroligt supermycket… mer än vad andra skulle göra…. så sug åt dej.. PÅ RIKTIGT….o visst är det toppen att du har din sambo…. men du duger mer än väl Onikan….önskar  att jag bodde på din ort så skulle jag komma rusandes med en megafon…. och berätta ditt värde…

kär i Saga ja… men tyvärr har jag 5 kissar…. och resterande stjärterum vill jag viga åt jourkatter…. och jättegärna en hund när jag platsar som hundmatte… de seriösa kunderna kommer när tiden är rätt… jag är rätt chockad att 2 av mina sista jourkissar fått hem….den ena med kanske framtida tassproblem och den andra som verkligen visste att säga nej till alla hemska 2beningar… jobba på du med Saga…. en vacker dag så kommer hennes rätta  blivandeägare…

förlora ALDRIG hoppet… för då kommer jag med megafonen….

maggan47
0

som sagt, aldrig tappa hoppet, även om världen är full av tappade hopp, har VI vårt kvar Maggan47

annebeate
0

#266  Vilken sambo du har, tänk om alla hade en sådan omtänksam man. Själv gör du mer än någon kan begära och du skall inte lasta dig för vad som hänt. Det skulle kunna ha  hänt vem som helst. Ge inte upp hoppet att fånga in Maja, allt kan ändras i ett slag. En grannkatt till mig försvann för några år sedan och ägaren gav upp hoppet. Efter sju månader och en mycket hård vinter återfanns han här i Malmö i förvånansvärt gott skick. Ännu en solskenshistoria, som jag hoppas skall inge dig hopp.

[Liinda]
0

Har läst tråden nu eftersom jag inte sett den tidigare och det är riktigt ledsamt att läsa vad som hänt, men det är knappast dit fel olyckor kan hända alla. Jag vill bara säga hur stark och duktig du är som fortsätter leta och inte ger upp! Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att hon kommer hem igen! <3

Onikan
0

Inget påskmirakel här tyvärr.
Dvs ingen Maja.
Nu åker jag strax mot veterinären med Saga men eftersom jag hade bokat tid för 2 katter så tar jag nog istället med mig hennes bror Måns, som gårdsägarna ändå har tänkt kastrera nu snart men ej hunnit boka någon tid. Så då erbjöd jag mig att ta med honom åt dem idag, om de lyckats fånga honom vill säga. Honom ska de behålla själva, han är en mkt sällskaplig herre men inte så klappvan så det blir intressant att se hur han uppför sig hos veterinären.
Han är ganska lik min saknade lilla Maja, fast utan de söta crémefärgade fläckarna överallt… *saknar*

MariannE11
0

lycka till med kissarna idag…..

Hawknestgrove
0

Ja, lycka till! Hon dyker nog upp, ska du se! Tappa inte hoppet!

Onikan
0

Så där!
Då var äntligen lilla Saga kastrerad och ID-märkt.
Hon skötte sig över förväntan, jätteduktig! Satt så snällt när veterinären lyssnade på hjärta och lungor och var jättesnäll att ta ut ur buren.

Inga foster heller! Hon var alltså inte dräktig.

Skönt att det är gjort nu på henne.
Lämnade en lapp med bilder på Maja hos veterinären om de skulle få in henne.

*lite stolt stödmatte*

Måns rackaren lät sig inte fångas tyvärr, men hans matte fick blodad tand och ska försöka mera å försöka få en tid en annan dag.

Vilken mysig veterinär! Aldrig varit på den kliniken innan, hon hade själv tagit sig an skyggisar, hade 8 katter själv och verkade så vettig och förstående. å prisvärd. Kul!

Ankah
0

Vad kul att det gick så bra! Lilla Saga-gumman!

Jenna-Gun
0

Skönt att det gick bra.

Kram Jenna

Onikan
0

Ja nu känns det faktiskt motigt att placera ut henne i stallet igen… hon som visat så fina "tamkatt-sidor" ;) på senaste.. Men det är en katt som kräver mycket tid, jobb och kärlek innan hon kan funka som tamkatt i ett hushåll och gärna få gå ut, vilket hon vill. Hon får ju inte springa bort igen… Vet inte om jag ska söka vidare efter hem… kluven. Finns verkligen perfekta hem? Fått så många knasiga svar att man blir avskräckt.

Men ja, jätteskönt att hon är kastrerad!!!!!
Skönt att ha det gjort!

Erika91
0

Jag håller med Marienne till varje ord hon sa! Absolut!

Vad roligt att det gick så bra med Saga! Stolt ska du vara!

Onikan
0

Marianne -din megafon är alltid välkommen!! ;D

# 278 -tack! är lite stolt över Saga faktiskt, å glad att det gått så bra för henne. Lillstumpan som jag faktiskt inte trodde skulle bli så här gosig.

Erika91
0

Onikan, det ska du vara! Tack vare dig och din sambos underbara jobb så har hon blivit såhär gosig :)

Misan
0

Onikan ge inte upp i sökandet på det perfekta hemmet, på var 10:e idiot som ringer så kommer en vettig och tillslut har du ett hem där hon kan få stanna resten av livet. Har ju själv Harlequin här hemma där det faktiskt inte är en enda som har varit intresserad men en dag kommer hans matte/husse och samma sak kommer att hända med din underbara tjej.

Lisa, håller fortfarande alla tummar och tår för att hon snart går in i fällan.

emjon
0

Nej du får inte ge upp varken om Saga eller Maja när ni redan kämpat så mycket för deras skull även om det tar tid.

Tänk hur ni kämpade för Robinson och hur otroligt bra det gått trots alla farhågor ni hade. Nu när ni kommit Saga så nära så skulle ni inte få en lugn stund om hon skulle hamna i stallet igen.

Nu fortsätter vi att hoppas på att Maja snart visar sig och låter sig bli infångad.

Puma77
0

Ja hade jag hus och plats skulle jag säga ja utan att tveka till den damen.

Men jag lovar att någon dag kommer den rätta att dyka upp. Jag vet att det kan kännas lönlöst ibland men det kommer lösa sig för du är otrolig vännen. allt slit ni gör och all tid ni lägger ner gör er otroliga. Så mycket kärlek och så mycet engagemang. Bara det ni gjort hitills för Saga är oroligt ska du bara veta.

Kram på er.

//Pia

Onikan
0

*full av tårar idag*

Tack snälla för er omtanke och smickrande ord! Det känns så orättvist… man vill så väl, man vill hjälpa, man kämpar i månader för att ens kunna ta in katterna, å sen händer detta… Jag saknar henne verkligen. Jag vill inte att hon ska behöva leva det hemska livet som hemlös :( Det är så jäkla grymt.

*ledsen*

Jenna-Gun
0

Kramar om dej.

Onikan
0

Tack Jenna, det värmer!

Pia, hade varit drömhemmet hos dig! Jag önskar detsamma, hade jag haft min drömgård nu hade hon lätt fått stanna hos mig lilla Saga. Men man kan ju inte behålla alla, det går bara inte. Jag ska lägga ut ny annons på Saga, även att det tar emot… Sötisen är tokkelig nu!

Hawknestgrove
0

Härligt att höra de goda nyheterna. Nu så får vi inte tappa hoppet!

Onikan
0

**Senaste nytt;

Saga gör framsteg och ny granne sett Maja!

**Igår kväll när vi nyss hemkomna stod och lagade mat så ringde det på dörren. En lätt andfådd tant till granne förklarade att hon bodde ett par hus bort och hon och vänninan hennes hade precis sett Maja! Så vi grabbade med oss fällan och en burkmat och gick dit. Vi lyste i alla buskar, satte ut mat och fällan och gick runt där länge, men as usual fick vi inte se någon Maja…. MEN det ger en hopp iaf.

Senare på kvällen plockade jag upp lilla Saga, la mig i sängen framför TVn och klappade henne. Efter en liten stund ville hon ner, å började morra på mig. Damen har lite humör som sagt, men nää morra på mig får man inte, så jag höll mjukt kvar henne, kliade bakom hakan och sa lugnt men bestämt NEJ när hon morrade. Gäller att inte skrämma henne (bli fasthållen är läskigt) men inte låta henne skrämmas. Det funkade!! Efter ett par morr blev hon tyst, såg förvirrad och fundersam ut, allt medans jag kliade, sen kom hon på att det var skönt och började spinna istället.
Sen låg lillfisen på min mage och sov i 1,5 timme!! helt frivilligt ;) UNDERBART! Hon var lång som en flaggstång och mjuk som lambilammen och spann som sjutton. Hon somnade djupt också och till slut jag med Generad så sambon fick lyfta in henne i badrummet igen då. Hon var så fin! Att hon kunde lugna sig efter morr och spändheten och njuta igen, det var nytt. Hon kräver mycket mer jobb damen, men hon gör verkligen framsteg!!!

Det är en sån gåva.
Så känns det.
Att en katt som aldrig blivit klappad, som inte levt tillsammans med människor på detta viset, kan utlämna sig totalt i min famn. Jag känner mig hedrad.
Tack :)

BiGavia
0

**#288 du underbara kattmänniska, klart att katterna och Saga hedrar dej, Maja verkar ha andra uppdrag i vår värld. Kram
**

Puma77
0

Ett litet ljus i mörkret skymtar där ute där ute vännen. Jag gläds med era framgångar med Saga och hoppas att Maja snart kommer in.  Måste kännas skönt att höra ytterligare en granne som sett henne nu  och kanse de  kan hjälpa till med att mata henne där hon sett så hon stannar kvar och fällan kan sättas där sen.

Kram på er.

//Pia

Erika91
0

Härligt att höra om Sagas framsteg. Fast jag blir egentligen inte förvånad, hos er är det ju självklart att dem blommar ut :)

Det bringer hopp om Maja gumman.

Dakrish
0

Vilka underbara grannar du har!

MariannE11
0

fina nyheter att Maja synts "på stan"…..att det ska vara så svårt att få fatt på henne… men ge ALDRIG upp hoppet….

å lilla Sagagumman!… vad bra hon har det hos er…. håller tummarna att hon får en bra pålitlig matte/husse snart…..

Hawknestgrove
0

Ja att hitta perfekta hem är antagligen inte lätt. Men vi hoppas och så hoppas vi på att lilla MAja blir lurad in!

BiGavia
0

Kramar till dej Onikan

Erika91
0

Några nya nyheter om Maja? Och Saga?

Hawknestgrove
0

Putt?

[Dezederia]
0

Har precsic hittat den här tråden… Usch va jobbigt ni måste ha haft det. Jag satt och bet på naglarna när jag läste allt. Blev så lycklig när ni lyckades fånga Saga. Hopas ni får fatt på Maja med. Håller tummar och tassar!!! *Kramar*

Onikan
0

Förlåt, är inte inne här lika ofta längre.
Det gör lite för ont…

Inatt har vi haft ute fällan igen borta vid parkeringen-skogen, men ingen katt. Häromdagen gick en tamkatt i fällan när den var på balkongen, å en långhårig går katt strök runt där, men ingen Maja. Men vi kämpar på… inte varje natt längre, men så ofta vi kan.

Saknar henne så hemskt. Snart är det väl dags för ungar…. :(

Saga är duktig. Dock är Robbi lite dum emot henne så hon håller sig för sig själv, men har börjat kunna ligga kvar i sängen när vi lyft dit henne. Min Laika är så mammig och söt, slickar Saga och håller henne sällskap i sängen, den katten är så varmhjärtad så det är inte klokt, så omtänksam. Imån ska jag ta Sagas stygn tänkte jag, har gått 10 dar imån.

Jag ger inte upp.

Hawknestgrove
0

Gulle dig……

Jenna-Gun
0

Kram kram

Erika91
0

Det är bra att du inte ger upp!
Maja ska in!

MariannE11
0

håller stenhårt på er!

[Dezederia]
0

Tänker på er massa. *Kram*

Starfall
0

Hoppas verkligen ni hittar Maja… Vet hur det är när ens katt är försvunnen, själv har jag en katt som är försvunnen sen 26:e deceber och jag saknar henne otroligt mycket…

Tänker på er!

Kramar/Carro

maggan47
0

ge inte upp, snart så… ska ni se bra att ni får rapporter om att Maja blivit sedd kramar Maggan47

Onikan
0

TACK hörni, vilket stöd ni är! så många fina ord jag fått här, helt otroligt! Jag hoppas innerligt det får ett lyckligt slut.

Igår vid kl 10 på dagen hade en granne pratat in på mitt mobilsvar att han såg en katt som han trodde var Maja, smyga längs husväggen på huset mittemot. Vid den tiden var jag på jobbet, men gick bort dit på eftermiddagen och letade och satte fällan hela e.m. och kvällen, utan en enda katt i.

Jag blir knäpp!!!
Hon verkar ju vara kvar i området, men både hon och områdets alla katter verkar skita i att gå i fällan :(

Pratade med en granne därborta som har en katt som får gå ut, hon sätter ut mat i en skål på bordet på sin uteplats när hon är borta, så där kan ju Maja lätt få mat…. Men folk verkar inte orka sträcka sig så långt till att INTE SÄTTA MAT UTE trots alla mina bedjanden… Hon trodde också det finns tanter som sätter ut mat på sina balkonger, som inte har egna katter…

Maja är uppenbarligen inte svulten, då hade hon gått i.
Snälla, några råd och tips??
Jag är helt villrådd, hur ska jag göra nu då?
Hon är så nära men så långt bort…

Hur fångar man en rädd katt som inte är hungrig?

Måste se på hennes bilder igen, känns som om jag har glömt hur hon ser ut, men jösses vad ont det gör att se på korten…

Vackra Maja…
Jag minns så starkt hur jag reagerade inuti första gången jag såg henne. Dels har hon vacker teckning men också en jättevacker utstrålning. Första gången jag såg henne, därute i stallet bland alla katter, så hajade jag till och sa spontant "Åh det där måste vara den vackraste katt jag sett!" Hon gjorde ett rejält intryck. Tankarna på att ta hem henne fanns där redan i höstas… lilla guldklimpen.
Å sen att hon blev sån bästis med mina 3 katter när jag väl tog in henne… å så tillgiven å kärleksfull, funnit SIN plats på jorden… sin trygghet.

Nu är hon därute.
Dräktig.
Rädd.
Totalt utan trygghet, till och med utan sin syster.

Vad ska jag göra???
Säg vad jag ska göra…
Hur fångar jag en rädd katt utan fälla?!

Alexej
0

Ännu mer lappar kanske i någon affär där de gamla tanter handlar. Och ber alla att ringa dig så fort de se henne.

Ledin
0

Hon är smart den tösen o går inte på fällan igen här håller vi tumamr o tassarna för fullt ännu för Majjas skull.

elena
0

Katter som lever ute utan kontakt med människor blir fort väldigt skygga. Kan du ladda fällan och låta den stå på samma ställe ett tag och bara smyga dit när du måste för att lägga i mat och kolla fångst. Stör så lite som möjligt. Förstår att det är svårt med alla andra katter och människor men försök. Tror inte det är någon större vits med att leta och ropa när ni eller någon har sett henne. Då blir hon antagligen bara mer rädd och håller sig undan.

Onikan
0

#310 - problemet är bara att när man sätter ut fälla måste man ju kolla den iaf varannan timme, för att ingen katt ska behöva sitta fast där i många timmar. Att kolla fälla varannan timme funkar inte hur länge som helst. Vi har hållt på i 6 veckor nu, första månaden varje kväll och natt, ofta från kl 16 till 07 dagen efter. Vi orkar inte det längre. Nu blir det oftast från e.m till midnatt, och vissa hela nätter då och då. Man blir ju förstörd.

Vi har haft ute fällan vid garagen/skogen där Maja synts till flera ggr, i flera veckor utan att hon gått i. Jag fattar inte… Har haft den i skogen, intill husen, vid terasser, på vår balkong osv. Många katter har fångats ;) men inte Maja. Kanske har hon någon gång försökt gå i och fällan har löst ut för snabbt och dörren gått igen på henne.. Men annars har hon aldrig blivit fångad i fälla någon gång och borde inte vara rädd för den?

Jag har lite småskaligt matat på min balkong också. Satt ut en skål torrfoder med ett "toahus-tak" över och maten äts, men kanske inte av henne, och i anslutning till det satt ut fällan där. Maten äts troligen av grannens tama katt, för det enda vi fångat i fällan då var en tam grå katt. Vi bor i andra änden av bostadsområdet emot där alla grannar som ringt sett henne.

# 308 -vi har sprungit bort direkt många ggr när folk ringt eller plingat på dörren då de sett henne, men inte sett skymten av henne :( Tanter som sätter ut mat trots mina lappar är nog svåra att påverka tyvärr.

annebeate
0

#308 Tror också på ännu fler lappar med Majas foto och lappar med avrivningsremsor så man lätt kan ta med sig en sådan.

Du och din sambo har varit fantastiska som så ihärdigt sökt efter Maja. Ge bara inte upp utan fortsätt särskilt som Maja tycks vara i området. Ju bättre vädret blir ju fler vistas ute och då gäller det att hennes utseende är bekant för allmänheten och därmed borde  det komma ännu fler rapporter om Maja. Tänk på Naquitas tråd och min grannkatt, som jag skrev om tidigare i tråden, som  återfanns  helt oväntat efter cirka 7 månader, dessutom i fint skick. Detta visar att plötsligt en dag  kan allt förändras.

Onikan
0

# 312 - jag tror inte att fler lappar hjälper… alltså de som bor där Maja verkar hålla till har en stooor lapp på glasdörren till sitt sophus som alla måste gå förbi för att komma till sitt hus. Problemet är ju inte att folk inte ser henne, utan att fånga henne.

Tack snälla för peppandet! Jag hoppas inte Maja ska behöva få kattungar ute innan jag fångar henne, men givetvis bättre det än att aldrig få in henne. Men jag får panik, tiden tickar på för kattungar… :(

MariannE11
0

jag har inte tappat tron på dej o Maja….

maggan47
0

jag har inte heller tappat tron på er, en vacker dag……kram Maggan47

Hawknestgrove
0

Onikan, du behöver inte gå och kolla fällan så ofta nu, när det blir varmare. Se till, att fällan är täckt och lägg gärna en tidning i botten, för isolering. Mat finns ju där inne.Ingen varelse blir dålig av om den har det dragdritt och inte kallt och mat finns. OCh vatten, det kan hon få sen. Så för att inte köra slut på dig själv, 6 timmar räcker. Är fällan bara av sådan sort, så kissen inte riskerar att skada sig och har det mörkt och lugnt, så lugnar den snabbt ner sig. Så över natten kan du tom låta den stå. Du har ingen annan, som kan titta till den exempelvis tidigt på morgonen eller sent på kvällen? Någon annan än du och din sambo?

Onikan
0

Hej Gunilla! Tror du det? Ja några fler timmar kanske man kan vänta mellan kollarna… men fällan är ju i nät och får de panik river de lätt nosen och kan i värsta fall slita sönder klorna, men de brukar lugna sig kvickt om de bara är ifred. Just nu står fällan bakom garagen, då vågar jag nog lämna den inatt utan att kolla varannan timme, men när den ställs mellan husen vågar jag inte kolla den för sällan pga vad grannarna ska säga… Är det någons tamkatt som sitter många timmar däri blir det nog liv.

Nej tyvärr, har ingen annan här i krokarna som kan hjälpa till och kolla den :(

Jag kör inte slut på mig längre på samma sätt, igår tex kom inte fällan ut alls. Dels regnade det, dels var vi iväg hela kvällen. Det är värre med den psykiska pressande biten.

Jag hoppas att det blir som Triss-reklamen;
_Plötligt händer det.
_;)

Onikan
0

PS: Saga har verkligen utvecklats! hihi hon är lite rolig faktiskt. Om hon är i badrummet (dörren står öppen men hon går in där själv ibland och sover) så kelar hon som en tok med ens ben när man sitter på toa, borstar tänderna eller går runt därinne. Börjar spinna bara man rör henne.
Hon har blivit smått kär i vår säng ;) och mina egna katter låter henne ligga där. Häromdagen såg jag en syn jag aldrig, aldrig trott jag skulle få se! Robinson och aga låg och såg med huvudena tätt intill varandra!!! HAN, den stora klanten som inte vet hur man beter sig, som smockar till andra katter när han vill kela, gosmyste ihop med Saga! woooow :)

Misan
0

ett förslag, börja mata på ett ställe där hon har setts tidigare och mata in henne, om fällan kan stå ostört så ställ upp den (jag brukar tejpa med silvertejp många varv) så att den inte kan gå igen. Se till att den är täckt helst med en svart sopsäck så ser inte folk den så lätt. Sedan när man kan så ställer man fällan så att den slår igen. Men framför allt låt henne bli van vid att äta ur den då är det inga problem sedan.

Men fällan måste alltid vara täckt om man inte är i närheten.

Lisa

Hawknestgrove
0

Ja, är fällan täckt så blir det inte så mycket klösa. Dessutom, så skyddar det mot insyn, drag och regn. Plus att den är mer intressant, att gå in i. Om du går på vad som är lagligt, så skall smådjursfällor kollas två ggr/dygn. Så därför så är du absolut inte elak, om du kollar med 6 timmars mellanrum. Nu vet jag inte, vad du har för typ av nät i fällan, men är det en typ grävlingfälla, så är det robusta grejer, där de inte kan fastan med klorna lika lätt som i vanligt nät. Vi har ju haft vår ute många gånger för att fånga grävling och även bäver, men just när vi haft den ute för grävling, så har det ibland förirrat sig en liten misse. Men den sitter lugnt,  där inne, men när vi öppnat och släppt ut den, så har det gått med raketfart.Ingen kisse har i alla fall  skadat sig i den fällan. Och då kan det ha rört sig om 12 timmar. Så var inte orolig. Men gör som det står i ett av inläggen, läg mat i den utan att den är gillrad ett tag, kanske någon vecka eller så.

Dakrish
0

Hur går det för er?

*pepp-kram*

Simson
0

Hur går det för dig och katterna???? *nyfiken*

Hawknestgrove
0

JAg har en tråd i Svensk Natur om just fällor som man kan bygga själv också. ÄVen en direktlänk bland länkar. Undrar hur det går?

Erika91
0

Jag undrar också hur det har gått. Hoppas att Maja är inne nu.,

MariannE11
0

Maja kom igen nu…. in till matte som ger dej god mat……

Dakrish
0

putt, hur går det?

Onikan
0

Ni är rara som fortfarande tänker på oss!!

Det går skit.

Jag har gått promenader, inte sett skymten av henne.
Vi har ute fällan, inte varje dag, men så ofta vi kan. Ingen går i fällan. Ingen. Har lagt över fällan så den ska se annorlunda ut, hjälper inte.

Det känns lönlöst :(
Ska prova lite andra ställen igen att ställa fällan, men tja förhoppningarna är ju låga om man säger så :(

Saga bor hos oss ännu, har inte haft kraft och ork att sätta ut ny annons men jag ska göra det nu. Är så kluven till om hon verkligen ska flytta till någon eller bo på gården igen. Hon är till sin personlighet så skygg. Om hon kommer till någon som i välmening "jagar" efter henne i huset/rummet för att lyfta henne och gosa, vilket hon behöver massor om hon ska bli helt tam, så kommer hon bli livrädd. Om någon släpper ut henne för tidigt (jag tror hon behöver få utemöjligheter) så kommer hon springa bort… det är ofantligt höga krav jag har på en ev köpare, just för att hon både behöver "tvångs"-gosa och inte jagas eller bli skrämd… Alla katter har ju sin personlighet och jag märker att den här katten kommer ta tid, kanske aldrig bli helt trygg med människor.

Det funkar både bra och mindre bra med henne här. Hon är urmysig, spinner när man kelar, leker och slickas med Laika, men Robbi slåss tyvärr ofta med henne. Han får henne att gömma sig under skänken och där kan hon sitta länge… Det är inte samma harmoni bland mina egna katter nu när hon är här.
Men hon är en underbar liten katt. Jag önskar henne det bästa. Kanske är det att få bo på gården igen med sin kära bror och få ha vilket förhållande hon vill till oss människor? Svårt…

Tack för att ni bryr er!!!

Simson
0

(((kram)))

Hawknestgrove
0

Ja stackars dig och lilla Maja… vi får inte sluta hoppas….

karins
0

Hoppas hoppas Maja kommer hem snart…

Erika91
0

Jag hoppas och håller tummarna, och någon dag tror jag att hon kommer att sitta i fällan.
Ja den frågan med Saga är svår, men jag är säker på att hur det än blir så kommer det blir bra när du får bestämma.

BiGavia
0

Är inne och tittar här utemellanåt tänker på Maja och dej Onikan var dag. Hoppas att det löser sig snart.  Många kramar.

maggan47
0

är också inne och ittar till, samt har inte släppt tummarna kram Maggan47

snickan
0

Har först nu läst berättelsen om Maja och Saga. Så underbart vackra kattflickor båda två. Jag hoppas verkligen, att du snart kan få in henne. Tänker på dig och Maja, kramar om dig

Onikan
0

Men vad gulliga ni är!
Igår kväll hade vi ute fällan senast, mellan bostadshusen i en buske där Maja ska ha synts till för flera veckor sedan, men ingen katt i fällan. Ikväll ska vi sätta den vid skogsområdet, det läskiga skogsområdet. Inga tips eller samtal har inkommit på flera veckor, grannarna har nog gett upp. Jag undrar om Maja fått ungar… eller är dräktig… Hon har varit ute ca 2 månader nu.

Det är varmt ute nu, solen skiner och träd och buskar börjar grönska. Alla områdets katter är som bortspolade, förutom ett par tama kissar som ses sola på nån gräsplätt ibland. Alla barn och hundmänniskor är ju ute mkt mer nu, de skygga katterna håller nog sig undan mer. Nere vid skogen har de också släppt ut får och lamm i hagen där de brukar gå sommartid. Idag fick jag skälla på två ungar som jagade lammen och skrek med hög skriii-ton, suck.

Syster Sagas utveckling går sakta framåt igen. Ett tag gick det mer bakåt. Robbi spöar tyvärr henne då och då ännu, men mina 2 honor får hon leka med och jösses vad hon leker!! Som en liten kattunge, hon är inte klok! hihi. När hon ligger på klösträdet eller i soffan är det lätt att gå fram och börja klappa, på golvet springer hon rädd iväg när man närmar sig. Men rör man henne börjar hon spinna direkt, ibland innan man ens klappat. Hon har så mkt skygghet i sig, det tar verkligen lång tid, men hon är sååå go när man väl får gosa. Att pussas älskar hon, ansikten är inte läskiga och får gärna komma nära.

Lillfisen. Ingen som vill ha? ;)

Hawknestgrove
0

Puttar upp! Ja, det kan nog vara så, att hon kanske tom har bebisar någonstans. Två månader det är ju 62 dagar, så visst kan det vara så illa….

Senixus
0

Så länge folk ser henne så ska du hålla i åtanke att hon kaske kan komma hem. Ringer ni polisenn med jämna mellanrum? Ibland kan man ju ha tur där. Har ni kikat runtom stallet om hon kanske återvänt dit någe? Bara en tanke, och det är ju bättre att hasspla ur sig en take för mycket en en för lite.

Håller tummar & tassar för Majja här *kramar till er alla, katt som människa*

MariannE11
0

Maja! Kom hem NU…..o sluta hålla oss alla i spänning…

maggan47
0

puttar upp, vill få hem lilltjejen Kram Maggan47

änglaflickan
0

Hur går det…?

*puttar*

Onikan
0

Det är svårt att inte ge upp :(

Vi ska väl prova med fällan ett par ggr igen nere vid skogen vid en liten sjö, men ingen har ringt och sett henne på en månad, vi har tappat orken mycket, man blir så hemskt ledsen när man är ute och letar i flera månader utan ens en skymt. Men man vill ju inte ge upp. Det är tungt att försöka och försöka och försöka…

Lilla Saga flyttar tyvärr imorgon.
Ingen köpare.
Hon får flytta tillbaka till stallet igen.
På gott och ont. Hon kommer säkerligen bli vild igen och inte gå att klappa eller lyfta, men hon kommer nog vara lycklig. Jag kommer kunna titta till henne varje dag och hon får leka med sin bror igen.

:'(

Hawknestgrove
0

Nej, så synd…….Ingen som villha den vackra flickan…..

martdat
0

Förstår att du inte orkar mer, tror ingen begär det heller, Saga kommer säkert att trivas i stallet tror jag, men nu avlivar ingen henne när hon är kastrerad väll? har för mig att de skulle ta bort dem för de redan är får många elr minns jag fel?

emjon
0

Nu blöder mitt hjärta för Saga och att hon hör till till dem som ingen ser. Just nu är jag lite ledsen över att vi redan har så många kissar annars hade jag köpt henne direkt. När hon nu blivit så gosig så förtjänar hon mer än väl att få ett eget hem.

Skönt att du iallafall kan hålla kollen på henne så att hon mår bra i stallet så vi får fortsätta att höra om lilla gumman.

Hawknestgrove
0

Fins inget hem, där hon kan vara i väntan på ett bra hem? Snälla……Varför måste hon tillbaka till stallet?

Hawknestgrove
0

Finns hon ute på SKS forum? Måste du låta henne flytta i morgon?

lenarydstrom
0

Kära du, ge inte upp om Maja…

Har sett kattägare förenas med sin katt efter sex år! På katthemmet jag arbetat på hade vi fått in katt som varit borta i sex år. Inte för att jag sägar att det ska ta år. Det jag menar är att man alderig ska ge upp. Håller tummarna för er alla!

Hawknestgrove
0

JAg har länkat till denna tråd på SKS

Onikan
0

# 343 - nej då. Hon kommer definitivt inte avlivas. Vi har pratat mycket katt och deras syn har ändrats en del. Det största problemet för dem var ju att ta över ett helt gäng okastrerade, förvildade katter, främst honor som snabbt skulle kunna bli en koloni utan kontroll. De trodde inte Saga och Maja tex skulle gå att få tama, eller få in och kastrera, men det var ju helt fel :)
Saga är ju kastrerad nu och hon är välkommen. Men visst hade det varit roligare om hon fått fortsätta bli tamare och ha nära kontakt med människor.

Onikan
0

# 345 -tack för din omtanke Gunilla!
Det är ett problem. Saga har så mycket "vild och fri" i sin själ. När vi var bortresta lör-sön nu och kom hem var det som att börja på noll. Ville inte låta sig fångas, tas i och klöste sig loss när man väl fick lyfta upp henne. Att hon går tillbaka helt till vild på 2 dar fick mig att känna att jag borde kanske lyssna lite mer på henne. Under dessa 2 dar var ändå min mamma här 1-2 ggr/dag och såg till dem.

Saga trivs här, men det är inte så mycket pga oss människor. Hon busar med mina katter, sover i soffan, tvättar mina tjejer och blir tvättad, får stryk av Robbi =/ och då och då kommer hon fram för en liten klapp. När hon sitter högt är gosa mysigt, när hon är på golvet springer hon fortfarande iväg och att bli lyft gillar hon inte alls. Blir inte rädd, bara "vild" och ovillig så att säga.

Att flytta ut på landet igen skulle förstås vara trist för oss människor, men jag tror inte hon skulle bry sig om att inte mer gosa med oss tvåbeningar och bli "vild" igen. Det är svårt att förklara en personlighet, men det är så mycket kamp, det ligger liksom inte riktigt För henne att vara med oss. Men visst, det är ju skönt att hon slipper frysa, är säker, och nogrannt omhändertagen. Men ska hon bo hos någon annan ska det vara absolut rätt hem. Annars är det inte rätt emot henne.

I stallet kommer jag ju iaf träffa henne varje dag… om hon håller sig hemma förstås.

Hawknestgrove
0

JA, snyft…. OCh värme finns ju i stallet, bara de är snälla mot henne….

emjon
0

Lilla Saga berör mig oerhört mycket och det du beskriver om henne stämmer in väldigt bra på de flesta skygga katter tror jag. Det som förvånade mig oerhört mycket var just att hon blev så gosig på så kort tid och det är väl där kattens personlighet kommer in. Visst vet jag att de flesta människor som skaffar katt vill ha den snälla medgörliga och keliga knäkatten. Sedan finns de också de som vill ta sig an en utsatt kisse för att kunna ge den ett bättre liv.

Mina tre skyggissar + 2 jourkatter som levt ute vilt är helt olika i sitt sätt. Mimmi som varit hos oss i 1 år och 8 månader börjar nu bli riktigt social. När jag pjollpratar med någon av de sociala katterna så kommer resten också och stryker sig runt benen på mig. Mimmi har senaste veckan gjort enorma framsteg i detta och numera pussar hon och stryker sig mot flera av de andra kissarna. Tidigare var hon helt ointresserad av de andra katterna. För varje dag som går kryper hon längre in i mitt hjärta.

Mysan kom för drygt 1 år sedan och har hela tiden varit social med andra katter men inte mot människor utan hållit sig på avstånd. Hon har också gjort stora framsteg och kommer närmare och står kvar för att bli klappad men gissa om jag älskar denna katt.

Lilla Angelica som kom som jourkatt för 9 månader sedan är en oslipad diamat. Fullständigt livrädd och fräsig som sakta men säkert boade in sig. Angelica sökte tryggheten tillsammans med de andra katterna och husse och jag själv kunde hålla oss långt borta tyckte hon säkert. Nu hade vi väldigt tur för Angelica är otroligt svag för godsaker. Det finns mycket man kan övervinna med hjälp av mutor.

Angelica är fortfarande lite misstänksam men jag får klappa henne i förbifarten. När jag skall lägga upp deras mat sitter hon vid mina fötter och noppar på mina strumpor. När vi skall äta frukost kommer hon gärna upp och sitter precis bredvid eller lägger sig till hälften i mitt knä. Eller också sitter hon bakom mig på soffryggen och går ut på min axel för att få en skinkbit. Hon har också fullständigt stulit mitt hjärta.

Det du har gjort för Saga är en jättefin insats för nu slipper hon få den ena kullen efter den andra. Även att du inte lyckades hitta ett hem till henne så kan det gå bra ändå. Du är en stor kattvän med otroligt varmt hjärta. Det är inte lätt att hitta hem till alla katter det vet vi som är engagerade på hittekatter.

Vi är många här på sajten som tagit oss an skygga katter och vet att det tar olika lång tid för socialisering. Tänk också på vilken förändring du gjorde för Robbi glöm inte bort det. När det gäller Maja kan det kanske vara så att hon blivit omhändertagen av någon. Ovissheten är väl det som känns värst kan jag tro och lite nyheter om henne skulle säkert kännas bra för er att få.

Vet inte riktigt vad jag kan säga som tröst annat än att ni finns i mina tankar.

Onikan
0

# 352 tack snälla emjon för dina ord, nu trillar tårarna här…
Jag har haft sån beslutsångest, jag känner mig så jäkla elak att jag inte behåller Saga själv och det är så sjukt svårt att veta vad HON hade velat om hon fick välja.. Det var det sista jag tänkte på igår kväll innan jag somnade och det första jag tänkte på när jag vaknade imorse. Saga. **_Gör jag rätt?

_**Blä, inget lätt beslut.
Men livet på gården är hon ju van vid och trivdes med verkade det som. Hoppas de andra katterna är glada att återse henne så de inte kör bort henne =/

Jag ser på henne här hemma, när hon stryker sig emot min Laika, äter lite mat, busar lite och sover i soffan med Tilde och känner mig som rena boven att välja bort henne. Men det är för mycket med 4 katter hos oss, det känns verkligen för mycket. Dessutom spöar Robbi ju upp henne då och då, inte hemskt allvarligt men det ger ju lite ostabilitet i flocken.

Men hon är ju så söt… å så liten och ömtålig… :(

Men nu har jag haft henne här sedan februari. Ingen bra köpare, och jag är kräsen. Usch nu får jag yrsel, tänk om jag gör fel… Men det går ju alltid att fånga in henne igen isf, jag vet ju var hon bor ;)

Jag ska nog sätta på henne Tildes sele och släppa henne med den på i stallet med stängda dörrar ett par timmar för att se hur hon reagerar..

Usch, jag har svårt att skiljas ifrån djur, men på nåt sätt tror jag ändå HON blir lycklig nu. Hon behöver inte mig.

Hawknestgrove
0

Så himla ledsamt…..

Erika91
0

Lilla Saga.Att släppa ut henne det är ett svårt beslut för dig, men jag litar på att du gör rätt. Du är en sådan stor kattvän, så du gör det som du tror är bäst för henne, och det tror jag också blir det rätta för henne.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.