Hemlös kisse (HJÄLP???)
De har sprungit omkring en pojkkatt på min gata nu ett bra tag.
Ingen vill kännas vid honom alls.
Han är i mina ögon mager och ganska så skabbig.
Han blir mer och mer modig att komma fram både till mig och barnen. Min katt och han går bra överens. Han har varit på väg in genom kattluckan men hejdat sig av hundarna. Jag vågar inte bara ta in honom då mina hundar redan visat att han inte är välkommen.
Har ring olika katthem och fått svar som att de inte finns plats och de finns inga jourhem heller. Nu börjar de gå mot kallare tider och jag klarar ite av att se honom driva runt mer. Alla på gatan är irriterade för han märker revir och rotar i deras rabatter. Mitt hjärta gråter för honom. Han är så vacker. Fick kontakt med en kvinna på kks som skulle skicka hem nåt medel mot skabb och mask som jag kunnde ge honom. De är juh en början. Sen att jag skulle ge honom mat och de gör jag. Försöker även plocka bort alla fästingar han samlar på sig.
Vad finns de mer att göra?

Vilka katthem har du provat? Svårt läge.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag skulle ta in honom och ha honom i ett rum som hundarna inte får gå in i, till en början. Och ta honom till veterinären för koll, vaccinering, kastrering, märkning etc. Sen får man se hur säker han blir på sig själv och om hundarna lugnar ner sig, då kan man försiktigt göra ett försök att vänja dem vid varandra. Men du känner ju dina hundar bäst själv, det kanske är för optimistiskt att tänka sig det. Annars kanske du kan ta hand om honom medan du letar efter någon som kan ge honom ett hem.
får jag sätta ut annons på honom?
med tanke på att de inte är MIN katt?
Och vart gör jag de bäst?

Luna: För två veckor sedan hittade jag och min sambo en kattmamma och hennes unge i en lada. Utan mat o vatten. Ingen verkade bry sig om dem. Så vi åkte 6 mil varje dag för att ge dem mat och vatten. Lyckades få in dem på www.katthemmetkompis.se Jag trodde aldrig att vi skulle lyckas fånga dem! Maritha på katthemmet sa att hon inte trodde att det var någon som ägde dem för då hade de visat ett intressen och satt upp lappar. När i väl hade lyckats fånga in dem så att vi upp lappar med "Upphittad ung, skygg honkatt med ungar…" Det gått 8 dagar sen vi satte uppe lappen, men ingen har ringt. Jag tycker att du ska ta in katten, som Kemikal säger. Hoppas det går bra.

En bild på de då hemlösa katterna…

#5 Du kan ju börja med att sätta upp lite lappar och annons i lokaltidningen om att du plockat in honom. Be veterinären scanna efter chip också. Jag skulle vänta ett par veckor för att se om det är nån som hör av sig, innan jag annonserade ut honom i tidningen och kanske på kattforum.
Klart du får sätta in en annons om hittad katt. Det är ju många som gör det.
Jenna

det var faktiskt så jag fick min första misse…. en annons på internet om en upphittad misse….
såg förresten på tal om annonser en annons om en katt på Blocket som kostade 100:- men som ändå stod bortskänkes i nästa mening…. är det inte Blocket som ska se till att det inte finns gratiskatter?……*morr*…
Kemikal har väligt bra åsikter med lappar och om att vänta ett tag…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Luna, har du möjlighet att ta in missen i stugvärmen så gör de!
Kurera honom, avmaska, ge honom mat och värme.
Annonsera sen, kontakta dina vänner, grannar, alla du känner och några som du inte känner samt alla katthem i närheten och försök få placerad i kö för en ledig bur.
Allt brukar alltlid ordna sig till slut. Det viktiga är att missen får komma in innan han råkar ut för nåt otäckt.
/Pelusa
Oj så lik kissen är min före detta katt Emil som tyvärr inte finns längre. Blir riktigt gråtmild. Om det går vore det kanon om han kunde få en plats i stugvärmen samtidigt som ni jobbar för att hitta honom ett hem. Lilla gubben! Hoppas att det ordnar sig. Om jag inte redan hade stugan full (väntar en hittekatt snart) hade han fått komma hit. Dock har man ju sina gränser…. vilket är 4 katter för vår del. Sedan har vi också en okastrerad hankatt som måste få hjälp där vi bor….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"