Hög på kattmynta!

Gucci är helt tagen utav all kattmynta…
Och Amigo har deckat…haha
Jösses snacka om att vara hög. Kolla in blicken. Amigo har definitivt däckat, blev nog för mycket:)
//Pia

Gucci's blick är ju helstirrig! 
Amigo stackaren är helt utslagen! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Starka doningar
Hehe…starka grejer.
Men jag lovar att det endast är kattmynta i mina punkare
//Pia
#5 hm e du säker? de blir helt konstiga haha
#6 jag lovar att det inte är ens hemmaodlat
köpt i affär så jag hoppas att det är det i alla fall. Är det födelsedagspresenterna som de fått nu?
//Pia
HAr du provat min hemkörda?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är jättesvårt att säga. De regerar inte mycket annorlunda än med vanlig kattmynta. De har det omkring sig hela tiden och jag kan ha kattmyntapåsen framme utan problem. Men de visar intresse och sniffar kan jag lova.
Det har ngn krydddoft över sig som jag inte kan placera hm.
//Pia
Ha, ha vilka roliga bilder! :) Våran Linus börjar dregla om det blir för mycket kattmynta. Har gjort ett försök att dra upp plantor från frön på kattmynta. Vi får se om det lyckas. Förra året satte jag några färdiga plantor, men dessa åt grannskapets katter upp. De la sig i landet och rullade runt bland plantorna. Det tog tydligen knäcken på dem.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Du får gärda in plantorna i år.
Ja visst den luktar lite sött och gott när man smular den!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#11 Ja det blir tvunget har jag förstått nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad härliga dom ser ut dina kissekattorna,ja de tycks ha fått sig en sådan där "tiominuterstripp" i fullständig extas" 
Amigo ser då för härlig ut. Jag har också kattmynta ute, några tuvor och mina kattor knaprar i sig tills de storknar. Men myntan växer snabbt ut igen så bara lugn. Huvudsaken att de mår bra och njuter. Något gott må de få i sig…….. och de blir ju inte sjuka av det om man ska tro på Desmond Morris.
Han skriver även så här citerar "Enligt zoologen Desmond Morris är katter narkomaner. Kattmynta innehåller en olja - hepatalakton - en omättad lakton, som hos vissa katter fungerar som marijuana gör på vissa människor." Läs mer här
Där fick jag förklaringen till varför Mumman o Desoto är så tokig i kattmyntan. Dom stoppar tydligen in kattmynta i kattleksaker också, anade nästan att det var något i råttleksaken som Mumman är så galen i.,…….
Ja kattmynta är som en drog för katter. Det är deras populära födelsedagspresenter de fick av Puma:D