Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2194 ggr
martdat
0

Kattunge som blivit sne, nån som vet ?!

Vart hoss min kompis som hade txistedlegs katteungen, den dog två dagar senare, . men nu är det så att i dag så märkte hon att den blivit helt sne i huvudet och gick runt som i en cirkel, jag var där nyss och den har blivir värre på några timmar, huvudet hänger på snedden och den kan varken gå elr lyffta på huvudet, den är inte lealös utan helt sne och stel i nacken, Den tittade så sorgsen på mig och undrade nog varför vi inte kunde hjälpa den,,,, matte ringde jourhavande veterinär nyss strax inna tio, de sa bara att vi skulle komma in och avliva den på stubinen, nu gick det inte för vi hade aldrig hunnit innan tio som de sa, men sen undrar jag med om det kan vara något som kan hjälpas elr är det tvärkört?vi ska dit så fort de öppnar i morgon, veterinären verkade inte iintreserad av att veta vidare detaljer utan dömde ut den direkt på telefon vilken får mig att bli rädd att det är för att det handlar om en huskatt, nu precis när jag gick så sa hon att ögonen rörde sig liustigt, den lilla är bara fyra veckor stackars liten,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ladykatt
0

jag är ingen expert men det här verkar som hjärnskada som kan både vara medfödd eller orsakad av att kattungen ramlat från höjden eller klämt sig någonstans. Tyvärr finns det ingen hjälp i så fall…

Hawknestgrove
0

Hm…. har för mig, att jag sett något sådant på Djursjukhusets program nån gång. En liten kisseunge, som bara stirrade ner i backen och inte kunde lyfta på huvudet. Där var det frågan om vitaminbrist! Så den lille fick en vitaminspruta och en kramplösande och så blev han bra med en gång. HAr för mig att det var från helsingborgs djursjukhus…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#1 Den kan max ha ramlat typ 1dm, de bor i botten på en garderob.

#2 Har läst på kaninforumet om en kanin som blev sådan och blev bra med D vitamin,,, 

ja helst vill vi ju att den ska bli bra men vill ju inte se den lida helelr, ska nämna det med vitaminer för vetten, karrungar borde inte få nackspärr va?,,

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Prova och ring en annan veterinär med för en åsikt till. Du har ju alltid Agrias jourveterinär, för 25.- samtalet, kan ju vara värt för en annan vets åsikt

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Prova och ring en annan veterinär med för en åsikt till. Du har ju alltid Agrias jourveterinär, för 25.- samtalet, kan ju vara värt för en annan vets åsikt

Hawknestgrove
0

Ja en dm är ju ingenting. Just det, antagligen samma sjuka hos kaninen..

Kolla med Agrias vet, som sagt!

ladykatt
0

ja, men då hoppas jag att det är bara vitaminbrist…  man lär sig nytt hela livet… men ring en annan veterinär då eller när ni kommer till veten så fråga om vitaminbrist…

Håller tummarna!

Hawknestgrove
0

Ingen mer än jag som kommer ihåg det programmet?

martdat
0

Agria har vi ringt innan, de sa avlivning på txistedlegskatten utan att veta vad det var och ville jag skulle åka 40 mil med Baloo i julas när jag ville ha pencilin för han hade infektion i hakan,,  ingen av oss känner förtroende för dem mer.  Jag sa att jag tycker hon ska kolla med en annan veterinär förts, Jag ringde ju Läckeby ang Baloo och fick bra hjälp av en trevlig och vetig veterinär, det är upptaget hoss henne nu, hoppas att det är dit hon ringer,

Jenna-Gun
0

Jo jag kommer ihåg det . Men vet inte riktigt vad de gav kissen. Men frisk blev den.

Jenna

Hawknestgrove
0

Ja på studs. OCh att det var vitaminbrist, det kommer jag så väl ihåg.

MariannE11
0

hoppas på att ni kan höra med annan veterinär eftersom jag har ett svagt hjärta för stackars små kissar och vill att det ska lösa sej….håller tummarna STENHÅRT….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankah
0

Ja, jag tycker INTE att du ska köpa avlivningsgrejen! Återigen kan jag inte mycket om kattneurologi, men hade det varit en människa hade jag nog velat utesluta infektion eller förgiftning/bristsjukdom innan jag antog att detta skulle bli permanent. Det borde väl även kunna vara något knäppt med ena örat kanske, om balansbristen inte är symmetrisk, utan den går runt i cirklar åt samma håll hela tiden…

…fast jag är ju inte veterinär…

martdat
0

Ska till djursjukhuset nu vid nio, då ska vi träffa en annnan veterinär än den hon talade med i går,jag har skrivit upp det här med vitaminsprutor, se vad de säger,

Ankah
0

…meningit kanske?

martdat
0

#15 Vad är det?

martdat
0

#15 jag googlade fram att det betyder hjärnhinneinflamation och att man kan ge antibiotika i bland men att det är risk för bestående hjärnskador,

solweig
0

jag såg också på det programmet. det var ju bara vitaminbrist.

martdat
0

Jag frågade om vitaminbrist när vi var där, de sa att det kunde vart kalciumbrist tror jag men det var fel symptom, de trodde på något medfött och yrade om vattenskalle. dem fick somna in, var hemsk att lämna den, den tittade på oss med stora ögon, fyy vad hemskt, hennes matte bara grät.. nä inte kul alls,,

Jenna-Gun
0

Kramar om dej

Hawknestgrove
0

Lilla kissen…. Sov sött…..Gråter

Sidentass
0

åhhhh…lilla misse…nu har den lille fått träffa vår älskade Linus..som med all säkerhet tagit hand om lillmissen..nu lider han inte längre..

solweig
0

stackars lilla misse. men nu har den fått det bra i katthimmlen.

martdat
0

ja den har ju ett syskon redan som väntade på den,,, hoppas att inget händer med den sisste ungen nu, då bryter nog matte ihop elr nått.

emjon
0

Sov sött lilla missen och nu lider den inte mer.

Har den här kattmamman levt under svåra omständigheter eftersom det gått så illa med kattungarna? Hoppas nu precis som du att den sista ungen är frisk och klarar sig bra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

martdat
0

Den var gravid när hon kom, en av visslandakatterna, med de andra verkar ju må bra, däremot så är hon tre år och aldrig fått ungar så det kanske är naturens sätt att stoppa att nått är fel,

SamanthaJones
0

oh vad tråkigt med kissen :(

Jag har ju råttor o i råttvärlden finns det en sjukdom som på svenska kallas sneskalle. Så går råttorna runt i cirklar med huvudet i ett visst läge, ofta neråtböjd. TÄnkte om det kunde varit något liknande. Det kan botas med antibiotika om man åker in fort o upptäcker det i tid. Jag vet inte riktigt vad det beror på men någonslags av infektion är det..

Hopppas att den sista bebisen mår bra nu!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Erika91
0

Vad tråkigt. Sov sött lilla misse.
Det är synd att de säger om avlivning över telefon. Tyvärr är det många som säger så innan de kollat på djuret. Det kan gå att bota, det finns många exempel på det har jag bara märkt på en månad. Men nu fick den missen en rättvis bedömning. Jag håller tummarna för den sista kattungen!

Lena
0

Vad synd att det inte gick att rädda den lille kissen! Det är alltid så sorgligt när sådant händer. Men nu blev den undersökt i alla fall och ni gjorde allt ni kunde.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"