Nya medarbetare på Hittekatter
Jag vill härmed hälsa två nya medarbetar välkomna till Hittekatter!
Det är Cammo som arbetar för hittekatter uppe i norra Sverige. Många känner Cammo från webbgruppen Svenska Huskatten
Sedan är det Mantras som föder upp Norska Skogskatter och Siameser, samt även är mycket engagerad i hittekatter och deras situation.
Hjärtligt välkomna Cammo & Mantras!
/ Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Välkommen säger också jag…
kram/ Ladykatt
Tack så mycket!
Nu har jag ju även bekantat mig med artikelredigeraren, så detta skall nog bli bra.

Hej hej!
Och tack för välkomnandet! Jag ska göra mitt bästa för att ytterligare lägga fokus på de som verkligen behöver vår hjälp, de utslängda, de övergivna missarna.Trötta, hungriga, icke önskvärda…
Jag har träffat på så många tass-samma missar, som på något sätt överlevt och sökt sig till rätt människor! Kan ni förstå det här, hur kan missarna veta vem dom ska välja som sina"ombud"??? Hur vet dom vilken dörr dom ska "knacka på"? Jag har varit med om det så många gånger, missar som valt rätt personer att söka hjälp hos, som i sin tur kontaktat någon av oss som hjälper hittisar!
I Norrbotten har vi nu bekymmer med att vårt enda katthem måste stänga(LEna har berättat om detta i en artikel här på Hittekatter.) och ca 30 missar söker kontakt med nya hussar och mattar!
Därför söker jag nu Kattambassadörer i Norrbotten och Västerbotten, personer som kan vara kontaktpersoner i hittekattsfrågor,och en länk mellan blivande kattägare och Hittekatten i Piteå, som måste avveckal sin verksamhet. Där finns, som jag skrev tidigare, ca 30 underbara missar som bara väntar på sina alldeles egna mattar eller hussar!
Jag återkommer med det här i en separat artikel här på Hittekatter i fokus…
Många katthälsningar
Cammo-Ägd av fem huskatter
#2 Det gick ju utmärkt när det gäller artikeln Mantras! Ser att Gävle har samma problem som övriga landet när det gäller hittekatter. Bistert at det ska vara så urselt för katter i vårt land.
#3 Jättebra Cammo att du skriver en artikel om kattambassadörer sedan. En väldigt bra idé som skulle kunna utvecklas över hela landet.
Kattaktiga hälsningar Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har även Ladykatt sällat sig till gänget av Medarbetare för Hittekatter. Ladykatt har startat webbgruppen Svenska Huskatten och har under årens lopp gett husrum för många hittekatter i sitt hem i Småland.
Varmt Välkommen Ladykatt!
Mvh Lena

Härligt!
Välkommen Ladykatt!
Kram
CAMMO
Ja hjärtligt välkommen Ladykatt! 
//Rolf-mantrats

Tack för välkommande
kram/ Ladykatt
Nu får vi hjälp av ytterligare en Medarbetare i Hittekatter. Det är Gunilla.H som kommer från Strömstad och är engagerad i Hittekattsfrågor på sin hemort. Gunilla ska hjälpa mig hålla ordninga på min stavning i artiklarna bl.a Är nämligen lite ordblind.
Välkommen Gunilla!
Mvh Lena
Välkommen Gunilla. Strömstad är ju nästan grannort ju. Du kanske vet vem jag är?

Välkommen Gunilla!!
Kram
Cammo

Välkommen Gunilla
kram/ Ladykatt
Idag har vi blivit ytterligare en Medarbetare på Hittekatter.
Det är Jenna_Gun som är vicevärd på Kattgruppen. Jenna bor i Jämtland och har hjälpt fler hittekatter privat. Hon är precis som vi andra engagerad i arbetet för att huskatten ska få högra status och att de hemlösa katterna ska få en bättre situation.
Välkommen Jenna_Gun!
//Lena
Välkommen Jenna_Gun
//Rolf-mantrats

Heeeeej Jenna/Gun!
Välkommen!
Vad trevligt, då är vi kollegor nu! :)
Kram
Cammo
Tack tack för välkomnandet.
Flera av er känner jag ju redan och det är väl nästan bara mantrats som jag vet lite mindre om.
Hoppas vi ska bli ett bra team
Kram Jenna

Välkommer också från mig… var ute och badat med barnen så det kommer lite sent…
kram/ Ladykatt

Jag får tacka så mycket. Fast hur gör jag? Jag menar, använder min "nya" status, alltså?
# 18 Jag skickar ett PM till dig i din inkorg! :)
Mvh Lena

Väkommen Jenna! Kul!
Skulle vara bra att få lite reda på vad som vi ska hjälpas åt med.
Men det kanske kommer framöver.
Kramisar
#23 Gun jag skickar dig lite information i ett personligt meddelande här i Hittekatter. (Se inkorgen) 
//Lena
härligt att se så många eldsjälar samlas…finns så många bra tankar hos er alla…..