Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 744 ggr
Kusten
0

Katt på RENOVA. Stödhem sökes AKUT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev ett långt inlägg med all bakgrund osv men det försvann.. Fundersam

Hur som helst. Ett akut stödhem sökes till en stor, vacker, herre ute vid RENOVA i Göteborg. Det är inget ställe för en katt att vistas på, med oljefilter och skit, avfall och gu vet vad..

Han är bruntigre med vitt och har stor fluffi svans, vänliga ögon och en godmodig uppsyn. Hungrig som en varg var han också när jag såg honom för några timmar sen. Fick mata honom strax utanför fällan eftersom jag inte kan ta in honom utan att ha ett stödhem. Har fullt här hemma också.

Kan Du hjälpa denna killen? Han skulle bli så gla..

Honan som håller till där har ett stödhem och hon var nära att gå in i fällan. Hon födde ungar där nyss som alla dött då hon antagligen blev för stressad i miljön för att kunna ta hand om dem.

Imorgon ska ett nytt försök göras men skulle behöva veta om jag kan ta in hanen. Putt upp! Gonattkram :)

Kusten
0

En till bild på herrn. Blixten gör hans vänliga ögon inte så värst rättvisa. Måste skaffa bättre kamera..

Kusten
0

Och en till. Han var såå hungrig..

martdat
0

lille gubben, hoppas att han har en räddning någonstanns. vilken förening ligger bakom som stödhem kanske kan vara bra att skriva?

har du kollat så att han inte är efterlyst hoss polisen? man vet aldrig, det försvinner ju tyvärr katter alltför offta.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankah
0

Åhnej, inte en jättefarbror till!!! Jag gillar ju jättekatter, ju!!! …och mina envetna föräldrar som inte vill ha fler katter…  

Fundersam

Hawknestgrove
0

Puttar upp för den store fine killen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Kikar in nu när det börjar närma sig att ge sig av till Renova igen. Naturligtvis skall missen kollas när den kommer in om den har ägare osv, men jag kan inte komma åt att se det själv därute. Puttar därför upp så han kan få komma in.

Tjejen som ska ta honan, ska höra med ett katthem om de inte kan hjälpa till på något vis.

Putt putt för ett stödhem!

Hawknestgrove
0

JAg puttar jag med!

Ankah
0

Hur verkar han socialt? Har han haft ett hem tidigare tror du? Jag förstår att det nog kan vara hopplöst att svara på den frågan, men jag har en kompis som nu blivit väldigt avundsjuk på mig för Björne och som skulle vilja testa att ha egen stödkisse. Hon har aldrig haft katt förut och jag är rädd att det nog kan bli lite övermäktigt för henne om hennes första kisse skulle vara en riktig vildbasare eller en katt som är väldigt skygg…men, som sagt, jag fattar att det är svårt att uttala sig om!

Hawknestgrove
0

Puttar igen