Söta Amanda!(ÄGAREN hittad)
Söta Amanda är nu bokningsbar:
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
Ingen ägare vill ge sig till känna. Varför blir jag inte förvånad längre? Skulle faktiskt bli chockad om en ägare hade dykt upp…..
Jag skulle oxå bli chockad om nån ägare hade hört av sig.
Vilken fin liten dam…Hoppas hon får ett bra hem till slut.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
*puttar för sötnosan*
Ja jisses så fin hon är? Hur går det med benet?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Söta lilla vackre varelse..måtte du snart hitta ett hem där kärleken är över flödig för dej, lilla misse..
Hon är ju så himla söt.
#3 Hon stödjer på benet nästan hela tiden nu:) Svullnaden har lagt sig och det börjar se ut som ett normalt ben=)
Toppen! Hon var på koll för lilla benet va?

Så skönt att höra att benet blivit bättre, lilla gumman..
#7 ja, hon kom hem till mig direkt efter veterinären.
Kanske bara en sträckning då eller något. Så bra att hon kryar på sig. Puttar upp för lilla Amanda
#10 nej hon hade bitmärken, det står på bloggen jag länkat till:)
Ok, förlåt, just det, när du nämner det. MEn bra att hon bättrar sig!

Skönt att hon har er iallafall. Hoppas ju med på att ägaren ska sakna hene och söka rätt på den lilla damen. Men om inte så önskar jag henne allt väl i sin blivande familj 
Ja, det har ju gått 2 veckor på lördag sedan hon dök upp så chansen att någon orolig ägare hör av sig sinar mer och mer. Hon har en familj som ska titta på henne på Lördag:)
Bra! Ja nån ängslig ägare kan du nog titta dig i månen efter. Så det är ju jättefint om hon får ett hem!
Amanda hade besök idag….Nu är hon BOKAD och flyttar om 2 veckor. Nya matten skulle först näta in balkongen och köpa allt som behövdes
Grattis. så underbart. Du e en pärla för alla dessa katter.
//Pia
Hon är så söt. Underbart att ett hem väntar på henne,
Du Naquita är verkligen alla våra katters vän.
Så himla bra, hoppas hon kommer att trivas!
Åh, ett superhem, med andra ord! Vi jublar, när allt är klart!
vilken lycka att söta Amanda blir bokad, du måste berätta fortsättningen Maggan47
Ja verkligen ett sådant hem man önskar det gick att klona:))
#16 Men vad bra att Amanda får ett hem nu! :) Ibland löser det sig snabbt och smidigt!
Mvh Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
**
Och så är Amanda bokningsbar igen:(( Kvinnan hade funderat över situationen och kommit fram till att det avr alldeles fel tid att köpa katt nu:(
Så någon sugen på en bruntabby prinsessa??
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
**

Vad tråkigt att hon är bokningsbar igen. Jag håller tummarna för Amanda!
Åh… Som sagt, hurrar inte, förrän allt är i hamn. Men tur att hon backade ur i så tidigt skede. lilla söta Amanda…..

Ja tur i oturen. Jobbigt om hon hade flyttat först & damen sedan ångrat sig. Hoppas dock att Amada snart ska ha ett nytt varaktigt hem igen
Tur att hon har er iallafall. Mega-Kramar för att i är så underara och ställer upp på missarna som behöver det 
#24 Nejmen vad trisst att hon backade ur. vi som blev så glada alla här på sajten! :( Men det kommer nog någon ny snart ska du se.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Amandas lycka var inte den kvinnan.
Hon får säkert ett bra hem snart.
Hon är så fin o ser så gosig ut.
ja hon är så söt så det blir nog inga problem, hoppas jag:)

Men så trist att kvinnan ändrade sig..vi börjar närma oss sommar och semestertider..

Hon är verkligen jättesöt!
Puttar upp för goa Amanda!
puttar upp för Amanda gör jag också, finns ett hem för varje katt, gäller bara att hitta det Maggan47
Jag ka ju glädja er iaf med att "amandas" ägare är hittad. han hörde av sig i torsdags efter att ha sett lappen på Maxi/willys om henne. Hon heter egentligen "lillekis"
hon var en van "utekatt" men orkade troligtvis inte gå hem efter bettet i tassen, vi diskuterade kastrering och id-märkning och han verkade faktiskt införstådd med allt det och skulle även betala in veterinärvården till KKS konto=) Hoppas nu att lilla "Amanda" inte rymmer igen, hon la sig i husses famn o gosade direkt=)

Vad bra att ägaren hörde av sig!
Men tänk om du hade sålt henne! vilken tur att den rätta ägaren hörde av sig :)
Vilken lycka.
Verkar det vara en bra ögare?
Jenna
hur kan hon vra din efter 4 veckor när även katter går under hittegods lagen? där tillfaller ju hittegodset upphittaren efter 3 månader.

Hej!
dET DÄR MED 4 VECKOR, ÄR DET SANT? vAR STÅR DET?
när jag anmälde göran som upphittad var han min efter 3 månader, inte fyra veckor…

Skönt att hon är hemma igen 
ja, det är 3 månader det är jag som är trött. inte sovit på två nätter ni förstår nog varför….

Å vad skönt att ägaren hittades! Hoppas att han kommer att kastrera och id-märka Amanda nu!

Vad härligt att vackra Amanda har hittat hem till sin husse!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
hoppas han tar sitt ansvar och kastrerar samt id märker Amanda, så alla vet att hon har ett hem, Maggan47
Skönt att höra att Amandas ägare har gett sig tillkänna. Bra även att han tänker kastrera och allt detta. Tur att det blir lite lyckliga slut också på historierna ibland. :)
//Lena
Har hon åkt hem till sig nu?
Hon flyttade för flera dagar sedan
aha, här hänger man med;D Fattade det som att hon inte blivit hämtad ännu ;)
Inte lätt att hänga med i alla svängarna:)
Åh, lilla stumpan…. Hoppas det går bra nu och att han kastrerar henne…Men rent juridiskt, förlåt att jag tjatar vidare, hade han inte haft rättigheter att bara ta katten och gå utan att bekosta veterinärvården? Eller hade man kunnat kräva det som inlösen?
#53 egentlgien ska det tydligen gå till så, men detta var första gången och jag var lite i chocktillstånd att en ägare faktiskt hörde av sig. men han sa att han mer än gärna betalade in veterinärvården. Jag vet inte, har jag rätt att behålla katten tills han betalar det jag lagt ut ?

Underbart ju =).
jag tror inte att du kan behålla katten, då jag tror att dessa kostnader kan räknas som frivilliga. Men det är väl bara hoppas på att han håller vad han lovar och betalar in pengarna till kks.
Ja det hoppas jag med!